سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی

دوره دوازدهم- هفته بیست‌ویکم

 

استقلال تهران- مس کرمان

Amir kholoosi (3 of 15).jpg

دوشنبه 25 دی‌ماه 1391- ساعت 15:00

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان

ورزشگاه آزادی تهران

Amir kholoosi (1 of 15).jpg

تماشاگر: حدود 20هزار نفر

داور: محسن ترکی

محسن ترکی داور دیدار تیم های استقلال تهران و مس کرمان

کمک‌ها: بابک داوری- سجاد طوری

اخطار: استفان باتیس (34) از مس کرمان- فرهاد مجیدی (89) و جواد نکونام (93) از استقلال

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، پژمان منتظری، علی حمودی، حسن اشجاری، جی‌لوید ساموئل، جواد نکونام مجتبی جباری، خسرو حیدری، آرش برهانی (74- ایمان موسوی)، فرزاد حاتمی (61- فرهاد مجیدی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 امیر قلعه نویی و لوکا بوناچیچ سرمربی تیم فوتبال مس کرمان

مس کرمان: آرمان شهدادنژاد- شجاع خلیل‌زاده- استفان باتیس- پویا سیف‌پناهی- مسعود نظرزاده (81- شهرام گودرزی)- فرزاد حسین‌خانی- مهرداد کریمیان- مصطفی شجاعی- احمد حسن‌زاده (46- کیوان امرایی)- منصور تنهایی (46- ایوان پتروویچ)- غلامرضا عنایتی            سرمربی: لوکا بوناچیچ

 لوکا بوناچیچ سرمربی تیم فوتبال مس کرمان

شرح بازی:

علی حمودی مدافع تیم فوتبال استقلال تهران

آخرین بازی از هفته بیست‌ویکم لیگ برتر یک روز بعد از دیگر بازی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. استقلال برای بازپس گرفتن صدر جدول که از 24 ساعت قبل در اختیاز تراکتورسازی قرار گرفته بود و مس کرمان برای متوقف کردن یاران قلعه‌نویی پا به این میدان گذاشتند.

آرش برهانی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

این بازی به نوعی یادآور دیدار سال قبل دو تیم در همین ورزشگاه هم بود. سال قبل هم مثل امسال استقلال به عنوان صدرنشین لیگ میزبان کرمانی‌ها شد اما مس با هدایت بلاژویچ این تیم را در تهران 1-0 شکست داد.

 مجتبی جباری و فرهاد مجیدی

نیمه اول:

بوناچیچ که از روز آمدن به کرمان تاکید زیادی روی هجومی‌تر کردن مس دارد، برای اولین بار مصطفی شجاعی و حسن‌زاده را توامان در کنار عنایتی به کار گرفت تا با سه مهاجم به دروازه میزبان پرقدرتش حمله کند.

اسپات و فرزاد حاتمی در دیدار تیم های استقلال و مس کرمان

اما تیمی که بازی را هجومی‌تر آغاز کرد استقلال بود که با حملات خود در 10 دقیقه اول دو بار دروازه مس را توسط حاتمی و برهانی تهدید کرد. در ادامه تیم مس کمی بهتر بازی کرد اما استقلال هر بار که جباری صاحب توپ می‌شد با پاس‌های او مهاجمانش را صاحب توپ می‌کرد.

مجتبی جباری بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

آبی‌ها در دقیقه 23 با خلق سومین حمله جدی خودشان به گل برتری رسیدند و بعد از آن هم اشتهای چندانی برای حمله به دروازه مس نشان ندادند.

آرش برهانی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

همین موضوع باعث شد مس چند حمله نصفه و نیمه روی دروازه میزبان تدارک ببیند اما در نهایت نیمه اول با همان یک گل به پایان رسید.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و مس کرمان

نیمه دوم:

بوناچیچ با امید متحول کردن تیمش نیمه مربیان را با دو تغییر در ترکیب مس آغاز کرد. او پتروویچ و کیوان امرایی را به میدان فرستاد تا شاید با پاس‌های پتروویچ و سرعت امرایی بتواند خطرناک‌تر از نیمه اول روی دروازه آبی‌ها آفتابی شود.

Amir kholoosi (11 of 15).jpg

 این تعویض‌ها چندان هم بی‌ثمر نبود چون ده دقیقه بعد از شروع نیمه دوم مس روی سانتر پتروویچ به گل مساوی دست یافت، اما آن‌ها برای خوشحالی کردن بیشتر از یک دقیقه فرصت نداشتند و استقلال با حرکت انفرادی برهانی یک بار دیگر جلو افتاد.

Amir kholoosi (13 of 15).jpg

بعد از برتری استقلال دوباره از سرعت بازی کاسته شد و دو تیم کمتر برای دستیابی به گل به آب و آتش زدند.

جواد نکونام بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران و محسن ترکی داور

البته قلعه‌نویی با تعویض هر دو مهاجم خود نشان داد تمایلی به عقب‌نشینی ندارد.

Amir kholoosi (9 of 15).jpg

 آمدن مجیدی و موسوی به خط حمله استقلال هم گل دیگری در بر نداشت و مس هم جسارت آنچنانی برای به تساوی کشیدن بازی نشان نداد و بازی با همان نتیجه 2-1 خاتمه یافت تا استقلال دوباره با اختلاف سه امتیاز نسبت به تراکتور در صدر بنشیند.

 Amir kholoosi (10 of 15).jpg

شرح گل:

استقلال 1-0 ؛ دقیقه 23: آرش برهانی برای دومین بار روی پاس عمقی جباری در موقعیت گلزنی قرار گرفت. این بار ضربه محکم و روپای او برای شهدادنژاد غیر قابل مهار بود.

مس 1-1 ؛ دقیقه 56: سانتر دقیق پتروویچ از سمت راست خط دفاعی استقلال روی سر شجاعی فرود آمد و ضربه سر چکشی این بازیکن به گل مساوی تبدیل شد.

Amir kholoosi (7 of 15).jpg

استقلال 2-1 ؛ دقیقه 57: آرش برهانی این بار تمام کارها را به تنهایی انجام داد. آرش از سمت راست دفاع مس پیش رفت، باتیس را با یک دریبل عالی از صحنه محو کرد و ضربه آخر را خیلی مطمئن از داخل محوطه جریمه به دروازه فرستاد.

 Amir kholoosi (4 of 15).jpg

دقایق حساس:

دقیقه 6: اشتباه مدافعان مس علی حمودی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد. پاس به بیرون حمودی با ضربه زمینی حاتمی راهی دروازه شد اما شهدادنژاد توپ را با واکنشی عالی به کرنر فرستاد.

 

دقیقه 10: آرش برهانی با پاس عالی جباری روانه دروازه مس شد. ضربه نهایی او راهی به چارچوب نداشت اما با این حال شهدادنژاد توپ را به کرنر دفع کرد.

آرش برهانی مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران

دقیقه 29: تنها موقعیت جدی مس در نیم ساعت اول بازی با پاس به بیرون تنهایی و ضربه عنایتی شکل گرفت که رحمتی توپ را به کرنر فرستاد.

امیر حسین صادقی و رضا عنایتی

دقیقه 41: حسین‌خانی توپ را روی دروازه استقلال سانتر کرد. با وجود این‌که مسی‌ها در محوطه جریمه خیلی کم‌تعدادتر از استقلالی‌ها بودند عنایتی بالاتر از منتظری موفق به زدن ضربه سر شد و ضربه او را رحمتی مهار کرد.

دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان

دقیقه 68: اولین موقعیت فرهاد مجیدی 7 دقیقه بعد از ورود به میدان نصیب او شد اما ضربه این بازیکن روی پاس حمودی از کنار دروازه راهی خارج شد.

ساموئل بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران

دقیقه 82: سانتر ارسالی از جناح راست دفاع مس را ایمان موسوی با ضربه سر به بالای دروازه فرستاد.

امیر قلعه نویی و آرش برهانی

دقیقه 94: آخرین موقعیت تیم میهمان با شوت کیوان امرایی از پشت محوطه جریمه استقلال به بیرون رفت.

