سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
17-01-2015 20:00 AEDT
Newcastle Stadium, Newcastle, AUSTRALIA 7,499
OMAN 1 0 1st Half 0 0 KUWAIT
1 2nd Half 0
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes ABDUL AZIZ AL-MAQBALI
Clear +25 C
Lineups
OMANKUWAIT
1 GK ALI AL HABSI (C)
3 DF JABER AL OWAISI
6 FW RAED SALEH 90+2
8 MF EID AL-FARSI
9 FW ABDUL AZIZ AL-MAQBALI 69
10 FW QASIM SAID 82
12 MF AHMED MUBARAK
13 DF ABDUL SALLAM AL MUKHAINI 66
15 DF ALI SALIM AL NAHAR
16 DF ALI SULAIMAN AL BUSAIDI
23 FW SAID AL RAZAIQI 58
2 DF AMER ALMATOUG ALFADHEL
3 DF FAHAD AWAD SHAHEEN
5 MF FAHAD ALHAJERI
9 MF ABDULLAH AL BURAIKI
10 MF ABDULAZIZ ALENEZI 74* 60
11 MF FAHED AL EBRAHIM 74 24
13 DF MESAED ALENZI (C)
16 MF FAISAL ZAYED ALHARBI 68
20 MF YOUSEF NASER
21 DF ALI ALMAQSEED
22 GK SULAIMAN ABDULGHAFOOR
 
Substitutes
2 DF MOHAMMED AL-MUSALAMI
4 MF ALI HILAL AL-JABRI 82
5 DF NASSER AL SHAMLI 90+2
7 FW MOHAMED ALI SIYABI 58
11 DF AMER SAID AL-SHATRI
14 FW YAQOOB AL-QASMI
17 DF HASSAN MADHAFAR
18 GK MAZIN AL-KASBI
19 DF AHMED SALEEM AL-MUKHAINI
20 FW IMAD AL HOSNI
21 MF MOHSIN AL KHALDI
22 GK SULAIMAN AL BREIKI
1 GK KHALED AL RASHIDI
4 DF ALI HUSSAIN FADHEL
6 MF KHALED ALQAHTANI
7 DF TALAL ALFADHEL
8 MF SALEH SHEIKH ALHENDI
12 DF SULTAN ALENEZI
14 MF TALAL AL AMER 74
15 FW FAISAL ALENEZI 74*
17 FW BADER AL ALMOTAWAA 68
18 MF KHALED EBRAHIM HAJIAH
19 FW A. ALSHAMMARI
23 GK HAMEED YOUSSEF
 
Not Eligible
 
Not Playing
 
Team Officials
MOHAMMED SALEH AL ALAWI (Team Manager)
PAUL LE GUEN (Head Coach)
FARAJ ALENZI (Team Manager)
NABIL MAALOUL (Head Coach)
 
Referee
FAHAD ALMIRDASI (SAUDI ARABIA)
 
Assistant Referees
BADR ALI ALSHUMRANI (SAUDI ARABIA)
ABDULAH ALSHALWAI (SAUDI ARABIA)
 
Fourth Official
YUDAI YAMAMOTO (JAPAN)
 
Fifth Official
AZMAN ISMAIL (MALAYSIA)
 
Match Commissioner
KEMEL TOKABAEV (KYRGYZSTAN)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
17-01-2015 19:00 AEDT
Brisbane Stadium, Brisbane, AUSTRALIA 48,513
AUSTRALIA 0 0 1st Half 1 1 KOREA REPUBLIC
0 2nd Half 0
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes KI SUNG YUENG
Hot and Dry. 31 C
Lineups
AUSTRALIAKOREA REPUBLIC
1 GK MATHEW RYAN
2 DF IVAN FRANJIC
5 MF MARK MILLIGAN (C)
6 DF MATTHEW SPIRANOVIC 79
9 FW TOMI JURIC
13 DF AZIZ BEHICH
14 MF JAMES TROISI 60
16 FW NATHAN BURNS 71 29
17 MF MATT MCKAY 71*
20 DF TRENT SAINSBURY
21 MF MASSIMO LUONGO
2 DF KIM CHANGSOO 61
3 DF KIM JIN SU
5 DF KWAK TAEHWI
6 MF PARK JOO HO 41
11 FW LEE KEUN HO
12 MF HAN KYO WON 76 58
13 MF KOO JA CHEOL 39
16 MF KI SUNG YUENG (C)
18 FW LEE JEONGHYEOP 33
19 DF KIM YOUNG GWON
23 GK KIM JIN HYEON
 
Substitutes
3 DF JASON DAVIDSON
4 FW TIM CAHILL 71* 90+1
7 MF MATHEW LECKIE 60
10 FW ROBBIE KRUSE 71
11 MF TOM OAR
12 GK MITCHELL LANGERAK
18 GK EUGENE GALEKOVIC
19 MF TERRY ANTONIS
22 DF ALEX WILKINSON
23 MF MARK BRESCIANO
1 GK JUNG SUNGRYONG
4 DF KIM JU YOUNG
7 MF SON HEUNG MIN 39
8 MF KIM MIN WOO
9 FW CHO YOUNG CHEOL
10 MF NAM TAE HEE
14 MF HAN KOOK YOUNG 41
15 MF LEE MYUNG JOO
20 DF JANG HYUNSOO 76
21 GK KIM SEUNG GYU
22 DF CHA DU RI
 
Not Eligible
 
Not Playing
8 DF CHRIS HERD
15 MF MILE JEDINAK
17 MF LEE CHUNG YONG
 
Team Officials
JOEL FREEME (Team Manager)
ANGE POSTECOGLOU (Head Coach)
PARK IL KI (Team Manager)
ULRICH STIELIKE (Head Coach)
 
Referee
NAWAF SHUKRALLA (BAHRAIN)
 
