سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تیم‌های لیگ دسته دوم و سوم از جام حذفی فوتبال کنار گذاشته‌ شدند

 تیم‌های لیگ دسته دو و دسته سوم از جام حذفی فوتبال کنار گذاشته شدند.

 مراسم قرعه کشی جام حذفی امروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد.

در این مراسم تصمیم گرفته شد به دلیل اینکه تیم‌های لیگ دسته دو و سه به طور منظم در رقابت‌های گذشته شرکت نمی‌کردند از این مسابقات کنار گذاشته شوند.

به این ترتیب تعداد تیم‌های شرکت کننده در جام حذفی امسال به 79 تیم تقلیل پیدا کرد. فصل گذشته 115 تیم در جام حذفی حضور داشتند.

در رقابت‌های این فصل فقط تیم‌های لیگ دسته اول و لیگ برتری و همچنین تیم‌های قهرمان استان‌ها شرکت می‌کنند.

بر اساس قرعه‌کشی انجام شده تیم‌های همشهری استقلال و پرسپولیس و سپاهان و ذوب آهن اصفهان فقط در دیدار نهایی با یکدیگر رو به رو خواهند شد.

عابدینی: فیروز کریمی جزو اشتباهات عمرم بود

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان گفت: انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال داماش جزو اشتباهات عمرم بود و از مردم گیلان به ویژه رشت عذرخواهی می‌کنم.


امیر عابدینی  در رشت با اشاره به دلایل عدم راهیابی تیم فوتبال داماش گیلان به لیگ برتر اظهار داشت: حرکت‌های غیرمتعارف در فوتبال موجب بازماندن تیم فوتبال داماش گیلان از لیگ برتر شد.
وی افزود: ما در فصل گذشته برای در اختیار گرفتن فیروز کریمی با وی مبلغ 350 میلیون تومان قرارداد بستیم و وی برای راهیابی داماش به لیگ برتر علاوه بر این مبلغ قرارداد، درخواست 300 میلیون تومان پاداش و دو واحد مسکونی کرده بود که با آن موافقت کردیم.
عابدینی با بیان اینکه باشگاه داماش به فیروز کریمی بیش از حد اعتماد داشت، اضافه کرد: چوب این اعتماد را خوردیم و حرفه‌ای فکر نکردن موجب عدم راهیابی داماش به لیگ برتر شد.
وی با اشاره به اینکه باید به حرف‌های مردم و رسانه‌ها بیشتر دقت کنیم، گفت: مردم هوشمند و با وجدان بیدار رشت به ما هشدار داده بودند و ما توجه نکردیم و باید از مردم عذرخواهی کنیم.
مدیرعامل داماش گیلان انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی تیم فوتبال داماش در فصل گذشته را از اشتباهات عمر خود اعلام کرد و اظهار داشت: امسال بالای 30 بازی برگزار کردیم که 27 مورد داوری خوب بود و سه مورد مسئله‌ساز شد.
وی ادامه داد: در بازی‌های آخر گرفتن پنالتی‌هایی که نباید گرفته می‌شد‌، حرکت‌های غیر متعارف برای بالاآمدن و نیامدن یک تیم به لیگ برتر موجب وضعیت پیش آمده در داماش گیلان شد.
عابدینی با اشاره به ورود سرمربی جدید خاطرنشان کرد: برای فصل جدید با ماریان پوشنیک از اسلوانی قرارداد بستیم که دستمزد وی نصف فیروز کریمی است.
وی با اشاره به اینکه امسال تیم داماش گیلان از نظر کیفی و کمی وضعیت مطلوبی دارد، بیان داشت: این تیم از بازیکنان و کادر فنی خوبی تشکیل شده است.
مدیرعامل باشگاه گیلان اظهار امیدواری کرد که با سرمربی جدید تیم فوتبال داماش بتواند به لیگ برتر صعود کند.
وی درباره اختصاص بودجه به تیم فوتبال داماش گیلان افزود: در نشست با هیئت رئیسه باشگاه، قرار شده تا اسپانسرهای تیم مبلغ 12 میلیارد و 486 میلیون تومان برای تیم‌های ورزشی داماش هزینه کنند که از این رقم 4 میلیارد تومان برای تیم فوتبال داماش گیلان و 3 میلیارد تومان نیز برای تیم والیبال داماش گیلان درنظر گرفته شده است.
عابدینی ورزش را هنجار زیبا دانست و گفت: مردم به دنبال مقاوم کردن ورزش هستند و باید بخش‌ خصوصی بیشتر در ورزش ورود کند.
وی توسعه بخش دولتی در ورزش را مغایر با شعارهای دولت خواند و تصریح کرد: باید به بخش ‌خصوصی بهای بیشتری داده شود.
عابدینی با اشاره به کمبود سالن برای دیگر رشته‌های ورزشی داماش افزود: سالن استاندارد برای ورزش‌های داماش مانند بسکتبال نداریم و باید برای سالنی هزینه کنیم که متعلق به ما نیست.
وی با انتقاد از عملکرد مدیرکل تربیت‌بدنی گیلان افزود: مدیرکل تربیت‌بدنی استان شخصا انسان خوبی است ولی مناسب سازمان تربیت بدنی در استانی که می‌خواهد در ورزش پویا شود، نیست و اینکه تنها در مراسمی چند سکه اهدا کند مشکلی از استان برطرف نمی‌شود.
مدیرعامل باشگاه داماش گیلان سالن ورزشگاه شهید عضدی رشت را فرسوده دانست و تصریح کرد: سقف رختکن‌های ورزشگاه سردار جنگل رشت نیز در حال ریزش است و سکوها و زمین چمن آن نامناسب است.
وی از روند کند و تاخیر 17 ساله در ساخت سالن 6 هزار نفری رشت نیز انتقاد کرد و اظهار داشت: 17 سال قبل کلنگ احداث این سالن به زمین زده شد و هنوز نیمه‌تمام مانده است.
عابدینی ادامه داد: به تربیت‌بدنی پیشنهاد کردیم این سالن 6 هزار نفری را در اختیار ما بگذارند تا سه‌ماهه تحویل آنها دهیم و حتی در نامه‌ای به استاندار و سعیدلو درخواست کردیم که به داد وضعیت ورزش گیلان برسند.
مدیرعامل باشگاه داماش گیلان درباره واگذاری زمین عضدی رشت به داماش و زمین سردار جنگل به تیم فوتبال سفیدرود این شهر خاطرنشان کرد: قصه این واگذاری‌ها در حال بررسی است.
وی همچنین از پرداخت تمام مطالبات بازیکنان داماش خبر داد و افزود: تا شهریور امسال تسویه حساب تمام بازیکنان انجام می‌شود.
عابدینی خواستار کمک تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های مربوطه از تیم‌های ورزشی استان به ویژه داماش گیلان برای پویایی و پیشرفت بیشتر شد.


