سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

میثاقیان: نمی‌خواهم در اولین بازی ببازیم

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت: دوست ندارم در اولین بازی خود مقابل هوادارانمان ببازیم.


اکبر میثاقیان درباره شرایط شهرداری تبریز عنوان کرد: بعد از راه یابی به لیگ برتر تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. خودم فکر نمی کردم در دو هفته بتوانیم تیم را جمع و جور کنیم اما خوشبختانه به سرعت بازیکنان جدید و قدیم با هم هماهنگ شدند.

وی افزود: اکنون شرایط بدی نداریم. به اندازه زمانی که داشتیم توانستیم به هماهنگی برسیم اما کار سختی پیش رو داریم. کم کم باید به شرایط ایده‌آل برسیم. من نگرانی بابت تیم ندارم. مربی هستم که اگر تیمم یک روز تمرین کرده باشد دغدغه ندارم. 

میثاقیان با اشاره به اینکه حریفان در لیگ برتر مسلح هستند، ادامه داد: می دانم که شرایط لیگ یک با لیگ برتر فرق دارد. شهرداری تبریز در لیگ دسته اول توانست شاهکار کند اما در لیگ برتر تیم ها تا بن دندان مسلح هستند و تکرار شاهکار سال قبل به این راحتی نیست اما فوتبال همین است و هر تیمی بیشتر بجنگد برنده می شود. 

سرمربی شهرداری تبریز در مورد استقلال گفت: شناختی از این تیم ندارم و فقط نفرات این تیم را می شناسم. مظلومی مربی شناخته شده ای است و به نظرم استقلال به نسبت پارسال تیم بهتری است. از میزان آمادگی استقلال بی خبرم. فقط این را می دانم که همه تیم ها در روزهای اول لیگ مشکلاتی دارند. 

وی تاکید کرد: شهرداری تبریز تازه به لیگ برتر آمده و به لحاظ تجربه ای با استقلال فرق می کنیم. دوست نداریم در اولین بازی خود مقابل هوادارانمان ببازیم. به خصوص خودم که اصلا از باخت خوشم نمی آید. امسال فقط به مسائل فنی فکر کنم و از هر گونه حاشیه به دور هستم و اصلا هم دوست ندارم به سؤال های حاشیه ای جواب دهم. 
دیدار تیم های شهرداری تبریز و استقلال فردا ساعت 17:30 در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار می شود. 


آغاز ماراتن دهم با جدال سرخابی‌ها و تبریزی‌ها

سوت آغاز دهمین دوره لیگ برتر فردا به صدا در می‌‌آید تا بار دیگر فوتبال ایران شاهد روزهای پر و تاب و هیجانی خود باشد.


دهمین دوره لیگ برتر فوتبال ساعت 17:30 فردا (دوشنبه) با دیدار شهرداری تبریز و استقلال تهران آغاز می‌شود تا تنور فوتبال ایران دوباره داغ شود. 

لیگ برتر در حالی دو رقمی می‌شود که کماکان نواقصی در راه برگزاری آن وجود دارد. اگرچه سازمان لیگ تلاش کرده که این مشکلات را به حداقل برساند اما همچنان و با وجود پشت سر گذاشتن 9 دوره این نیاز احساس می‌شود که با رعایت مسائل حرفه‌ای بتوانیم لیگ را به صورت کامل و در عمل به صورت حرفه‌ای برگزار کنیم. در هر صورت فوتبال ایران بار دیگر به روزهای پر تب و تاب خود باز می‌گردد و تب فوتبال به بالاترین حد خود خواهد رسید. 

در هفته اول این رقابت‌ها مسابقات زیر برگزار می‌شود: 

* شهرداری تبریز - استقلال تهران 

شهرداری اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند. این تیم در فصل گذشته لیگ دسته اول و با مربیگری اکبر میثاقیان بدون اینکه حتی یک مسابقه را واگذار کند جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد. میثاقیان به این نکته اشاره کرده که همواره مقابل پرسپولیس و استقلال نتایج خوبی گرفته است.

اگر چه نحوه برنامه‌ریزی لیگ دسته اول و لیگ برتر به گونه‌ای بود که تیم‌های صعود کننده از دسته پایین‌تر به دلیل کمبود زمان با مشکلات زیادی مواجه هستند اما تبریزی‌ها امیدوارند در خانه مقابل استقلال نتیجه خوبی بگیرند. 