 پوستر فرهاد مجیدی در میان هواداران استقلال تهران

بهترین بازیکن:

فرهاد مجیدی و امیر قلعه نویی

استقلال سه بازیکن درخشان در این میدان داشت. مجتبی جباری، علی حمودی و آرش برهانی ستاره‌های استقلال بودند که انتخاب یک نفر از میان آن‌ها کار سختی است.

فرهاد مجیدی و مجتبی جباری

اگرچه برهانی با ثبت دو گل و جباری با یک پاس منجر به گل، روی نتیجه تاثیر بیشتری داشتند.

آرش برهانی و امیر قلعه نویی

در تیم مس هم شهدادنژاد در شروع بازی نوید یک روز درخشان را می‌داد اما دفاع مس ازهم‌گسیخته‌تر از آن بود که فرصت ثبت کلین‌شیت را به این دروازه‌بان جوان بدهد.

 دیدار تیم های فوتبال استقلال تهران و مس کرمان

اتفاق ویژه:

http://u.goal.com/246500/246596hp2.jpg

در حالی اولین حضور فرهاد مجیدی در لیست 18نفره استقلال اتفاق ویژه این بازی بود، یک حاشیه دیگر هم در شروع بازی رخ داد.

فرهاد مجیدی کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران

محسن ترکی قبل از سوت آغاز به لباس مهدی رحمتی که شباهت زیادی با لباس آبی بقیه هم‌تیمی‌هایش داشت گیر داد و تعویض لباس رحمتی باعث تاخیر 6 دقیقه‌ای در ابتدای بازی شد.

Amir kholoosi (15 of 15).jpg

وقتی می‌رفت نفهمیدند چه کسی رفته اما وقتی برگشت فهمیدند کی برگشته! آن‌قدر خوب فهمیدند که نوبتی از تمرینات قهر کردند و قصه‌ی دعوای کاپیتانی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد.

ژنرال عاصی شد و اعلام کرد این تکه پارچه ارزش دعوا ندارد، تا همه‌شان کاسه کوزه‌ها را جمع کنند و عقب بکشند.http://u.goal.com/246400/246477hp2.jpgبالاخره سکانس آخر به همان شکلی اجرا شد که از ابتدا هم مشخص بود. در حضور شماره 6، تکه پارچه را شماره 7 از شماره 8 تحویل گرفت و شماره 9 هم برای همه‌شان دست زد

http://u.goal.com/246500/246598hp2.jpg

. البته... شماره یک هم از دور به بازوبندی نگاه می‌کرد که یک نیم‌فصل تمام آن را روی بازوی خودش حفظ کرده بود.
این داستان ادامه ندارد!

http://u.goal.com/246400/246478hp2.jpghttp://u.goal.com/246400/246484hp2.jpghttp://u.goal.com/246400/246485hp2.jpg


جام حذفی باشگاه‌های ایران- یادواره آزادسازی خرمشهر

Amir Kholoosi-1-58.jpg

مرحله یک‌چهارم نهایی

چهارشنبه 20 دی‌ماه 1391- ساعت 16:30

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر: حدود 25هزار نفر حدود 1000 مشهدی

داور: البرز حاجی‌پور

اخطار: امیرحسین صادقی (15)، ویسنته آرزه (91) از استقلال- علی حق‌دوست (42)، فرزاد حمیدی (62) و میثم رضاپور (74) از ابومسلم

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی- حسن اشجاری- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- علی حمودی- جی‌ لوید ساموئل- خسرو حیدری(67- ویسنته آرزه)- جواد نکونام- میثم بائو(45- مجتبی جباری)- عباس محمدرضایی(58- آرش برهانی)- فرزاد حاتمی

 

ابومسلم مشهد: امید غلامی- مرتضی غلامعلی‌تبار- محسن نیسانی- فرزاد حمیدی- مرتضی فلاحتی- علی حقدوست- محسن آذرپاد (75- حجت زادمحمود)- جواد ضیغمی- میثم رضاپور- هادی اصغری (55-داوود دانش‌دوست)- یونس شاکری

سرمربی: هادی برگی‌زر

 

شرح بازی:

ابومسلم مشهد که با حذف دو تیم لیگ برتری پیکان و صبای قم شگفتی‌ساز جام حذفی لقب گرفته بود در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف استقلال آمد.

تیم مشهدی در مقابل هواداران استقلال حرفی برای گفتن نداشت و به جز 10 دقیقه ابتدای بازی هرگز حریفی نبود که بتواند شاگردان امیر قلعه‌نویی را به دردسر بیاندازد.

ابومسلم که حسین هوشیار دروازه‌بان سابق پرسپولیس را روی نیمکت نشانده بود بجای او از مجید غلامی بهره می‌برد که تقریبا به هیچ یک از توپ‌های استقلالی‌ها «نه» نگفت و 5 بار تسلیم شد

سه بار آن روی ضربات ایستگاهی بود.

نهایتا در پایان دیداری که آمار موقعیت‌های خطرناکش 7-2 به سود استقلال اعلام شد آبی‌ها با برد 5-0 به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند تا حریف سپاهان اصفهان باشند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 14: حرکت سریع عباس محمدرضایی از سمت چپ و ارسال او را میثم بائو با ضربه سر به بیرون زد در حالی که حاتمی پشت سر او موقعیت بهتری برای به ثمر رساندن گل داشت.

دقیقه 37: ضربه آزادی را که در موقعیتی مناسب پشت محوطه ابومسلم، نصیب بازیکنان استقلال شد محمدرضایی به بیرون زد.

دقیقه 41: ارسال به پشت مدافعان ابومسلم نصیب حاتمی شد که با ضربه بی‌دقت این بازیکن این موقعیت خوب از دست رفت.

دقیقه 46: مجتبی جباری که از ابتدای نیمه دوم وارد ترکیب شده بود

همان ثانیه شروع بازی از میانه زمین شوتی را روانه دروازه ابومسلم کرد که توسط دروازه‌بان دفع شد.

دقیقه 52: پاسکاری زیبای بازیکنان استقلال با یک پاس رو به عقب و ضربه جباری همراه شد که غلامی این بار تسلیم نشد.

دقیقه 78: ضربه بلوکه‌شده جباری در موقعیت مشکوک به آفساید به برهانی رسید اما ضربه بی‌دقت او این موقعیت را به هدر داد.

شرح گل‌ها:

1-0 استقلال؛ دقیقه 25: روی کرنری که از سمت چپ نصیب آبی‌پوشان شد ساموئل با ضربه سر دروازه سیاه‌جامگان ابومسلم را باز کرد.

2-0 استقلال؛ دقیقه 46: شروع سریع ضربه کرنر باز هم از سمت چپ با سانتر مجتبی جباری و ضربه سر شیرجه‌ای فرزاد حاتمی تبدیل به گل دوم استقلال شد.

3-0 استقلال؛ دقیقه 62: ضربه پنالتی‌ای که از خطای هند حمیدی نصیب استقلال شد با ضربه چیپ نکونام به گل تبدیل شد.

4-0 استقلال؛ دقیقه 65: ضربه زیبای فرزاد حاتمی از پشت محوطه جریمه ابومسلم دور از دستان غلامی به تور دروازه رسید و به زیباترین گل بازی تبدیل شد.

5-0 استقلال؛ دقیقه 76: پاس زیبای عرضی برهانی را منتظری با یک بغل پای ساده و به کمک تیر دروازه به گل تبدیل کرد.

 

بهترین بازیکن:

علی حمودی و پژمان منتظری از چهره‌های خوب استقلال در این میدان بودند

اما تلاش فرزاد حاتمی در خط حمله و دو گل او که یکی از آن‌ها زیباترین گل بازی بود باعث می‌شود عنوان بهترین بازیکن میدان را به این مهاجم بلندقامت استقلال اعطا کنیم.

 

اتفاق ویژه:

بعد از این‌که دیروز هواداران پرسپولیس علیه استقلال و مسئولانش شعارهایی را سر دادند امروز هم استقلالی‌ها در تمام 90 دقیقه تیم پرسپولیس و چهره‌هایی نظیر پروین و رویانیان و... را از الفاظ ناپسندشان بی‌نصیب نگذاشتند.

این در حالی است که هر دو تیم قرمز و آبی بردهای پرگلی به دست آوردند و هواداران می‌توانستند بجای نفرت‌پراکنی، خوشحالی کنند و از گل‌های پرتعداد تیم‌شان لذت ببرند.