سازمان لیگ فوتبال حرفه‌ای برنامه هفته پنجم تا نهم لیگ برتر را اعلام کرد.


سازمان لیگ برنامه هفته پنجم تا نهم لیگ برتر را به شرح زیر اعلام کرد:

هفته پنجم:گرامیداشت جایگاه رفیع قرآن در ماه مبارک رمضان و سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی

سه شنبه 26/5/89

فولاد خوزستان - صبای قم 21:30

ملوان - سایپا 21:30

استیل آذین - مس کرمان 21:30

پاس همدان - نفت تهران 21:30

شاهین بوشهر - تراکتور سازی 21:30

ذوب آهن - فولاد مبارکه سپاهان 21:30

استقلال - پیکان قزوین 21:30

چهارشنبه 27/5/89

شهرداری تبریز - نفت آبادان 21:30

راه آهن - پرسپولیس 21:30

هفته ششم: گرامیداشت وفات حضرت خدیجه (س)و روز جهانی مساجد

یکشنبه31/5/89

نفت تهران - استقلال 21:30

مس کرمان - فولاد خوزستان 21:30

پیکان قزوین - استیل آذین 21:30

فولاد مبارکه سپاهان - پاس همدان 21:30

تراکتور سازی - ملوان 21:30

سه شنبه 1/6/89

سایپا - راه آهن 21:30

صبای قم - شهرداری تبریز 21:30

نفت آبادان - ذوب آهن 21:30

پرسپولیس - شاهین بوشهر 21:30

هفته هفتم: گرامیداشت ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و هفته دولت و تکریم جانفشانی قهرمانی جنگ بدر امیر المومنین حضرت علی (ع)

