سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

فراکسیون اقلیت مجلس با صدور بیانیه?ای اعلام کرد: اصلاح‌طلبی به معنی حرکت در چهارچوب قانون اساسی و اعمال اصلاحات با روش‌های مدنی است و با اقدامات خلاف قانون مخالفت بوده است.

در این بیانیه تاکید شده است اصلاح‌طلبان معتقد به نقدهای منصفانه در چهارچوب ارزش‌های نظام هستند.

متن کامل بیانیه فراکسیون اقلیت مجلس چنین است:

در شرایط حساس فعلی، کشور بیش از هر زمان دیگری نیاز به آرامش دارد. لذا اقداماتی که در جهت تنش‌زایی انجام شود خصوصا اقداماتی که به خشونت در جامعه دامن بزند به نفع کشور و نظام نیست.

بدیهی است اصلاح‌طلبی به معنی حرکت در چهارچوب قانون اساسی و اعمال اصلاحات با روش‌های مدنی است و با اقدامات خلاف قانون مخالفت و هر گونه اقدام خلاف قانون از دیدگاه اصلاح‌طلبان محکوم است.

اصلاح‌طلبان معتقد به نقدهای منصفانه در چهارچوب ارزش‌های نظام هستند و از حاکمیت می‌خواهند که در برخورد با منتقدین مصلح با سعه صدر بیشتری برخورد کند و اجازه دهند که دوستداران نظام و انقلاب اسلامی نقدهای دلسوزانه خود را که به اصلاح امور می‌انجامد بیان کنند.

در خاتمه تاکید می‌کنیم که منافقین و دشمنان نظام بدانند که با حرکات رذیلانه خود نمی‌توانند از اختلافات درون خانواده نظام سوءاستفاده و هر گونه حرکتی را محکوم و همچون همیشه از طرف مردم مطرود می‌باشد.

گفتنی است پس از غلامعلی حدادعادل در حالی که نمایندگان نطق او را با شعارهای مرگ بر موسوی و کروبی تایید می?کردند، نوبت محمدرضا خباز نماینده فراکسیون اقلیت بود که نطق کند.

خباز هنوز به تریبون نرسیده بود که نمایندگان شعار «اقلیت، بصیرت، بصیرت» را سر دادند. او سخنرانیش را در حالی آغاز کرد که شعار «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر داده شده بود.

اما نطق این نماینده اقلیت که شبیه بیانیه امروز فراکسیون اقلیت بود، این مخالفت?ها را کاهش داده و سبب شد که نمایندگان شعار دهنده با فریاد احسنت- احسنت او را بدرقه کنند.


223 نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای در اعتراض به اغتشاش فتنه‌گران در روز گذشته، مسئولیت خسارات و بهره‌برداری دشمنان از این حرکت و نیز شهادت یک دانشجوی بسیجی توسط منافقین را متوجه موسوی و کروبی دانستند و خواستار اشد مجازات برای آنها شدند.

محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران و عضو هیئت رئیسه مجلس پیش از پایان جلسه علنی امروز سه‌شنبه بیانیه 223 نفر از نمایندگان مجلس را در‌خصوص مسائل اخیر در صحن علنی مجلس قرائت کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ ایران، در حالی که پژواک فریاد ضد‌استعماری و ضد‌استبدادی امام خمینی(ره) و بازتاب قیام و انقلاب اسلامی ملت ایران پس از گذشت 32 سال از تونس و مصر در فضای جهان اسلام پیچیده و بیداری اسلامی، ارکان سلطه آمریکا و اسرائیل را در منطقه به‌لرزه افکنده است، آقای کروبی و موسوی با دعوت به تظاهرات به بهانه حمایت از مردم مصر و در حقیقت برای خدمت به آمریکا و اسرائیل بار دیگر فتنه‌ای به‌راه انداختند و آب به آسیاب دشمنان اسلام و مسلمانان ریختند و برای رسانه‌های غربی آمریکایی خوراک تبلیغاتی تهیه کردند.

در‌حالی‌که همگان قیام‌ها و انقلاب‌های امروز ملت‌های مسلمان منطقه را در برابر حکام خودفروخته مستبد، الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران می‌دانند و در حالی که آمریکا و اسرائیل و نوکران منطقه‌ای آنها با صراحت و با نگرانی مکررا اعلام می‌کنند که می‌ترسند تونس و مصر و دیگر کشورهای اسلامی، حکومتی نظیر جمهوری اسلامی ایران به قدرت برسد، این آقایان که در ماه‌های قبل از انتخابات سال 88 مدعی پیروی و اطاعت از امام (راحل) بودند، امروز کاری می‌کنند که باعث خوشحالی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها می‌شود و مورد تأیید و تشویق آنها قرار می‌گیرد.

از آقایان کروبی و موسوی باید پرسید: آیا حضور ده‌ها میلیون نفری مردم مسلمان ایران در راهپیمایی اقیانوس‌گونه ملت در 22 بهمن امسال و حمایت این مردم انقلابی از مردم مصر و تونس کافی نبود که شما خواستید با دعوت به تظاهراتی دیگر در 25 بهمن، میدان را برای توطئه منافقین و سلطنت‌طلب‌ها و دیگر مزدوران و ضد‌انقلاب‌ها آماده کنید و از این تجمع پراکنده حداکثر چند‌‌هزار نفری جز خدمت به دشمنان چه طرحی داشتید؟

آقایان کروبی و موسوی مگر شما در روز قدس سال 88 دعوت به تظاهرات و راهپیمایی نکردید؟ مگر نوکران و فریب‌خوردگان آمریکا و اسرائیل در آن‌روز در حمایت از شما "نه غزه نه لبنان " سر ندادند؟ پس چه شده است که امروز به یاد مردم مصر افتاده‌اید ‌که بزرگترین منشأ اعتراض آنها به حکومت نامبارک حسنی مبارک کامل کردن محاصره غزه و بستن گذرگاه رفح و حمایت همه‌جانبه از اسرائیل و اطاعت کامل از آمریکا بوده است.

آیا از این بازی مبتذل و ننگ‌آور خود شرم نمی‌کنید و تصور می‌کنید که هنوز نزد مردم مسلمان و انقلابی ایران آبرویی دارید؟ آیا راهپیمایی مردم در 9 دی ماه سال 88 کافی نبود تا شما بدانید که جز حبابی بر سر دریای طوفانی مردم نیستید؟

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسئولیت مستقیم حادثه شهادت یک دانشجوی بسیجی را در روز 25 بهمن ماه 89 در تهران و نیز سایر خسارات وارده و بهره‌برداری دشمنان را از این حرکت ضد‌مردمی و ‌ضد‌اسلامی و ضد‌انقلابی، متوجه آقایان موسوی و کروبی می‌دانیم و معتقدیم کاسه صبر ملت از مدارا در برابر این آقایان لبریز شده و همگان خواستار اعمال اشد مجازات نسبت به اینان هستند.

پیام ما نمایندگان مجلس که همان پیام ملت ایران است، به مردم آزاده مصر و سایر ملت‌های مسلمان و بیدار منطقه این است که این حرکت‌های مذبوحانه را از قبیل همان توطئه‌های آمریکا و اسرائیل بدانند و اطمینان داشته باشند که ملت بزرگ و انقلابی و مسلمان شهیدپرور ایران که پرچمدار و پیش‌آهنگ مبارزه با آمریکا و اسرائیل است، پشت سر رهبر معظم انقلاب اسلامی که سخنان شجاعانه و صریح ایشان را در نماز جمعه 15 بهمن ماه 1389 در تهران شنیده‌اند، گام برمی‌دارند و هرگز در حمایت از انقلاب‌‌های شما کوتاهی نخواهند کرد و به مزدوران آمریکا و اسرائیل اجازه نخواهند داد مسیر انقلاب‌های شما را با توطئه‌های خود منحرف سازند.

