سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

علی دایی از ابتدای دوران فوتبالش تا کنون همیشه با تلاش و کوشش مسیر پیش روی خود را هموار کرده است. او که در عنفوان جوانی توسط ناصر حجازی به فوتبال ایران معرفی شد و بعد ها با تلاش زیاد به بهترین مهاجم تاریخ کشور تبدیل شد، در دوران مربیگری نهایت تلاشش را به کار گرفته تا شاگردانی مانند خود تربیت کند. آقای گل فوتبال ملی جهان بعد از آویختن کفش های خود در سایپا، پرسپولیس، راه آهن، نفت تهران و صبای قم مربیگری کرده و در این دوران توانسته مهاجمانی را به فوتبال ایران معرفی کند که حالا هرکدام از آنها اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده‌اند.

 


کریم انصاری‌فرد؛ کشف 17 ساله


اولین کشف علی دایی در دوران مربیگری کریم انصاری فرد بود؛ سرمربی سایپا در اولین تجربه خود روی نیمکت از پایه های سایپا جوانی 17 ساله را به تمرینات بزرگسالان آورد. او که مانند دایی اهل اردبیل بود، خیلی زود مسیر ترقی را سپری کرد و بعدها در ایران پیراهن پرسپولیس و تراکتورسازی را نیز پوشید. انصاری فرد با وجود سن و سال کمش خیلی زود در فوتبال ایران چهره شد که سابقه دو دوره آقای گلی در کارنامه او می درخشد. او که اکنون عضو المپیاکوس یونان است، برای اوساسونای اسپانیا نیز مدتی به میدان رفت. درباره انصاری فرد شاید خیلی ها این تصور را داشته باشند که او در دوران محمد مایلی‌کهن به بازی گرفته و چهره شد اما واقعیت این است که مهاجم کنونی المپیاکوس توسط دایی به تیم بزرگسالان آورده شد و بعد از کسب تجربه در کنار بازیکنان اصلی توسط مایلی کهن بیشتر فرصت خودنمایی پیدا کرد.

 


مهدی طارمی؛ یک آقای گل دیگر


مهدی طارمی که در دو سال گذشته عنوان آقای گلی لیگ برتر و همچنین برترین بازیکن لیگ های پانزدهم و شانزدهم را از آن خود کرده، همان بازیکن جوانی است که از ایرانجوان بوشهر توسط علی دایی به پرسپولیس آمد و سرمربی کنونی سایپا به خاطر موقعیت هایی که او خراب می کرد، تا مرز اخراج از پرسپولیس هم رفت! مهاجم آماده آن روزهای لیگ یکی از چشم علی دایی دور نماند و در یکی از اولین خریدهایش برای پرسپولیس او را به خدمت گرفت. طارمی حالا بعد از چند سال  به ستاره بزرگ فوتبال ایران شهره شده و قطعا موفقیت هایش در تیم ملی و پرسپولیس را مدیون علی دایی است که اولین بار او را در لیگ برتر به میدان فرستاد.

 


محمد عباس زاده؛ از شمال به تیم های دایی!


جوان 23 ساله اهل مازندران آنقدر در تیم های این خطه(صنعت ساری و نساجی) خوش درخشید تا علی دایی یک مهاجم دیگر را به فوتبال ایران معرفی کند. محمدعباس زاده بعد از درخشش در نساجی برای فصل 92-93 توسط دایی به پرسپولیس آورده شد و در طول دو فصل 38 بازی برای این تیم انجام داد. عباس زاده بعد از جدایی علی دایی از پرسپولیس با حمید درخشان به اختلاف خورد و در نهایت هم از پرسپولیس رفت اما مسیرش از دایی جدا نشد. او از پرسپولیس به راه آهن و نساجی رفت و با عنوان آقای گلی بار دیگر شاگرد دایی شد. به ثمر رساندن 24 گل در لیگ دسته اول سال گذشته برای نساجی و کسب عنوان آقای گلی باعث شد دایی دوباره خواستار بازیکن سابقش شود. حالا در سایپا او بار دیگر انتظارات را برآورده کرده است و یکی از مهاجمان تاثیرگذار لیگ هفدهم محسوب می شود.

 

 


علی علیپور؛ حضور در راه آهن با نظر دایی


علی علیپور همین حالا 21 سال سن دارد و 4 سال پیش که توسط علی دایی به راه آهن آورده شد، 17 ساله بود. مهاجم سرعتی و خوب این روزهای پرسپولیس 4 سال پیش بعد از عملکرد خوب در سنگ آهن بافق یزد راهی راه آهنی شد که هدایتش را علی دایی برعهده داشت. درخشش او در راه آهن با هدایت دایی و استیلی در نهایت باعث شد تا این بازیکن با نظر حمید درخشان راهی پرسپولیس شود و اکنون یکی از ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر باشد. با این تفسیر علیپور را هم باید یکی از کشف های علی دایی بدانیم.