در زمان‌های نه‌چندان دور تماشاگران فوتبال فقط در هنگام درگیری‌ها و مواقع عصبیت از فحش و ناسزا استفاده می‌کردند اما ظاهرا این روزها توهین و الفاظ رکیک به سرگرمی دائمی سکونشینان حتی در زمان ادی تبدیل شده است!


لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

hemmat khahi-1-417.jpg

دوره دوازدهم- هفته بیستم

شنبه 16 دی‌ماه 1391- ساعت 17:30

hemmat khahi-2-395.jpg

ذوب‌آهن اصفهان- استقلال تهران

ورزشگاه: فولادشهر

امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال

تماشاگر: 7000نفر-----بیش از نیمی از ورزشگاه استقلالی

داور: تورج حق‌وردی

دیدار تیمهای ذوب آهن و استقلال

کمک‌ها: محمدرضا منصوری، حسن یوسفی

دیدار تیمهای ذوب آهن و استقلال

اخطار: محسن بیاتی‌نیا (57) و بکو فوفانا (60) از ذوب‌آهن

 hemmat khahi-5-362.jpg

ذوب‌آهن اصفهان: گئورک کاسپاروف- محمد صلصالی- محمد برجلو- علی جراح‌کار- قاسم حدادی‌فر (66- اسماعیل فرهادی)- پیام صادقیان (83- احسان پهلوان)- محسن بیاتی‌نیا (57- سینا عشوری)- محسن مسلمان- علیرضا محمد- مهدی رجب‌زاده- بکو اسماعیل فوفانا

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان

سرمربی: فرهاد کاظمی

 hemmat khahi-7-336.jpg

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، حسن اشجاری، خسرو حیدری، جواد نکونام، عباس محمدرضایی (81- ویسنته آرزه)، آرش برهانی (46- جی لوید ساموئل)، مجتبی جباری، ایمان موسوی (67- علی حمودی)

hemmat khahi-3-382.jpg

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 hemmat khahi-9-309.jpg

شرح بازی:

hemmat khahi-10-292.jpg

صدرنشین لیگ بر‌تر در هوای سرد و گزنده فولادشهر در شرایطی به مصاف ذوب‌آهن رفت که برای اولین بار در طول هفته‌های گذشته صدرنشینی خود را شکننده و در معرض خطر نمی‌دید. تساوی فولاد در مقابل سایپای البرز این فرصت را در اختیار استقلالی‌ها گذاشته بود تا با پیروزی در این میدان فاصله خود را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌ها باز هم بیشتر کنند.

نیمه اول

hemmat khahi-11-279.jpg

فرهاد کاظمی که از قدرت خط آتش استقلال به خوبی آگاه بود برای سروسامان دادن به خط دفاع و هافبک خود با سیستم 1-3-2-4 در شرایطی آرایش گرفت که قاسم حدادی‌فر هافبک خط میانی خود را به عنوان هافبک دفاعی به جای سینا عشوری به کار گرفته بود.

ذوبی‌ها از همان دقایق ابتدایی با پاس‌های زمینی و تکضرب با استفاده از تمامی نقاط زمین نشان دادند به هیچ وجه حریف دسته و پا بسته‌ای نیستند.

در آن سو استقلالی‌ها هم با آنالیزی دقیق حنیف عمران‌زاده را در قلب خط دفاعی تیم‌شان به کار گرفتند تا سایه به سایه اسماعیل فوفانای ساحل عاجی حرکت کند که اتفاقا عمران‌زاده از عهده این وظیفه هم به خوبی برآمد.

دیدار تیمهای ذوب آهن و استقلال

 شاگردان قلعه‌نویی وقتی دیدند ذوبی‌ها تمامی راه‌های نفوذ آن‌ها را مسدود کردند دو سه مرتبه‌ای به‌طور خیلی ضعیف اقدام به شوتزنی کردند که این حربه نتوانست برای آن‌ها کارساز شود.

hemmat khahi-14-219.jpg

آبی‌پوشان فقط بر روی یک ضربه کرنر می‌توانستند با قدرت سرزنی حنیف دروازه کاسپاروف را باز کنند که جایگیری دروازه‌بان ذوب‌آهن مانع از این کار شد.

نیمه دوم

امیر قلعه‌نویی با شروع وقت دوم برای تقویت بیشتر خط هافبک خود ساموئل را به بازی فراخواند و آرش برهانی را در شرایطی از زمین مسابقه به بیرون کشید که خیمه سنگین حملات استقلال با خسرو حیدری شکل گرفت.

دیدار تیمهای ذوب آهن و استقلال

مجتبی جباری با ورود جی لوید ساموئل به‌طور آزادانه‌تر در خط میانی به بازی‌سازی پرداخت تا بدین صورت با فرصت‌های به‌وجود آمده بتواند با شوت‌های سرکش خود ذوبی‌ها را به زحمت بیاندازد.

دیدار تیمهای ذوب آهن و استقلال

دایی‌فرهاد هم برای مقابله با حملات آبی‌پوشان محسن بیاتی‌نیا را که از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرده بود تعویض کرد و سینا عشوری را به خط هافبک خود اضافه کرد تا قاسم حدادی‌فر آزادانه‌تر به امر بازی‌سازی برای ذوبی‌ها بپردازد.

دیدار تیمهای ذوب آهن و استقلال

از همین رو قلعه‌نویی نیز حنیف عمران‌زاده را در جلوی خط دفاعی ذوب‌آهن به کار گرفت تا مانع بازیسازی سفید و سبزپوشان باشد.

دیدار تیمهای ذوب آهن و استقلال

ذوبی‌ها در دقایق انتهایی مسابقه تا حدودی بر روی دروازه استقلال خیمه زدند اما دفاع آبی‌پوشان و نمایش مطمئن رحمتی اجازه گلزنی را به ذوبی‌ها ندادند. 

 دقایق کلیدی:

دقیقه 14: شوت سرکش قاسم حدادی‌فر از پشت محوطه جریمه را مهدی رحمتی در آغوش کشید.

دقیقه 19: کرنر ارسالی توسط مجتبی جباری با ضربه سر حنیف عمران‌زاده در اختیار کاسپاروف قرار گرفت.

دقیقه 25: بهترین موقعیت بازی تا این دقیقه را محمد برجلو در مقابل دروازه استقلال از دست داد. ضربه ایستگاهی روی تیر دوم دروازه استقلال در موقعیتی عالی نصیب برجلو شد اما ضربه روی پای او به آسمان رفت.

دقیقه 31: شوت بکو اسماعیل فوفانا در محوطه جریمه استقلال به شکل خطرناکی راهی اوت شد.

دقیقه 51: شوت کاشته مجتبی جباری از کنار تیر عمودی دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت.

دقیقه 67: سانتر پای چپ محسن مسلمان با ضربه سر اسماعیل فرهادی راهی اوت شد.

hemmat khahi-19-117.jpg

دقیقه 75: سانتر ارسالی خسرو حیدری با ضربه سر محکم حنیف عمران‌زاده در دستان دروازه‌بان ذوب‌آهن جای گرفت.

hemmat khahi-17-144.jpg

دقیقه 78: ضربه سر زیبای محمد برجلو با کف دستان مهدی رحمتی به کرنر رفت.

hemmat khahi-20-104.jpg

دقیقه 94: آخرین موقعیت ذوب‌آهن و یکی از بهترین فرصت‌های این تیم با ضربه بی‌دقت اسماعیل فرهادی در ثانیه‌های پایانی به بالای دروازه رفت تا آه از نهاد میزبان خارج شود.

 hemmat khahi-15-202.jpg

بهترین بازیکن:

hemmat khahi-13-241.jpg

امیرحسین صادقی در قلب خط دفاعی استقلال نمایش خوبی داشت.

hemmat khahi-8-329.jpg

رحمتی طبق معمول درخشان بود و خسرو حیدری هم از خوب‌های امروز تیمش محسوب می‌شد. در ذوب‌آهن قاسم حدادی‌فر تا لحظه حضور در میدان و کاسپاروف در تمام 90 دقیقه خوب بازی کردند. انتخاب بهترین بازیکن از میان این جمع کار سختی است.