Assistant Referees
YASER TULEFAT (BAHRAIN)
EBRAHIM SALEH (BAHRAIN)
 
Fourth Official
MUHAMMAD TAQI (SINGAPORE)
 
Fifth Official
JEFFREY GOH (SINGAPORE)
 
Match Commissioner
RASHID AL-DOSARI (QATAR)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

خیز نخست را برداشتند. بعد از شش سال، اصلاح‌طلبان گردهم جمع شدند. اگرچه همه نبودند، محدودیت‌هایی که مدیر اجرایی، مجری و برخی سخنرانان جلسه هم تلویحا به آن اشاره کردند باعث شد تا این جمع‌شدن، از شکل یک همایش بزرگ اصلاح‌طلبی به نشست داخلی گروه‌های اصلاح‌طلب در سالنی با گنجایش حداکثر 600نفر محدود شود.
سیدمحمد خاتمی هم که آمدن و نیامدنش تا یکی، دوروز آخر هم مشخص نبود، نتوانست بیاید، پیام داد و هاشمی هم که پیش‌تر اعلام کرده ‌بود حتما پیامی می‌فرستد، فرستاد. عارف ولی آمد تا شائبه‌ها را برطرف کند. چیزی که در صحبت‌هایش عمدا به آن اشاره کرد، یعنی آمادگی برای انسجام بی‌هیچ بهانه و تمکین از رای و نظر خرد جمعی. سخنرانان همایش همه از روسا و دبیران کل احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب بودند. زهرا شجاعی به نمایندگی از مجمع زنان اصلاح‌طلب، فاطمه راکعی از جمع زنان نواندیش، مصطفی کواکبیان از مردم‌سالاری، هادی خامنه‌ای از مجمع پیروان خط امام، موسوی‌لاری از مجمع روحانیون مبارز، محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی استادان و رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام اعتماد ملی سخنرانی کردند. نقد رفتار و عملکرد مجلس، به‌ویژه اتفاق اخیر در مواجهه با علی مطهری و تاکید بر انسجام و ارایه فهرست واحد انتخاباتی در مجلس، سرنخ مشترک همه سخنرانی‌ها بود، به علاوه یک موضوع دیگر؛ درخواست برای رفع حصر.
کناررفتن برای حداکثر اجماع
همه به یکباره به سمت در ورودی هجوم آوردند. استقبال از عارف بیش از همه بود، از هنگام ورود تا نشستن روی صندلی ردیف نخست، ازدحام جمعیت به حدی بود که عبورومرور مختل شده‌بود. تا لحظاتی عکاسان دست از سرش برنمی‌داشتند. او سخنران نخست بود. وقتی پشت تریبون رفت گفت: «اگر مشارکت مردم در انتخابات سال آینده مجلس بالای 50درصد باشد قطعا پیروزی از آن اصلاح‌طلبان خواهد بود.» عارف با بیان اینکه «ما به مجلسی نیاز داریم که سعه‌صدر داشته باشد. برای همین برنامه ما در سال آینده پیروزی در انتخابات مجلس است و راهی جز اجماع کامل نداریم.» گفت: «مجلس، باید مجلسی باشد توانا که هرچند از حقوق قانونی خود استفاده می‌کند، یاری‌کننده و پشتیبان دولت نیز باشد اما متاسفانه مجلس فعلی پشتیبان دولت نیست. ما نیازمند مجلسی هستیم که در راستای اهداف اصلی نظام حرکت کند و مجلسی که نمایندگان مردم بتوانند مطالبات مردم و خود را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای مطرح کنند و به گوش مردم برسانند. نمایندگان نباید برای رسیدن به خواسته‌های فردی خود از ابزارهای نظارتی استفاده کنند، استفاده از ابزارهای نظارتی فقط باید در چارچوب قانون باشد و ما دنبال اینگونه مجلسی هستیم» عارف بیان کرد: «دومین راهبرد ما باید ضرورت وجود حضور زنان و جوانان در مجلس باشد زیرا در جامعه‌ای که بالای 50درصد دانشگاهیان آن زنان هستند در شأن آن نیست که حضور زنان در مجلس آن تک‌رقمی باشد.» سخنان عارف بُعد جالب توجه دیگری هم داشت، وی به طرح مشکلات در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: «بجای آنکه مشکلات خودمان را رودررو حل کنیم در این فضا مطرح می‌کنیم، گاهی یکی از جوانان مطلبی می‌گذارد و بعدا روی آن فکر می‌کند که این موضوع ممکن است مشکلاتی به وجود آورد. ما باید بتوانیم از مزایا و پتانسیل فضای مجازی استفاده کنیم هرچند این فضا نیز می‌تواند خطرآفرین و مشکل‌آفرین باشد و ما باید زمینه نکات مثبت آن را فراهم کنیم.» عارف در ادامه اشاره جالبی هم به ائتلاف و کناررفتن به نفع دیگری داشت: «در این مسیر باید افتخار کنیم که اگر به‌نفع کسی کنار می‌رویم، تلاش حداکثری برای رسیدن به وحدت داشته باشیم. نباید فراموش کنیم که در راستای هماهنگی با جبهه اصلاحات قدم برمی‌داریم و خوشبین هستم که بتوانیم اکثریت را در مجلس بعدی به دست آوریم و باید از بعضی تحلیل‌ها و مشابه‌سازی با مجلس پنجم دوری کنیم. ما باید اکثریت و به‌دست‌آوردن اکثریت را در دستور کار خودمان قرار دهیم و برای آن به میدان بیاییم و باید به همه مردم بگوییم اگر ما اکثریت را به دست بیاوریم کارهایی از جمله حق و حقوق قانونی آنها و اجرای کامل قانون‌اساسی را در دستور کار خود داریم.»
غربالگری‌ را باید به مردم سپرد
 سخنان محسن رهامی، مسوول کمیته هماهنگی انتخابات اصلاح‌طلبان بیشتر متمرکز بر راهبرد‌های اجرایی بود تا ایده‌های تئوریک و کلی. او با اشاره به اینکه صندوق‌های رای را از پارچه سفید بیرون بیاوریم در همه دنیا از صندوق‌های شفاف استفاده می‌شود و رای‌دهی الکترونیک به کار می‌رود، گفت: «امیدوارم شورای نگهبان مدافع حقوق مردم در برابر دولت و مرجعی برای شکایت باشد. امیدوارم وقت اینگونه نهادها به غربالگری نگذرد، چراکه غربالگری کار مردم است و غربالگری را باید به مردم سپرد چرا که باید دانست حق انتخاب مردم، حق‌الناس است.» او افزود: «محدودیت‌هایی در برگزاری همایش وجود داشت که امیدواریم در آینده این محدودیت‌ها از میان برداشته شود چراکه در این همایش غیبت چندنفر کاملا مشهود است و صندلی‌هایشان در اینجا خالی است.» رهامی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت: «لازمه حضور حداکثری مردم، احزاب هستند و باید دانست که معدل خطای خردجمعی کمتر از معدل خطای بزرگان بوده است، لذا نقش تشکل حزبی بسیار حائز اهمیت است به‌طوری که در سال92 هم شاید به قواعد ائتلاف اعتنایی نشد اما باز هم وحدت حائزاهمیت است. آنچه در جمع‌بندی جلسات به آن رسیدیم این است که تلاش کنیم حداکثر مردم به پای صندوق بیایند تا بتوانیم درصد بیشتری از آرا را در سبد آرا کسب کنیم و این درصد را افزایش دهیم و موضوع بعد این است که نباید در این مسیر کوتاه بیاییم و باید بررسی کنیم که کف انتخابات کجا و چیست؟ لذا تهران برای مابقی استان‌ها تصمیم‌گیرنده نیست چراکه چهره‌های مناسبی در این استان‌ها وجود دارند که باید به میدان بیایند و اگر هم حزبی در یک استان دفتر ندارد باید دفترش دوباره برقرار و تاسیس شود.»
نماینده دولت اصلاحاتم
مجری وقتی می‌خواست سخنران بعدی را دعوت کند به اشتباه گفت فردی به نمایندگی از دولت، اما حاضران دیدند که زهرا شجاعی، رییس مجمع زنان اصلاح‌طلب به‌سمت جایگاه حرکت می‌کند. مجری مجبور شد گفته خود را این‌طور اصلاح کند که چون این سخنران از قبل در برنامه نبود من دچار اشتباه شدم! «زهرا شجاعی» وقتی پشت تریبون قرار گرفت لازم دید ابتدا توضیح بدهد که هیچ نمایندگی‌ای از دولت فعلی ندارد و اگر هم داشته باشد نماینده دولت اصلاحات است که با تشویق و کف حاضران روبه‌رو شد. شجاعی گفت: «گفتمان اصلاح‌طلبی براساس‌مردم‌سالاری، مردم‌داری شایسته، توسعه، امنیت و اخلاقی‌ است که این اخلاق متاسفانه امروز گم شده و باید دانست که انسان از آن روی که مخلوق خداست، اهمیت دارد و جنسیت و رنگ ملاک نیست و تنها علم، تقوا و جهاد ملاک است، بنابراین جنسیت یک کرامت نیست. تشکیل دولت تدبیر و امید برای ما سهم‌خواهی به وجود نمی‌آورد و تنها ابعاد استفاده و مشارکت‌دهی زنان و ظرفیت‌های آنان برای ما بسیار مهم است و اکنون که تفکر اصلاحات توانسته در میان جامعه طنین‌انداز شود، بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و یکپارچگی هستیم.