استقلال نیز در شرایطی که کاملا متحول شده گام به این میدان می‌گذارد. پرویز مظلومی اولین تجربه خود را روی نیمکت استقلال پیش رو دارد و می‌خواهد در همین گام نخست نظر هواداران را جلب کند. علی فتح‌الله زاده که به عنوان سرپرست باشگاه فعالیت می‌کند به دنبال روزهایی است که در این باشگاه جشن پیروزی می‌گرفت. استقلال از نظر مهره تغییراتی داشته و باید دید خروجی‌ها و ورودی‌های این تیم در فصل نقل و انتقالات چه تأثیری در عملکرد آبی‌پوشان خواهند گذاشت. 

* پاس - مس کرمان 

پاس که فصل گذشته در روز آخر در لیگ برتر ماندگار شد با مدیرروستا به استقبال از مس کرمان می‌رود. مس در این فصل صمد مرفاوی را روی نیمکت خود می‌بیند. مسئولان این تیم اعتقاد دارند مرفاوی بهتر از لوکا بوناچیچ است و باید منتظر ماند و دید آیا در لیگ دهم مس کرمان نسبت به فصل گذشته عملکرد موفق‌تری خواهد داشت یا خیر. 

* ذوب آهن - پیکان 

ذوب آهن در فصل نقل و انتقالات سعی کرد اسکلت خود را حفظ کرده و نفرات جدیدی را برای رفع نقاط ضعف خود جذب کند. آنها تنها نماینده ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستند و برای اینکه تمرین خوبی برای آن مسابقات که شهریور ماه برگزار می‌شود داشته باشند می‌خواهند لیگ را با موفقیت آغاز کنند. پیکان نیز در این فصل با محمد احمدزاده به دنبال قرار گرفتن در جایگاهی مناسب است. 

* فولاد خوزستان - استیل آذین 

استیل آذین در فصل نقل و انتقالات زودتر از بقیه تیم‌ها دست به کار شد و با جذب بازیکنان مطرح خود را به عنوان مدعی قهرمانی معرفی کرد. تومباکوویچ که هدایت استیل آذین را بر عهده دارد در اولین گام مقابل فولاد با مربیگری مجید جلالی قرار خواهد گرفت. آجورلو به عنوان مدیرعامل استیل آذین اعلام کرده از تومباکوویچ قهرمانی با 80 امتیاز می‌خواهد و این کار مربی صربستانی را دشوارتر می‌کند. در آن سوی میدان فولاد با جلالی به دنبال این است که بر خلاف فصل گذشته دغدغه سقوط نداشته باشد. 

* راه آهن - سپاهان 

بدون شک بارزترین نکته این مسابقه رویارویی امیر قلعه‌نویی و رسول کربکندی است. کربکندی فصل پیش و زمانی که سرمربی صبا بود بارها با امیر قلعه نویی بر سر فوتبال پاک و ناپاک درگیری لفظی داشت. کربکندی می‌گفت فوتبال ایران ناپاک است و با کنایه اعلام کرد که امیدوار است قلعه‌نویی بتواند با همین روش نتیجه بگیرد. قلعه‌نویی اما برخلاف سرمربی وقت صبا اعتقادی به این موضوع نداشت و می‌گفت چگونه تا قبل از اینکه صبا گل بخورد فوتبال پاک بود اما بعد از آن ناپاک شد؟ حال این دو در اولین گام در لیگ دهم برابر هم قرار می‌گیرند تا شاید حاشیه‌های فصل گذشته زودتر از انتظار آغاز شود. 

سپاهان قهرمان نهمین دوره لیگ برتر در فصل نقل و انتقالات با جذب نفراتی همانند خسرو حیدری، جان‌واریو و ... خود را تقویت کرد تا با قدرت بیشتری لیگ را آغاز کند. راه آهن نیز برای اینکه همانند گذشته استرس سقوط نداشته باشد کربکندی را به عنوان سرمربی انتخاب کرد تا در لیگ دهم عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. 

* سایپا - صبا 

شاگردان محمد مایلی‌کهن در خانه پذیرای صبای قم هستند. صبا پس از جدایی کربکندی، محمود یاوری را به عنوان سرمربی انتخاب کرد. صبا و سایپا در این فصل به دنبال این هستند که در رده مناسب قرار گرفته و نسبت به فصل گذشته عملکرد بهتری داشته باشند. آنها برای دستیابی به این هدف به دنبال این هستند که لیگ دهم را با موفقیت آغاز کنند. 