درود خدا بر مردم به‌پا خاسته تونس و مصر و درود خدا بر شهدای انقلاب این دو کشور و ننگ و نفرت بر آمریکا و اسرائیل و مزدورانی که با فتنه‌گری در خدمت آنان قرار دارند.

ما نمایندگان مجلس از همه کسانی که در عالم سیاست، خود را انقلابی و مسلمان و مردمی می‌دانند و تاکنون موضع صریح در برابر آقایان کروبی و موسوی نگرفته‌اند و رفتار بیگانه‌پسند آنها را محکوم نکرده‌اند، می‌خواهیم با صراحت از اینها اعلام بیزاری کنند و بدانند اگر در این کار کوتاهی کنند نزد مردم جایگاه و اعتباری نخواهند داشت.

ما نمایندگان مجلس از کمیته مشترک می‌خواهیم که هر چه سریعتر دست پیدا و پنهان منافقان و سلطنت‌طلبان و مزدوران آمریکا و اسرائیل را در توطئه ناکام اخیر بر‌ملا ساخته و به ملت ایران معرفی کنند.

همچنین فراکسیون زنان مجلس نیز طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر روز گذشته، از رهبر معظم انقلاب و ملت ایران تشکر کردند.

نمایندگان مجلس، هنگام قرائت این بیانیه در صحن علنی مجلس هیئت رئیسه را با فریاد "الله‌اکبر " و "مرگ بر موسوی، کروبی و خاتمی " و شعار "هاشمی هاشمی، بصیرت بصیرت " همراهی کردند.


رئیس دولت اصلاحات گفت: جمهوری اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است و پاسداری از آن بزرگترین کار انقلابی است.
خاتمی در دیدار شماری از اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اضافه کرد: کسی که از جمهوری اسلامی دفاع کند، انقلابی واقعی است و کسی که به آن لطمه بزند ولو به نام دین یا هر نام دیگری، اوست که از انقلاب فاصله گرفته است ولو ادعای انقلابی گری کند.
وی همچنین گفت: آن چیزی که ما می گوییم اصلاحات، خدا و پیغمبر و همه اینها هم قبول و نظامی را می خواهیم که ارزش های الهی در آن حاکم باشد احکام الهی در آن اجرا شود البته باز هم اینجا تاکید می کنم، امام هم فرمودند احکام باید با توجه به زمان و مکان که دو عنصر تعیین کننده در اجتهاد اسلامی هستند باشد و به گونه ای که بتواند مشکلات انسان امروز را حل کند، همچنان که امام مواضع بسیار شجاعانه ای در مورد زنان، فرهنگ و هنر و مسائل اقتصادی گرفتند و گره گشایی کردند.
خاتمی می گوید: اتفاقا یکی از رسالت های اصلاحات دفاع از انقلاب و آرمان های انقلاب است تا بیگانگان با روح انقلاب، با هر عنوان و تبلیغاتی نیایند محور کارها شوند.
تظاهر خاتمی به دفاع از انقلاب و «جمهوری اسلامی» تناقض کامل با عملکرد جریان متبوع به ویژه در حوادث پس از انتخابات سال 88 قرار دارد، چه این که فتنه گران تحریک شده توسط کسانی چون خاتمی و موسوی و کروبی- صرفا به عنوان یک مثال از صدها حقیقت- در روز قدس بر روی نام اسلام در شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی خط کشیدند و تا امروز که بیش از 16 ماه از آن اقدام رسوا می گذرد هیچ یک از این منافقین حاضر نشده اند ولو در لفظ، حمله به «جمهوری اسلامی» از سوی آشوبگران وابسته به گروهک ها را محکوم کنند. بدین ترتیب و براساس اظهارات اخیر خاتمی، او و هم قطارانش مصداق واقعی ضدانقلابی گری هستند و از انقلاب فاصله گرفته اند «ولو ادعای انقلابی گری کنند».
اما این تعبیر نیز که «آنچه ما می گوییم اصلاحات، خدا و پیغمبر و همه اینها قبول و نظامی را می خواهیم که ارزش های الهی در آن حاکم باشد»، منافقانه و در تناقض با عملکرد مدعیان اصلاح طلبی و فتنه گران سبز است. اوج خیانت این جماعت را در حوادث روز عاشورای 88 می شد که با مساعدت گروهک های منافقین، تندر، بهائیت و... عملی شد اما نه تنها از سوی خاتمی و موسوی و کروبی محکوم نشد، بلکه حرمت شکنان لقب «مردان خداجو» هم گرفتند در حالی که امثال خاتمی صم بکم نشسته بودند یا اوباش سیاسی را تحریک می کردند. آیا ملاقات رسوای خاتمی با راسموسن نخست وزیر سابق و هتاک دانمارک که از کاریکاتورهای اهانت آمیز علیه پیامبر اعظم(ص) دفاع کرد، از جنس دفاع از انقلاب و آرمان های آن بود؟ تدارک و زمینه چینی آشوب و اردوکشی خیابانی طبق نقشه سرویس های جاسوسی موساد و سیا و ام آی 6 چطور؟ آیا می توان طبق نقشه خبیث ترین و جنایتکارترین مستکبران جهان عمل کرد و هنوز دم از اصلاحات زد؟ تفاوت اصلاحات شما با اصلاحات رضاخانی و محمدرضایی- لعنت الله علیهما- چیست؟
اما درباره مقایسه سراسر نفاق آلود اصلاحات آمریکایی با شجاعت حضرت امام(ره) نیز باید پرسید آیا سر دادن شعار نفی حجاب در اغتشاشات، حذف اسلام، حمایت از آمریکا و رژیم صهیونیستی در ازای شعار نه غزه، نه لبنان، و ضدیت علنی با اصل ولایت فقیه و آتش زدن تصویر حضرت امام خمینی توسط اوباش سیاسی و خیابانی، چه نسبتی جز «دشمنی» با خط امام خمینی و انقلاب اسلامی می تواند داشته باشد؟


دقایق اولیه صبح امروز باران و برف خفیفی در غرب تهران بارید که بعد قطع شد و هوای خنک، مطبوع و لطیفی در حوالی محل برگزاری راهپیمایی به وجود آمد.علاوه بر چهره های حزب اللهی و خانمهای چادری، برخی زنان و جوانان با پوششهای متفاوت در راهپیمایی دیده می شدند و پرچم های کاغذی و تابلو نوشته هایی در دست آنان دیده می شد.

دقایق اولیه صبح امروز باران و برف خفیفی در غرب تهران بارید که بعد قطع شد و هوای خنک، مطبوع و لطیفی در حوالی محل برگزاری راهپیمایی به وجود آمد.

جمعیت گسترده ای از مردم در قشرهای مختلف امروز در راهپیمایی سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

حاضران که اکثرا به صورت خانوادگی با وسایل نقلیه مختلف از خودرو شخصی گرفته تا مترو و اتوبوس خود را به خیابانهای اطراف میدان آزادی رسانده بودند، در فضای شاد در راهپیمایی حاضر شده بودند.

نیروهای زحمتکش راهنمایی و رانندگی نیز در برخی بزرگراه ها و خیابان ها برای تسهیل حضور مردم حضور یافته بودند و علاوه بر این نیروهای انتظامی نیز در خیابان آزادی حضور داشتند.

علاوه بر چهره های حزب اللهی و خانمهای چادری، برخی زنان و جوانان با پوششهای متفاوت در راهپیمایی دیده می شدند و پرچم های کاغذی و تابلو نوشته هایی در دست آنان دیده می شد.

برخی سازمانها و گروه ها هم در کنار خیابان آزادی با برپا کردن غرفه هایی، به تبلیغ فعالیتهای خود پرداخته و بعضا دارای ایستگاه های صلواتی هم بودند. از جمله آنها غرفه امامزاده حسن (ع) بود که برای خادمی افتخاری ثبت نام می کرد.