hemmat khahi-5-362.jpg

 برعکس، اگر قرار بود بدترین بازیکن میدان را معرفی کنیم جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌ماند؛ محسن بیاتی‌نیا، با فاصله زیاد!

 hemmat khahi-12-257.jpg

اتفاق ویژه

hemmat khahi-21-82.jpg

ذوبی‌ها در ابتدای مسابقه با کاورهای قرمزرنگ وارد مستطیل سبز شدند که در نوع خود جالب توجه بود.

hemmat khahi-23-58.jpg

آرش برهانی که در ابتدای نیمه دوم جای خود را به ساموئل داد پس از تعویض به خاطر سردی هوا به جایگاه خبرنگاران رفت اما پس از چند دقیقه مسئولان ورزشگاه به وی تذکر دادند.

hemmat khahi-9-309.jpg

این بازیکن پس از تذکر مسئولان در جایگاه ویژه ورزشگاه فولاد شهر نشست


لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

هفته نوزدهم

استقلال تهران- سایپا البرز

hemmat khahi-3-358.jpg

دوشنبه 11 دی‌ماه 1391- ساعت 17:30

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر: پانزده هزار نفر!!

hemmat khahi-12-242.jpg

داور: احمد صالحی

کمک‌ها: رضا سخندان- محمدرضا ابوالفضلی

اخطار: جی لوید ساموئل(16)، فرزاد حاتمی (84) از استقلال- حامد شیری (87) از سایپا

 

استقلال تهران: سید مهدی رحمتی- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- خسرو حیدری- حسن اشجاری- جی‌لوید ساموئل (46- عباس محمدرضایی)- جواد نکونام- مجتبی جباری- فرزاد حاتمی- آرش برهانی (93- میثم بائو)- ایمان موسوی (51- علی حمودی)

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

 

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

سایپا البرز: رحمان احمدی- محسن ارزانی- مجید ایوبی- حامد شیری- ابراهیم صادقی- کاظم برجلو- اسحاق سبحانی- روزبه شاه‌علیدوست (58- میلاد غریبی)- سجاد شهباززاده- جونیور تورتا (78- کاوه رضایی)- سعید دقیقی

hemmat khahi-8-311.jpg

سرمربی: مجتبی تقوی

 hemmat khahi-1-392.jpg

شرح بازی:

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

صدرنشین‌های آبی‌پوش جدول لیگ و نارنجی‌پوشان شهر کرج آخرین بازی هفته نوزدهم را راس ساعت 17:30 با سوت احمد صالحی آغاز کردند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

استقلال که می‌توانست با پیروزی در این دیدار فاصله خود را با نزدیک‌ترین رقیب در صدر جدول به 4 امتیاز برساند بازی را هجومی‌تر از حریف آغاز کرد و در 10 دقیقه ابتدایی کاملا بر بازی سوار بود اما سایپا به مرور از زیر سایه استقلال بیرون آمد و یک بازی پایاپای را تا پایان نیمه اول با حریف پرطرفدار خود انجام داد.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

استقلالی‌ها در این بازی برای اولین بار طی فصل جاری مجتبی جباری را از ابتدای بازی در ترکیب خود قرار دادند و سعی داشتند با خلاقیت این بازیکن برای مهاجمان خود ایجاد موقعیت کنند اما تلاش شماره 8 استقلال در نیمه اول بی‌نتیجه بود.

جباری که در این روز بازوبند کاپیتانی استقلال را هم به بازو بسته بود در نیمه اول روز پرفروغی نداشت.

او به همراه نکونام و ساموئل خط میانی سه نفره استقلال را تشکیل می‌دادند که در نیمه اول برتری چندانی نسبت به خط هافبک سایپا نداشتند و در خلق موقعیت برای سه مهاجم آبی‌پوش ناکام ماندند.

نیمه دوم:

hemmat khahi-2-372.jpg

45 دقیقه دوم را استقلال با یک تغییر در ترکیب خود آغاز کرد و عباس محمدرضایی جانشین ساموئل شد

hemmat khahi-11-263.jpg 

آبی‌پوشان شکل هجومی‌تری به می گیرند

hemmat khahi-7-319.jpg

نارنجی‌پوشان سایپا هم شروعی تهاجمی در این نیمه داشتند تا بازی در فاصله دقایق 45 تا 60 از گرمای خاصی برخوردار شود.

hemmat khahi-10-276.jpg

 اولین خطر نیمه دوم را سایپا ایجاد کرد و استقلال بلافاصله پاسخ این حمله را داد.

قلعه‌نویی دومین تعویض خود را در دقیقه 51 انجام داد که بلافاصله موثر واقع شد و سانتر حمودی تازه‌وارد استقلال را به گل رساند.

استقلالی‌ها اغلب حملات خود را از جناح راست و با سانترهایی که با هدف فرزاد حاتمی ارسال می‌شد دنبال می‌کردند و سایپا هم بعد از دریافت گل با به میدان آوردن میلاد غریبی چشم به سرعت این بازیکن در تقابل با حسن اشجاری دوخته بود.

حملات هر دو تیم در این دقایق بازی زیبایی را برای اندک تماشاگر حاضر در ورزشگاه به نمایش گذاشته بود اما فرصت‌های دو تیم اغلب با واکنش‌های خوب رحمتی و رحمان احمدی بی‌نتیجه می‌ماند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

بهترین فرصت‌های سایپا با ضربات دقیقی و ارزانی توسط رحمتی دفع شد و برهانی هم چندین بار موقعیت‌هایی را برای گلزنی از دست داد تا این بازی زیبا در نهایت با همان یک گل به پایان رسیده و استقلالی‌ها فاصله خود با تیم دوم جدول را به 4 امتیاز افزایش دهند.

 دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

شرح گل:

دقیقه 52 : علی حمودی یک دقیقه بعد از ورود به میدان از جناح راست نفوذ کرد و سانتر دقیق او را فرزاد حاتمی با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

 دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا

دقایق کلیدی:

دقیقه 3 : ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه سایپا و شوت محکم ساموئل با برخورد به مدافعان سایپا به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 6 : فرزاد حاتمی با فرار از تله آفساید مدافعان سایپا در شرایط تک به تک با دروازه حریف قرار گرفت اما ضربه او را رحمان احمدی با زیبایی به بالای دروازه مشت کرد.

دقیقه 12 : توپ به شکلی اتفاقی در پشت محوطه جریمه نصیب ایمان موسوی شد اما مهاجم جدید استقلال با ضربه‌ای به زیر توپ فضای بالای دروازه را هدف گرفت.

دقیقه 26 : برخورد اسحاق سبحانی و پژمان منتظری در محوطه جریمه استقلال منجر به سرنگونی بازیکن سایپا شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 28 : سانتر ارسالی روی دروازه استقلال را مدافعان آبی‌پوش دفع کردند و در برگشت ضربه روپای سبحانی با اختلافی ناچیز از کنار دروازه استقلال به خارج رفت.

دقیقه 33 : طی یک رفت و برگشت در محوطه جریمه سایپا توپ نصیب نکونام شد اما شوت پای چپ این بازیکن با فاصله از بالای دروازه راهی خارج شد.

دقیقه 43 : ضربه فنی و کات‌دار آرش برهانی با پای راست از گوشه محوطه جریمه را رحمان احمدی با واکنشی عالی مهار کرد.

دقیقه 46 : اولین صحنه خطرناک نیمه دوم را بازیکنان سایپا خلق کردند که ضربه زمینی سجاد شهباززاده با نوک انگشتان رحمتی راهی کرنر شد.

دقیقه 47 : استقلالی‌ها بلافاصله پاسخ حمله سایپا را دادند. ایمان موسوی در شرایط تک به تک با حرکتی تکنیکی رحمان احمدی را جا گذاشت اما زاویه او تنگ شد و ضربه‌اش از کنار دروازه خالی به اوت رفت. موسوی سه دقیقه بعد از این صحنه تعویض شد.

دقیقه 56 : نفوذ برهانی از جناح راست و پاس به جلوی او به شکلی خطرناک از مقابل دروازه سایپا دفع شد.

دقیقه 59 : میلاد غریبی اولین توپی را که به دست آورد با شوتی سنگین از پشت محوطه جریمه روانه دروازه استقلال کرد که توپ از بالای دروازه راهی خارج شد.