* ملوان انزلی - نفت تهران 

همان مشکلی که برای شهرداری تبریز وجود داشت درباره نفت تهران نیز صدق می‌کند. این تیم از دسته اول به لیگ برتر راه یافته و به دلیل زمان اندک فرصت کمی برای آماده سازی داشته است. حسین فرکی کار سختی در نفت تهران پیش رو دارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که تیمش از عدم آمادگی کمترین آسیب را ببیند. ملوان نیز با فرهاد پورغلامی به دنبال جایگاهی شایسته است تا فوتبال دوستان انزلی را راضی نگه دارد. 

* پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز 

پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات به گفته علی دایی به 90 درصد خواسته‌های خود رسیده است. با این حال هواداران این تیم نگران برخی پست‌ها از جمله دفاع چپ و خط حمله هستند. علی دایی امسال تیمش را خودش بسته و با این انگیزه که در سه جام موفق باشد کار خود را آغاز کرده است. آنها در اولین گام به مصاف تراکتورسازی می‌روند به طور حتم هواداران پرسپولیس به چیزی جز پیروزی در این دیدار و موفقیت در لیگ برتر و دو جام دیگر فکر نمی‌کنند و همین موضوع کار دایی را دشوار کرده است. جذب نفراتی همانند غلامرضا رضایی، محمد نوری، امیرحسین فشنگ‌چی، مازیار زارع و ... باعث شده پرسپولیس نسبت به فصل گذشته تغییراتی داشته باشد. 

دیدار با تراکتورسازی با هوادارانی که پیش‌بینی می‌شود از تبریز برای حمایت تیمشان به تهران بیایند کار دشواری است اما اگر پرسپولیس می‌خواهد هوادارانش را راضی نگه دارد باید این مسابقه را با موفقیت به پایان برساند. این البته هدفی است که تراکتورسازی با فراز کمالوند نیز آن را دنبال می‌کند. نماینده تبریز به دنبال شروع خوب در لیگ برتر است. 

* شاهین بوشهر - صنعت نفت آبادان 

شرایط صنعت نفت آبادان نسبت به دو تیم دیگر صعود کننده بدتر است چرا که آبادانی‌ها آخرین تیمی بودند که جواز صعود به لیگ برتر را کسب کردند. کاسیمیروی پرتغالی کار سختی در صنعت نفت پیش رو دارد و باید این تیم را به گونه‌ای هدایت کند که آبادانی‌ها دوباره مجبور نشوند فصل آینده تیمشان را در دسته اول تشویق کنند. شاهین بوشهر نیز در آن سوی میدان با حمید استیلی اهداف بزرگی را پیگیری می‌کند و امیدوار است به آنها دست یابد. 

برنامه هفته اول: 

دوشنبه چهارم مرداد 

گرامیداشت ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت –حضرت ولی عصر امام زمان (عج) و اعیاد شعبانیه 