 


امید عالیشاه؛ پرنده خوشبختی در راه آهن و پرسپولیس

 

اگرچه به خاطر مشکلاتی که در امر خدمت سربازی و محرومیت تراکتورسازی پیش آمده، امید عالیشاه مدتی دور از فوتبال است اما بی تردید او نیز یکی از بازیکنان خوبی است که توسط دایی به فوتبال معرفی شد. مهاجم سابق نساجی مازندران بعد از دوران نه چندان خوبی که در تیم های پایه نفت تهران داشت، توسط علی دایی به راه آهن برده شد و برای اولین بار در لیگ برتر پیراهن این تیم را پوشید. دایی بعد از حضور در پرسپولیس عالیشاه نیز را با خود برد و این بازیکن سرعتی چند سال یکی از بهترین نفرات سرخپوشان محسوب می شد که به بازوبند کاپیتانی نیز رسید. عالیشاه نیم فصل سال گذشته برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتورسازی شد اما نتوانست به واسطه محرومیت فیفا در این تیم بازی های زیادی انجام دهد و حالا هم چون سرباز است، فعلا نمی تواند در تیم دیگری به میدان برود.


مطهری یکی از بازیکنانی بود که در پنجره ی تابستانی هنوز به تیمی ملحق نشده بود، تا اینکه امروز عصر این بازیکن به عضویت تیم پارس جنوبی جم درآمد.
تیم پارس جنوبی جم که با اضافه کردن نانگ، در خط آتش خود بازیکنان زهرداری را در اختیار دارد، با به خدمت گرفتن مطهری شرایط تیم خود را در خط حمله باز هم بهبود بخشید.


شارلوا در سومین هفته از رقابت های ژوپیرلیگ موفق شد در اولین حضور کاوه رضایی در ترکیب ثابت مقابل اندرلخت مدافع عنوان قهرمانی به سومین برد متوالی خود دست یافته به تاخت و تاز این فصل خود در صدر جدول ادامه دهد.
کاوه رضایی در اولین حضور ثابت با پیراهن شماره 9 شارلوا مقابل اندرلختی قرار گرفت که همواره یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در بلژیک قلمداد می شود. مهاجم ایرانی که در دو بازی قبلی تنها چند دقیقه در هفته اول به عنوان یار تعویضی به میدان رفته بود بعد از گلزنی های متوالی در بازی های تدارکاتی فلوسین مازو سرمربی شارلوا را مجبور کرد تا اعتماد بیشتری به خرید ایرانی خود داشته باشد.

ستاره سال گذشته استقلال در مصاف با اندرلخت نزدیک به 83 دقیقه در میدان بود و با ارائه نمایشی دیدنی نقش به سزایی در برتری این تیم ایفا کرد گرچه بنونتو جانشین رضایی دقایقی بعد از ورود به زمین با گلی دیدنی و به یادماندنی تمام نگاه ها را به خود جلب کرد تا تعویض طلایی مازو شناخته شود اما با این حال رسانه های بلژیک در تحلیل های خود از این بازی به تعریف و تمجید از کاوه رضایی پرداختند.

حتی مازو سرمربی شارلوا نیز در کنفرانس بعد از بازی با اشاره به عملکرد درخشان تک تک شاگردانش مدعی شد مهاجمان این تیم از جمله کاوه رضایی به خوبی از عهده وظایف برآمده و برنامه های او را در زمین اجرا کردند که این اظهار نظر می تواند در آینده ستاره ایرانی تاثیر مستقیم داشته باشد. شارلوا با این برد 9 امتیازی شد و تنها به خاطر تفاضل گل کمتر بعد از کلوب بروژ در جایگاه دوم ایستاد تا شگفتی ساز ژوپیرلیگ در فصل جدید لقب بگیرد.

 

 


سرور چپاروف که تک گل سه امتیازی استقلال را برابر تراکتورسازی به ثمر رسانده بود در گفت‌وگو با ورزش سه صحبت های جالبی در مورد شرایط خودش، استقلال و همچنین شانس قهرمانی این تیم به زبان آورد که در ادامه آن را می خوانید: 


در مورد اولین گلت در لیگ ایران صحبت کن. چه حسی داشتی؟
واقعا یک حس فوق‌العاده بود اینکه استقلال تاکنون گلی نزده بود و پیروزی ای به دست نیاورده بود و با گل من همه این طلسم ها شکسته شد برایم بسیار لذتبخش بود مخصوصا اینکه زمانی که در استادیوم آزادی حاضر شدم همبازی هایم گفتند که همیشه بازی های استقلال و تراکتورسازی حساس است و امتیاز آن برای هواداران دو تیم یک امتیاز ویژه محسوب می شود نه یک پیروزی عادی. 


شوت تو از راه دور بود و خیلی ها می گویند شانس آوردی که دروازه‌بان تراکتورسازی زاویه را بد بست. در این باره چه نظری داری؟
من آنچه در آن لحظه دیدم و تصمیم گرفتم شوت بزنم این بود که مدافعان تراکتورسازی چند لایه جلوی دروازه ایستاده بودند و به نوعی زاویه دروازه تیمشان را کور کرده بودند به همین دلیل تصمیم گرفتم از آن فاصله شوت بزنم و فکر می کنم گلر تراکتورسازی اصلا توپ را ندید. 


نکته جالب این بود که تو بعد از چند پشتک ترجیح دادی سمت هواداران بروی و این گل را با آنها جشن بگیری. 
روز گذشته رفتار هواداران برای من سورپرایز جالبی داشت، اتفاقی که در سال‌هایی که در لیگ‌های مختلف بازی کرده بودم هرگز آن را ندیده بودم. زمانی که وارد استادیوم شدیم تا بدن‌های خود را گرم کنیم با وجود آنکه یک ساعت و نیم تا بازی فاصله بود تماشاگران استقلال تقریبا تمام سکوهای مربوط به خود را پر کرده بودند، اتفاقی که در هیچ جای دنیا نظیر آن دیده نمی شود. طبیعی است که وقتی متوجه شدم چقدر پیروزی این بازی برای هواداران مهم است تصمیم گرفتم سمت آنها بروم تا از زحمت هایشان قدردانی کنم و شادی ام را به آنها هدیه کنم. 