بازار خبرنگاران داخلی و خارجی هم گرم بود و علاوه بر باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الاتجاه مشغول مصاحبه با مردم بود.

با توجه به بارش باران در اول صبح برخی مردم چتر با خود داشتند.

خبر آنلاین هم با اشاره به حواشی راهپیمایی نوشت: به گزارش خبرآنلاین، کمی بالاتر از میدان فردوسی، سه طومار توسط مردم امضا می شد.

طومارهای حمایت از مردم  مصر، تقاضای محاکمه سران فتنه از آیت الله آملی لاریجانی و درخواست چاب رساله آیت الله خامنه ای امضای جمع کثیری از راهپیمایان را همراه خود داشت. 

 مقارن سخنرانی رئیس جمهور محمدرضا رحیمی که در مراسم راهپیمایی حضور یافته بود، درخواست ها و نامه های مردم را از آنان دریافت می کرد.

یکی از غرفه های حاضر در خیایان ولیعصر در اقدامی ابتکاری نامه های مردمی به مردم انقلابی مصر، تونس، بحرین، عربستان سعودی، یمن، اردن را از کسانی که مایل بودند در این زمینه نامه ای بنویسند، جمع آوری می کرد.

نامه به اتحادیه اروپا، کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی اتمی دیگر گزینه هایی بود که مردم می توانستند خطاب به آنها نامه بنویسند.

فارس هم نوشت:

 * همزمانی بهار 32 سالگی انقلاب با سقوط حسنی مبارک " دیکتاتور مصر " شور مضاعفی به مردم اده بود، چرا که شجره طیبه انقلاب میوه تازه داده است.

* برپایی نمایشگاه داستان تصویری زندگی و قیام امام راحل تا ورود ایشان به میهن اسلامی و انعکاس بخشی از بیانات ایشان در روز‌های پیش از وقوع انقلاب اسلامی نیز قابل توجه بود.

* مردم در راهپیمایی امروز بنرهای جالبی هم در دست داشتند؛ در یکی از بنرها تصاویر اخراجی‌ها قرار داشت؛ از نظر مردم شاه خائن، موسوی و صدام حسین جزو اخراجی‌های 1 بودند. اما در بنر اخراجی‌های 2، اشخاصی همچون خاتمی و موسوی خوئینی‌ها حضور داشتند.

* اجرای حرکات نمایشی پایین آمدن از ساختمان‌های مرتفع توسط گروه امداد و نجات هلال‌احمر نیز توجه راهپیمایان را به خود جلب کرده بود.

* در میان همه شعارهایی که مردم سر می‌دادند شعارهایی همچون « خامنه‌ای رهبر مسلمین است؛ باعث اتحاد مؤمنین است»، « بهمن، ماه خون است؛ حسنی نامبارک سرنگون است» به گوش می‌رسید.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ساعات اولیه برگزاری راهپیمایی 22 بهمن به خیل عظیم راهپیمایان در تهران پیوست.

  ایسنا گزارش داد، آیت الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از میدان فردوسی به خیل عظیم راهپیمایان 22 بهمن پیوست.

 

گزارش مهر از مسیرهای برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن حاکیست که علاوه بر رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس قوه قضاییه دیگر مقامات از جمله محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور،مصطفی محمد نجار وزیر کشور، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ز جمله مقاماتی هستند که در مراسم راهپیمایی حضور داشتند.

همچنین رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه،علی اکبر ناطق نوری رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد،کدخدایی سخنگی شورای نگهبان ، غلامعلی حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس،شهاب الدین صدر نایب رئیس مجلس از دیگر شرکت کنندگان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن بودند.

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز از جمله فرماندهان نظامی شرکت کننده در این مراسم بودند.

حجت الاسلام منتظری رئیس دیوان عدالت اداری، علی سعید لو رئیس سازمان تربیت بدنی، حجت الاسلام مصلحی وزیر اطلاعات، حسن غفوری فرد عضو هیئت رئیسه مجلس، لطف الله فروزنده معاون رئیس جمهور، از دیگر شخصیت هایی بودند که در این مراسم شرکت کردند.

محمد مایلی کهن از فعالان ورزش کشور ، سعید بیابانکی شاعر، علیرضا مرندی وزیر سابق بهداشت، داود دانش جعفری وزیر سابق اقتصاد، شمقدری معاون وزیر ارشاد،محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک، نیز از دیگر شخصیت ها هستند.

الیاس حضرتی از فعالان سیاسی اصلاح طلب ، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان و از فعالان سیاسی اصولگرا ، دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، محسن مومنی رئیس حوزه هنری ، حجت الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، اسکندری وزیر سابق جهاد و طهماسبی وزیر سابق صنایع، جهرمی وزیر سابق کار،سلیمانی وزیر سابق ارتباطات، علی مطهری نماینده تهران از دیگر شخصیت ها و چهره های شناخته شده در خیل جمعیت میلیونی راهپیمایان 22 بهمن هستند.

با این حال از قبل اعلام شده بود که برخی وزرا و مقامات نیز در مراسم راهپیمایی دیگر نقاط کشور شرکت خواهند کرد.


چند روز پس از 22 بهمن1357، جوانان انقلابی، باشگاه استقلال ( تاج سابق) را به تصرف خود درآوردند.

 باشگاه تاج که هم اکنون به استقلال تغییر نام داده در زمان حکومت پهلوی نزدیکی خاصی به دربار داشت و بر همین اساس نیز در نخستین روزهای انقلاب اسلامی به تصرف جوانان پرشور انقلابی درآمد.


گزارش زیر اختصاص به چگونگی تصرف کاخ مرکزی باشگاه تاج دارد؛ گزارشی که اواخر بهمن ماه در مجله دنیای ورزش به چاپ رسید.

طلیعه آزادی یکشنبه از افق نمایان شد، در حالی که دورنمای آن از روزهای پیشتر نمودار شده بود، این افتخار و این پیروزی بزرگ آسان به دست نیامد، خون هایی که بر سنگ فرشها جاری شد نشان دهنده وسعت و عظمت این پیروزی است، جوانان آزاده ای که سرمایه های راستین و حقیقی فردای این مرز و بوم هستند یکی یکی و دسته دسته خود را برای آزادی ملت قربانی کرده اند.

جوانان و آزاد مردانی که سالها اسیر سرپنجه استعمار و استعمارگران بودند پس از سالها، ماهها، روزها، ساعت ها و دقیقه ها رزمندگی، پایمردی، جانفشانی یکشنبه به دروازه های پیروزی رسیدند، دروازه های افتخار، دروازه های غرور و پایمردی که با شکوه فراوان بر روی آنان گشوده شد جوانانی که خستگی بر آنها مفهومی نداشته و ندارد.


پس از واژگون ساختن کاخ های استعمار اندیشمندانه به جلو گام برمیداشتند و برای آنکه بیت المال ملی در مظان چپاول برخی از فرصت طلبان واقع نشود با تدبیر فراوان وارد عمل می شدند.

یکشنبه شب وقتی پادگان باغ شاه با آن همه اسلحه و مهمات در ید قدرت کوهی از مجاهدین مسلمان به تصرف درآمد، دلاوران جوان اندیشمندانه به تفکر پرداختند و سرانجام به این نتیجه رسیدند که برای حفظ این سلاح ها نیاز به مکانی مستحکم و مطمئن دارند که بدین شکل گروه 20 نفری با متصرفات خود به سوی کاخ مرکزی باشگاه تاج روان شدند.

تاج شبانه تسخیر شد

حمله گروه مجاهدین در حوالی ساعت 11 شب روز یکشنبه اتفاق افتاد. مهاجمین اسلامی با نگهبانان حاضر در کاخ مرکزی به گفت و گو نشستند و خیلی آسان و بدون دردسر کاخ مرکزی را به تصرف درآوردند. عمال گردانندگان تاج در هنگام خروج قصد داشتند با خود اشیا خاصی را از کاخ بیرون ببرند که این توفیق به واسطه مخالفت اعضای کمیته نصیب آنها نشد.