شهرداری تبریز – استقلال تهران – ورزشگاه یادگار امام ( ره ) – تبریز – ساعت 17:30 

هدایت ممبینی-مرتضی کریمی-محمدرضا ابوالفضلی-مهدی سید علی-ناظر: فریدون اصفهانیان 

پاس – مس کرمان – ورزشگاه قدس – همدان – ساعت 18 

محسن ترکی-رضا سخندان-آرمان اسعدی-ایرج ساعدی-ناظر:عبدالله با عزم 

ذوب آهن – پیکان – ورزشگاه فولاد شهر – اصفهان – ساعت 19:30 

سعید بخشی زاده-حیدر شکور-سعید علی نژادیان-سعید فتاحی-ناظر:حسین نجاتی 

فولاد خوزستان – استیل آذین – ورزشگاه تختی اهواز – ساعت 20:45 

خداداد افشاریان-صفدر احمدی-غلام آموزگار-اسماعیل آمری-ناظر:محمد تولایی 

سه شنبه: 5 مرداد 

راه آهن – سپاهان – ورزشگاه اکباتان – تهران – ساعت 17:40 

سعید مظفری زاده-علیرضا کهوری-عباس انتظاری-پیروز سیف اله پور-ناظر:سیامک بخشی 

سایپا – صبای قم – ورزشگاه انقلاب – کرج – ساعت 18:15 

محمود رفیعی-بابک داوری-محمدرضا منصوری-رضا کرمانشاهی –ناظر: حسین خوشخوان 

ملوان بندر انزلی – نفت تهران – ورزشگاه تختی – انزلی - ساعت 18:15 

یدالله جهانبازی-محسن فریمانی-مسعود فرح نیا-رسول رهبر فام-ناظر:علی خسروی 

پرسپولیس– تراکتورسازی تبریز – ورزشگاه آزادی – تهران – ساعت 19:40 

مسعود مرادی-حسن کامرانی فر-حسین خانبان-بابک وسیله بر-ناظر:ایرج نظری 

شاهین بوشهر – نفت آبادان – ورزشگاه شهید بهشتی – بوشهر – ساعت 20:30 

تورج حق وردی-حسین طالقانی-مهدی عالیقدر-قاسم واحدی-ناظر:بهرام مهر پیما 


استقلال و پرسپولیس برترین‌های فوتبال ایران / سه تیم در اندیشه جام سوم
دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر در حالی از روز چهارم مرداد بصورت رسمی آغاز می‌شود که سرخابی‌های تهران برترین تیم‌های ادوار گذشته این لیگ در کنار سپاهان اصفهان، به دنبال بالا بردن جام قهرمانی برای سومین بار در طول تاریخ لیگ برتر هستند.

در چهارمین سال ریاست صفایی فراهانی بر فدراسیون فوتبال هیئت رئیسه سازمان لیگ تصمیم به تدوین برگزاری لیگ حرفه‌ای در مسابقات باشگاهی ایران گرفت که در نهایت نام لیگ برتر روی آن نهاده شد و نخستین دوره آن که پس از 10 دوره جام آزادگان انجام شد، با قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در روز شکست ناباورانه استقلال همراه شد.

در این سال‌ها 9 دوره از این مسابقات با مشکلات و حاشیه‌های بسیار پشت سرگذاشته شده و از بین 25 تیمی که در دوره‌های مختلف آن حضور داشتند، 10 تیم پرسپولیس، استقلال، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، پاس(تهران و همدان)، فولاد خوزستان، صبای قم، سایپا و استقلال اهواز و مس کرمان توانسته‌‎اند بین 3 تیم برتر جدول رده بندی قرار بگیرند.

تیم‌ فوتبال پرسپولیس قهرمان نخستین دوره این جام لقب گرفت و سپاهان هم توانست فاتح نهمین دوره این جام لقب بگیرد تا در کنار سرخابی‌های تهران نخستین تیم شهرستانی و سومین تیم فوتبال ایران باشد که این جام را دو مرتبه بالای سر برده است.

البته رقابت‌ سرخابی‌های تهران با شاگردان قلعه نویی در این جام از دریچه دیگری هم اهمیت دارد زیرا یکی از این تیم‌ها می‌تواند به عنوان نخستین تیم فوتبال ایران برای سومین مرتبه موفق به فتح لیگ برتر ایران شود.

ضمن اینکه پاس تهران قهرمان سومین دوره این جام به همدان منتقل شده و سایپا و فولادخوزستان هم به نحوی تیم‌های خود را بسته‌اند که شانس قهرمانی در این دوره از مسابقات برای خود قائل نیستند تا از بین 6 تیم قهرمان ادوار مختلف لیگ برتر، تنها رقابت بین 3 تیم برای افزایش تعداد قهرمانی‌ها باشد.

ذوب آهن با 3 عنوان نایب قهرمانی تنها تیم مدعی سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده که حسرت قهرمانی در این جام را دارد اما امسال نیز مانند سه سال اخیر در پنج ضلعی مدعیان قهرمانی این جام که از پرسپولیس، استقلال، سپاهان و استیل آذین تشکیل شده است، قرار دارند. 

در این سال‌ها نماینده شهر رشت با دو نام استقلال رشت و پگاه گیلان در لیگ حضور داشت و تیم‌‌های پاس تهران به همدان، صباباتری به قم، پیکان به قزوین و راه آهن به شهرری منتقل شده اند. فجرسپاسی هم به مقاومت سپاسی تغییر نام داد و تیم‌های شیرین فراز کرمانشاه، پیام مشهد و شهید قندی یزد، تنها تجربه حضور در یک دوره لیگ برتر را داشته اند.