فکر می کنی چرا استقلال با وجود این همه ستاره در دو هفته اول نه گلی زد و نه موفق به پیروزی شد؟
هفته اول واقعا شرایط استقلال طبیعی نبود و این را همه هواداران درک می کنند. کادرفنی استقلال تا ساعاتی مانده به شروع بازی فکر می کردند محرومیت مجید حسینی، مهدی قائدی و امید نورافکن بخشیده می شود اما این اتفاق نیفتاد و اردوی ما با شوک بزرگی روبه‌رو شد. بازیکنانی که در طول هفته برای ترکیب اصلی تلاش کرده بودند حالا باید از ترکیب بیرون می نشستند و این مساله باعث شد که ما نتوانیم بازی واقعی مان را انجام بدهیم. اما در بازی با استقلال‌خوزستان ما کاملا بر بازی مسلط بودیم و فقط بدشانسی و البته مقداری هم اشتباه داوری باعث شد که نتوانیم پیروز شویم. 


خیلی ها از میزان دوندگی تو با این سن و سال تعجب می کنند تو چه توضیحی در مورد آمادگی بدنی ات داری؟
در فوتبال سن و سال مطرح نیست و تو هر چقدر که از نظر سنی بالاتر بروی تجربه ات بیشتر می شود و در موقعیت های مختلف باهوش تر تصمیم می گیری. البته برای بازیکنانی که سن شان بالا می رود شرایط تمرین فرق می کند و اینکه من توانسته ام خودم را آماده نگه دارم به خاطر تمریناتی است که پشت سر می گذارم. 


در ایران معمولا هافبک های بازیساز دوندگی کمتری نسبت به سایر بازیکنان دارند اما برای تو ماجرا کاملا فرق دارد. در این باره چه توضیحی داری؟
اگر از سبک بازی من سوال می کنید باید بگویم که از نظر من هافبک بازیساز تنها این نیست که پاس آخر یا پاس گل بدهد بلکه یک هافبک بازیساز باید در تمام نقاط زمین حضور داشته باشد و سعی کند به بازی هافبک ها در وسط زمین نظم بدهد. من هم سعی می کنم در همه جای زمین حضور داشته باشم و بهترین عملکرد را از خود ارائه دهم. 

 


انتقادی که به بازی تو روز گذشته وارد شد این بود که سانترهای کرنرت را خیلی بلند روی دروازه ارسال می کنی، دلیل این موضوع چیست؟
سانترهای من بلند نیست بلکه بخاطر تاکتیک تیمی است که نمی توانم آن را برای شما عنوان کنم. من همان کاری را کردم که کار فنی از من خواسته بودند. 


فکر می کنی روند گلزنی‌هایت در این فصل همچنان ادامه خواهد داشت؟
واقعیتش را بخواهید من کمی دیرتر از سایر بازیکنان به تمرینات اضافه شدم و هنوز در شرایط آمادگی کامل نیستم. تازه موتورم روشن شده است و مطمئن باشید خیلی بازی های بهتری از من در طول فصل خواهید دید. 


نظر تو در مورد بازیکنان استقلال و سطح کیفیت آنها در 3 هفته اول لیگ چیست؟

استقلال یک نکته بسیار بارز دارد و آن هم این است که بازیکنان تکنیکی بسیار زیادی در این تیم حضور دارند و طبیعی است اگر این تعداد بازیکن باکیفیت در ترکیب جا بیفتند می توانند فصل فوق العاده ای را رقم بزنند. همان ابتدای فصل هم که ما دو بازی را از دست دادیم خیلی ها نگران بودند ولی بازیکنان و کادرفنی در درون تیم هیچ استرسی نداشتند چراکه مطمئن بودیم با این پتانسیل می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. 


تو در دو بازی اخیر با جباری تعویض شده ای. دوست نداری در ترکیب اصلی کنار او بازی کنی؟
این تصمیمی است که کادرفنی می گیرد و هیچ بازیکنی نمی تواند در آن دخالت کند اما آقای جباری یک فرد بسیار باشخصیت است که می دانم در بین هواداران استقلال جایگاه بسیار بزرگی دارد. چراکه نه؟! حتما دوست دارم کنار او در ترکیب حضور داشته باشم اما تصمیم نهایی را سرمربی تیم می گیرد.


و سوال آخر؛ خیلی از هواداران پرسپولیس فکر می‌کنند اختلاف 5 امتیازی‌ای که با استقلال ایجاد کرده اند قابل جبران نیست. تو چطور فکر می کنی؟
پیش‌بینی در فوتبال معنی نمی دهد چراکه تجربه سال ها حضور من در میادین می گوید که بازی در زمین نتیجه اش تعیین می شود و نمی شود گفت یک تیم امتیاز از دست نمی دهد یا می دهد. تنها چیزی که من باید بگویم این است که تجربه سال ها حضورم در فوتبال می گوید هیچ تیمی نمی تواند در طول یک فصل با یک روند بازی کند و چون لیگ بسیار طولانی است مطمئنا همه تیم ها امتیاز از دست می دهند و این قاعده هم به تیم های صدر جدول ارتباط پیدا می کند و هم تیم های ته جدول.