دقیقه 61 : همکاری عالی بازیکنان استقلال با چند پاس پیاپی در محوطه جریمه سایپا توام شد اما در نهایت ضربه برهانی به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 68 : نفوذ پا به توپ ابراهیم صادقی تا پشت محوطه جریمه استقلال و ضربه ناقص این بازیکن با فاصله راهی اوت شد.

دقیقه 74 : ضربه سعید دقیقی از گوشه محوطه شش قدم را رحمتی به سمت مخالف مشت کرد.

دقیقه 82 : پاسکاری عالی بازیکنان سایپا در نهایت با شوت محسن ارزانی از داخل محوطه جریمه توام شد که این ضربه را هم رحمتی با واکنشی مناسب به کرنر فرستاد.

دقیقه 85 : سعید دقیقی با قلدری در محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد اما ضربه بی‌دقت او از زاویه بسته به خارج دروازه رفت.

دقیقه 89 : برهانی بعد از یک و دو با حاتمی وارد محوطه جریمه سایپا شد اما ضربه او در مواجهه با رحمان احمدی با واکنش خوب این دروازه‌بان دفع شد.

بهترین بازیکن:

دروازه‌بان‌های دو تیم چهره‌ای درخشان داشتند. پژمان منتظری طبق معمول خط دفاعی استقلال را به خوبی جمع کرد و جباری هم بعد از نمایش ضعیف نیمه اول در نیمه دوم درخشش قابل توجهی داشت. اما شاید فرزاد حاتمی را بتوان شایسته‌ترین فرد برای عنوان بهترین بازیکن میدان دانست که هم گل سه امتیازی استقلال را زد، هم فشاری 90 دقیقه‌ای بر خط دفاع سایپا وارد کرد و هم بارها همبازی‌های خود را در موقعیت‌های مناسب گلزنی قرار داد.

http://u.goal.com/243200/243299hp2.jpg

اتفاق ویژه:

1-عباس محمدرضایی بازیکن سابق سایپا که از مسئولان این تیم کدورت‌هایی به دل داشت در ابتدای بازی به سمت نیمکت سایپا نرفت. به همین دلیل امیر قلعه‌نویی دست او را گرفت و به سمت نیمکت سایپا برد. در پی این اتفاق تقوی و قنبرپور سرمربی و سرپرست سایپا محمدرضایی را در آغوش گرفتند. محمدرضایی در نیم‌فصل اول با لباس فجرسپاسی یک گل سه‌امتیازی به سایپا زده بود.

مجتبی جباری

2- داوری این دیدار دو صحنه بحث‌برانگیز داشت. در دقیقه 71 رحمان احمدی قصد داشت با راه انداختن سریع بازی ضدحمله‌ای روی دروازه استقلال تدارک ببیند اما نکونام به شکلی آشکار راه او را سد کرد. به نظر می‌رسید حرکت نکو مستحق دریافت یک کارت زرد باشد اما در کمال شگفتی احمد صالحی در این صحنه حتی خطا هم نگرفت! بار دوم در دقیقه 87 فرار آرش برهانی با دو دریبل سرپا از سوی او همراه شد که نفر دوم (حامد شیری) با خطایی سنگین آرش را سرنگون کرد و کارت زرد گرفت. صرف نظر از موقعیت خوب آرش برای گلزنی، شدت خطای مدافع سایپا هم می‌توانست به خودی خود مستوجب یک کارت قرمز برای او باشد.


لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته هجدهم

استقلال تهران- آلومینیوم هرمزگان

چهارشنبه ششم دی‌ماه 1391- ساعت 15:15

ورزشگاه: ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس 25 هزار تماشاگر حدود 15 هزار طرفدار آلومینیوم و ده هزار استقلالی

داور: علیرضا فغانی- کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان- محسن فریمانی

اخطار: ایمان موسوی
اخراج: محمود تیغ نورد(52)

استقلال تهران:
سید مهدی رحمتی- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- علی حمودی( جباری 45)- حسن اشجاری- حنیف عمران زاده- فرزاد حاتمی- عباس محمدرضایی- ارش برهانی( سیاوش اکبرپور62) - خسرو حیدری- ایمان موسوی( ویسنته آرسه 81)

سرمربی: امیر قلعه نویی

 آلومینیوم هرمزگان:

مجتبی روشنگر- ابراهیم ابرقویی‌نژاد- بهنام داداش‌وند- امجد شکوه‌مقام- میلاد میداوودی- استمبلی- محمود تیغ‌نورد- محسن حمیدی- مجتبی زارعی - هادی دهقانی ( میثم آقایی 80)- مجتبی پیرزاده 

سرمربی: اکبر میثاقیان

 شرح بازی:

در دقایق ابتدایی بازی تیم آلومینیوم با استفاده از فشار تماشاگرانش روی دروازه استقلال فشار آورد

اما پس از آن استقلالی ها با تجربه ی خودشان بازی را در دست گرفتند و در دقیقه ی 14 ام با استفاده از پاس پشت مدافعان گل اول را به ثمر رساندند.

آبی ها بازی خوب خودشان را ادامه دادند و با استفاده از سانتر از جناحین و هم چنین ارسال توپ پشت مدافعان برای خودشان موقعیت ایجاد کردند.

آلومینیوم هم به غیر از دقایق ابتدایی هیچ کار خاصی در طول بازی انجام نداد. غیبت نکونام و بازی کردن منتظری به جای وی از نکات جالب نیمه ی اول دیدار بود.


خرید های جدید قلعه نویی به نظر همگی جواب داده اند و ایمان موسوی دومین بازی پیاپی اش برای استقلال, دومین گل پیاپی این تیم را زد. زدن ضربات ایستگاهی استقلال توسط آرش برهانی هم بسیار جالب بود.


در آن سو میداوودی و مجتبی زارعی خرید های جدید آلومینیوم در خط حمله ی این تیم در دام دفاعی تیم استقلال گیر افتادند و یک موقعیت گل هم نتوانستند برای تیمشان رقم بزنند.
با اغاز نیمه دوم باز هم الومینیوم فشار روی دروازه ی استقلال آورد که در دو صحنه میداوودی می توانست دروازه آبی ها را باز کند که موفق به انجام این کار نشد.

در یک موقعیتی که جباری با نبوغ خودش به وجود آورد ایمان موسوی در محوطه ی جریمه سرنگون شد که داور او را با کارت زرد جریمه کرد. اما تیغ نورد لفظی را به کار برده بود که فغانی به سبک قهرمانی او را اخراج کرد که این کار میثاقیان را تا میانه ی میدان زمین کشید.


مجتبی جباری در نیمه ی دوم بازوبند کاپیتانی را به بازو بسته است


بعد از اخراج تیغ نورد استقلالی ها با بازیسازی جباری و دوندگی موسوی می توانستند گل دوم را بزنند که با بی دقتی موفق به انجام این کار نشدند. آومینیوم هم فقط روی شوت های میداوودی حساب باز کرده بود که البته هر بار که شوت میلاد درون چارچوب بود رحمتی دو ضرب آن را مهار کرد


در دقایق پایانی مسابقه تیم 10 نفره ی آلومینیوم دیگر نای دویدن نداشت و استقلالی ها توانستند گل دوم را نیر به ثمر برسانند تا خودشان را قاطعانه به صدر جدول برسانند. بعد از فصل نقل و انتقالات 5 گل از 8 گل تیم استقلال را خرید های تازه ی این تیم به ثمر رساندند و در هر سه بازی را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته اند.

امیر قلعه نویی بار دیگر توانایی هایش را در خرید بازیکن به همه نشان داد.