همچنین تیم فولاد پس از سقوط به دسته پائین در پایان لیگ ششم و ناکامی در رسیدن به لیگ هشتم در مسابقه پلی‌آف، با خرید امتیاز تیم سپاهان نوین لیگ برتری شد و صنعت نفت آبادان هم پس از رای دیوان عدالت اداری با نیمه کار گذاشتن مسابقات دسته اول، جواز حضور در هفتمین دوره لیگ برتر را کسب کرد، این دو تیم تا تنها تیم‌های ادوار مختلف لیگ نام گرفتند که بدون موفقیت در زمین فوتبال، لیگ برتری شده است.

از سوی دیگر از نظر کسب قهرمانی در لیگ، استقلال با کسب 2 عنوان قهرمانی، 2 عنوان نایب قهرمانی، 2 عنوان سومی و یک جایگاه چهارم، در صدر این رده بندی قرار دارد و تیم‌های سپاهان با 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی و پرسپولیس با 2 قهرمانی، 2 عنوان سومی و 2 جایگاه چهارمی در جایگاه‌های دوم و سوم این رده بندی قرار گرفته اند.

اما اگر به ترتیب به تیم قهرمان 10 امتیاز، نایب قهرمانی 9 امتیاز، تیم سوم 8 و.... و تیم دهم یک امتیاز بدهیم، پرسپولیس با کسب 64 امتیاز صدرنشین ادوار مختلف لیگ خواهد شد و تیم‌های استقلال با 63، ذوب آهن اصفهان با 55، سپاهان اصفهان با 54 و پاس تهران-همدان با 46 امتیاز رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

اسامی 3 تیم برتر ادوار مختلف رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور و اسامی آقای گل‌های این مسابقات را در زیر می‌خوانید:

تیم‌های برتر اداوار مختلف لیگ برتر:
1380-81: 1- پرسپولیس، 2- استقلال تهران، 3- فولادخوزستان
1381-82: 1- سپاهان اصفهان، 2- پاس تهران، 3- پرسپولیس
1382-83: 1- پاس تهران، 2- استقلال تهران، 3- فولادخوزستان
1383-84: 1- فولادخوزستان، 2- ذوب آهن اصفهان، 3- استقلال تهران
1384-85: 1- استقلال تهران، 2- پاس تهران، 3- سایپا
1385-86: 1- سایپا کرج، 2- استقلال اهواز، 3- پرسپولیس
1386-87: 1- پرسپولیس تهران، 2- سپاهان اصفهان، 3- صباباتری
1387-88: 1-  استقلال تهران، 2- ذوب آهن اصفهان، 3- مس کرمان
1388-89: 1- سپاهان اصفهان، 2- ذوب آهن اصفهان، 3- استقلال

آقای گل‌های ادوار لیگ برتر:
1380-81: غلامرضا عنایتی از ابومسلم با 17 گل زده
1381-82: ادموند بزیک از سپاهان با 12 گل زده
1382-83: علی دایی از پرسپولیس با 16 گل زده
1383-84: غلامرضا عنایتی از استقلال با 20 گل زده
1384-85: غلامرضا عنایتی از استقلال با 21 گل زده
1385-86: عرفان اولروم از ابومسلم و مهدی رجب زاده از ذوب آهن با 17 گل زده
1386-87: محسن خلیلی از پرسپولیس و هادی اصغری از راه آهن با 17 گل زده
1387-88: آرش برهانی از استقلال با 21 گل زده
1388-89: عمادرضا از سپاهان با 19 گل زده

همچنین تاریخچه کامل قهرمانان و آقای گل‌های ادوار مختلف رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های ایران تا آغاز لیگ برتر به شرح زیر است:
لیگ منطقه‌ای:
1349: تاج (استقلال) - آقای گل: حسین کلانی از پرسپولیس با 7 گل زده
1350: پرسپولیس تهران - آقای گل: حسین کلانی و صفر ایرانپاک هر دو از پرسپولیس با 11 گل زده

 جام تخت جمشید:
1352: پرسپولیس تهران - آقای گل: غلامحسین مظلومی از تاج( استقلال) با 15 گل زده
1353: تاج (استقلال) - آقای گل: غلامحسین مظلومی از تاج(استقلال) و عزیز اسپندار از ملوان بندرانزلی با 10 گل زده
1354: پرسپولیس تهران - آقای گل: نادر نورایی از هما با 18 گل زده
1355: پاس تهران - آقای گل: غلامحسین مظلومی از تاج(استقلال) با 19 گل زده
1356: پاس تهران - آقای گل: عزیز اسپندار از ملوان بندرانزلی با 16 گل زده
1357: این دوره به علت انقلاب شکوهمند اسلامی ناتمام ماند - آقای گل: حسین فرکی از پاس با 7 گل زده(تا پیش از لغو مسابقات)