با کرامت و عفو ،شرایط وحدت فراهم شود
رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی سخنران دیگر مراسم بود که در ابتدا لازم دید توضیح بدهد که قرار نبود بنده سخنرانی کنم اما: «دوستان به من گفتند حداقل شما به‌صورت نمادین از طرف دبیرکل حزب اعتماد ملی صحبتی داشته باشید تا یاد ایشان زنده بماند که امیدوارم با تدبیر مسوولان کشور موضوع حصر به‌نحوی حل شود و در جلسات بعدی خود ایشان حضور داشته باشند.» منتجب‌نیا گفت: «از مسوولان کشوری و همه نهادها تقاضا دارم در شرایط حساس کنونی که دشمنان توطئه‌های گوناگونی را علیه ملت ما طراحی کرده‌اند، به‌جای دامن‌زدن به اختلافات با کرامت، عفو و گذشت شرایط وحدت را فراهم آورند تا همه احزاب اقوام و... در مقابله با توطئه دشمنان در کنار یکدیگر قرار گیرند.»  او درباره طرح کلی انتخابات که در مجمع‌تشخیص‌مصلحت‌نظام در حال بررسی است، گفت: «درخواست دارم قاعده‌ای که در قانون انتخابات و نظارت استصوابی شورای نگهبان که در دوره چهارم مجلس تصویب شده است، تغییر کند.»
مطهری اصلاح‌طلب‌ است
سخنرانی‌های دیگران با تشویق و ابراز احساسات حاضران روبه‌رو بود به‌ویژه وقتی اشاراتی به موضوعاتی خاص داشتند. شاید از همین‌رو بود که «هادی‌ خامنه‌ای» وقتی پشت تریبون رفت به همین اشاره کرد و گفت «من آرام و ریلکس صحبت خواهم کرد که شما حین آن فرصت کنید بخوابید.» دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تاکید بر اینکه بازگشت به دوران طلایی انقلاب اسلامی، هدف جریان اصلاح‌طلبی است، گفت: «پیگیری مطالبات مردمی دلیل مناسبی است تا برادر عزیزمان، آقای مطهری را هم بتوانیم اصلاح‌طلب بنامیم چراکه ایشان هم پیگیر مطالبات مردمی هستند.» سیدهادی خامنه‌ای با اشاره به جمله رهبری در انتخابات اخیر، گفت: «رای مردم حق‌الناس است و همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانی که ما را قبول ندارند شرکت کنند و به کسی رای دهند که قبولش دارند، نه آن کسی که من می‌گویم. وقتی کسانی که مرا قبول ندارند در انتخابات می‌توانند شرکت کنند یعنی ممیزان نباید بیش از حد در صلاحیت و خرد مردم دخالت کنند و قیم‌مآبانه به‌جای مردم تصمیم نگیرند و کار را به مردم واگذار کنند، یک ضوابط کلی وجود دارد اما انتخابات واقعی در صورت واگذاری به رای مردم است بنابراین مسوولان بدون آنکه ذکر نام داشته باشند اگر به سخنان رهبری اعتقاد دارند به این صحبت اهمیت دهند.»
اصولگرایان مردم را جایگزین افراطی‌ها کنند
 «موسوی‌لاری» از مجمع روحانیون مبارز بر غیرقابل حذف‌بودن جریان اصلاحات تاکید ‌کرد و گفت: «باوجود تبلیغات یک‌طرفه جریان افراطی و اظهارنظرهای مختلف علیه اصلاح‌طلبان، دیدیم اصلاحات حذف‌شدنی نیست. روش حذفی جریان افراطی اصولگرایی جواب نداده است. نا‌ملایماتی را بر سر راه اصلاح‌طلبان قرار دادند و تلاش می‌کنند که به‌گونه‌ای فعالیت این جریان را با ایجاد خلل مواجه و حتی متوقف کنند اما ما تلاش می‌کنیم این ناملایماتی‌ها را پشت‌سر بگذاریم و مسیر جامعه و مسیر خود را یک مسیر منطقی بر عقل انتخاب خواهیم کرد و پیام این همایش این است که تمامی افراد در زیر چتر نظام و قانون‌اساسی فعالیت کنند تا بتوانیم به جامعه و نظام کمک کرده باشیم.» او روی سخن خود را به سمت اصولگرایان برد و گفت: «سخن ما با کسانی که در اردوگاه اصولگرایی هستند? اما از دوستان خود عقلایی‌تر فکر می‌کنند این است که باید با واقعیت‌ها روبه‌رو شوند به‌طوری که در انتخابات سال92 با یک تفکر و انسجام خوب مسیر عوض شد و باید بگویم که مسیر حذف به جایی نخواهد رسید و به‌جای اینکه از افراطی‌ها دعوت کنند تا در محافل و همایش‌های خود سخنرانی کنند، بیایند و با مردم و روشنفکران صحبت کنند.»
3 آرزوی راکعی
فاطمه راکعی، دبیرکل جامعه زنان نواندیش و نماینده مجلس ششم سخنران دیگر مراسم بود که از سه آرزوی خود گفت: «اولین مساله و آرزو، حل موضوع حصر دومین آرزوی ما آزادی همه زندانیان سیاسی است.» در همین لحظه بود که مجری برنامه خطاب به خانم راکعی گفت قرار بود شما در مورد مسایل زنان صحبت کنید، حاضران با تشویق سخنران و اعتراض به مجری، خواستار ادامه صحبت‌هایش شدند. این اعتراض برای لحظاتی فضا را از حالت عادی خارج و راکعی را هم کمی عصبی کرد که در پاسخ به مجری گفت چنین چیزی نبوده و کجا چنین قراری گذاشته ‌شده ‌است. وی درنهایت افزود: «آرزوی سوم ما مجلسی کارآمد و در ارتباط با قانون است که در چارچوب قانون‌اساسی حرکت کند و نمایندگان مردم همچون علی مطهری بتوانند حرف‌هایشان را بزنند.» او در نهایت گفت: «زنان همیشه در کابینه و مجلس حضور جدی داشته‌اند و ما امروز توقع داریم نیمی از فهرست اصلاح‌طلبان به آنها اختصاص یابد و این هدف را دنبال می‌کنیم و از احزاب اصلاح‌طلب هم خواستاریم که این موضوع را دنبال کنند که حداقل به سرانه جهانی که 30 درصد است برسیم.»
فرمانداران احمدی‌نژادی کنار بروند
مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری هم یکی از کسانی بود که هم با هیجان صحبت می‌کرد و هم سخنانش تشویق حاضران را به‌همراه داشت. او صراحتا گفت که ما به‌دنبال اکثریت در مجلس نیستیم بلکه به‌دنبال همه کرسی‌های مجلسیم: «ما تنها 290 کرسی مجلس را می‌خواهیم. مجلسی می‌خواهیم که مانع حرف‌زدن علی مطهری نشود. باید یک خانه‌تکانی اساسی در مجلس انجام دهیم. کواکبیان افزود: «از دولت می‌خواهیم فرمانداران احمدی‌نژاد را کنار بگذارد.» او درخصوص حصر هم گفت: «ما برای محاکمه تقاضا نداریم بلکه برای رفع حصر تقاضا داریم.»
-------------------------------------------------------
حاشیه‌های یک همایش
عارف به هنگام خروج از سالن از سوی خبرنگاران مورد پرسش قرار گرفت. یکی از سوال‌ها درباره حضورش در شورای مشورتی خاتمی بود. تسنیم به‌نقل از او نوشته‌ بود که عارف گفته در آن شورا شرکت نمی‌کند و شورای خودش را دارد. انعکاس این خبر در حاشیه همایشی که بنای انسجام را‌ دارد پرسش‌برانگیز بود. این در‌حالی است که طبق گفته‌های قبلی خود عارف و اخبار موثق، نمایندگانی از بنیاد امید ایرانیان به نیابت از عارف در این شورا حضور دارند و غیبت عارف با هماهنگی خاتمی بوده ‌است؛ توضیحاتی که عارف باید می‌داد و در آن ازدحام پرسش‌های خبرنگاران داده ‌نشد و انتشارش به آن شکل، شائبه‌‌برانگیز شد. در انتهای مراسم از حضور فخر‌السادات محتشمی‌پور هم از سوی مجری تقدیر شد. صادق خرازی، رییس‌شورای مرکزی حزب تازه‌تاسیس «ندا» دیروز موقع خروج از سالن مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت، اما گفت: «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مسوولیت هماهنگی میان همه گروه‌ها و اندیشه‌های فکری اصلاحات را برعهده دارد، ندا هم به‌عنوان یکی از گروه‌های اصلاح‌طلب در چارچوب وظایفی که دارد، از هماهنگی و همکاری خودش با جبهه اصلاحات مضایقه‌ای نمی‌کند.»


AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
15-01-2015 20:00 AEDT
Stadium Australia, Sydney, AUSTRALIA 22,672
QATAR 0 0 1st Half 0 1 I.R. IRAN
0 2nd Half 1
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes ANDRANIK TEYMOURIAN
Very good. 23 C
Lineups
QATARI.R. IRAN
1 GK QASEM BURHAN
3 DF ABDELKARIM HASSAN
4 FW ALMAHDI ALI MUKHTAR 49
11 FW HASAN AL HAYDOS
13 DF IBRAHIM MAJED (C)
16 FW BOUALEM KHOUKHI
17 FW ISMAIL MOHAMAD 59
18 FW MOHAMMED ABDULLAH
19 FW MOHAMMED MUNTARI
20 FW KARIM BOUDIAF
23 FW AHMED MOHAMED ELSAYED 73
1 GK ALI REZA HAGHIGHI
3 DF EHSAN HAJI SAFI
4 DF JALAL HOSSEINI
6 MF JAVAD NEKONAM (C)
7 MF MASOUD SHOJAEI 72 57
8 DF MORTEZA POURALIGANJI
11 DF VORYA GHAFOURI
14 MF ANDRANIK TEYMOURIAN 87
20 FW SARDAR AZMOUN 52 62
21 FW ASHKAN DEJAGAH
23 DF MEHRDAD POOLADI
 
