سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

نوری: به پرسپولیس نمی‌آیم

هافبک ملوان گفت: در این تیم می‌مانم و به پرسپولیس نمی‌روم.


پژمان نوری درباره اردوی تیم ملی عنوان کرد: اردوی بسیار خوب و بدون حاشیه‌ای را در اتریش برگزار کردیم و همه چیز طبق روال انجام شد و راضی کننده بود. 
وی افزود: مهم این بود که کادر فنی از اردوی اتریش راضی بود و به اهداف خود رسید. ما تمرینات بسیار فشرده‌ای را در اتریش برگزار کردیم و به نظر من به اهداف خودمان رسیدیم. 

نوری ادامه داد: در 3 بازی تدارکاتی کادر فنی موفق شد به خوبی بازیکنان را محک بزند و به اهداف خود برسد. در بازی‌های تدارکاتی درگیری فیزیکی حرف اول را می‌زد که خوشبختانه در آن موفق بودیم. 

نوری در خصوص وجود گاوداری و چوب بری در اطراف کمپ اتریش گفت: دنبال این حرف‌ها نروید. همانطور که عکس‌های کمپ را دیده‌اید محل ما در جای بسیار خوبی بود و بدون هیچ گونه حاشیه‌ای کار خودمان را دنبال کردیم. این حرف‌هایی که می‌زنند واقعا تعجب آور است. اردوی خوب و تاثیر گذار را برگزار کردیم که مهم‌تر از همه چیز رضایت افشین قطبی بود. 

وی در خصوص احتمال حضورش در پرسپولیس به فارس گفت: من به پرسپولیس نمی‌آیم و فقط برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. هواداران انزلی‌چی نگران نباشند. بهتر است تجاربم و تمام پتانسیلم را در اختیار تیم شهرم بگذارم و قطعا در ملوان خواهم ماند. سال سختی را در پیش داریم و امیدوارم کم تجربگی به ما ضربه وارد نکند. 


در طرح سایبان‌های انتظار در هفته اول لیگ برتر از تماشاگران دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی پذیرایی می‌شود.


حمید رضا احمدی رئیس کمیته فرهنگی سازمان لیگ اظهار داشت: در هفته اول لیگ برتر به مناسبت ولادت با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج) با همکاری باشگاه سایپا و کمیته فرهنگی سازمان لیگ، طرح سایبا‌ن‌های انتظار را در ورزشگاه آزادی اجرا خواهیم کرد.بر اساس این طرح دو ایستگاه صلواتی به مساحت 100 متر در ورودی‌های غربی و شرقی ورزشگاه آزادی ایجاد می‌شود. 

وی ادامه داد: در این ایستگاه‌ها که آذین بندی می‌شوند پیش‌بینی پذیرایی از 60 هزار تماشاگر شده است و تقریبا از تمامی تماشاگرانی که در روز سه‌شنبه 5 مرداد به ورزشگاه می‌آیند با شربت و شیرینی و کیک پذیرایی خواهد شد. 

هفته اول لیگ برتر دهم روز دوشنبه آغاز می‌شود که در این روز استقلال در تبریز میهمان شهرداری تبریز است و روز سه‌شنبه پرسپولیس در اولین دیدارش در لیگ برتر در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتورسازی تبریز است. 


مظلومی: در 2 سال 2 جام برای استقلال می‌‌آورم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال امسال و سال آینده 6 جام را پیش رو دارد و در این 2 سال 2 جام خواهد گرفت.


 پرویز مظلومی سرمربی استقلال در نشست خبری امروز بعدازظهر که در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد، صحبت‌های زیر را مطرح کرد. 

* از اسم‌ها نمی‌ترسیم 

در چند روز گذشته حرف‌هایم را زدم و امروز حرف جدیدی ندارم. هنوز هم وارد مسابقات نشده‌ایم که بدانم چه حاشیه‌هایی قرار است اتفاق بیفتد. درهر صورت در کارم همیشه نظم را سرلوحه قرار دادم. هر بازیکنی که در خدمت و اختیار تیم باشد به میدان می‌رود. همیشه گفته‌ام منافع استقلال برایم مهم است. اگر احساس کنم قرار است تنش بین دو بازیکن از جمله وحید طالب‌لو و محمد محمدی باعث تنش در استقلال شود، با چنین مواردی برخورد می‌کنم. نه از نام‌ها می‌ترسم و نه از حواشی که ممکن است بوجود آید. در زمینه رفع مشکل بین طالب‌لو و محمدی روشی را در پیش گرفته‌ایم. هواداران و مطبوعاتی‌ها هم باید کمک کنند تا این مسئله در فوتبال جا بیفتد. ما باید با بازیکن سالاری که متاسفانه در فوتبال ما نمود دارد مبارزه کنیم. در فوتبال حرفه‌ای همه باید تابع نظرات سرمربی باشند. 