دقایق حساس:

 
دقیقه 22: روی یک پرتاب اوت ضربه ی سر اول را حاتمی زد که دروازه بان آن را دفع کرد اما در برگشت برهانی توپ را به تور چسباند که داور آن را افساید اعلام کرد
دقیقه 24: حرکت زیبای خسرو حیدری از سمت راست و سانتر زیبای وی روی سر حاتمی نشست که توپ با فاصله ی کمی از کنار دروازه به بیرون رفت

دیدار تیم های فوتبال استقلال و آلومینیوم هرمزگان
دقیقه 47: سانتر زیبای شکوه مقام از روی ضربه کرنر را میداوودی در دهانه ی دروازه به بیرون زد

دیدار تیم های فوتبال استقلال و آلومینیوم هرمزگان
دقیقه 49: حرکت انفرادی میداوودی در پشت محوطه ی جریمه و ضربه ی او از با برخورد به مدافعان استقلال از فاصله ی کمی به بیرون رفت

دیدار تیم های فوتبال استقلال و آلومینیوم هرمزگان
دقیقه 52: پاس بی نظیر جباری به ایمان موسوی او را در موقعیت تک به تک قرار داد که بازیکنان آلومینیوم در محوطه ی جریمه او را سرنگون کردند که داور اعتقادی به پنالتی نداشت

دیدار تیم های فوتبال استقلال و آلومینیوم هرمزگان

دقیقه 60: سانتر جباری با پای چپ و در ادامه ضربه ی حاتمی به عمران زاده رسید و این بازیکن از دو قدمی دروازه نتوانست گل دوم را به ثمر برساند.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و آلومینیوم هرمزگان
دقیقه 71: اشتباه بازیکنان الومینیوم توپ را به جباری رساند و وی توپ را در به حاتمی سپرد که این بازیکنان در کمال خود خواهی ضربه اش را زد که توپ را دروازه بان دفع کرد

دقیقه ی 90: ضربه آزاد تماشایی میداوودی را رحمتی به کرنر فرستاد


شرح گل:


دقیقه 14: پاس در عمق حیدری به ایمان موسوی رسید و این بازیکن با یک ضربه ی چیپ گل اول دیدار را به ثمر رساند. این دومین گل پیاپی استقلالی ها توسط موسوی بود


دقیقه 87: پاس دردعمق به حاتمی با اشتباه مدافعین آلومینیوم وی را در موقعیت تک به تک قرار داد که حاتمی با یک ضربه ی محکم و زمینی گل دوم را به ثمر رساند

 

منتظری بازیکنی که در فوتبالمان کم داریم.

 

استقلال در غیاب نکونام، محرومیت ساموئل و عدم آمادگی کافی کیانوش رحمتی برای اولین بازی نیم فصل دوم در پست هافبک دفاعی با کمبود بازیکن مواجه بود. این مساله سبب شد قلعه نویی برای این پست، پژمان منتظری را برگزیند.

مدافع خوزستانی آبی های پایتخت در فولاد کارش را با همین پست آغاز کرده بود و به همین خاطر هم با این نقش بیگانه نبود. اما در سال های اخیر پژمان را عموماً در قلب خط دفاعی دیده ایم و اینکه یک بازیکن پس از مدت ها پست بازیش را تغییر دهد و بخواهد موثر نیز باشد کار چندان آسانی نیست. اما پژمان به دلیل هوش بالا و کلاس خاص فوتبالیش در دیدار استقلال برابر آلومینیوم به خوبی از پس وظایفش برآمد تا نشان دهد چه بازیکن ارزشمندی است.او در دیداری که استقلال بازیکن مخرب نداشت و با وجود اینکه مثل اکثر خوزستانی ها بیشتر بازیکنی پا به توپ است تا فیزیکی، به خوبی از پس انجام این مسئولیت برآمد و بارها و بارها به خاطر جاگیری های مناسب، کم زحمت و بدون اینکه نیاز به درگیر شدن داشته باشد با قرار گرفتن در مسیر توپ، ارتباط میان بازیکنان تیم میزبان را به راحتی قطع می کرد.

پژمان در این دیدار حتی در کارهای هجومی نیز تاثیر گذار بود. روی گل اول نقش او و پاس گل دیدنیش در رقم خوردن پیروزی استقلال انکار ناپذیر است همان طور که در ادامه و در حفظ توپ برای آبی ها بازهم این پژمان بود که جریان حرکتی تیم را کنترل می کرد و علاوه بر کمک به خط دفاعی، در بازیسازی نیز شرکت داشت.بازیکنی با خصوصیات و ویژگی های منتظری در فوتبال ما انگشت شمارند. به جرات می توان گفت پس از سهراب بختیاری زاده، چنین بازیکنی نایاب شده بود اما حالا با وجود پژمان می توان امید داشت مدافعان در قابلیت هایی این چنینی بیشتر به کار گرفته شوند تا شاید شاهد تغییر در اصول بازیکنان دفاعی و تاکتیک های تیمی در فوتبال کشورمان باشیم.

در بازی آلومینیوم – استقلال، پژمان حقیقتاً بازی در خور تحسینی ارائه کرد و جا دارد برای اینگونه بازیکنان و نقششان اهمیت و ارزش بیشتری دهیم تا شاید از این دست فوتبالیست ها بیشتر از یک نفر در هر دهه ظهور کنند!

 ورزشگاه خلیج فارس هرمزگان از ساعت 11 صبح ظرفیتش تکمیل شده است. ساعت 12 کلیه در‌های ورودی و خروجی استادیوم بسته شد.

* تدابیر امنیتی از سوی مسئولان برگزاری این مسابقه انجام شده و خیابان‌های اطراف به وسیله ماموران راهنمایی و رانندگی بسته شده است.

* فرماندار بندرعباس با حضور در ورزشگاه در کنار نیمکت دو تیم حضور دارد.

* بنر بزرگی از مرحوم ناصر حجازی در ورزشگاه خلیج فارس نصب شده است.

* حدود 500 نفر از طرفداران تیم آلومینیوم و همچنین بانوان روی تپه‌ای که بیرون ورزشگاه وجود دارد، ایستاده و از آن فاصله می‌توانند بازی را تماشا کنند.

* با وجود آنکه مسئولان برگزاری این مسابقه اعلام کردند 18 هزار بلیت برای این دیدار فروخته شده، بیش از 20 هزار نفر در ورزشگاه حاضر هستند.

* بازیکنان دو تیم آلومینیوم و استقلال ساعت 14:45 وارد ورزشگاه شده و مشغول گرم کردن خود هستند.

* میلاد میداودی بازیکن نیم فصل اول استقلال به محض ورود به زمین مورد تشویق طرفداران آلومینیوم قرار گرفت.

 

* به هنگام ورود خبرنگاران ناهماهنگی‌هایی صورت می‌گرفت که این مسئله پس از چند تماس رفع شد.

* نکته جالب در مسابقه امروز نیمکت‌نشینی جواد نکونام و مجتبی جباری است. نکونام در تمرینات پس از بازی با گهر تنها یک جلسه حضور داشته است.

 *قبل از شروع بازی جواد نکونام و مجتبی جباری به سمت اکبر میثاقیان رفته و با وی به خوش و بش پرداختند.



* میلاد میداودی و مجتبی زارعی از تیم آلومینیوم به سمت نیمکت استقلال رفتند و از قلعه‌نویی و دیگر نیمکت نشینان این تیم رخصت گرفتند.
* میداودی که از استقلال به آلومینیوم رفته بود پیراهن شماره 40 آلومینیوم را بر تن کرد.


* استاندار و مدیر کل تربیت بدنی هرمزگان در جایگاه ویژه حضور دارند.
* هوای گرم هرمزگان باعث شده تا بازیکنان دو تیم با پیراهن آستین کوتاه وارد زمین شوند.

* حدود 2 هزار نفر از طرفداران استقلال در ضلع شمالی ورزشگاه نشسته اند. آنها پس از گل آبی پوشان به شدت قلعه نویی را تشویق کردند.

*مجتبی جباری در نیمه دوم بازی با آلومینیوم وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی استقلال را بر دستانش بست. این در حالی است که جباری در بازی قبل مقابل گهر هم در زمین حضور داشت اما رحمتی بازوبند کاپیتانی را بر دستان خود داشت. به نظر می رسد حرف و حدیث های پیرامون کاپیتانی آبی پوشان باعث شده تا جباری بازوبند این تیم را ببندد.

* بعد از اخراج محمود تیغ نورد، اکبر میثاقیان داخل زمین رفت و سعی در آرام کردن بازیکن تیمش داشت. همچنین امیر قلعه نویی به بازیکن آلومینیوم دلداری داد.