Substitutes
2 DF MOHAMED MUSA
5 MF ABDELAZIZ HATIM
6 DF MOHAMMED KASOLA
7 MF KHALED MUFTAH
8 FW ALI ASADALLA THAIMN
9 FW MESHAAL ABDULLA 73
10 MF KHALFAN IBRAHIM 59
12 FW MAGID MOHAMED
14 FW KHALED AL ZRIGI
15 FW ABDURAHMAN MOHAMMAD
21 GK AHMED SOFYAN ABONORA
22 GK SAAD AL SHEEB
2 FW KHOSRO HEIDARI 72
5 DF AMIRHOSSEIN SADEGHI 87
9 MF OMID EBRAHIMI
10 FW KARIM ANSARI FARD
12 GK MOHSEN FOROOZAN
13 MF VAHID AMIRY
15 DF RAMIN REZAEIAN
16 FW REZA GHOOCHANNEJHAD 62
17 FW SOROUSH RAFIEI
18 FW ALIREZA JAHAN BAKHSH
19 DF MOHAMMAD KHANZADEH
22 GK ALI REZA BEIRANVAND
 
Not Eligible
 
Not Playing
 
Team Officials
FARID GHULAM OMAR (Team Manager)
DJAMAL BELMADI (Head Coach)
MEHDI MOHAMMAD NABI (Team Manager)
CARLOS QUIEROZ (Head Coach)
 
Referee
RAVSHAN IRMATOV (UZBEKISTAN)
 
Assistant Referees
ABDUKHAMIDULLO RASULOV (UZBEKISTAN)
BAKHADYR KOCHKAROV (KYRGYZSTAN)
 
Fourth Official
MOHD AMIRUL (MALAYSIA)
 
Fifth Official
JEFFREY GOH (SINGAPORE)
 
Match Commissioner
AHMED SHAHIR (MALDIVES)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
15-01-2015 18:00 AEDT
Canberra Stadium, Canberra, AUSTRALIA 7,925
BAHRAIN 1 1 1st Half 1 2 UNITED ARAB EMIRATES
0 2nd Half 1
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes OMAR ABDULRAHMAN
Sunny and dry 26 degree elsiu C
Lineups
BAHRAINUNITED ARAB EMIRATES
1 GK SAYED MOHAMED ABBAS
2 DF MOHAMED HASAN (C) 74 12
4 MF SAYED DHIYA SHUBBAR 78
7 MF ABDULWAHAB ALI ALSAFI 50
8 MF SAYED AHMED
9 MF ABDULWAHAB AL MALOOD 78*
12 DF FAOUZI AAISH 90+4
14 FW JOHN OKWUNWANNE 26
15 MF ABDULLA OMAR
18 DF MOHAMED DUAIJ MAHORFI 66
23 DF RASHED AL HOOTI 89
1 GK MAJED NASER (C)
3 DF WALID ABBAS
5 MF AMER ABDULRAHMAN
7 FW ALI AHMED MABKHOUT 1
8 DF HAMDAN AL KAMALI 80
10 MF OMAR ABDULRAHMAN
11 FW AHMED KHALIL 87
13 DF KHAMIS ESMAEEL
14 DF ABDELAZIZ SANQOUR
16 MF MOHAMED ABDULRAHMAN 62
23 DF MOHAMED AHMAD GHARIB
 