در خبرهای بامداد دوشنبه بود که تسخیر و تصرف سازمان مرکزی تاج توسط خلق مسلمان اعلام شده بود، برای آگاهی از چگونگی کار سازمانی که در عین فقر عمومی باشگاه های تهران همیشه در برج عاج قرار داشت راهی باشگاه شدیم.

ازدحامی که دور و بر سازمان تاج به چشم می خورد از بی آرامی داخل آن خبر می داد. میله های حصار مانند باشگاه، توسط تماشاگران کنجکاو اشغال شده بود. هر کسی سعی می کرد از شلوغی داخل محوطه مطلع شود.

از قسمت های شمالی باشگاه وارد شدیم یک مجاهد جوان که با اسلحه عرض کوچه را زیر نظر داشت ما را با محبت و احترام فراوان تا ورودی باشگاه هدایت کرد. در محل ماموران کنترل بعد از اینکه از مقصود ما آگاه شدند با نظم و دقت ساک عکاس مجله را وارسی کردند و ما را به دفتر مرکزی راهنمایی نمودند.

در داخل دفتر جمعی منتظر بودند و گروهی نیز منتظر گرفتن دست خط ماموریت بودند. در حالی که هنوز کاملا در دفتر مستقر نشده بودیم اطلاع رسید که سفارت آمریکا مورد هجوم قرار گرفته و اعضای کمیته برای ایجاد نظم نیاز به پشتیبانی دارند.

این واقعه مسوولین را برای لحظاتی از ما جدا کرد و فرصتی شد تا حول و حوش خود را بهتر وارسی کنیم. در داخل محوطه باشگاه گروه زیادی زندانی که متوجه شدیم از افغانی ها هستند نشسته و چند مجاهد جوان با اسلحه آنها را مراقبت می کردند.

تابلوی شکسته

در صحن حیاط کاخ مرکزی تابلوی شکسته شده سر در باشگاه خودنمایی می کرد، کلمه «تاج» که به وسیله مجاهدین مسلمان از میان رفته بود، تابلوی همیشگی را ناقص ساخته بود و به خصوص شکسته شدن کلمه مرکزی حکایت از این می کرد که فقط قصد بر این بوده که کلمه تاج کاخ مرکزی از میان برود.

برخلاف روزهای گذشته که اتومبیل های آخرین مدل در کنار اتومبیل های کارکنان سازمان در محل دیده می شد، فقط 2 وسیله نقلیه در حیاط دیده می شد، در حالی که بیش از 500 افغانی در گوشه ای قرار گرفته بودند و در سمت دیگر جوانی با اسلحه مشغول تعلیم به دیگران بود.

بعد از این ماجرا برای آگاهی از نحوه تصرف سازمان پای صحبت علی نژاد یکی از کسانی که در حمله یکشنبه شد حضور داشت نشستیم.

چگونگی تصرف تاج

یکشنبه شب پس از تصرف مهمات پادگان باغ شاه حوالی ساعت 11 به کاخ مرکزی تاج رسیدیم و با واسطه اینکه گروه 20 نفری ما همگی مسلح بودیم نگهبانان باشگاه به فوریت تسلیم شدند و یکی یکی از کاخ مرکزی خارج شدند. می پرسم در حال حاضر این مکان چگونه اداره می شود؟

پاسخ می گیرم که حالا کاخ مرکزی سازمان تاج مقرر آموزش و ستاد عملیات کمیته است که ما ضمن حفظ و حراست آن از این پایگاه به عنوان یک زندان استفاده می کنیم، می بینید که اکنون 500 افغانی در داخل حیاط قرار دارند منتظر تحویل 200 ساواکی که گرفتار شده اند هستیم.

بخاطر این که در خیابان ایران جای کافی برای نگاهداری زندانیان نیست آنها را به این محل هدایت کرده اند از او می پرسم که مسوولان باشگاه تاج طی این چند روز با شما تماس نگرفته اند؟ او می گوید: سرگرد شیخان مدیرباشگاه 2 بار تماس گرفته، بار اول او گفت ما نیز در مسیر شما هستیم حتی اگر احتیاج به غذا و وسایل دیگر دارید در اختیارتان بگذاریم ولی به او جواب دادیم ما کمکی از امپریالیسم گذشته دریافت نمی کنیم.

تلفن دوم شیخان نیز درباره یک نشست و گفت و گو بود که به ایشان توضیح دادیم علتی برای گفت و گو نیست و نیازی به همفکری وجود ندارد! از آن پس شیخان دیگر تماسی با ما نگرفت ولی از آنجایی که حفظ و حراست این سازمان در این زمان به عهده ماست شبانه روز اعضای خلق مجاهد مسلمان با بیداری تمام از بیت المال ملت مراقبت می کند و از ساعتی که ما بدین جا وارد شدیم حتی اجازه نقل و انتقال یک سنجاق را به کسی ندادیم.

بعد از این گفت‌وگو با راهنمایی محمود محمودیان برای بازدید قسمت های مختلف روان شدیم. در تاسیسات غربی بانک مرکزی همه چیز چون گذشته نیست آرشیو سازمان خالی است، در حالی که دفتر مدیر و دفتر مجله تاج که قفل بود همچون روزهای گذشته نشان می داد با این تفاوت که دفتر مدیر باشگاه حالا خوابگاه مجاهدین شده است و در گوشه و کنار اتاق شیخان چند دست لحاف و تشک به چشم می خورد.

در تاسیسات شرقی کاخ مرکزی طبقه زیرین و کف فاقد لوح های سپاس گذشته است مسوولین سازمان تاج در روزهای گذشته لوح های مختلف را که نشان از روز افتتاح و سابقه تاسیس این باشگاه را می داد از دیدگاه برداشتند.
 
در طبقات بعدی اکثر اتاق ها بسته است ولی در طبقه چهارم یعنی مقرر تیمسار خسروانی اتاق کار تیمسار با همان جلال گذشته دست نخورده باقی است.

مقرر فرماندهی کل

اتاق کار بنیانگذار باشگاه تاج چنان عظمتی دارد که به تصور نمی گنجد که اینجا جایگاهی برای یک رییس باشگاه باشد؛ 6 دستگاه تلفن و چند دستگاه ضبط صوت و وسایل الکتریکی نشان دهنده این مسئله است که اتاق تیمسار خسروانی یک اتاق واقعی فرماندهی است.

به نظر می رسد ضبط صوت ها و دستگاه های الکتریکی داخل اتاق همه و همه برای این تعبیه شده است که هر زمان موسس باشگاه تاج اراده کند گفته های حاضرین را ضبط و در آینده بر علیه آنان بهره برداری کند.

در ا ین اتاق دولوکس و شاید هم سوپرلوکس که مقرر فرماندهی رهبر سازمان تاج می باشد عکس های متعددی از شاه و ملکه گذشته ایران به چشم می خورد که البته خسروانی تصاویری را انتخاب کرده که خود نیز نشانی در آن دارد به این ها باید یک قابل بزرگ از تیمسار خاتم فرمانده فقید نیروی هوایی را اضافه کرد.
 
از راهنمای خود درباره کلوپ های رضا پهلوی – بانوان و نازی آباد می پرسم: پاسخ می گیرم که از آنها فقط مراقبت می شود و کسی اجازه وجود ندارد و هنوز به پایگاه تبدیل نشده.
 
در لحظاتی که قصد خروج از کاخ مرکزی تاج را داریم با اکبر مالکی روبرو می شویم که عنوان می کند که موسسه تکنیکوم نفیسی که در مجاورت باشگاه قرار دارد از هر لحاظ در مضیقه مکانی قرار دارد، زیرا 1900 دانشجوی این موسسه برای آنکه بتوانند در مکان مناسبی کار خود را دنبال کنند نیاز به یک فضای بازتری دارند.

