سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

آیت الله وحید خراسانی (در تاریخ 1392/12/21در درس تفسیرشان) با اشاره به وظیفه مسلمانان در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: وظیفه هر مسلمانی نسبت به فاطمیه و حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها) بسیار سنگین است و وظیفه شما فهماندن عظمت و مقام و رفعت آن حضرت است.

http://www.fardanews.com/files/fa/news/1387/8/4/24676_778.jpg

این مرجع تقلید سپس با اشاره به این روایت از پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله که أولُ من یدخل الجنة فاطمة فرمودند: با توجه بهآیه وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ، أُولَئِکَ الْمُقَرَّبُونَ و قرب و تقرب سابقون، از اولین تا به افضل الاولین و الآخرین و خاتم الانبیاء و المرسلین که او اسبق السابقین است، می بایست اول من یدخل الجنه رسول خدا صلی الله علیه وآله باشد ولی آنچه محیّر العقول است این است که فرمود: من بر براق به محشر و جنت وارد می شوم اما جلوتر از من دختر من فاطمه است. آیا این چه مقامی است ؟

http://modafein.ir/wp-content/uploads/2014/02/IMAGE634313866740156250.jpg

آی الله العظمی وحید خراسانی در ادامه سخنانشان به مقامات حضرت صدیقه کبری اشاره کرده، فرمودند: او چه کرده است که امامِ امام الکل است ؟ کاری که او کرده است منحصر به خود اوست. غرض از خلقت عالم و از خلقت آدم تا عیسی بن مریم، و ثمر تشریع و دیانت، به بعثت رسول خدا صلی الله علیه وآله محقق شد ولی علت محدثه خاتم النبیین بود و علت مبقیه سیدة نساء العالمین است و اگر او نبود حلم حسنی ، شجاعت حسینی ، عبادت سجادی ، مآثر باقری ، آثار جعفری ، علوم کاظمی ، حجج رضوی ، جود تقوی ، نقاوت نقوی ، هیبت عسکری و غیبت آن کسی که یملأ الله الأرض قسطا وعدلا بعد ما ملئت ظلما وجورا نبود.

http://hozesamera.com/usesfile/vahid.jpg

این مرجع تقلید سپس به نقل روایتی از کتب عامه در کیفیت ورود حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)به صحرای محشر پرداخته، فرمودند: در آن روز و در آن غوغا که همه می گویند: وانفسا! آن حضرت به چه شکلی به محشر وارد می شوند که همه اهل عرصات از خود بی خبر می شوند و از آن عظمت، غرق در تعجب می گردند. او در حالی که بر تنش حله کرامت است محشور می شود و سپس بر او حله ای از حله های بهشتی می پوشانند که بر روی آن به خط سبز نوشته شده: فاطمه را به بهشت داخل کنید بر نیکوترین صورت و کامل ترین هیبت و به بالاترین کرامت و بیشترین بهره و نصیب

http://media.jamnews.ir/Original/1392/07/21/IMG10584117.jpg

آیت الله العظمی وحید خراسانی-مد ظله العالی- روایتی را از امام صادق علیه السلام نقل نموده، فرمودند: از امام علیه السلام پرسیدند: چرا فاطمه، زهرا نامیده شد؟ فرمود: چون خدا او را از نور عظمت خودش خلق کرد.

http://marjaema.net/pic/news/368749_F0gxo540.jpg

این مرجع تقلید در پایان بیاناتشان با اشاره به وظیفه هر مسلمانی نسبت به احیای شعائر فاطمیه فرمودند: یک عده عوام پیدا شده اند و در ذهنها رخنه ایجاد می کنند که این هیئتها و این عزاداری ها برای شهادت حضرت صدیقه طاهره زیاد است. دوران بیسوادی دوران ما است. شما که نخبه قم هستید به مردم بفهمانید که آنچه هست کم است. چرا؟ چون مصیبت فاطمه در این حد است که امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: به خدا قسم! این مصیبت مصیبتی است که هیچ تسلایی برای آن نیست و مصیبت عظمایی است که جانشینی برایش نیست.