Substitutes
3 DF WALEED AL HAYAM
5 DF ABDULLA SHALLAL
6 MF ABDULLA YASER
10 FW MOHAMED TAYEB ALALAWI
11 FW ISMAEEL ABDULATIF HASAN 78
13 DF ABDULLA ALHAZAA
16 FW ABDULLA YUSUF HELAL
17 DF HUSAIN BABA MOHAMED 66
19 MF FAISAL ABUDAHOOM
20 FW SAMI ALHUSAINI 78*
21 GK HAMAD MOHAMED ALDOSERI
22 GK ASHRAF WAHEED ALSEBAIE
2 MF HASSAN SAFAR
4 MF HABIB AL FARDAN 87
6 DF MOHANAD SALEM
9 DF ABDULAZIZ HUSSAIN HAIKAL
12 GK KHALID EISA
15 MF ISMAIL AL HAMMADI 62
17 MF MAJED HASSAN
18 FW SALEM SALEH AL REJAIBI
19 DF ISMAIL AHMED 80
20 FW SAEED AL KATHIRI
21 MF HABOOSH SALEH
22 GK MOHAMED YOUSEF
 
Not Eligible
 
Not Playing
 
Team Officials
MUHANNAD ALANSARI (Team Manager)
MARJAN EID MARJAN EID (Head Coach)
METREF ALI METREF AL SHAMISI (Team Manager)
MAHDI ALI HASSAN (Head Coach)
 
Referee
CHRISTOPHER BEATH (AUSTRALIA)
 
Assistant Referees
JAKHONGIR SAIDOV (UZBEKISTAN)
CHOW CHUN KIT (HONG KONG)
 
Fourth Official
YUDAI YAMAMOTO (JAPAN)
 
Fifth Official
NAJAH RAHAM RASHID (IRAQ)
 
Match Commissioner
LE HOAI ANH (VIETNAM)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
14-01-2015 19:00 AEDT
Brisbane Stadium, Brisbane, AUSTRALIA 13,674
CHINA P.R. 2 0 1st Half 1 1 UZBEKISTAN
2 2nd Half 0
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes WU XI
nice with little shower. 27 C
Lineups
CHINA P.R.UZBEKISTAN
2 DF REN HANG 35
3 DF MEI FANG
4 MF JIANG ZHIPENG
5 DF ZHANG LINPENG
7 FW WU LEI
10 MF ZHENG ZHI (C)
15 MF WU XI 54
17 DF ZHANG CHENGDONG 81
18 FW GAO LIN 66
21 MF YU HAI 46
23 GK WANG DALEI
3 DF SHAVKATJON MULLADJANOV 46 18
5 DF ANZUR ISMAILOV
7 MF AZIZBEK HAYDAROV
8 MF SERVER DJEPAROV (C) 62
9 MF ODIL AKHMEDOV 23
11 MF IGOR SERGEEV
12 GK IGNATIY NESTEROV
17 MF SANJAR TURSUNOV 71
18 MF TIMUR KAPADZE
19 DF VITALIY DENISOV
23 DF AKMAL SHORAKHMEDOV
 
Substitutes
1 GK ZENG CHENG
6 MF LI ANG
8 MF CAI HUIKANG
9 FW YANG XU
11 MF HAO JUNMIN 46
12 GK YAN JUNLING
13 MF LIU JIANYE
14 FW JI XIANG
16 MF SUN KE 68 66
19 FW LIU BIN BIN 81
20 MF YU HANCHAO
22 MF LIAO LISHENG
1 GK ELDORBEK SUYUNOV
2 DF EGOR KRIMETS
4 MF SARDOR RASHIDOV 62
6 FW BAKHODIR NASIMOV
10 MF JAMSHID ISKANDEROV
13 MF LUTFULLA TURAEV
14 DF SHUKHRAT MUKHAMMADIEV
15 MF JASUR KHASANOV 71
16 FW VOKHID SHODIEV
20 DF ISLOM TUHTAHUJAEV 46
21 GK AKBAR TURAEV
22 MF FARRUKH SAYFIEV
 
Not Eligible
 
Not Playing
 
Team Officials
LIU DIANQIU (Team Manager)
ALAIN PERRIN (Head Coach)
RAMIL ILYASOV (Team Manager)
MIRDJALAL KASIMOV (Head Coach)
 
Referee
MOHAMMED ABDULLA HASSAN (UNITED ARAB EMIRATES)
 
Assistant Referees
MOHAMED ALHAMMADI (UNITED ARAB EMIRATES)
HASAN ALMAHRI (UNITED ARAB EMIRATES)
 
Fourth Official
CRISHANTHA DILAN PERERA (SRI LANKA)
 
Fifth Official
PALITHA HEMATHUNGA (SRI LANKA)
 
Match Commissioner
RASHID AL-DOSARI (QATAR)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
14-01-2015 18:00 AEDT
Melbourne Rectangular Stadium, Melbourne, AUSTRALIA 12,349
DPR KOREA 1 1 1st Half 1 4 SAUDI ARABIA
0 2nd Half 3
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes NAWAF ALABID
Cloudy 20 C
Lineups
DPR KOREASAUDI ARABIA
1 GK RI MYONG GUK
3 DF JANG SONG HYOK
4 DF JON KWANG IK
8 MF RYANG YONG GI 12 87
9 MF PAK SONG CHOL (C) 55
10 FW PAK KWANG RYONG
11 MF JONG IL GWAN 1
13 DF SIM HYON JIN 71
15 DF JANG KUK CHOL
16 DF CHA JONG HYOK 58
19 MF RI YONG JIK 75
1 GK WALEED ABDULLAH
3 DF OSAMA HAWSAWI
4 DF ABDULLA ALDOSSARY
5 DF OMAR HOWSAWI
7 MF SALMAN ALFARAJ
9 FW NAIF HAZAZI 37
10 FW MOHAMMED AL SAHLAWI 52, 54 74
12 DF HASSAN MUATH FALLATAH
14 MF SAUD KARIRI (C) 79
18 MF SALEM ALDAWSARI
20 MF NAWAF ALABID 76 82
 