او تقاضا داشت اگر مسولان موافقت نمایند بطور موقت دانشجویان تکنیکوم نفیسی یعنی از اتاق های باشگاه ها را در اختیار گیرند و ما قول دادیم که این را بنویسیم


گزارش نشریه Deloitte از درآمدهای فوتبال اروپا منتشر شده و مشخص شده که بار دیگر رئال مادرید و بارسلونا بیشترین پول را درمی‌آورند.

شش جایگاه نخست این لیست که بر مبنای فصل 10-2009 تنظیم شده، نسبت به فصل پیش از آن تغییر نکرده است.

گل – این لیست به این ترتیب است:

 1st 
 Real Madrid
سال گذشته: اول
£359.1m
(£341.9m) +9.2%


رئال مادرید برای ششمین سال پیاپی صدرنشین این لیست است، هرچند که آنها بار دیگر در اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان کنار رفتند و در لالیگا پس از بارسلونا قرار گرفتند. آنها توانستند برای حق پخش تلویزیونی مربوط به خود مذاکره کنند و 129.9 میلیون پوند در این زمینه گرفتند که بیش از تمام درآمد نیمی از این 20 باشگاه ثروتمند است. درآمد بلیت‌فروشی آنها هم 27 درصد افزوده شد، به ویژه که برنابئو میزبان فینال لیگ قهرمانان فصل گذشته بود.

2nd 
 Barcelona
سال گذشته: دوم
£325.9m
(£311.7m) +4.6%


با وجود دو قهرمانی پیاپی در لالیگا، در این عرصه رقابت را به رئال مادرید واگذار کردند.. البته آنها توانستند منچستریونایتد را پشت سر بگذارند. 9 درصد رشد در درآمد تجاری آنها را تنها در این زمینه به درآمدی 100 میلیون پوندی رساند، و بلیت‌فروشی هم 80.1 میلیون پوند عایدشان کرد. حق پخش هم 145.8 میلیون پوند برایشان به همراه داشت. فروش آرم روی پیراهن که برای اولین بار صورت گرفت آنها را به درآمدی 135 میلیون پوندی در پنج سال و نیم آینده می‌رساند و به این ترتیب آنها می‌توانند فاصله را با رئال مادرید کم کنند.

3rd 
 Manchester United
سال گذشته: سوم
£286.4m
(£278.5m) +2.8%


جام لیگ (League Cup) تنها افتخاری بود که در فصل 10-2009 به دست آوردند، اما به رشد اقتصادی مستحکم خود ادامه دادند. حق پخش تلویزیونی، 37 درصد کل درآمد آنها، معادل 104.8 میلیون پوند بود، که 5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌داد. درآمد تجاری آنها 16 درصد افزایش یافت که به دلیل قرارداد با ترکیش ایرلاینز، بت‌فر و چندین شرکت مخابراتی بود. درآمد بلیت‌فروشی آنها 8 درصد افت کرد که به دلیل حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان و جام حذفی بود.

4th 
 Bayern Munich
سال گذشته: چهارم
£264.5m
(£246.6m) Up 7.3%


دوگانه آلمانی لیگ و جام حذفی، و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان فاصله بایرن مونیخ با منچستریونایتد را به شکل قابل توجهی کاهش داد. درآمد آنها برای اولین بار از 300 میلیون یورو (255 میلیون پوند) فراتر رفت، که بخشی از آن به دلیل 20 درصد افزایش حق پخش تلویزیونی، به دلیل حضور در تمامی دیدارهای لیگ قهرمانان بود. در هر حال، بایرن از نظر درآمد تجاری بهترین عملکرد را در میان تمامی باشگاه‌ها داشت و 141.6 میلیون پوند از این جهت به دست آورد.

 

5th 
 Arsenal
سال گذشته: پنجم
£224.4m
(£224m) +0.002%

آرسنال به بهترین شکل تفاوت نرخ تبادل ارزی بین پوند و یورو در سال گذشته را نشان می‌دهد. اگر درآمد آنها را با پوند حساب کنیم رشد خاصی نداشته، اما به یورو آنها 4 درصد رشد داشتند. در هر حال، فروش مایملک آنها در خانه قدیمی‌شان، یعنی هایبوری، 157 میلیون پوند به همراه داشت و این پول در این آمار محاسبه نشده، چرا که این آمار تنها به درآمدهای فوتبالی مربوط می‌شود. درآمد بلیت‌فروشی آنها به دلیل بازی‌های کمتر در ورزشگاه امارات در فصل 10-2009 کاسته شد، اما با این حال هنوز 42 درصد از کل درآمد آرسنال بود.

 

6th 
 Chelsea
سال گذشته: ششم
£209.5m
(£206.4m) +1.5%

برای اولین بار در تاریخ باشگاه فاتح دوگانه شدند و با این حال درآمد بلیت‌فروشی آنها 10 درصد کاهش یافت، اتفاقی که در دوران زمامداری رومن آبراموویچ بی‌سابقه بوده است. حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان بی‌تردید مانعی بر افزایش درآمد آنها بود، اما درآمدهای تجاری (با افزایش 7 درصدی) و درآمد حق پخش تلویزیونی (با افزایش 9 درصدی) این کاهش را جبران کردند.

 

7th 
 AC Milan
سال گذشته: دهم
£193.1m
(£167.4m) +15.4%

شرکت در لیگ قهرمانان، پس از غیبت در دوره قبلی درآمد خوبی به جیب میلان واریز کرد. برای مقایسه باید بگوییم که رسیدن آنها به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان 19.5 میلیون پوند بابت حق پخش تلویزیونی نصیبشان کرد، در حالی که شرکتشان در جام یوفای سال قبل درآمدی 330 هزار پوندی برایشان به همراه داشت. میلان در زمینه حق پخش تلویزیونی سوم است، که بیش از همه به دلیل مذاکراتشان بر سر قرارداد حق پخش داخلی است. اما این موضوع در دوره بعدی منتفی می‌شود و انتظار داشته باشید آنها در جدولی که سال 2012 منتشر می‌شود سقوط داشته باشند.

 

8th 
 Liverpool
سال گذشته: هفتم
£184.5m
(£184.8m) -0.002%


حضور در آنفیلد 2 درصد در فصل 10-2009 کاهش داشت، و با این حال درآمد بلیت‌فروشی آنها نسبت به سال گذشته اندکی بهتر شد. حق پخش تلویزیونی 7 درصد افزایش یافت که به دلیل رفتن به جمع چهار تیم برتر لیگ اروپا بود. این درآمد، 42 درصد از کل درآمد آنها را تشکیل می‌داد. با این حال منچسترسیتی و تاتنهام می‌توانند فصل بعد رتبه لیورپول را در این لیست بگیرند.


?

9th 
 Inter
سال گذشته: نهم
£184.1m
(£167.4m) +10%


موفقیتی که تاکنون تجربه نکرده بودند را به دست آوردند، و با این حال در لیگ پولی نهم هستند. درآمد بلیت‌فروشی آنها به میزان باورنکردنی 37 درصد افزایش یافت، اما آنها از این نظر در رتبه دوازدهم هستند. مانند میلان، درآمد حق پخش تلویزیونی آنها 62 درصد از کل درآمدشان را تشکیل می‌دهد، و 112.9 میلیون پوندی که آنها از این راه کسب کردند اینتر را در رده سوم حق پخش تلویزیونی و پشت سر رئال مادرید و بارسلونا قرار می‌دهد.