* استقلال نیاز به همدلی دارد 

اگر بازیکنی در ترکیب نیست باید دلش با تیم باشد. روز اول هم در جمع بازیکنان به همین مسئله اشاره کردم. اگر همدلی در تیم سرایت کند استقلال به موفقیت می‌رسد. اگر بازیکنی در فهرست 18 نفره جای نداشت باید دلش با تیم باشد. من مطمئنم اگر این مسئله در استقلال جا بیفتد مشکلات این تیم پوشش داده می‌شود. البته ما مربیان هم وظیفه داریم در این رابطه با بازیکنان صحبت کنیم. من با محمدی و طالب‌لو صحبت کردم. بین این دو چیزی نیست. همواره در یک تیم شماری از بازیکنان با عده‌ای دیگر راحت‌ترند و حتی روابط خانوادگی دارند. این مسئله در دوره ما هم بود. اگر دو بازیکن در یک تیم با همدیگر صحبت نمی‌کنند دلیل بر قهر آن دو نیست. از این رو خواسته‌ام مسائل گذشته را فراموش و با جان و دل برای تیم خود بازی کنند. برای استقلال زحمت بکشند و یار و وفادار این تیم باشند. تاکنون تنشی در تیم ندیدیم ولی اگر بوجود آید خیلی زود قیچی خواهد شد. 

* از فصل نقل و انتقالات راضی هستم 

نفرات خوبی را جذب کرده‌ایم. جا دارد از آقای فتح‌الله‌زاده تشکر کنم. کسی فکر نمی‌کرد تیم به این سرعت جمع شود اما خیلی زود توانستیم در نقل و انتقالات خواسته‌هایمان را برآورده کنیم. شاید تنها 20 درصد از خواسته‌هایمان برآورده نشد که این به دلیل رقم‌های بیشتری بود که تیم‌های دیگر پیشنهاد داده بودند. در مجموع از فصل نقل و انتقالات راضی هستم. من بازیکنان جذب شده را با بازیکنان جدا شده مقایسه نمی‌کنم. هر کس کارایی خودش را دارد و مسلم بدانید که تیم ضعیفی نیستیم و با جدا شدن آن بازیکنان هم ضعیف نشده‌ایم. البته ارزش بازیکنان جدا شده استقلال قابل تقدیر است. آنها برای این تیم زحمت کشیده‌اند. همیشه سپاسگزارشان هستیم اما به هر دلیلی که رفته‌اند برایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. 

* مقابل شهرداری تبریز کار سختی داریم 

شهرداری تبریز تیمی است که تازه از لیگ یک به لیگ برتر آمده است. اکبر میثاقیان نفرات خوبی را جذب کرده است. ازبازی‌های تدارکاتی این تیم آنالیزهای خوبی داریم و بدون اطلاع از این تیم نیستیم. بازی راحتی نداریم. ما هنوز نتوانسته‌ایم به هماهنگی‌های لازم برسیم. از وقتی که تیم را گرفته‌ام 50 درصد بازیکنان را هم نداشتم. 

* اردوی 10 روزه 14 روز شد 

ما بازیکنان خود را به اردوی تیم ملی برای 10 روز دادیم اما دیروز که ملی‌پوشان بازگشتند درست 14 روز شد که آنها همراه تیم نیستند. بحث من فقط تاکتیکی نیست. چند تن از ملی‌پوشانی که به استقلال آمده‌اند باید شرایط این تیم را درک کنند و بدانند فضای بازی در این تیم چطور است. استقلال 4 بازیکن آسیب‌دیده هم دارد. جباری در جام ولایت دچار کشیدگی شد، 2 بازیکن برزیلی هم هنوز به آمادگی کافی نرسیدند. من باید در شرایط سخت با نیمی از بازیکنان در تبریز تیم را به میدان بفرستم و شاید خیلی‌ها هم توقع معجزه از من دارند اما من توکلم به خداست. 

* دنبال بهانه نیستم 

من شرایط استقلال را درک کردم که مسئولیت پذیرفتم. دنبال بهانه هم نیستم و منت هم نمی‌گذارم. این استقلال است که باید سر ما منت بگذارد. آمده‌ایم که کار کنیم اما حق بدهید که باید توقع هواداران را پائین بیاوریم. اکنون به هرجا که می‌رویم همه می‌گویند استقلال قهرمان می‌شود. من می‌گویم برای رسیدن به قهرمانی زمان می‌خواهیم. می‌خواهم واقعیت‌ها را به مردم بگویم. نمی‌خواهم به آنها حرف‌های دل‌خوش‌کن بزنم و بی‌جهت امیدوارشان کنم. تمام تلاشمان را برای قهرمانی می‌کنیم اما این را هم در نظر بگیرید که تمام حریفان تا دندان مسلح هستند و بعضی از تیم‌ها مهره‌های بیشتری را نسبت به سال قبل جذب کردند. کار سختی در پیش داریم. 