Substitutes
2 DF RI CHANG HO
5 DF HAN SONG HYOK
6 DF RO HAK SU 58
12 FW OM CHOL SONG
14 FW KYE SONG HYOK
17 FW SO HYON UK
18 GK RI KWANG IL
20 FW CHOE WON 87 90+3
21 MF O HYOK CHOL 55
22 GK JU KWANG MIN
2 DF SAEED ALMUWALLAD
6 FW MUSTAFA ALBASSAS
8 MF YAHIA ALSHEHRI
11 MF WALEED BAKSHWN
13 DF YASIR ALSHAHRANI
15 MF IBRAHIM GHALEB 79
16 DF MOTAZ HAWSAWI
17 MF TAISEER AL JASSAM 74
19 FW FHAD ALMUWALLAD 82
21 GK ABDULLAH ALSDAIRY
22 GK ABDULLAH ALENEZI
23 DF MAJED ALMARSHADI
 
Not Eligible
7 MF RI SANG CHOL
 
Not Playing
 
Team Officials
CHOE NAM HYOK (Team Manager)
JO TONG SOP (Head Coach)
ZAKI IBRAHIM AL SALEH (Team Manager)
AURELIAN COSMIN OLAROIU (Head Coach)
 
Referee
ABDULLAH MOHAMED AL HILALI (OMAN)
 
Assistant Referees
HAMED SULAIMAN AL MAYAHI (OMAN)
ABU BAKAR AL-AMRI (OMAN)
 
Fourth Official
AMMAR ALI ALJNEIBI (UNITED ARAB EMIRATES)
 
Fifth Official
AKANE YAGI (JAPAN)
 
Match Commissioner
VINCENT YUEN (HONG KONG)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
13-01-2015 20:00 AEDT
Stadium Australia, Sydney, AUSTRALIA 50,276
OMAN 0 0 1st Half 3 4 AUSTRALIA
0 2nd Half 1
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes ROBBIE KRUSE
Very good. 24 C
Lineups
OMANAUSTRALIA
1 GK ALI AL HABSI (C)
2 DF MOHAMMED AL-MUSALAMI
3 DF JABER AL OWAISI
6 FW RAED SALEH 88
8 MF EID AL-FARSI
9 FW ABDUL AZIZ AL-MAQBALI
12 MF AHMED MUBARAK 36
13 DF ABDUL SALLAM AL MUKHAINI 45+1
16 DF ALI SULAIMAN AL BUSAIDI 46
20 FW IMAD AL HOSNI 46*
21 MF MOHSIN AL KHALDI
1 GK MATHEW RYAN
2 DF IVAN FRANJIC
3 DF JASON DAVIDSON 87
4 FW TIM CAHILL (C) 51
5 MF MARK MILLIGAN 45+2
6 DF MATTHEW SPIRANOVIC 73
7 MF MATHEW LECKIE 77
10 FW ROBBIE KRUSE 30
17 MF MATT MCKAY 27
20 DF TRENT SAINSBURY
21 MF MASSIMO LUONGO 51*
 
Substitutes
4 MF ALI HILAL AL-JABRI 46*
5 DF NASSER AL SHAMLI
7 FW MOHAMED ALI SIYABI
10 FW QASIM SAID
11 DF AMER SAID AL-SHATRI 46
14 FW YAQOOB AL-QASMI
15 DF ALI SALIM AL NAHAR 88
17 DF HASSAN MADHAFAR
18 GK MAZIN AL-KASBI
19 DF AHMED SALEEM AL-MUKHAINI
22 GK SULAIMAN AL BREIKI
23 FW SAID AL RAZAIQI
9 FW TOMI JURIC 70 51
11 MF TOM OAR 77
12 GK MITCHELL LANGERAK
13 DF AZIZ BEHICH
14 MF JAMES TROISI
16 FW NATHAN BURNS
18 GK EUGENE GALEKOVIC
19 MF TERRY ANTONIS
22 DF ALEX WILKINSON
23 MF MARK BRESCIANO 51*
 
Not Eligible
 
Not Playing
8 DF CHRIS HERD
15 MF MILE JEDINAK
 
Team Officials
MOHAMMED SALEH AL ALAWI (Team Manager)
PAUL LE GUEN (Head Coach)
JOEL FREEME (Team Manager)
ANGE POSTECOGLOU (Head Coach)
 
Referee
RYUJI SATO (JAPAN)
 
Assistant Referees
TORU SAGARA (JAPAN)
TOSHIYUKI NAGI (JAPAN)
 
Fourth Official
MUHAMMAD TAQI (SINGAPORE)
 
Fifth Official
JEFFREY GOH (SINGAPORE)
 
Match Commissioner
AHMED SHAHIR (MALDIVES)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
16-01-2015 19:00 AEDT
Brisbane Stadium, Brisbane, AUSTRALIA 22,941
IRAQ 0 0 1st Half 1 1 JAPAN
0 2nd Half 0
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes KEISUKE HONDA
nice ,hot 30 C
Lineups
IRAQJAPAN
2 DF AHMED IBRAHIM
5 MF YASER SAFA KASIM
6 DF ALI ADNAN KADHIM 67
7 MF AMJED KALAF AL-MUNTAFIK 82
10 FW YOUNUS MAHMOOD (C) 54
12 GK JALAL HASSAN HACHIM
14 DF SALAM SHAKIR 61
15 DF DHURGHAM ISMAEL
17 MF ALAA ABDULZEHRA 51
21 MF SAAD ABDULAMEER
23 DF WALEED SALIM AL-LAMI
1 GK EIJI KAWASHIMA
4 FW KEISUKE HONDA 23 89
5 DF YUTO NAGATOMO
6 DF MASATO MORISHIGE
7 MF YASUHITO ENDO 63*
9 FW SHINJI OKAZAKI
10 FW SHINJI KAGAWA
17 MF MAKOTO HASEBE (C)
18 FW TAKASHI INUI 63
21 DF GOTOKU SAKAI
22 DF MAYA YOSHIDA
 