محسن بنگر، مدافع باتجربه فصل گذشته تراکتورسازی در این فصل پیراهن نفت تهران را بر تن کرده تا در هفته سوم جدال با پرسپولیس را پیش رو داشته باشد. دیداری که می‌تواند بزرگترین روز برای اعاده حیثیت مدافع سابق تراکتورسازی باشد که در دیدار برگشت فصل گذشته با پیراهن نماینده تبریز مقابل پرسپولیس روز سختی را پشت سر گذاشت. روزی که پایان 90 دقیقه آن برای او حاشیه بزرگی را به قیمت کنار گذاشتن از این تیم را به همراه داشت. تراکتورسازی که با توجه به محرومیت از جذب بازیکن در نیم فصل دوم در لیگ شانزدهم با شرایطی ویژه وارد این بازی شده بودند، در نهایت با نتیجه سنگین 3 بر 0 مقابل برانکو ایوانکوویچ و شاگردانش تسلیم شدند. در پایان آن بازی البته نوک تیز انتقادات از سوی امیر قلعه نویی به سمت محسن بنگر نشانه رفت و اتهامات در خصوص کم‌کاری و اشتباهات این بازیکن به سوژه اصلی درگیری طرفین در رختکن نیز منتهی شد.

محسن بنگر در پایان آن بازی در نهایت از سوی کادرفنی تراکتورسازی کنار گذاشته شد تا هجمه و فشار عجیبی را پشت سر بگذارد. اتفاقاتی که او را در آستانه خداحافظی از فوتبال با خاطره‌ای تلخ قرار دهد. هرچند او در نهایت فصل را با حضور در نفت تهران و در کنار حمید درخشان آغاز کرد و در دو هفته ابتدایی نیز در ترکیب اصلی این تیم و بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت موفق شد یک پیروزی و یک تساوی را نیز کسب کند تا نتایج خوبی را رقم زده باشند. شماره 6 و کاپیتان سابق پرسپولیس اکنون یک دیدار حساس و جنجالی دیگر را پیش روی خود می‌بیند. تقابل مجدد با پرسپولیس در هفته سوم اینبار با پیراهن نفت تهران که می‌تواند تمام حواشی حول او در فصل گذشته را به بوته فراموشی بسپارد و این بازیکن 38 ساله در جمع شاگردان درخشان را با اعاده حیثیت بزرگی همراه کند. او مسلما تمام تمرکز خود را روی 90 دقیقه پیش رو برابر حمله وران پرسپولیس قرار خواهد داد تا پاسخ کوبنده‌ای به آن حواشی بدهد و باید دید در این امر مقابل خط حمله غیرقابل کنترل سرخپوشان موفق خواهد بود یا خیر.




اگر به دنبال پرینتری سیاه‌وسفید و چندکاره برای استفاده‌ی خانگی سنگین و یا مصارف سبک و متوسط محیط‌های کاری کوچک هستید، پرینتر MFC-L2700DW ساخت شرکت برادر را می‌توانید در نظر داشته باشید. این محصول که اندازه‌ی کوچکی دارد به‌راحتی می‌تواند بر روی میز کاری شما قرارگرفته و فضای زیادی را هم اشغال نکند. همچنین این پرینتر چندکاره نسبت به دیگر پرینترهای چندکاره که برای مصارف خانگی طراحی شده‌اند ظرفیت سینی کاغذ بیشتری داشته و مدیریت کاغذ در آن بهتر است. پرینتر L2700DW از قابلیت‌های چاپ از طریق تلفن‌های همراه هوشمند هم پشتیبانی می‌کند که برای برخی از کاربران که به تلفن‌های همراه و تبلت وابسته هستند می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

اگر پرینتر L2700DW را با استفاده از Ethernet و یا اتصال بی‌سیم به شبکه متصل کنید، درصورتی‌که شبکه‌ی شما به اینترنت متصل باشد، قابلیت چاپ از طریق تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سرویس‌های «Cloud» فایل‌های خود را چاپ کنید. همچنان با این قابلیت می‌توانید از طریق Access Point بی‌سیم در شبکه فایل‌های خود را چاپ کنید. درصورتی‌که L2700DW را با استفاده از کابل USB به یک کامپیوتر متصل کنید، قابلیت پرینت از سرویس «Cloud» را از دست می‌دهید اما می‌توانید با استفاده از قابلیت «Wi-Fi Direct» به‌صورت بی‌سیم و مستقیم تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت و یا لپ‌تاپ را به دستگاه متصل کنید و اسناد خود را چاپ کنید.

یکی از مواردی که جای خالی آن در L2700DW احساس می‌شود، قابلیت اتصال NFC است که به کاربر اجازه می‌دهد برای برقراری اتصال موبایل و تبلت خود را به قسمتی از پرینتر نزدیک کند. همانند پرینتر Samsung M2070FW، قابلیت اتصال بی‌سیم با تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت؛ علاوه بر پرینت از اسکن هم پشتیبانی می‌کند. نرم‌افزار رایگان شرکت brother به کاربر اجازه می‌دهد تا عملیات چاپ vh به‌صورت بی‌سیم را از تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های مجهز به iOS، اندروید، Kindle Fire و ویندوز موبایل را انجام دهد

  ویژگی‌ها و نصب

ویژگی‌های پایه‌ی پرینترهای چندکاره در دستگاه MFC-L2700DW شامل پرینت، فکس، اسکن با استفاده از کامپیوتر (درون شبکه یا به‌صورت تنها) و همچنین قابلیت‌های فکس و کپی بی‌نیاز از کامپیوتر است. مدیریت کاغذ در این مدل برای مصارف خانگی و یا استفاده در محیط‌های اداری کوچک بسیار مناسب است. سینی کاغذ 250 برگی، ورودی تک‌برگی کاغذ، دو رو زن اتوماتیک در این زمینه‌ کمک شایانی به‌راحتی کار با دستگاه می‌کنند. اگر به ظرفیت بیشتری درزمینه‌ی سینی کاغذ نیاز دارید متأسفانه نمی‌توانید ظرفیت دستگاه را افزایش دهید.