جمعه 5/6/89

استقلال - فولاد مبارکه سپاهان 21:30

نفت تهران - مس کرمان 21:30

شنبه 6/6/89

استیل آذین - تراکتور سازی 21:30

فولاد خوزستان - پرسپولیس 21:30

شاهین - راه آهن 21:30

ملوان - نفت آبادان 21:30

ذوب آهن - صبای قم 21:30

شهرداری تبریز - پیکان 21:30

پاس - سایپا 21:30

هفته هشتم: گرامیداشت عید سعید فطر و سالروز قیام 17 شهریور

جمعه 19/6/89

سایپا - شاهین 17

پیکان - نفت تهران 17

تراکتور سازی - ذوب آهن 17

نفت آبادان - فولاد خوزستان 18:45

مس کرمان - استقلال 18:45

شنبه 20/6/89

راه آهن - ملوان 17:15

فولاد سپاهان - شهرداری تبریز 17:15

پرسپولیس - پاس 19:45

صبای قم - استیل آذین 19:45

هفته نهم: تعظیم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس

جمعه 26/6/89

نفت تهران - فولاد مبارکه سپاهان 17:15

ملوان - شاهین 17:15

پاس - صبای قم 17:15

مس کرمان - تراکتور سازی 18:10

فولاد خوزستان - پیکان 19:45

استقلال - سایپا 19:45

شنبه 27/6/89

شهرداری تبریز - پرسپولیس 16:30

استیل آذین -نفت آبادان 18:30

ذوب آهن - راه آهن متعاقباً اعلام خواهد شد


حیدری هافبک تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان گفت: فکر نمی‌کنم در بازی‌های آینده سپاهان با تیم‌های تهرانی اتفاقاتی نظیر اتفاق هفته نخست لیگ برتر رخ دهد.

خسرو حیدری امروز در اصفهان با اشاره به اتفاقات بازی سپاهان با راه‌آهن تهران اظهار داشت: دیگر در مورد این حواشی صحبت نکنیم، بهتر است، فکر نمی‌کنم در بازی‌های دیگر این اتفاقات رخ دهد، این بازی چون در منطقه اکباتان بود برخی افراد آمده بودند و در جاهای دیگر این اتفاقات رخ نمی‌دهد.
وی با بیان اینکه در هفته‌های نخست مسابقات لیگ برتر تیم‌ها باید از شرایط بدنسازی بیرون بیایند، تصریح کرد: بازیکنان در هفته‌های آینده باید با یکدیگر آماده شوند و به نظر نتایج به‌دست آمده در چند هفته نخست چه برد باشد و چه باخت و چه مساوی، چیز قابل قبولی نیست و ممکن است تیم‌هایی که اکنون به پیروزی دست می‌یابند در هفته‌های پنجم به بعد پیروز نشوند.
هافبک تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان شرایط سپاهان را مطلوب خواند و بیان داشت: سپاهان امسال تیم قدرتمندی بسته و اگر این تیم به هماهنگی لازم برسد، می‌تواند قدرت خود را به تیم‌های مختلف دیکته کند، سپاهان یکی از تیم‌های اصلی مدعی قهرمانی است و برای رسیدن به قهرمانی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.
وی با بیان اینکه بازی گذشته سپاهان با تیم راه‌آهن بازی خوبی نبود، خاطرنشان کرد: سپاهان می‌تواند بهتر از اینها بازی کند، بازی‌های نخست همیشه همینطور است و تیم‌ها نمی‌توانند قدرت خود را نشان دهند و تیم‌ها در هفته‌های آینده هماهنگ‌تر می‌شوند و سپاهان از هفته چهارم می‌تواند قدرت خود را نشان دهد.
حیدری در مورد بازی سپاهان با تیم ملوان گفت: این مسابقه بازی سختی است، همه بازی‌ها دشوار است و هیچ بازی را نمی‌توان آسان فرض کرد و نباید تیم ملوان را دست‌کم بگیریم و برای نخستین سه امتیاز این فصل به میدان می‌رویم.
وی با اشاره به برنامه‌های طلایی‌پوشان برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: بازی‌های آسیایی جدای از مسابقات لیگ برتر به شمار می‌رود و سپاهان می‌تواند در این مسابقات به مراحل بالا صعود کند اما ابتدا باید در مسابقات لیگ درخشش داشته باشیم و پس از آن به فکر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشیم.
هافبک تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان با بیان اینکه کار قلعه‌نویی در فصل جاری دشوار است، گفت: قلعه‌نویی خود می‌داند که کار دشواری در پیش دارد اما بازیکنان جذب شده از سوی سپاهان بازیکنان بزرگی هستند و امیدوارم امسال بتوانند به موفقیت دست یابند چراکه قلعه‌نویی نشان داده که مرد روزهای سخت است.
وی با اشاره به حضور ستاره‌های زیاد در سپاهان بیان داشت: بر نحوه جذب بازیکنان کنونی سپاهان فکر شده و در زمین تنها 11 بازیکن به میدان می‌روند و همه نیز می‌دانند که فوتبال حرفه‌ای است و نباید به قرار نگرفتن در ترکیب حساسیت نشان دهند.
حیدری در مورد سیستم امیر قلعه‌نویی اضافه کرد: نظر قلعه‌نویی است که تیم با چه سیستمی بازی کند و من می‌توانم خود را با همه سیستم‌ها وفق دهم و مشکلی در هیچ‌یک از آنها ندارم.