لیگ قدس:
1368-69: استقلال تهران - آقای گل: محمد احمدزاده از ملوان با 16 گل زده

مسابقات جام آزادگان:
1370: پاس تهران - آقای گل: فرشاد پیوس از پرسپولیس با 11 گل زده
1371: پاس تهران - آقای گل: جمشید شاه محمدی از کشاورز با 11 گل زده
1372: سایپا تهران - آقای گل: عباس سیمکانی از ذوب آهن با 17 گل زده
1374: سایپا تهران - آقای گل: فرشاد پیوس از پرسپولیس با 20 گل زده
1374-75: پرسپولیس - آقای گل: محمد مومنی از پلی اکریل اصفهان با 19 گل زده
1375-76: پرسپولیس - آقای گل: علی اصغر مدیرروستا از بهمن با 18 گل زده
1376-77: استقلال تهران - آقای گل: حسین خطیبی از شهرداری تبریز با 15 گل زده
1377-78: پرسپولیس - آقای گل: عبدالجلیل گل چشمه از ابومسلم و کورش برمک از تراکتورسازی با 11 گل زده
1378-79: پرسپولیس - آقای گل: مهند المهدی از صنعت نفت آبادان با 15 گل زده
1379-80: استقلال تهران - آقای گل: رضا صاحبی از ذوب آهن اصفهان با 14 گل زده در آن سال(1379) به تازگی مسابقات فوتبال باشگاهی ایران با نام جام آزادگان با قهرمانی استقلال به پایان رسید تا در اولین سال از دهه 80 شاهد برگزاری لیگ حرفه ای در ایران باشیم.


محمدی: 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا حفظ خواهد شد

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: به احتمال فراوان 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا حفظ خواهد شد.


عزیز محمدی عنوان کرد: در رابطه با موضع‌گیری‌هایی که برخی مربیان تیم‌ها علیه یکدیگر انجام می‌دهند به 3- 4 باشگاه نامه‌های خیلی محرمانه نوشتیم و از آنها خواسته‌ایم به کادر فنی و مربیان تذکر بدهند به جای آنکه در مصاحبه علیه یکدیگر موضع‌گیری کنند به کار فنی خود بپردازند و در میدان شایستگی‌هایشان را ثابت کنند. 

وی ادامه داد: مربیان نباید بر سر انتقال یک بازیکن یا مسائل دیگر وارد حاشیه‌های بی‌مورد شوند. در آستانه لیگ برتر دهم باز هم شعار فصل قبل را سرلوحه کار خود قرار دادیم که احترام به خود و دیگران است که این احترام باید حفظ شود. دین ما دین اخلاق است و پیامبر مکرم (ص) ما نیز بر اخلاق تاکید فراوانی دارند. 

رئیس سازمان لیگ در مورد سفرش به مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: رؤسای سازمان لیگ 10 کشوری که تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، عضو کمیته این مسابقات هستند. در مقر AFC بیشترین بحث در نشستی که پیش رو است، در مورد بازدید نمایندگان AFC از 18 باشگاه لیگ برتری ایران خواهد بود و آنها مسائل و نقاط قوت و ضعف تیم‌ها را به ما اعلام می‌کنند. 

محمدی افزود: نسبت به فصل گذشته، لیگ برتر ایران و باشگاه‌های ما پیشرفت بهتری داشتند. بنابر این ما 4 سهمیه را به احتمال فراوان در لیگ قهرمانان حفظ خواهیم کرد زیرا کشورهایی که از غرب و شرق آسیا خواهان حضور در لیگ قهرمانان هستند مشخص هستند. از شرق آسیا کشورهای ویتنام،‌ تایلند و سنگاپورو از غرب آسیا 4 کشور فلسطین، پاکستان، اردن و قرقیزستان خواهان حضور نمایندگانشان در لیگ قهرمانان آسیا هستند. 