درزمینه‌ی مدیریت کاغذ برای اسکن هم MFC-L2700DW تمهیداتی را در نظر گرفته است. سیستم تغذیه‌ی خودکار اتوماتیک «ADF» 35 برگی قابلیت بسیار مفیدی است که اسناد موردنظر برای اسکن را با سرعتی بالا و خودکار وارد دستگاه می‌کند و دیگر نیازی نیست که کاربر خود به‌صورت دستی برای اسکن اسناد یک‌به‌یک کاور رویی دستگاه را باز کرده کاغذ قبلی را برداشته و کاغذ قبلی ر وارد کند. این ویژگی در صرفه‌جویی در زمان بسیار حیاتی است و علاوه بر زمان کار فیزیکی را هم تا مقادیر زیادی کاهش می‌دهد.

نصب و تعریف پرینتر در شبکه مانند دیگر پرینترهای چندکاره‌ی سیاه‌وسفید است و نکته‌ی خاصی ندارد. با استفاده از درگاه Ethernet به‌راحتی می‌توانید آن را در شبکه‌ی خود به اشتراک گذاشته و از طریق چندین کامپیوتر با دستگاه اسناد خود را چاپ کنید.

  سرعت و کیفیت چاپ

شرکت برادر سرعت چاپ پرینتر MFC-L2700DW را برابر با 27 صفحه در دقیقه اعلام کرده است. در نظر داشته باشید که سرعت فوق برای اسناد متنی اعلام شده که نیاز چندانی به پردازش ندارند. درصورتی‌که بخواهید تصاویر و یا اشکال گرافیکی را به چاپ برسانید میزان فوق به مقادیر چشمگیری تغییر می‌کند. البته این موضوع را هم فراموش نکنید که سرعتی که از سوی شرکت سازنده اعلام می‌شود تنها سرعت چاپ به‌صورت فیزیکی را محاسبه می‌کند درحالی‌که در واقعیت پس از ارسال فرمان چاپ مدت‌زمانی صرف پردازش و آماده‌سازی پرینتر برای چاپ می‌شود که گاها از لحظه‌ی ارسال زمان چاپ تا شروع فرآیند چاپ 10 ثانیه و یا بیشتر زمان سپری می‌شود که زمان کلی پرینت را افزایش می‌دهد. شرکت‌های سازنده زمان فوق را در محاسبات خود به‌حساب نمی‌آورند. با در نظر گرفتن تأخیر فوق در چاپ، سرعت پرینتر حتی به 10 صفحه در دقیقه می‌تواند کاهش یابد.

کیفیت چاپ L2700DW برای استفاده در مصارف تجاری و اداری مناسب و قابل‌قبول است اما نقطه‌ی قوت این دستگاه محسوب نمی‌شود. اگر بخواهیم کیفیت چاپ این پرینتر را در کلاس خود مقایسه کنیم بایستی بگوییم L2700DW در قسمت میانه‌ی این دامنه قرار می‌گیرد.

کیفیت چاپ متن برای استفاده در مصارف تجاری و اداری مناسب است؛ البته به شرطی که مصارف شما شامل استفاده از فونت‌های خیلی ریز نباشد که در غیر این صورت ممکن است به کمی مشکل بربخورید. چاپ اشکال گرافیکی برای استفاده‌های تجاری درون شرکتی مناسب است؛ اما برای چاپ کاتالوگ و بروشور و ارائه‌ی آن‌ها به مشتریان و شرکای تجاری را توصیه نمی‌کنیم. به‌طور کل اگر برای مصارف حرفه‌ای و جدی تجاری هستید، روی چاپ اشکال گرافیکی این پرینتر حساب زیادی باز نکنید. درزمینه‌ی چاپ عکس، کیفیت پرینت L2700DW برای چاپ صفحات وب دارای تصویر مناسب است ولی انتظارات خود را در همین حد نگاه داشته و فراتر نروید. همیشه در نظر داشته باشید که دستگاه‌های چندکاره ترکیبی از چند دستگاه مختلف بوده و برای کنترل هزینه‌ها و قیمت نهایی محصول، قسمت‌های مختلف دستگاه مانند ماژول پرینتر و اسکنر معمولاً از دستگاه‌های تک همان قسمت ضعیف‌تر هستند.