/ هفته دوم لیگ برتر فوتبال/
دایی در فکر انتقام، قلعه‌نویی در اندیشه اولین برد

هفته دوم لیگ برتر فوتبال فردا با برگزاری 6 دیدار به پایان می‌رسد.


لیگ برتر امروز (شنبه) با برگزاری 3 دیدار استیل‌آذین- پاس، مس کرمان- ذوب‌آهن اصفهان و استقلال- فولاد خوزستان آغاز می‌شود و فردا با برگزاری 6 مسابقه به پایان می‌رسد.

برنامه روز دوم از هفته دوم لیگ برتر به شرح زیر است:

* تراکتورسازی- راه‌آهن

پس از اتفاقاتی که در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی رخ داد،‌ نماینده تبریز به دلیل تخلفات تماشاگرانش به برگزاری 2 دیدار بدون حضور تماشاگر محکوم شد. بازی با راه‌آهن اولین دیدار خانگی این فصل تراکتورسازی است که باید بدون حضور تماشاگر برگزار شود.

این موضوع امتیاز بزرگی برای شاگردان کربکندی محسوب می‌شود تا در خارج از خانه بتوانند از تراکتورسازی امتیاز بگیرند. این در حالی است که شاگردان فراز کمالوند برای اینکه هواداران خود را راضی نگه دارند، چاره‌ای جز برد ندارند.

* پیکان- شاهین‌بوشهر

2 تیم شکست‌خورده هفته اول در قزوین به مصاف هم می‌روند. شاهین که هفته پیش در خانه مغلوب نفت آبادان شده بود، کار دشواری برابر شاگردان احمدزاده پیش رو دارد چرا که پیکان نیز با توجه به شکست هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن برای اینکه در همین ابتدای لیگ به وضعیت خود سر و سامان بدهد، چشم به 3 امتیاز خانگی دوخته است.

* نفت تهران- شهرداری تبریز

2 تیمی که فصل گذشته در لیگ یک عملکرد خوبی داشته‌اند و به عنوان تیم‌های اول گروه خود راهی لیگ برتر شدند، در ورزشگاه اکباتان تهران به مصاف هم می‌روند.

نکته مشترک هر دو تیم عدم آمادگی لازم با توجه به وقت اندک تیم‌های لیگ یکی برای آماده‌سازی است. با این حال نفت هفته گذشته در خارج از خانه از ملوان یک امتیاز گرفت و شهرداری در خانه مغلوب استقلال شد. 3 امتیاز این مسابقه برای هر دو تیم ارزش زیادی دارد.

* سپاهان- ملوان

عادت کرده‌ایم که تیم‌های قلعه‌نویی را در 4-5 هفته اول ناآماده ببینیم و پس از آن است که تیم‌های این مربی شکل واقعی خود را پیدا می‌کنند. سپاهان هفته گذشته مقابل راه‌آهن متوقف شد و فردا در شرایطی به مصاف ملوان می‌رود که هواداران این تیم چیزی جزء پیروزی از تیم‌شان توقع ندارند.