محمدی با اشاره به استانداردهای لازم برای حضور در این مسابقات گفت: 4 کشور غرب آسیا شرایط لازم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا را ندارند بنابراین به احتمال فراوان هر 4 سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا حفظ خواهد شد.مسئولان AFC زمانی که برای بازدید به ایران آمدند اولین سوالشان این بود که آیا پرسپولیس در فصل آینده لیگ قهرمانان در این رقابت‌ها حضور دارد یا نه. در فصل قبل به دلیل عدم حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شمار تماشاگران این مسابقات نسبت به گذشته کمتر شده بود. بنابراین آنها دچار زیان شدند. 

وی یادآور شد: مسئولان AFC تمایل دارند پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند زیرا می‌دانند این دو تیم طرفداران زیادی دارند. من به مسئولان AFC گفتم اگر دیدار استقلال و الشباب در تهران برگزار می‌شد، صد هزار تماشاگر به ورزشگاه می‌آمد اما در عربستان فقط 15 هزار تماشاگر به ورزشگاه رفته بود. 


حیدری: یک روز به استقلال برمی‌گردم

هافبک سپاهان گفت: استقلال تیم محبوب من است و بدون شک یک روز دوباره به این تیم بازخواهم گشت.


خسرو حیدری قبل از برگزاری مراسم معارفه بازیکنان و کادر فنی سپاهان در خصوص علت جدایی خود از استقلال اظهار داشت: پس از پایان لیگ نهم، 20 روز در ایران نبودم، اما در ترکیه با واعظ آشتیانی، مدیرعامل سابق استقلال صحبت‌هایی مبنی بر تمدید قراردادم با استقلال انجام دادم که در این زمان آشتیانی استعفا کرد و مذاکرات ما منتفی شد. 

وی ادامه داد: زمانی که به ایران بازگشتم اولویت خود را اسقلال قرار داده بودم، اما با توجه به تغییر و تحولات در باشگاه استقلال منتظر مشخص شدن وضعیت مدیرعامل و کادر فنی تیم شدم. بسیار خوشحال هستم که فتح‌الله‌زاده پس از سال‌ها به استقلال بازگشت، اما با معرفی کادر فنی احساس کردم که نمی‌توانم در این تیم به فعالیتم ادامه دهم. 

هافبک سپاهان افزود: از حضور پرویز مظلومی در کادر فنی خوشحال شدم، اما می‌دانستم که وی به من اعتقاد زیادی ندارد و در زمانی که در تیم ملی نیز بودم از من استفاده نمی‌کرد. من بازیکنی هستم که دوست دارم بازی کنم و نیمکت‌نشینی را دوست ندارم. 

حیدری گفت: تماشاگران استقلال از این تیم انتظارات زیادی دارند و من با این شرایط، اعتماد به نفس لازم را در این تیم نداشتم و ترجیح دادم به تیمی بروم که با مربی آن کار کرده‌ام و مرا قبول دارد. 

وی با اشاره به اینکه از تیم‌های دیگر پیشنهاد داشته، خاطرنشان کرد: از لحاظ مالی پیشنهادهای بهتری از سپاهان داشتم و حتی اگر در استقلال می‌ماندم شاید قرارداد بالاتری امضا می‌کردم، اما تصمیم گرفتم زیر نظر امیر قلعه‌نویی فعالیت کنم. 

این بازیکن در مورد بیانیه‌های باشگاه استقلال پس از جدایی‌اش از این تیم عنوان کرد: استقلال تیم من است و در آینده به این تیم بازخواهم گشت، اما پس از جدایی من از این تیم سایت باشگاه استقلال بیانیه‌هایی را در مورد من صادر کرد که حقیقت نداشت و در شأن من نبود. من جواب آنها را محترمانه دادم و توهینی به هیچ شخصی نکردم. 

حیدری درباره رویارویی برابر استقلال در هفته هفتم لیگ برتر و مواجه شدن با تماشاگران آبی‌پوش تأکید کرد: هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد. هواداران استقلال حق دارند اعتراض کنند چرا که به باشگاه خود تعصب دارند. من حرف‌های خودم را زدم و امیدوارم توانسته باشم آنها را متقاعد کنم. 
با انجام مراسم معارفه بازیکنان سپاهان پیراهن شماره 2 زردپوشان به خسرو حیدری واگذار شد. 


جباری بازی با شهرداری تبریز را از دست داد

هافبک تیم فوتبال استقلال به دلیل مصدومیت دیدار هفته اول لیگ برتر را از دست داد.