کسانی که در اطراف تیم بودند شاهد بوده‌اند که از صبح تا شب برای استقلال وقت گذاشته‌ایم. همه اینها را سپری می‌کنیم تا به هدفمان برسیم. اینطور نیست که دست بالا ببریم و بگوییم قهرمان نمی‌شویم. روزی که با آقای فتح‌الله‌زاده صحبت می‌کردیم ایشان از ما سهمیه آسیایی خواست اما من فقط به این مورد اکتفا نمی‌کنم. تیم خوبی داریم اما احتیاج به زمان داریم. این روزها فوتبال همین‌طوری نیست. فوتبال یعنی علم روز و تاکتیک این نفرات. برای هماهنگ شدن زمان می‌خواهیم اما به هواداران هم قول می‌دهیم تیم مقتدری داشته باشیم و مطمئن باشند مدعی هستیم. 

* استقلال دو جام بدست می‌آورد 

استقلال امسال و سال آینده 6 جام را پیش رو دارد و در این 2 سال 2 جام خواهد گرفت اما این را هم در نظر بگیرید که ما رقیب داریم. تیم‌های دیگر از پول خرج کردن ناراحت نمی‌شوند اما ما نگرانیم. مجبوریم به اندازه سقفی که داریم خرج کنیم. جا دارد از همین جا از آقای سعیدلو تشکر کنم که بودجه استقلال را سریع مشخص کرد تا ما بتوانیم طلب بازیکنان را پرداخت کنیم. من می‌خواهم استقلال را به هدفش برسانم برای همین هم قرارداد دوساله امضا کردم. البته روی قرارداد 2 ساله تاکید ندارم. شاید مشکلی پیش بیاید و ما نتوانیم کار کنیم اما اگر این برنامه‌ها ادامه پیدا کند استقلال در طی این 2 سال تیم مقتدری خواهد ساخت و اگر در کنفرانس بعدی این افتخار را حضورش را داشته باشم این جام‌ها را تقدیم می‌کنم. 


محمدی: نوری در صورت عدم توافق با ملوان فقط یک هفته نمی‌تواند بازی کند

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: پژمان نوری در صورت عدم توافق با ملوان فقط یک هفته نمی‌تواند بازی کند و پس از آن منعی برای حضور در میادین ندارد.


عزیز محمدی درباره مشکل پژمان نوری برای قرارداد بستن با تیم های لیگ برتری در صورت عدم توافق با ملوان انزلی اظهار داشت: با پژمان نوری قبل از اینکه همراه تیم ملی به اتریش برود صحبت های لازم را انجام دادیم. قرار شد چون مهلت نقل و انتقالات تا قبل از سفر تیم ملی به ایران تمام می شد وی با ملوان قرارداد مشروط امضا کند تا نامش در سازمان لیگ رد شود. 

وی افزود: به نوری اعلام کردیم این قرارداد در صورتی که ملوان حق و حقوقش را بدهد ثبت می شود و اگر با ملوان به توافق نرسد بازیکن آزاد می شود و می تواند با تیم های دیگر قرارداد امضا کند. بازیکن آزاد هم فقط یک هفته نمی تواند به میدان برود و بعد می تواند بازی کند. 

محمدی در ادامه در خصوص نحوه رونمایی از توپ های لیگ برتر و انتقاد به این شیوه گفت: من قصد رونمایی از توپ های فوتبال را نداشتم. افراد حاضر در روابط عمومی قصد داشتند از این توپ ها عکس بگیرند و من هم توپ ها را به آنها دادم. گذاشتن توپ روی لیوان کار من نبود. 

رئیس سازمان لیگ برتر در مورد دلایل افزایش قیمت بلیت ورزشگاه ها در لیگ برتر در شرایطی که ورزشگاه ها امکانات مناسبی را به هواداران ارائه نمی کنند، عنوان کرد: هر چند سال یکبار اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ با مشورت باشگاه ها قیمت بلیت ها را افزایش می دهند. یکی از راه های کسب درآمد باشگاه ها همین بهای بلیت ها است. ایران در بین 10 کشوری که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد کشور آخر در قیمت بلیت است. 