 

10th 
 Juventus
سال گذشته: هشتم
£167.8m
(£173.1m) -3.1%


دو پله نسبت به سال گذشته سقوط کردند، و بانوی پیر دیگر پردرآمدترین باشگاه ایتالیا نیست. بلیت‌فروشی تنها 8 درصد کل درآمد آنها را تشکیل می‌دهد و آنها امیدوارند که افتتاح ورزشگاه جدیدشان در فصل بعد این عدد را افزایش دهد. حق پخش تلویزیونی آنها امسال به صورت مشترک حساب می‌شود و در لیگ قهرمانان امسال هم غایب هستند، پس انتظار نداشته باشید که یوونتوس سال بعد در جمع ده تیم برتر مالی باشد.

 

11th 
 Manchester City
سال گذشته: بیستم
£125.1m
(£87m) +43.8%


بیشترین صعود را در این لیست داشتند و درآمدشان نسبت به فصل 09-2008 به میزان بسیار زیاد 43.8 درصد افزایش یافت. سیتی دارد به لطف رشد در همه زمینه‌ها یکی از بازیگران اصلی می‌شود. درآمد تجاری بیش از دو برابر شد و به 46.7 میلیون پوند رسید، و بلیت‌فروشی هم 17 درصد افزایش یافت. علاقه به تحولی که شیخ منصور در سیتی به وجود آورد باعث شد آنها حق پخش تلویزیونی بیشتری داشته باشند، و نمایش بازی‌های بیشتری از منچسترسیتی نسبت به فصل‌های قبل 5.8 میلیون پوند بیشتر از قبل برایشان به همراه آورد. البته آنها برای ادامه رشد سریعشان باید در زمین هم موفقیت محسوسی دشته باشند.

12th 
 Tottenham
سال گذشته: پانزدهم
£119.8m
(£113m) -3.1%


آنها البته منچسترسیتی را کنار زدند و به لیگ قهرمانان رفتند، اما اثر کامل این صعود تا لیگ پولی فصل بعد مشخص نمی‌شود. حق پخش تلویزیونی آنها به 51.5 میلیون پوند رسید، چرا که آنها چهارم شده بودند و طبق مقررات لیگ برتر هر تیمی جایگاه بالاتری در جدول داشته باشد پول بیشتری می‌گیرد. با این حال درآمد بلیت‌فروشی آنها به دلیل کم بودن ظرفیت وایت هارت لین محدود ماند؛ هیئت مدیره تاتنهام به دنبال خانه جدیدی هستند اما این تلاش آنها با جنجال روبرو شده.

 

13th 
 Hamburg
سال گذشته: یازدهم
£119.7m
(£124.9m) -4.2%


باشگاه شمال آلمانی دومین باشگاه پردرآمد بوندس‌لیگا ماند، اما صعود تاتنهام و منچسترسیتی آنها را دو پله تنزل داد. این باشگاه به نیمه‌نهایی لیگ اروپا رسید که در آنجا به فولام باختند، و در بوندس لیگا هم هفتم شدند. آنها در این فصل در اروپا حاضر نیستند و به این ترتیب به سختی بتوانند جایگاه فعلی خود را در سال آینده حفظ کنند.

 

14th 
 Lyon
سال گذشته: سیزدهم
£119.6m
(£118.9m) +0.1%


قهرمان هفت دوره پیاپی لیگ فرانسه، فصل پیش برای اولین بار به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان رسید و به این ترتیب درآمد بلیت‌فروشی آنها 11 درصد افزایش یافت و به 20.3 میلیون پوند رسید. در هر حال، بلیت‌فروشی تنها 17 درصد درآمد باشگاه است و میانگین 35767 تماشاگر در لیگ آنها را از این نظر در میان پایین‌ترین تیم‌های این جدول قرار می‌دهد.

 

15th 
 Marseille
سال گذشته: چهاردهم
£115.5m
(£113.5m) +1.8%


باشگاه ساحل لاجوردی یک پله سقوط کرد، اما فاصله خود را با لیون، رقیب فرانسوی کم کرد. آنها برای اولین بار پس از سال 1992 فاتح لیگ فرانسه شدند و به لیگ قهرمانان رسیدند، جایی که به مرحله حذفی هم راه یافتند. حق پخش تلویزیونی معادل 58 میلیون پوند بود و 50 درصد کل درآمد باشگاه را تشکیل می‌داد. رشد فصل قبل‌تر آنها هم به دلیل افزایش درآمد از حضور در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا بود.

 

16th 
 Schalke 04
سال گذشته: شانزدهم
£114.5m
(£106m) +8%


به طور میانگین 61800 تماشاگر بازی‌های شالکه در بوندس‌لیگا در ورزشگاه ولتینز را به تماشا می‌نشینند و این باشگاه بیش از 90 هزار عضو دارد. به این ترتیب، شالکه طرفداران قابل توجهی در آلمان دارد. درآمد تجاری بیش از نیمی از درآمد باشگاه را تشکیل می‌دهد، چرا که آنها قراردادهای پرسودی با آژانس حقوق ورزشی Infront Germany، شرکت روسی گازپروم (اسپانسر اصلی باشگاه) و آدیداس (تولیدکننده لباس‌های ورزشی) بسته‌اند که به باشگاه کمک کرده مبلغ خارق‌العاده 64.7 میلیون پوند درآمد تجاری داشته باشد. حضور آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان امسال جایگاه آنها را در سال بعد بالاتر هم می‌برد.

 

17th 
 Atletico Madrid
سال گذشته: هجدهم
£101.9m
(£89.4m) +14%


اتلتیکو مادرید اولین قهرمانی بزرگ خود در 14 سال گذشته را به دست آورد. آنها در فینال لیگ اروپا فولام را بردند. نمایش آنها در رقابت‌های اروپایی 50.9 میلیون پوند درآمد حق پخش تلویزیونی برایشان به همراه آورد که 50 درصد کل درآمدشان بود. با این حال، رتبه نهم اتلتیکو در لالیگا در فصل 10-2009 برای رسیدن به لیگ قهرمانان کافی نبود و دفاع آنها از قهرمانی‌شان در لیگ اروپا با حذف در مرحله گروهی شکست خورد. به این ترتیب بعید است آنها سال بعد جایی در میان 20 تیم برتر داشته باشند.


??????
18th 
 AS Roma
سال گذشته: دوازدهم
£100.5m
(£124.7m) -19.4%
?

رم بیشترین سقوط را در جدول پولی امسال داشت. آنها شش رده سقوط کردند و به رتبه هجدهم رسیدند. دلیل اصلی این سقوط، ناکامی آنها در راهیابی به لیگ قهرمانان برای اولین بار در چهار سال گذشته بود. رم دومین درآمد پایین بلیت‌فروشی را در میان این 20 تیم دارد – که تنها 15.6 میلیون پوند است – و آنها با فاصله نزدیکی توانستند یوونتوس را در این زمینه پشت سر بگذارند. در هر حال آنها فصل پیش در سری آ دوم شدند و به بزرگ‌ترین رقابت اروپا برگشتند و حضور آنها در این بازی‌ها قاعدتا باید منجر به صعود آنها در جدول فصل آینده شود.

 

19th 
 VfB Stuttgart
سال گذشته: در جدول نبود
£94m
(£85m) +10.6%


اشتوتگارت در فصل 09-2008 سوم شد، و به لیگ قهرمانان راه یافت، هرچند که در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل بارسلونا قرار گرفت و حذف شد. البته حضور آنها در این رقابت‌ها به افزایش درآمدشان کمک کرد. چیزی که تفاوت اشتوتگارت با دیگر باشگاه‌های آلمانی را رقم می‌زند سهم قابلت وجه حق پخش تلویزیونی از کل درآمد (42 درصد) نسبت به درآمد تجاری است. هنگامی که بازسازی ورزشگاه مرسدس بنز آنها کامل شود، آنها امیدوارند که افزایش ظرفیت از 56 هزار نفر به 60 هزار نفر رشد مالی‌شان را تقویت کند.