* صنعت نفت آبادان- سایپا

نفت آبادان شروع خوبی در لیگ برتر داشت و با پیروزی خارج از خانه هواداران خود را به آینده امیدوار کرد.‌ آنها فردا در گرمای آبادان پذیرای سایپا هستند و می‌خواهند در هفته دوم جزء تیم‌های 6 امتیازی جدول لقب بگیرند. این همان هدفی است که مایلی‌کهن با سایپا آن را دنبال می‌کند.

* صبای قم- پرسپولیس

صبا با محمود یاوری در شرایطی میزبان پرسپولیس است که در بازی اول خود طعم شکست را چشیده است. یاوری به خوبی می‌داند که برد در این دیدار چه اهمیتی دارد و به همین دلیل برای این مسابقه نقشه‌های زیادی کشیده است. رویارویی این مربی و علی دایی یادآور دیدار فصل گذشته پرسپولیس و شاهین است که طی آن نماینده بوشهر با مربیگری یاوری 4 بر یک پرسپولیس را شکست داد.

این دیدار می‌تواند جنبه انتقامی برای علی دایی داشته باشد تا او علاوه بر فراموش کردن آن شکست از یاوری تیمش را به دومین برد پیاپی لیگ دهم برساند.

حضور نیکبخت واحدی در صبا از نکات قابل توجه است. اگر او برای این دیدار آماده باشد و رو در روی پرسپولیس قرار بگیرد می‌تواند انتظار صحنه‌های جذابی را داشت.

*برنامه هفته دوم
شنبه 9 مرداد

استیل آذین – پاس ساعت :17:30 دستگردی – تهران

تورج حق وردی – محبت علی رضایی تبار – حسن یوسفی –حسین زرگر- رحیم رحیمی مقدم

مس کرمان – ذوب آهن ساعت: 17:30 شهید باهنر – کرمان

غلامرضا جباری – علی موغلی – بابک داوری – قاسم واحدی – ابراهیم میرزابیگی

استقلال – فولاد خوزستان ساعت:19:40 آزادی – تهران

یدالله جهانبازی – حیدر شکور – رسول فروغی – محمدرضا اکبریان – محمد حاتم

یکشنبه 10 مرداد

تراکتورسازی – راه آهن ساعت:17:30 یادگار امام – تبریز

علیرضا فغانی – صادق نوری – بهرام کیانی – محمد ملکی – محمدرضا فلاح

پیکان – شاهین بوشهر ساعت:18:15 شهید رجایی – قزوین

شاهین حاج بابایی – رحیم شاهین – مصطفی فراهانی – منصور نوری – نادر جعفری

نفت تهران – شهرداری تبریز ساعت:18:15 اکباتان – تهران

جمشید دانش مهر – حمید غمزه – تورج عیوض محمدی – سعید فتاحی - عبود سنگاشکن

سپاهان – ملوان انزلی ساعت:18:15 فولادشهر – اصفهان

محسن قهرمانی – مجید شمس – سعید زارع – جواد شرفی – محمدعلی فروغی

نفت آبادان – سایپا ساعت:20:45 تختی – آبادان

احمد صالحی – حمید نظری – سعید قاسمی – رضا کرمانشاهی – حسین عسگری

صبای قم – پرسپولیس ساعت:20:45 یادگار امام – قم

محسن ترکی – رضا سخندان – مسعود فرح نیا – جمشید محمدی – فرج الله یثربی


کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پس از اتفاقاتی که در دیدار روز سه شنبه پرسپولیس وتراکتورسازی رخ داد، عصر امروز تشکیل جلسه داد و در نهایت نماینده تبریز را به برگزاری دو بازی بدون حضور تماشاگر و پرسپولیس را به یک بازی بدون تماشاگر محروم کرد.

براساس اعلام فدراسیون فوتبال ، تیم تراکتورسازی به دلیل تخلفات تماشاگران منتسب  مبنی بر فحاشی و توهین  و استعمال الفاظ رکیک نسبت به داوران و تیم مقابل و آتش زدن  و پرتاب اشیا محترقه و دود زا ، پرتاب سنگ ، بطری و اشیاء مختلف به داخل زمین مسابقه به برگزاری دو دیدار خانگی بدون حضور تماشاگران، توبیخ کتبی با درج در  پرونده و پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران نیز به دلیل تخلف تماشاگران منتسب مبنی بر فحاشی، توهین و پرتاب بطری و اشیاء مختلف به داخل زمین مسابقه به توبیخ کتبی با درج در پرونده و پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال و برگزاری یک دیدار خانگی بدون حضور تماشاگر محکوم شد.