مجتبی جباری در دیدار مقابل نفت تهران از ناحیه کشاله دچار آسیب دیدگی شد و قطعا به دیدار روز دوشنبه مقابل شهرداری تبریز نمی‌رسد. 
این بازیکن صبح امروز پس از مراجعه به پزشکان آخرین تست نهایی را برای حضور در دیدار مقابل شهرداری انجام داد و در نهایت مجوز بازی این بازیکن صادر نشد. 
جباری در تمرین روز گذشته تیم استقلال نیز با لباس شخصی حاضر شد. 


جلسه مظلومی با طالب‌لو و محمدی و سفر دسوزا به انزلی

پرویز مظلومی پس از پایان تمرین روز گذشته استقلال با محمد محمدی و وحید طالب‌لو جلسه‌ای را برگزار کرد.


پس از پایان تمرین روز گذشته تیم استقلال پرویز مظلومی به همراه سایر اعضای کادر فنی استقلال جلسه‌ای را با وحید طالب‌لو و محمدی برگزار کرده و در خصوص وضعیت این دو نفر با آنها به صحبت پرداخت. 
مظلومی در طول 40 دقیقه صحبت با دروازه‌بانان استقلال از آنها خواست با جدیت تمرین کنند. وی اعلام کرد به هر کس که آماده‌تر باشد میدان خواهد داد. 
* دسوزا راهی انزلی شد 
فیلیپ آلوز دسوزا هافبک برزیلی استقلال صبح امروز راهی انزلی شد تا برگه تسویه حساب خود را از باشگاه سابقش دریافت کند. مربیان تیم استقلال از دسوزا خواستند با ماشین به انزلی سفر کند و هر چه سریع‌تر به تهران برگردد تا در تمرین بعد از ظهر حضور داشته باشد. 
* بدهی 2 میلیونی آشوبی به مس کرمان 
فرزاد آشوبی هافبک فصل گذشته مس مبلغ 2 میلیون تومان به باشگاه سابقش بدهکار است و از همین رو برگه تسویه حساب خود را دریافت نکرده است. قرار است این بازیکن در سفر به کرمان این مبلغ را به حساب مس واریز و برگه تسویه حسابش را از کرمانی‌ها دریافت کند. 
استقلال روز دوشنبه از هفته اول رقابت‌های لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام شهر تبریز میهمان شهرداری این شهر خواهد بود. 


رقابت 10 گزارشگر تلویزیونی برای گزارش دیدارهای پخش مستقیم لیگ برتر

تهیه کننده برنامه فوتبال برتر نحوه نظرسنجی گزارشگران تلویزیونی برای گزارش دیدارهای پخش زنده مسابقات را تشریح کرد.


مهدی هاشمی در مورد نحوه انتخاب گزارشگران تلویزیونی برای رقابت‌های لیگ برتر دهم گفت: تصمیم داریم هر هفته 2 گزارشگری که دیدارهای استقلال و پرسپولیس را به طور زنده گزارش می‌کنند برای گزارش بعدی از فهرست بیرون بگذاریم و نام 8 گزارشگر دیگر را برای نظر سنجی به مردم ارایه ‌کنیم و گزارشگرهایی که بیشتر رای بیاورند برای گزارش دیدارهای هفته آینده انتخاب کنیم. البته سیستم چرخشی نیست و پارامتر‌های دیگری نیز مدنظر قرار می‌گیرد. در مجموع پنج شش پارامتر را در نظر می‌گیریم. 

وی ادامه داد: در گذشته نیز همین کار را می‌کردیم و زمانی که مثلا نوبت گزارش پیمان یوسفی یا جواد خیابانی بود شاید به دلیل حساسیت بازی گزارش آن بازی‌ها را به عادل فردوسی‌پور یا مزدک میرزایی می‌دادیم و در لیگ برتر این فصل هم شاید همین روند را انجام دهیم. 

هاشمی از نظر سنجی در مورد نحوه گزارش گزارشگران نیز خبر داد و گفت: مردم در پایان هر مسابقه می‌توانند عملکرد گزارشگران را نقد و بر روی سایت برنامه نظر خود را اعلام کنند. 

تهیه‌کننده فوتبال برتر عنوان کرد: 10 گزارشگر برای لیگ برتر دهم داریم که عبارتند از: عادل فردوسی‌پور، مزدک میرزایی، جواد خیابانی، پیمان یوسفی، امیرحسین بابازاده، محمد رضا احمدی، محمد سیانکی، علیرضا علیفر، مجتبی صادقیان و بالاپور.