 

20th 
 Aston Villa
سال گذشته: در جدول نبود
£89.6m
(£84.3m) +6.3%

استون ویلا برای اولین بار پس از فصل 04-2003 به لیگ پولی برمی‌گردد و جای نیوکاسل را می‌گیرد که فصل پیش را در مسابقات قهرمانی (دسته دوم فوتبال انگلیس) گذراند. بازگشت آنها به جمع 20 تیم برتر تا حدی به دلیل حضور در فینال هر دو جام حذفی انگلیس در ورزشگاه ویمبلی است. این باشگاه برای سومین فصل پیاپی لیگ برتر هم ششم شد و درآمد خوب 52.1 میلیون پوندی از حق پخش تلویزیونی گرفت که 58 درصد کل درآمدشان بود. آنها ترجیح دادند Acorns را روی پیراهنشان تبلیغ کنند که بیمارستانی محلی برای کودکان است، و از درج نام شرکت‌هایی که برای این کار پول می‌پرداختند چشم‌پوشی کردند. به این ترتیب درآمد تجاری آنها تنها 13.1 میلیون پوند بود که نسبتا کم است.


یادگار امام راحل(ره) گفت: بازیکنان جوان باید از تجربه های بزرگترها استفاده کنند و درس بگیرند و حرف آن ها را گوش بدهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی که در جمع بازیکنان و دست اندرکاران تیم استقلال سخن می گفت، با بیان اینکه شهرت آفات زیادی دارد، اظهار کرد: شهرت، آفت بزرگ بازی در تیم های محبوبی مانند استقلال و پرسپولیس است که می تواند مشکلات جدی برای بازیکنان به وجود آورد.
وی افزود: انسان می تواند از این شهرت استفاده کرده و رشد کند و به تعالی برسد و یا به دلیل سوءاستفاده از آن، بصورت وحشتناکی به زمین بخورد.
سید حسن خمینی ادامه داد: بخشی از این شهرت‌سازی ها، متوجه روزنامه ها و رسانه ها است و بخش دیگر آن، مربوط به جوانانی است که به ورزش و تیم های ورزشی و بخصوص این لباس‌های خاص و همچنین بازیکنان علاقمند می شوند.
یادگار امام یادآور شد: وقتی تاریح فوتبال ایران را مرور می کنیم می بینیم که ما بازیکن های خیلی بزرگی داشتیم، بازیکن هایی می توانستند خیلی موفق تر باشند اما قدر خودشان را ندانستند و گرفتار این شهرت شدند و سقوط کردند. بازیکن هایی هم داشتیم که از این شهرت استفاده کردند و به تعالی رسیدند، نه تنها زمین نخوردند بلکه توانستند هم آینده خود را بسازند و هم از خود یک انسان با شخصیت به جامعه ارائه بدهند و بعدا در مسیر مربی‌گری، مربیان موفقی شدند.
سید حسن خمینی افزود: برخی از قدمای فوتبال در روزگار خود بسیار مشهور بودند، اما این شهرت باعث غرور و رفتارهای نادرست آنها می شد، همه ما به عنوان دوستداران ورزش و دوستداران خود آنها، ناراحت می شدیم. شاید برخی، عامل این مشکل را به دیگران نسبت دهند اما واقعیت این است که همه چیز، به خود انسان برمی گردد وقتی انسان، قدر خودش را نداند، این اتفاقات ممکن است برای هر کسی بیفتند.
سید حسن خمینی در ادامه با اشاره به ایام الله دهه فجر، به توصیه های امام خمینی (س)اشاره کرد و گفت: امام شاید بیش از ده ها بار به من توصیه مهمی داشتند بارها می گفتند ببین با چه کسی رفاقت می کنی و دوستانت چه کسانی هستند؟ به محض اینکه مشهور می شوی عده ای پیدا می شوند و می آیند دور و بر آدم را می گیرند و رفیق انسان می شوند. باید دقت کرد که اینها دوست نیستند افرادی هستند که تنها منافع خود را دنبال می کنند .
یادگار امام ادامه داد: یکی از اشکالات شهرت ورزشکاری این است که اوج این شهرت، در ابتدای بلوغ فکری انسان است، بلکه حتی زمانی است که انسان هنوز از نظر فکری به بلوغ نرسیده است. اما اگر بازیکنان قدر خود را بدانند و مراقب باشند و بدانند که کسانی که این روزها مثل صیاد سراغ انسان می آیند چه کسانی هستند و چه می خواهند، می توانند از عهده این آفت برآیند.
سید حسن خمینی با بیان اینکه بازیکنان جوان باید از تجربه های بزرگترها استفاده کنند و درس بگیرند و حرف آن ها را گوش بدهند، گفت: یک ضرب المثل عربی می گوید؛ من جرب المجرب حلت به الندابه، کسی که چیز تجربه شده را دوباره تجربه کند ندامت بر او حلول می کند. امکان دارد کسی مسیری را برای اولین بار برود طبیعی است که باید با آزمون و خطا پیش برود و به نتیجه برسد اما نباید در مسیری که پیش از این توسط ده ها نفر پیموده شده و تلخی ها و شیرینی های آن پشت سر گذاشته شده، اشتباه کرد.
یادگار امام خمینی خطاب به بازکنان تیم استقلال اظهار کرد: قدر خود را خیلی بدانید؛ این دوره مثل باد می گذرد افراد زیادی قبل از شما آمدند و رفتند. انشاء الله در هر نقطه ای که هستید آینده موفقی را داشته باشید و زندگی‌تان پر از صفا و صمیمت و اخلاق را باشد.
سید حسن خمینی در پایان گفت: دوره بازیگری در تیم های محبوب مثل استقلال و پرسپولیس توفیق بزرگی است که انشاءالله خداوند استفاده خوب از این توفیق را به همه بازیکنان ارزانی دارد.
استقلالی ها علاوه بر دیدار و گفتگوی صمیانه با حجت الاسلام و المسلین سید حسن خمینی، ضمن بازدید از بیت امام، حسینه جماران و نگارستان امام خمینی، با آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
پیش از این بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس با یادگار گرامی امام راحل دیدار کرده بودند.


در روز 25 اسفند سال 57 به دنبال دعوت شهرداری تهران و موافقت آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان، مردم تهران به خیابان‌ها آمدند تا در روزی که عنوان "پاکسازی شهر جنگ زده" گرفت، در و دیوارهای شهر را از شعار پاک کنند. اتفاقی که به اعتقاد بسیاری از پژوهشگران آنقدر زود رخ داد که امکان ثبت برخی از شعارها در تاریخ و کار پژوهشی بر دیوارنوشته‌های دوران انقلاب را که به مثابه یک رسانه فراگیر بوده، سلب کرد.

 تاریخ ایرانی: "چند تکه سمباده، چند تکه پارچه، یک قوطی تیز، مقداری استون، یکی دو کارتن جوهر نمک یا بنزین سفید، بیل و کلنگ، آب و جارو و... صدها و هزاران جوان، زن و مرد که دست‌های پرتوانشان دیروز شهرمان را، شهر جنگ زده‌مان را بزک کرد." این جمله بخشی از گزارش روزنامه کیهان در تاریخ 26 اسفند سال 57 در باره پاکسازی شهرتهران از شعارهای نوشته شده بر دیوارها و از بین بردن هر گونه اثر باقی مانده از روزهای درگیری در خیابان‌ها در جریان انقلاب است.

 در روز 25 اسفند سال 57 به دنبال دعوت شهرداری تهران و موافقت آیت الله طالقانی و مهندس بازرگان، مردم تهران به خیابان‌ها آمدند تا در روزی که عنوان "پاکسازی شهر جنگ زده" گرفت، در و دیوارهای شهر را از شعار پاک کنند. اتفاقی که به اعتقاد بسیاری از پژوهشگران آنقدر زود رخ داد که امکان ثبت برخی از شعارها در تاریخ و کار پژوهشی بر دیوارنوشته‌های دوران انقلاب را که به مثابه یک رسانه فراگیر بوده، سلب کرد.