رسول خطیبی بازیکن تیم فوتبال تراکتورسازی به دلیل اعتراض به نحوه قضاوت که منجر به تحریک و تهییج تماشاگران و فحاشی آنها به داوران مسابقه و پرتاب اشیاء به داخل زمین مسابقه گردید نیز به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم و حضور در مسابقات رسمی و پرداخت مبلغ 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم  شد.

دیدار این دو تیم با برتری یک بر صفر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به پایان رسید.
 
همچنین تیم فوتبال شهرداری تبریز به دلیل تخلف تماشاگران منتسب مبنی بر فحاشی و استعمال الفاظ رکیک علیه بازیکنان و داوران مسابقه، پرتاب سنگ ، بطری، و اشیاء مختلف به داخل زمین مسابقه که منجر به شکستن سر یکی از بازیکنان تیم استقلال گردید به برگزاری یک دیدار خانگی  بدون حضور تماشاگران منتسب با هماهنگی سازمان لیگ برتر و پرداخت مبلغ 300 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
 
دیدار این دو تیم با پیروزی 3 بر 2 آبی پوشان در ورزشگاه یادگار امام به پایان رسید.

 
میداودی: می‌توانم مفیدتر از این هم باشم
 هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: اگر در شرایط بدنی بهتری قرار بگیرم می‌توانم مفیدتر هم باشم.

 میلاد میداودی امروز در جمع خبرنگاران در محل تمرین استقلال در مورد بازی روز گذشته مقابل شهرداری تبریز اظهار داشت: برای بازی اول استقلال عملکرد خوبی داشت. اگر زمان بیشتری برای هماهنگی داشتیم می توانستیم بهتر هم باشیم.
وی افزود: استقلال بازی به بازی بهتر می شود. هیچ تیمی در شروع لیگ کامل نیست. استقلال هم می تواند با پوشش نقاط ضعف خود به یک مدعی مقتدر تبدیل شود.

میداودی در مورد گلزنی خود در بازی اول گفت: من فقط کار سایرین را تکمیل کردم و از این بابت خوشحالم که تلاش بازیکنان به ثمر نشست. در شرایط بدنی بهتری قرار گیرم می توانم برای استقلال مفیدتر هم باشم.

این بازیکن در مورد شهرداری تبریز نیز گفت: آقای میثاقیان تیم خوبی را جمع کرده است.آنها برای بهتر شدن نیاز به زمان دارند.


 تیم فوتبال شاهین بوشهر در دیدار اول خانگی خود برابر نفت آبادان شکست خورد.


این دیدار از ساعت 20:30 در ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر و در حضور حدود 17 هزار تماشاگر آغاز شد.

رسول میرطرقی در دقیقه 32 و روح ‌الله عرب در دقیقه 69 برای نفت آبادان گلزنی کردند و ایمان حیدری نیز در دقیقه 76 گل شاهین را به ثمر رساند. به این ترتیب شاهین بوشهر در اولین دیدار خانگی‌اش 2 بر یک شکست خورد.

تورج حق‌وردی داور مسابقه به میلاد رخشانی از نفت آبادان و محسن حمیدی از شاهین کارت زرد نشان داد.

این دیدار در گرمای 40 درجه بوشهر برگزار می‌شد. با این حال تماشاگران بوشهری استقبال خوبی از اولین دیدار تیم شاهین انجام دادند و حدود 200 از طرفداران نفت آبادان نیز در ورزشگاه حضور داشتند.

این آخرین دیدار هفته اول لیگ برتر بود و دیدارهای هفته دوم شنبه و یکشنبه آینده برگزار می‌شود


بیک‌زاده: من، خسرو و جان‌واریو در بازی با استقلال اعدام می‌شویم

هافبک تیم فوتبال سپاهان گفت: با اتفاقاتی که دیروز رخ داد حتما به همراه حیدری و جان‌واریو در ورزشگاه آزادی اعدام می‌شویم.