در استقلال به نظر می رسد همه چیز آرام است. طبیعی هم هست تیم صدرنشین جدول نباید هم مشکلاتش خاری در چشم باشد اما یکسری مسائل در این تیم وجود دارد که نمی تواند این معادله را براحتی حل کند. همه چیز آتش زیر خاکستر است. نمی توانیم خودمان را فریب دهیم و بگوییم همه چیز درست است و هر آنچه می شنویم و می بینیم از سر تخیل و زاییده فکر سیاهمان است.این نوشته نه برای تخریب شخص خاصی است و نه برای زیر سؤال بردن باشگاهی بزرگ مثل استقلال.این یک نوشته از حقایقی است که از کوزه خود آبی ها تراویده است. نه بیشتر نه کمتر.

در راس باشگاه استقلال مردی حضور دارد که خود بهتر از هر مو سپید کرده ای در این فوتبال می داند درد تیم چیست اما شاید به مصلحت مدیریت و سیاستی که دارد نمی خواهد این درد علنی شده را باز کند و تا زخم سر باز کرده خود ترمیم شود اما توقع از فتح الله زاده چیز دیگری است. او بهتر از هر کسی می داند اگر نتواند این حاشیه‌های خرد اما تاثیرگذار را جمع کند نه تنها باید با قهرمانی در لیگ برتر خداحافظی کند بلکه مهمتر از آن آسیا را از دست می دهد و این یعنی به خاک سپردن مشتی آرزو و رویا.

* این همه دعوا برای یک تکه پارچه؟

از روزی که خبر امضای قرارداد مجیدی با استقلال رسید انگار آبی ها جور دیگری شدند. خبرهای ضد و نقیض در مورد ناراحتی عده ای از بازیکنان بابت بازگشت مرد شماره 7 و کاپیتانی او موج سیاهی را در بین آبی پوشان ایجاد کرد.به یکباره بازوبند کاپیتانی (که به قول امیر قلعه نویی مگر این تکه پارچه چه ارزشی دارد چون کاپیتان واقعی استقلال مردم هستند)، مهم شد.

بر کسی پوشیده نیست که بازوبند کاپیتانی جز مسئولیت آوردن چیز دیگری ندارد و البته با ارزش است، کاپیتان کسی است که لیدر باشد، هوادار او را بخواهد، بزرگ باشد و منطق او بر احساسش غلبه کند. درست تصمیم بگیرد و در یک کلام بازوبند باید او را بطلبد نه اینکه به دلیل سابقه بیشتر مدعی بستن این تکه پارچه باشد.

 

شاید خیلی از تیم‌های بزرگ دنیا اساسشان بر این است که تجربه و سابقه یک بازیکن در انتخابش به عنوان کاپیتان مهم باشد اما این یک رسم نانوشته است.

این یک رسمی است که در ایران بیش از هر جایی به آن اهمیت داده می شود و در تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس بیشتر نمود پیدا می کند. جایی که مدعیان بستن بازوبند به تعداد موهای سر است و هر کس برای خود استدلالی دارد. هر کسی خود را محق می داند و از همه بدتر هستند افرادی که از این آب گل آلود به سود خود بهره می‌برند و بدشان نمی آید خواسته یا ناخواسته،  آرامش تیم خود را بهم می ریزند.اگر از ابتدایی ترین روزهایی که یک بازیکن، فوتبال را آموزش می‌بیند یاد بگیرد که کاپیتانی مسئله ای نیست که یک تیم را بهم بریزد و یا هر کسی را مدعی کند اکنون در استقلال همه چیز این قدر در باطن آشفته نمی‌شد.

بازوبند باید بازیکن را بطلبد نه اینکه بازیکن برای بدست آوردن این تکه پارچه به دنبال هزاران لابی باشد و تیمی که در مسیر قهرمانی حرکت می کند و می خواهد بعد از سال ها در آسیا مقامی کسب کند این چنین به هم ریخته شود.کاپیتانی برازنده کسی است که به گونه ای کارنامه خود را رقم زده باشد که به هر تیمی می رود چاره ای جز اهدای این بازوبند به او نداشته باشند.

می توان به مهدی مهدوی کیا اشاره کرد. تا به حال شنیده اید مرد محجوب سرخ ها بر سر چنین چیزی زبان اعتراض بگشاید؟ تا به حال شنیده اید علی کریمی به خاطر بازوبند کاپیتانی جنجالی کند؟ به قیافه برود؟ حتی زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی اعلام کرد جواد نکونام کاپیتان تیم ملی است کریمی لب باز نکرد و اصلا در مورد این مسئله ورود نکرد.

از کاپیتانی تیم ملی بالاتر هست؟

چرا راه دورتر نرویم؟ مگر همین هفته گذشته کاسیاس دروازه بان اول رئال مادرید که کاپیتان اول قوهای سپید است روی نیمکت ننشست و همان بازی را رئال به دلیل ضعف دروازه بان واگذار کرد و در همان بازی سرخیو راموس بازوبند کاپیتانی را بدستان خود بست. اگر به مصاحبه بعد از بازی کاسیاس که یک بار جام جهانی را با دستان خود بالا برده دقت کنید متوجه تفاوت رفتار یک بازیکن حرفه ای می شوید. او نه تنها اخم هایش را در هم نکشید، نه تنها قهر نکرد، نه تنها به انزوا نرفت تا تنهایی تمرین کند و نه تنها فکر نکرد که لابی‌هایی در کار است که او روی نیمکت بنشیند و بازوبند را از او بگیرند با منطق یک کاپیتان واقعی گفت این تصمیم سرمربی تیم بوده است. او فردای بازی هم غیبت نکرد و تمرینات خود را پشت سر گذاشت. ما از کجا می دانیم که در دل چنین بازیکنی چه می گذرد؟آیا او از نیمکت نشینی و گرفتن کاپیتانی تیم خوشحال است؟ بی شک او هم ناراحت است اما رفتار حرفه ای و تعهدی که به باشگاه داده به وی اجازه نمی دهد غرور شخصی خودش را فدای شرایط تیم کند.

* ریشه درد کجاست؟

شاید این بازوبند بهانه ای است برای برخی زخم ها و ناراحتی های سر بازنکرده. چرا نباید نگاهمان را تغییر دهیم؟ براستی درد استقلال چیست؟ تیمی که خوب بازی می کند، خوب امتیاز جمع می کند، جمعی از بهترین ها را دارد و البته مربی باهوشی هم دارد چرا باید بین بازیکنانش آن صمیمیتی که باید نباشد؟امیر قلعه نویی نباید بگوید باهوش نیست که اتفاقا آقای قلعه نویی شما باهوشی که در این فضای نه چندان گرم و صمیمی توانسته ای همه چیز را زیر خاکستر بپوشانی و تیمت را به صدر جدول بازگردانی.

به جرات باید گفت اگر مربی مثل قلعه نویی و مدیریت وی نبود شاید امروز استقلال در این جایگاه نبود اما سوال این است که قلعه‌نویی تا چه زمانی می تواند این شرایط را جمع کند؟اصلا چرا بید در سالی که برای فوتبال ایران مهم است و همه چشم در انتظارند تا تیم به ملی به جام جهانی برود جمعی از ملی پوشان خوب استقلال این چنین با هم گرم نباشند؟ مگر قرار نیست همین بازیکنان چندی دیگر دور هم زیر پرچم ایران برای سربلندی ایران قدم به میدان بگذارند؟ با چه روحیه ای قرار است این اتفاق رخ دهد؟

حیف از این بازیکنان نیست؟ شاید بهتر باشد مدیریت باشگاه استقلال در یک فضای بی تنش جمعی از بازیکنان بزرگ تیمش را دور خود جمع کند و درد دل آنها را بشنود. گاهی این بازیکنان هم حرف هایی دارند که شاید ترجیح می دهند در خلوت بگویند. شاید مسئله خیلی ساده تر از این حرف ها باشد. شاید درد بازوبند نیست و بحث حفظ غرور و شخصیت است.

هر چه هست خودبزرگ بینی ها نباید باعث افتادن استقلال شود. این توقع از باشگاه استقلال می رود که بدون منکر شدن چنین مسائلی به دنبال راه حالی رود که بیش از این دشمن شاد نشود.