  نتیجه‌گیری

نکته‌ی که پرینتر چندکاره‌ی L2700DW ساخت شرکت برادر نسبت به رقبای خود انتخابی برتر ساخته است، قابلیت چاپ و اسکن با استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند، تبلت و کامپیوتر به‌صورت بی‌سیم است. درصورتی‌که به این قابلیت نیازی ندارید می‌توانید مدل‌های MF4880dw ساخت شرکت کانن را در نظر بگیرید که کیفیت چاپ متن بهتری از L2700DW دارد. البته کیفیت چاپ متن برای استفاده‌ی روزمره بسیار مناسب است و تنها افراد سخت‌گیر و ریزبین متوجه تفاوت‌های بین این 2 مدل خواهند شد. درصورتی‌که قابلیت چاپ به‌صورت بی‌سیم برایتان مهم است و درعین‌حال به دنبال کیفیت بالاتر هستید می‌توانید پرینتر M2070FW ساخت شرکت سامسونگ را در نظر داشته باشید. البته پرینتر M2070FW ظرفیت کمی برای سینی کاغذ دارد که آن را برای استفاده در محیط‌های اداری و تجاری کمی نامناسب می‌سازد. در صورتی کیفیت چاپ برایتان کافی است، قابلیت‌های مدیریت کاغذ و ویژگی‌های چندکاره‌، آن را به انتخابی ایده‌آل برای خرید تبدیل می‌کنند.


اینکه آیا پایان نسل بازیکنان بازیساز موجب انقراض این نسل از زیباسازان فوتبالی شده یا تاکتیک های مدرن بیرحمانه، هنرِفوتبال را نادیده می گیرد؟! هرچه که باشد انگار ما  تماشاگر نمایش آخرین نسل از هافبک های بازیساز فوتبال خواهیم بود. بازیکنانی چون مجتبی جباری، رسول نویدکیا، ایمان مبعلی،  قاسم حدادی فر و... را می توان آخرین نسل از هافبک های بازیساز فوتبال ایران به حساب آورد.


نگاهی ساده به فوتبال ایران در یکی دو دهه اخیر و با ورود مربیان خارجی به عرصه بازیکن سازی نشان می دهد که فوتبال ایران بیش از هرچیز به تولید بازیکن وینگر یا بال های کناری روی آورده است. امروز بیش از هر وقت دیگری ستاره های فوتبال ایران هافبک مهاجم های سرعتی و قدرتی هستند. البته که این برخاسته از اتفاقی است که از سالها قبل از آن در فوتبال جهان رخ داده است. انقلابی تاکتیکی که تاوانش پایان و انقراض یکی از عوامل جذابیت فوتبال در سال های قبل از آن یعنی هافبک های خلاق و بازیساز است نکته این که فوتبال ایران همیشه محل تولد بازیسازان و مغزهای متفکر بزرگ بوده است. علی پروین سرشناس ترین آن ها است که مجموعه ای از افتخارات و اعتبار را به عنوان مغزمتفکر وسلطان میانه زمین پرسپولیس و تیم ملی به دست آورده است. امیرقلعه نویی جانشین خلف او نیز در هیبت ژنرال شاهین و استقلال  یکی از بهترین بازیسازان فوتبال ایران بوده است؛ همین طور ستاره هایی مثل سیروس قایقران ، محسن عاشوری، حمید درخشان و از نسل متاخر محرم نویدکیا،  و بسیاری اسامی دیگر که هرکدامشان در زمان بازی بهترین بازیسازان فوتبال ایران بوده اند.

 


در مقیاس جهانی


به این اسامی نگاه کنید: میشل پلاتینی، سوکراتس، روی کاستا، دژان ساویسویچ، زین الدین زیدان، آندره آ پیرلو، ژاوی هرناندز، پل گاسکوئین ،پل اسکولز و... . بازیکنانی که هرکدام در زمان خود بهترین های جهان فوتبال بوده اند اما واقعیت این است که امروز فوتبال جهان هیچ  تمایلی به ساختن چنین بازیکنانی نشان نمی دهد. امروز عصر بازیکنانی با سرعت و قدرت بدنی بالا است.   حتی اگر بازیکنان بزرگی مانند زیدان و مارادونا در این عصر فوتبال بازی می کردند می توان تصور کرد که هردو تبدیل به مهاجمان کنار می شدند شبیه آنچه برای لیونل مسی رخ داده است. امروز فوتبال جهان عامدانه وجود هافبک های بازیساز را نادیده می گیرد چرا که درحال حاضر تیم ها  به حضور 5 بازیکن دفاعی و 5 بازیکن هجومی تقسیم می شود. اما هافبک بازیساز یا مغزهای متفکر نه عناصری صرفا تدافعی و نه عناصری صرفا هجومی هستند ، آنها مرکز فرماندهی یک تیم به شمار می آیند، ضرباهنگ و ریتم و حتی سبک بازی را مشخص می کنند. آنها پاس های ویرانگر و عجیب دارند، ضربات ایستگاهی را در هر نقطه از زمین می زنند و... 


فوتبال ایران نیز در دوران پوست اندازی اش هنوز نسبت به وجود بازیسازها و مغزهای متفکر احساس نیاز می کند هرچند در تیم ملی کارلوس کی روش عملا شکل آینده فوتبال ایران را بدون حضور مغزها ترسیم کرده است. فوتبال بدون هافبک بازیساز و با حضور انبوه وینگرها. درواقع لیست نفرات تیم ملی ایران بیانگر این حقیقت است که فوتبال ایران نیز لاجرم باید با خالقان زیبایی های فوتبال کلاسیک خداحافظی کند. 

 


آخرین نسل از مغزهای متفکر


نکته قابل توجه درباره لیست مغزمتفکر های حاضر در لیگ برتر ایران نشان می دهد که اکثر این ستاره ها بازیکنانی بالای سی سال سن دارند و آخرین سال های فوتبالشان را سپری می کنند. 


*مجتبی جباری: مجتبی جباری را می توان مطرح ترین  بازیکن بازیساز حال حاضر فوتبال دانست. او یک بازیساز باالفطره است. استقلال اما بازیکنان دیگری مثل داریوش شجاعیان و سرور جپاروف را هم دارد که البته هردو این بازیکنان توانسته اند خودشان را تا حدودی با مقتضیات روش مدرن تطبیق دهند. 