 غلامعباس توسلی در همین رابطه به تاریخ ایرانی گفت که: «متاسفانه بسیاری از شعارها را در مدت کوتاهی از روی دیوارها پاک کردند، بدون آنکه از آن‌ها تصویربرداری شود. همین موضوع باعث شده است که حالا، بعد از سه دهه نتوان تحقیق جامع و مانعی در مورد شعارهای انقلاب انجام داد.»

از تابستان سال 57، دیوار شهرها و حتی روستاهای ایران نقش وسایل ارتباط جمعی سنتی را ایفا کرد و هزاران شعار با قلم‌مو، رنگ، اسپری، ماژیک، گچ، زغال، مداد، خودکار و حتی خون بر آنها نقش بست. شاید با اطمینان بتوان گفت که در تمام طول تاریخ این کشور هرگز در چنین سطح وسیعی و با چنین حجمی، دیوارها جایی برای پیام دادن به مردم نشده بود. در آن سال دیوارهای ساختمان‌ها، کیوسک‌های تلفن و تابلو مغازه‌ها و حتی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، جاهای ثابتی بود که به وسیله مردم روی آنها پیام نوشته می‌شد. گاهی نیز شعارها روی وسایل نقلیه و حتی آمبولانس‌ها نیز نقش می‌بست.

 

میزان توجه مردم به دیوارنوشته‌ها در سال 1357 بسیار بود. حتی عنوان شده که مردم آنچه را که بر روی دیوارها خوانده بودند، برای یکدیگر نقل می‌کردند. در کنار این نوشته‌ها عکس‌های زیادی نیز به چشم می‌خورد که به کمک رنگ اسپری و شابلون‌های آهنی، تخته‌ای و مقوایی بر روی دیوارها ترسیم می‌شد. هرچه طول شعارها بیشتر بود افراد از فاصله بیشتری می‌توانند آن را بخوانند.

 شعارهایی که با قلم‌مونوشته می‌شد پررنگ‌تر و در نتیجه خواناتر از شعارهای اسپری بود. برخی از این شعارها به وسیله سازمان‌ها نوشته می‌شد و تعدادی نیز به وسیله توده مردم، غلط‌های املایی و انشایی در میان آنها دیده می‌شد. اگرچه عنوان وسیله ارتباط جمعی سنتی را به دیوار نوشته‌ها دادیم ولی این مجموعه چه از نظر تعداد گیرندگان پیام و چه از نظر محتوا چندان تفاوتی نیز با وسایل ارتباط جمعی مدرن مانند مجله یا روزنامه نداشت. گاه که سانسوری از طریق ماموران حکومت نظامی بر روی آن اعمال می‌شد و آنها دیوارنوشته‌ها را با رنگ پاک می‌کردند، با اعتراض مردم روبرو می‌شد که می‌نوشتند "ننگ با رنگ پاک نمی‌شود."

 یک ماه پس از پیروزی انقلاب شعارها پاک شد

 شعارهای دیواری سال 1357 را پس از دو سال دیگر نمی‌‌شد در خیابان‌های بزرگ شهرها دید. تعداد زیادی از آنها روز 25 اسفند 1357 به دنبال درخواست مسئولان دولتی در پاکسازی دیوارهای شهر به وسیله مردم پاک شد. در روزنامه کیهان سال 57 عنوان شده که آیت الله مرعشی نیز در این مراسم در کنار بسیاری از مسوولان وقت حضور فعال داشته است. تصویری از استاندار وقت مشهد نیز منتشر شده که جارو بدست در خیابان است.

 اما مهندس محمد توسلی که در آن دوران شهردار تهران بوده درباره این اقدام گفته است: « اولین تجربه‌ای که ما با رفتار تحسین برانگیز مردم روبرو شدیم در همان اسفند سال 57 در آخرین جمعه‌ سال رخ داد. طرح پاکسازی شهر تهران. ما از سنت قدیمی ایرانی خانه‌تکانی آخر سال استفاده کردیم؛ همه یادتان است که تهران به شهری جنگ‌زده تبدیل شده بود. در و دیوارهای شهر پر از شعار بود و معابر شهر نیز نیاز به‌پاک‌سازی داشت. شهرداری با نیروی انسانی محدودش قادر به‌ انجام این کار نبود. وقتی ما فکر پاک‌سازی را مطرح کردیم با یکی دو تا مصاحبه واکنش وسیع و گسترده‌ای در شهر تهران بوجود آمد. در آن روز، همه‌ مردم جلوی خانه‌، کوچه‌ و خیابان‌شان را به‌صورت گسترده‌ای پاک‌سازی کردند؛ حتی مدیران انقلاب از جمله مرحوم آیت‌الله طالقانی هم جارو دست گرفتند و در پاک‌سازی مشارکت کردند. وقتی اعتماد عمومی وجود دارد و آحاد جامعه‌ای، حکومت و مدیران را از خودشان می‌دانند، با تمام وجود همراه می‌شوند و چنین صحنه‌‌هایی را می‌آفرینند که باورش لااقل در شرایط کنونی شاید خیلی مشکل است." (سخنان مهندس محمد توسلی در جلسه‌ بیست و دوم هم‌اندیشی بنیاد فرهنگی مهندس مهدی بازرگان-1387.12.24)

  بعد از پاکسازی شعارها در 25 اسفند، به هنگام برگزاری انتخابات مجلس خبرگان، مجلس شورا و انتخابات ریاست جمهوری بر روی مانده‌های این شعارها، شعارهای جدیدی نقش بست.


در بیانیه شماره یک نیروهای مسلح اعلام شد: این جلسه برای تصمیم گیری سرنوشت رژیم مصر ادامه دارد و نتایج آن تا دقایقی دیگر اعلام خواهد شد. تشکیل چنین جلسه ای بدون حضور «مبارک» نشان دهنده پایان قدرت سیاسی این دیکتاتور بر زمام امور مصر است.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر دقایقی پیش حسنی مبارک  را از ریاست جمهوری برکنار کرد و بدین شکل رئیس جمهور مادام العمر این کشور بالاخره پس از 27 سال از قدرت کنار گذاشته شد.

عصر امروز اولین جلسه شورای عالی نیروهای مسلح مصر به ریاست «محمد طنطاوی» وزیر دفاع این کشور در طول 30 سال گذشته برگزار شد و پس از آن یک ژنرال مصری که بیانیه برکناری شورای عالی نیروهای مسلح مصر را قرائت می کرد این خبر را اعلام کرد.

در بیانیه شماره یک نیروهای مسلح اعلام شد: این جلسه برای تصمیم گیری سرنوشت رژیم مصر ادامه دارد و نتایج آن تا دقایقی دیگر اعلام خواهد شد. تشکیل چنین جلسه ای بدون حضور «مبارک» نشان دهنده پایان قدرت سیاسی این دیکتاتور بر زمام امور مصر است.

در همین حال شبکه خبری الجزیره لحظاتی پیش به نقل از یک منبع آگاه نظامی در مصر اعلام کرد که حسنی مبارک تا ساعاتی دیگر مصر را ترک خواهد کرد.

«مبارک» پیش از کناره گیری طی چندین سخنرانی و نیز انحلال کابینه و انجام برخی تغییرات در ساختار قدرت کشورش، تلاش کرده بود همچنان در قدرت باقی بماند اما موج اعتراضات به قدری زیاد بود که وی نتوانست در برابر آن مقاومت کند از همین رو در نهایت زمام امور را به شورای عالی ارتش مصر سپرد.

پس از اعلام این خبر موجی از شادی مصر را فرا گرفته است

برکناری مبارک دیکتاتور مصر در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی را به ملت شجاع مصر و همچنین هموطنان  آزاده کشورمان تبریک می گوییم.