Substitutes
1 GK ALI YASEEN YAS
3 DF ALI BAHJAT FADHIL
4 DF ALI FAEZ ATIYAH
8 FW JUSTIN HIKMAT AZEEZ 54
9 MF AHMED YASEEN GHENI 67
11 MF HUMAM TAREQ FARAJ
13 MF OSAMAH JABBAR SHAFEEQ 82
16 FW MARWAN HUSSEIN
18 DF SAMEH SAEED MEJBEL
19 MF MAHDI KAMIL SHILTAGH
20 GK MOHAMMED HAMEED
22 MF ALI HISNY FAISAL
2 DF NAOMICHI UEDA
3 DF KOSUKE OTA
8 MF HIROSHI KIYOTAKE 63* 73
11 FW YOHEI TOYODA
12 GK SHUSAKU NISHIKAWA
13 FW YU KOBAYASHI
14 MF YOSHINORI MUTO 89
15 MF YASUYUKI KONNO 63 90+2
16 DF TSUKASA SHIOTANI
19 DF GEN SHOJI
20 MF GAKU SHIBASAKI
23 GK MASAAKI HIGASHIGUCHI
 
Not Eligible
 
Not Playing
 
Team Officials
BASIL GORGES HANNA (Team Manager)
RADHI SWADI (Head Coach)
NAOKI TSUMURA (Team Manager)
JAVIER AGUIRRE (Head Coach)
 
Referee
ALIREZA FAGHANI (IR. IRAN)
 
Assistant Referees
REZA SOKHANDAN (IR. IRAN)
MOHAMMADREZA ABOLFAZLI (IR. IRAN)
 
Fourth Official
CRISHANTHA DILAN PERERA (SRI LANKA)
 
Fifth Official
PALITHA HEMATHUNGA (SRI LANKA)
 
Match Commissioner
RASHID AL-DOSARI (QATAR)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP

AFC ASIAN CUP AUSTRALIA 2015

FINALS
16-01-2015 18:00 AEDT
Melbourne Rectangular Stadium, Melbourne, AUSTRALIA 10,808
PALESTINE 1 0 1st Half 3 5 JORDAN
1 2nd Half 2
Ext. Time
Penalty Kick
90 minutes HAMZA ALDARADREH
Fine and clear in the beginning, turned cloudy. 27 C
Lineups
PALESTINEJORDAN
3 DF HUSAM ABUSALAH 55
7 FW ASHRAF ALFAWAGHRA 73
8 MF HISHAM SALHI 80
12 DF TAMER SALAH
13 MF JAKA HBAISHA 84
14 DF ABDALLAH JABER
15 DF ABDALLATIF ALBAHDARI
18 FW MUSAB BATTAT
19 MF ABDULHAMID ABUHABIB
21 GK RAMZI SALEH (C) 80
23 MF MURAD SAID
1 GK AMER SHAFI (C)
3 DF TAREQ KHATTAB
5 DF MOHAMMAD MUSTAFA
6 MF SAEED MURJAN 52
8 FW ODAI AL SAIFY
11 DF ODAY ZAHRAN
14 MF ABDALLAH DEEB
18 DF AHMAD ELIAS AHMAD ALI
20 FW HAMZA ALDARADREH 34, 45+2 75 79 81
21 DF MOHAMMAD AL DMEIRI
23 MF YOUSEF AHMAD MOHAMMAD 32 69
 
Substitutes
1 GK TAWFIQ ABUHAMMAD
2 DF RAED FARES
6 MF MOUSA ABUJAZAR
9 FW KHALED SALEM
10 FW ISMAIL ALAMOUR 55
11 FW AHMED WRIDAT
16 FW MAHMOUD DHADHA 73
20 MF KHADER ABUHAMMAD 80
22 GK RAMI HAMADA
2 MF RAJAEI AYED FADEL HASAN
4 MF SAMEER RAJA SULEIMAN
7 FW MAHMOUD ZATARA
9 MF AHMAD NAWAF ISRAIWAH 69
12 GK MUTAZ YASIN
13 MF KHALIL BANIATEYAH 52
15 MF MOHAMMAD AL DAOUD 81
16 MF MONTHER ABU AMARA
17 MF SALEH IBRAHIM
22 GK AHMAD NAWAS
 
Not Eligible
4 DF AHMED MAHAJNA
19 DF ANAS BANI YASEEN
 
Not Playing
5 DF HAYTHAM THEEB
17 MF ALEXIS NORABUENA
10 FW AHMAD HAYEL
 
Team Officials
HUSAM YOUNIS (Team Manager)
AHMAD ALHASAN (Head Coach)
ANZOR HINA (Team Manager)
RAYMOND WILKINS (Head Coach)
 
Referee
KIM JONG HYEOK (KOREA REPUBLIC)
 
Assistant Referees
JEONG HAE SANG (KOREA REPUBLIC)
YOON KWANG YEOL (KOREA REPUBLIC)
 
Fourth Official
AMMAR ALI ALJNEIBI (UNITED ARAB EMIRATES)
 
Fifth Official
MOHD YUSRI (MALAYSIA)
 
Match Commissioner
VINCENT YUEN (HONG KONG)
 
Legend:
Goals Own goal Penalties Missed Penalties Red Cards YellowCards
2nd Yellow (Red card) Substitution MVP