 


*سرورجپاروف: هافبک ازبکستانی در آخرین سال های فوتبالش بازیساز اصلی استقلال در این فصل به شمار می آید. برنده دو جایزه بهترین بازیکن سال آسیا را می توان یکی از آخرین مغزهای متفکر قاره کهن به حساب آورد.

 


*ایمان مبعلی: او هم یک بازیساز کلاسیک و یکی از بهترین های ایران در سال های اخیر در این پست بوده است. مبعلی فصل قبل به عنوان بهترین بازیساز و پاسور لیگ برتر انتخاب شد و امسال نیز با فولاد به دنبال درخشش مجدد است.

 

 

*قاسم حدادی فر: اگر مصدومیت های پیاپی نبود بیشتر از او می شنیدیم اما او نیز بازیکنی است که هرچند نسبت به مبعلی و جباری خاصیت تدافعی بیشتری دارد اما  یکی از بازیسازان خلاق و کلاسیک فوتبال ایران به شمار می آید.


*محمد نوری: او نیز در زمانی که هافبک های بازیساز پرطرفدارترین بازیکنان در فوتبال ایران بودند متولد شد اما آخرین سال های فوتبال نوری با آخرین دوران حضور هافبک های بازیساز همزمان شده است. نوری هم هرچند در این سالها بازی تدافعی اش را تقویت کرده اما او نیز در مجموعه پلی میکرها قرار می گیرد.


*رسول نویدکیا: او هم مانند محرم نویدکیا یک بازیساز کلاسیک و خلاق است. تمرکز روی پاس ها و بازی خلاقانه از مهمترین مولفه های بازی رسول نویدکیا است. 


*جاسم کرار: نفت آبادان هم با جاسم کرار در این فصل یکی از تیم هایی است که از بازیساز کلاسیک استفاده می کند. با حضور او رقابت هافبک های بازیساز لیگ ایران جذابیت بیشتری پیدا می کند.

 


*بختیار رحمانی: تولد او در فوتبال ایران نوید یک مجتبی جباری را تازه می داد اما انقلاب تاکتیکی در فوتبال جهان و متعاقب آن حضور کارلوس کی روش نشان داد که شاید پلی میکر بودن  انتخابی بد در فوتبال امروز ایران باشد. بختیار رحمانی امسال با پیکان می تواند رقابت بازیسازان متبحر را گرم کند.


*محسن مسلمان: تلاش او برای تبدیل شدن از یک بازیساز کلاسیک و خلاق به یک هافبک دونده و جنگنده امروزی باعث شده تا درحال حاضر یکی از مهره های ثابت برانکو ایوانکوویچ باشد. او البته بازیکنی متفاوت در بین بازیگردان های فوتبال ایران است و مدرن و سریع بازی می کند.


نفراتی چون نور افکن، قائدی، گوگ، زکی پور و مجید حسینی که مردان سهمیه سنی این تیم هستند ،در ترکیب اصلی استقلال بارها حاضر شده اند .


میانگین سنی استقلال در مسابقات فوتبال لیگ امسال، 26.38 سال است که البته حضور جوانتر ها میانگین سنی این تیم را به شکلی که قابل ملاحظه است پایین آورده است .

 

1-سید مهدی رحمتی اسکویی :37 سال ویک ماه  
2-سروررساتویچ چپاروف:  34 سال و 10 ماه 
3-مجتبی جباری:    34سال و2 ماه 
4-خسرو حیدری   : 33 سال و11 ماه 
5-پژمان منتظری :   33 سال و11 ماه 
6-لئاندرو پادوانی سلین   33 سال و8 ماه 
7-جابر انصاری:  30 سال و8 ماه 
8-امید ابراهیمی : 29 سال و11 ماه 
9-وریاغفوری: 29 سال و11 ماه 
10-سجاد شهباززاده : 27 سال و6 ماه 
11-حسن بیت سعید: 27 سال 
12-علی قربانی: 26 سال و11 ماه 
13-یعقوب کریمی: 25 سال و11 ماه 
14-داریوش شجاعیان : 25 سال و4 ماه 
15-فرشید باقری: 25 سال ویک ماه 
—سید حسین حسینی: 25 سال ویک ماه 
17-روزبه چشمی: 24 سال 
18-فرشید اسماعیلی: 23 سال و5 ماه 
19-آرمین سهرابیان : 22 سال تمام 
20-ارشیا آقابابازاده :21 سال و9 ماه 
21-میلاد زکی پور کینجی: 21 سال و8 ماه 
22-عبدالعظیم گوگ: 21 سال و6 ماه 
23-محمد جواد محمدی مرزرودی: 21 سال و2 ماه 
24-سید مجید حسینی: 21 سال و2 ماه 
25-امید نور افکن: 20 سال و4 ماه 
26-مهدی قائدی: 18 سال و8 ماه

 

*استقلال 7 مرد بالای 30 سال دارد و به زودی وظرف مدت زمان 40-30 روز دیگر امید ابراهیمی و وریاغفوری جمع مردان بالای 30 سال استقلال را به 9 نفر میرساند .


*استقلال 16 مرد از نفرات سال گذشته خود را حفظ کرده است .


* مهدی قائدی جوان ترین بازیکن استقلال است .