وی ادامه داد: من نمی گویم که ورزشگاه های ایران بهترین تسهیلات را به تماشاگران می دهد اما این طور هم نیست که نسبت به سایر کشورها عقب باشیم. این موضوع را می توانید از افرادی که در جام جهانی حضور داشته اند بپرسید. 

محمدی در خصوص فروش الکترونیکی بلیت های بازی در تبریز گفت: فروش الکترونیکی باعث می شود کنترل هوادار و ایجاد نظم در ورزشگاه بهتر صورت گیرد. تبریز با هماهنگی سازمان لیگ چنین برنامه ای دارد. قرار است این اتفاق در کرمان هم رخ دهد. با شرکتی که برای بلیت فروشی قرارداد بسته ایم نیز هماهنگ کرده ایم در تهران از دو ماه دیگر بلیت فروشی از طریق الکترونیکی صورت گیرد. 

رئیس سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که ادعای داماش گیلان در ارتباط با تخلف باشگاه نفت آبادان چقدر صحت دارد، گفت: در حال جمع آوری مدارک برای بررسی این شکایت هستیم اما تا مشخص شدن این پرونده نفت آبادان بازی های خود را در لیگ برتر انجام می دهد. 


تمرین تیم فوتبال استقلال تهران بعدازظهر امروز در زمین شماره 3 ورزشگاه آزادی برگزار شد.


بتیم فوتبال استقلال تهران که خود را برای دیدار مقابل شهرداری تبریز آماده می‌کند از ساعت 18 امروز در ورزشگاه آزادی و در زمین شماره 3 این مجموعه به تمرین پرداخت. 
* در ابتدای تمرین پرویز مظلومی حدود 5 دقیقه برای بازیکنان این تیم در خصوص نقاط ضعف و قوت شهرداری تبریز صحبت کرد. 
* هر 4 ملی‌پوش استقلال در تمرین امروز این تیم حضور داشتند و تنها فرزاد آشوبی به صورت اختصاصی تمرین کرد. 
* مجتبی جباری و هادی شکوری با لباس شخصی در تمرین امروز آبی‌پوشان حاضر شدند. پزشک تیم استقلال در خصوص آخرین وضعیت جباری گفت: فردا تست نهایی در مورد این بازیکن گرفته می‌شود و در این خصوص نظر خود را اعلام می‌کنیم. 
* شاهرخ بیانی که به عنوان آنالیزور در استقلال فعالیت می‌کند در تمرین امروز حضور داشت. علاوه بر وی علی نظری جویباری قائم مقام باشگاه استقلال از نزدیک نظاره‌گر بازی شد. 
* فرهاد مجیدی به صورت اختصاصی به دویدن دور زمین پرداخت و زودتر از سایرین محل تمرین آبی‌پوشان را ترک کرد. 
* حدود 50 نفر از هواداران استقلال از تمرین امروز این تیم دیدن کرد. 
* پرویز مظلومی تمرینات ویژه‌ای را روی ضربات ایستگاهی برای بازیکنان درنظر گرفت و به نظر می‌رسد یکی از حربه‌های آبی‌پوشان برای دیدار با شهرداری تبریز استفاده از این ضربات باشد. 
* تیم فوتبال استقلال تهران روز دوشنبه در اولین دیدار خود در رقابت‌های لیگ برتر در شهر تبریز میهمان شهرداری این شهر خواهد بود. 


 مهاجم تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان دیدار هفته اول برابر پیکان را به دلیل مصدومیت از دست داد.

سید جلال رافخایی که در فصل دهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران باید در تیم ذوب‌آهن اصفهان توپ بزند بازی هفته نخست تیمش برابر پیکان را به دلیل مصدومیت از دست داد. 

شیروان، پزشک تیم فوتبال ذوب‌آهن با علام این خبر به فارس گفت: رافخایی به دلیل کشیدگی رباط داخلی در بازی هفته نخست برابر پیکان غایب خواهد بود و تا حدود 2 هفته دیگر آماده بازی می‌شود. 
وی در خصوص اردوی تدارکاتی ترکیه و تاثیر آن بر شرایط بدنی بازیکنان خاطرنشان کرد: پیش از سفر به ترکیه کارهای بدنسازی را آغاز کرده‌ بودیم و این موضوع در ترکیه ادامه پیدا کرد. در این کشور بیشتر به فکر انجام بازی تدارکاتی بودیم. 
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بازیکنان در تمام مسابقات پیش‌رو از لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار بگیرند و بتوانند با تمام توان در مسابقات لیگ داخلی، آسیا و جام حذفی بازی کنند. 
تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در هفته نخست لیگ برتر ایران روز دوشنبه ساعت 19:30 دقیقه در قزوین به مصاف پیکان خواهد رفت.