هاشم بیک زاده  خصوص دیدار سپاهان مقابل راه‌آهن اظهار داشت: با توجه به اینکه در اولین بازی لیگ به میدان می‌رفتیم زیاد هماهنگ نبودیم و تنها به یک امتیاز بسنده کردیم.
وی ادامه داد: این حتی نیمی از توانایی‌های تیم سپاهان هم نیست و مطمئن باشید در دیدارهای آینده تنها به کسب 3 امتیاز مسابقات فکر می‌کنیم.

هافبک سپاهان در خصوص جو این تیم گفت: سپاهان تیم بسیار خوب و حرفه‌ای است و از مدیریت خوبی برخوردار است. امیدوارم امسال از عنوان قهرمانی سال گذشته دفاع کنیم.

وی در خصوص جو ورزشگاه در بازی با راه‌آهن گفت: متأسفانه در بازی دیروز هنگامی که من و خسرو حیدری صاحب توپ می‌شدیم علیه ما دشنام می‌دادند و این نظر لطف تماشاگران بود. معتقدم به خاطر آن چند سالی که در استقلال زحمت کشیده بودیم نباید با ما اینگونه برخورد می‌شد.

بیک‌زاده افزود: با توجه به اتفاقاتی که در بازی با راه‌آهن افتاد حتما در بازی با استقلال، تماشاگران من، خسرو و جان واریو را اعدام می‌کنند. اصلا توقع نداشتیم چنین رفتاری با ما بشود.

وی در خصوص دلایل جدایی‌اش از استقلال گفت: در زمانی که من تصمیم به جدایی گرفتم وضعیت باشگاه از لحاظ مدیریتی مشخص نبود ضمن آنکه امیر قلعه‌نویی به من اعتقاد داشت. از همین رو به سپاهان پیوستم. با پرویز مظلومی مشکلی ندارم و به عنوان یک شاگرد همیشه به مربیانم احترام می‌گذارم.

بیک‌زاده در خصوص اینکه شانس کدام تیم در لیگ دهم برای قهرمانی بیشتر است به فارس گفت: سپاهان، استقلال، استیل آذین، ذوب آهن و پرسپولیس از شانس‌های مسلم قهرمانی هستند و در این فصل رقابت بین این 5 تیم بسیار داغ خواهد بود.

وی در پایان گفت:‌ امیدوارم هواداران استقلال به خاطر تصمیم حرفه‌ای که گرفتیم از ما ناراحت نباشند. من با درخشش در سپاهان به فکر بازگشت به استقلال هستم چون این تیم را در وجود خود می‌دانم


تماشاگران تراکتورسازی تبریز هنگام ترک ورزشگاه صندلی‌ها را شکستند و تعدادی از آنها را آتش زدند.
 اعتراض تماشاگران تراکتورسازی تبریز پیش از آغاز بازی شروع شد. هنوز سوت شروع مسابقه به صدا درنیامده بود که هواداران تبریزی با پرتاب کردن بطری آب به داخل زمین باعث ایجاد دردسر برای عکاسان کنار زمین و پشت دروازه شدند.

این عده در ادامه حرکات زشت و ناپسند خود در اواسط نیمه دوم و در اعتراض به داور مسابقه به سمت زمین بطری آب پرتاب کردند و صندلی‌ها را شکستند. آنها معتقد بودند باید یک پنالتی به سود تراکتورسازی گرفته می‌شد.

اعتراض نامتعارف تماشاگران تبریزی تا پایان مسابقه ادامه داشت. آنها حتی اقدام به آتش زدن صندلی‌ها کردند به طوری که ماموران آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش وارد میدان شدند. مشخص نبود که چرا تماشاگران تبریزی این گونه عمل کردند. به هر حال در اولین بازی لیگ نمره منفی در کارنامه آنها ثبت شد و باید منتظر ماند و دید مسئولان فدراسیون فوتبال چه تصمیمی خواهند گرفت.

بلندگوی ورزشگاه‌ بارها از تماشاگران تبریزی خواست که آرامش خود را حفظ کنند اما آنها به این مسئله توجهی نداشتند. طرفداران تراکتورسازی همچنین شعارهای ناشایستی علیه پرسپولیس سر دادند. البته هواداران پرسپولیس نیز پس از گل برتری از الفاظ ناشایستی استفاده کردند و علیه تبریزی‌ها شعار دادند.