در فوتبال ایران کمتر بازیکنی می‌تواند با درخشش چشمگیر در لیگ یک مورد توجه هر دو تیم بزرگ پایتخت قرار بگیرد اما مهدی قائدی با سپری کردن فصلی فوق‌العاده در ایران‌جوان بوشهری که رده یازدهم جدول را در پایان مسابقات به دست آورد توانست به این مهم برسد و یکی از شاه ماهی‌های نقل و انتقالات باشد
باشوی کوچک آبی‌ها بعد از یک هفته محرومیت که دلیل موجهی برای آن وجود نداشت، شب گذشته به‌عنوان نخستین تعویضی استقلال برابر استقلال خوزستان، از دقیقه 63 جای امید نورافکن را گرفت اما با وجود فرصت کمتر از نیم ساعت توانست توانایی‌های خود را نشان دهد و کاری کند که در روز تساوی ناراحت کننده برای هواداران، آنها به او و عملکرد موثری که از خود به نمایش گذاشت امیدوار باشند.


قائدی که جوان‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر استقلال است برخلاف تصور بدون استرس کارش را در ورزشگاه آزادی دنبال کرد و طوری در زمین حاضر شد که کسی به این فکر نکرد او فقط 18 سال سن دارد؛ باشوی استقلال با حرکتی که در دقیقه 71 از میانه زمین آغاز شد، فاصله چند متری در کورس با میثم دورقی، کاپیتان استقلال خوزستان به وجود آورد و بعد نفوذ از بین دو مدافع حریف، همه را به یاد حرکات ویران کننده نیماری که به تازگی راهی پاری‌سن ژرمن شده انداخت.
اما علاوه بر حرکات تکنیکی، سانتر کوتاه قائدی در دقیقه 72 که بعد از مدافعان استقلال خوزستان و در موقعیتی عالی مقابل تیرک دوم مقابل پای جابر انصاری فرود آمد و البته توسط این بازیکن به اوت زده شد، نشان داد با چشمانی باز فوتبال بازی می‌کند و می‌تواند پاس‌های طلایی منجر به گل هم بدهد.



ستاره جوان استقلال در نخستین تجربه لیگ برتری خود با عملکردی بدون اشتباه و خیره کننده خیلی زود تبدیل به چهره محبوب آبی‌ها شد و بازی‌ای کرد تا تماشاگران این تیم ارزش هزینه کردن برای او را بیشتر متوجه شوند و از هر بازیکن و خرید دیگرشان به او بیشتر امیدوار باشند.


26 دقیقه حضور برابر استقلال خوزستان در کنار 7 دریبل موفق و چند پاس دقیق باعث شد تا درخشش مهدی قائدی دریبل زن فانتزی استقلال تساوی نا امید کننده این تیم  را کمرنگ کند. سایه سنگین درخشش این بازیکن روی عملکرد آبی ها در همان دقایق اولیه پایان مسابقه مشخص شد؛ آنجا که هواداران استقلال یک صدا بعد از اولین امتیاز فصل مهدی قائدی را تشویق کردند. مهاجم بوشهری و جوان پس از مدت ها برای هواداران استقلال یک بازیکن ویژه و جدید بود که با خصوصیات منحصر به فرد در تمامی دقایق حضورش در زمین آزادی، هواداران  را به وجد آورده بود
جا به جایی رکورد جوان ترین بازیکن استقلال در ادوار لیگ برتر نام قائدی را در رسانه ها پر رنگ تر کرد و یک روز بعد از پایان این مسابقه بود که مهدی قائدی به تیتر اول همه رسانه ها تبدیل شده بود؛ باشو، نیمار، پدیده، مجاهد جدید و چندین لقب دیگر به او اعطا شد و همانگونه که منصوریان پیش بینی می کرد رسانه ها خیلی زودتر از آن چیزی که انتظار می رفت این بازیکن را به مردم شناساندند. صفحه اینستاگرام این بازیکن بیش از 50 هزار نفر رشد پیدا کرد تا حالا جوان بوشهری ها یکی از محبوب ترین بازیکنان استقلال باشد.


سرمربی استقلال بعد از این دیدار در نشست خبری درباره اهمیت حفظ این بازیکن صحبت کرد: "باید از او از لحاظ اخلاقی مراقبت کنیم. از خانواده او خواستیم به تهران سفر کنند تا در کنار این بازیکن باشند. عملکرد فوق العاده خوب او باعث می شود بیشتر از او مراقبت کنیم." بهتاش فریبا مدیرفنی استقلال نیز اعلام کرد که شرط حضور قائدی در استقلال همراهی خانواده این بازیکن با مهاجم جوان و بوشهری است و دیگر پیشکسوتان استقلال نیز بارها درباره حفاظت از این بازیکن صحبت کردند. طی کردن مسیر دشوار محبوب و مشهور شدن در یک شب آفتی است که می تواند مسیر فوتبال یکی از پدیده های فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل است که استقلالی ها از همین حالا درباره روند حفظ این بازیکن صحبت می کنند.
حضور خانواده در تهران، تهیه مسکن، برنامه ریزی برای بدنسازی مدرن، کنترل حضور در رسانه ها و چندین مورد دیگر از جمله برنامه های استقلالی ها برای پرورش بازیکنی است که می تواند با ادامه حفظ روند کنونی خود تبدیل به یکی از ستاره های فوتبال ایران شود و البته در کنار تمامی این برنامه ها، انگیزه و تمایل خود این بازیکن برای طی کردن این مسیر، پیش شرط ستاره شدن مهدی قائدی است.