جام حذفی باشگاه‌های ایران- یادواره آزادسازی خرمشهر

مرحله یک هشتم نهایی

گهر دورود صفر - استقلال تهران 1

گل: ایمان موسوی (66)

شنبه دوم دی‌ماه 1391- ساعت 13:30

ورزشگاه تختی دورود

تماشاگر: 3 هزار نفر(500 استقلالی عزیز)=1813 نفر داخل استادیوم هزاران نفر در پست بام ها

داور: یدالله جهانبازی

اخطار: خسرو حیدری

 

گهر دورود: شهرام مهربان- عمار نیک‌کار- ساشا کلونیجا- تقی نایبی- محمود شفیعی- رضا کاردوست - محمد پروین- امین ترکاشوند- صابر محمدی- مجید خدابنده‌لو( فرید عابدی 74)- حامد عمرانی‌پور

سرمربی: محمد مایلی‌کهن

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی- امیرحسین صادقی- پژمان منتظری- علی حمودی(مجتبی جباری 45) - حسن اشجاری- خسرو حیدری- جواد نکونام- جی لوید ساموئل- عباس محمدرضایی- ایمان موسوی(آرش برهانی 88) - فرزاد حاتمی(حنیف عمران زاده 90)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

شرح بازی

در ده دقیقه‌ ابتدایی بازی این تیم گهر بود که با پشتوانه تماشاگرانش توپ و میدان را در دست گرفته بود و حملاتی را روی دروازه استقلال انجام می‌داد. تیم میزبان با پرسینگ سنگینی که روی بازیکنان استقلال انجام می‌داد اجازه شکل‌گیری بازی این تیم را نمی‌داد.

اما بعد از این دقایق استقلالی‌ها کم‌کم به بازی سوار شدند و با استفاده از ضربات کرنر و پرتاب اوت حملاتی را روی دروازه گهر ترتیب دادند.

در 20 دقیقه پایانی نیمه اول بازی به شدت کسل‌کننده‌ای را از دو تیم شاهد بودیم که بدون هیچ هدف خاصی بازیکنان به زیر توپ ضربه می‌زدند. در نیمه اول فقط دو موقعیت نصفه و نیمه از دو تیم شاهد بودیم! 

با ورود جباری در نیمه دوم شرایط بازی به طور کلی به نفع استقلال عوض شد و این تیم توپ و میدان را در دست گرفت.

این جباری اگر از پس مصدومیت بر بیاید در تیم ملی هم مشکلات‌مان را حل می‌کند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 8: موقعیتی که از روی یک پرتاب برای محمد پروین به دست آمده بود به شکل عجیبی از داخل محوطه شش قدم گل نشد.

دقیقه 43: ضربه زیبای ایمان موسوی روی پاس فرزاد حاتمی با فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 57: ضربه سر جواد نکونام از روی کرنر جباری را شهرام مهربان در دو مرحله به زیبایی مهار کرد تا مانع گلزنی آبی‌ها شود. البته تلویزیون لرستان به صحنه آهسته اعتقادی نداشت!

شرح گل:

دقیقه 66: ارسال بسیار زیبای اشجاری را خرید جدید استقلال -ایمان موسوی- با یک ضربه سر پرقدرت به گل تبدیل کرد.

بهترین بازیکن:

ایمان موسوی در اولین بازی‌اش برای استقلال دوندگی فراوانی داشت و یک گل پیروزی‌بخش هم به ثمر رساند تا در همین اولین بازی خودش را اثبات کند.

 

اتفاق ویژه:

اینکه بازی بسیار خوب و با نظم فوق‌العاده‌ای برگزار شد را باید برگ برنده گهری‌ها بدانیم. حالا آن‌ها می‌توانند بازی‌های بعدی‌شان را هم در این ورزشگاه برگزار کنند.

تماشاگران دورودی 90 دقیقه تیم خود را تشویق کردند. اتفاقی که در کمتر ورزشگاهی در ایران سابقه دارد.

ظرفیت ورزشگاه تختی شهر دورود  حدود 2 هزار نفر است ولی استقبال خوبی از این بازی انجام شد و حدود 5 هزار تماشاگر بیرون ورزشگاه و پشت در ماندند.

حتی برخی از تماشاگران که روز گذشته بلیت خریده بودند نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.

* ایمان موسوی مهاجم جدید استقلال که امروز اولین بازی‌ خود را برای این تیم انجام داد بعد از گلزنی به سمت قلعه‌نویی رفت و سرمربی استقلال را در آغوش گرفت.

*برخی تماشاگران از روی بام‌های خانه‌های اطراف ورزشگاه بازی را نگاه می‌کردند و حتی همپای تماشاگران حاضر در ورزشگاه تیم گهر را تشویق می‌کردند.

* هواداران تیم گهر تیم محبوب خود را با نام گهر بارسلونا تشویق می‌کردند.

* منصور پورحیدری، سیروس دین‌محمدی از مسئولان استقلال و رضا آیت‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه گهر و علی قرایی قائم‌مقام باشگاه گهر در جایگاه ویژه حضور داشتند.

*پس از پایان بازی و ثبت شکست خانگی تیم گهر مقابل استقلال تماشاگران حاضر در ورزشگاه تختی به تشویق تیم خود پرداخته و سپس بازیکنان و کادر فنی استقلال را هم تشویق کردند.

*تماشاگران تیم گهر پس از پایان بازی با کنایه نسبت به مدیرعامل آبی‌پوشان شعار می‌دادند: «فتح الله شوالیه، میزبانی گهر عالیه»!

* تعداد دیگری از طرفداران گهر شعار می‌دادند «عادل با عدالت، حمایت حمایت.»

* با اتمام بازی و زدن سوت پایانی، تماشاگران دیدار با آرامش ورزشگاه را ترک کردند و خیابان‌های اطراف مجموعه تختی دورود مملو از جمعیتی بود که با پای پیاده به سمت خانه‌های خود می‌رفتند.

* اهتزاز پرچم‌های رنگی به ویژه قرمز و آبی شهر دورود را فرا گرفته بود و علاقه‌مندان به فوتبال با در دست داشتن پرچم تیم‌های استقلال و گهر در سطح شهر حضور داشتند.

امیر قلعه‌نویی دقایقی پس از پایان بازی گهر دورود و استقلال تهران با تقدیر از میزبانی تیم گهر دورود اظهار داشت: در طول 32 سال زندگی فوتبالی خود چنین تماشاگرانی را در هیچ کجای ایران ندیده بودم.

وی با بیان اینکه میزبانی تیم گهر بسیار عالی و تماشاگران این تیم هم فوق‌العاده بودند، تصریح کرد: هیچ کجای ایران چنین تماشاگرانی را ندارد.

سرمربی تیم استقلال تهران همچنین از شرایط مطلوب بازی و امنیت حاکم بر ورزشگاه تمجید کرد و بیان داشت: همه چیز امروز برای برگزاری یک بازی خوب فراهم بود و خوشبختانه در نیمه دوم نیز شاهد بازی خوبی از هر دو تیم بودیم.

قلعه نویی همچنین در ارزیابی بازی تیم استقلال نیز گفت: در نیمه اول خوب بازی نکردیم ولی خوشبختانه در نیمه دوم و با بازیکنانی که اضافه شدند از جمله جباری استقلال خود را در زمین پیدا کرد و توانستیم بازی را ببریم.

وی با اشاره به اینکه مسئولان و تماشاگران دورودی مهمان‌نوازی مردم این استان را نشان دادند، یادآور شد: امیدواریم با توجه به ظرفیت تماشاگران تیم گهر مسئولان امر حمایت کنند تا تیم گهر دورود بتواند در رقابتهای لیگ برتر نیز میزبان باشد.

سرمربی تیم استقلال تهران همچنین با بیان اینکه تماشاگران دورودی از ابتدای ورود تیم استقلال به زمین ما را تشویق کردند، افزود: در طول بازی نیز تماشاگران تنها به تشویق تیم خود پرداختند که این امر جای تقدیر دارد.

افتخار می‌کنم بعنوان اولین تیم به دورود آمدیم

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پایان بازی در مورد گلزنی ایمان موسوی گفت: موسوی تازه به استقلال آمده است و قرار نبود در ترکیب اصلی تیم حضور داشته باشد اما به دلیل شرایط زمین برهانی را روی نیمکت گذاشتم و از موسوی که قدرت بیشتری دارد استفاده کردم و او هم پاسخ اعتماد ما را داد.

سرمربی استقلال در مورد تحریم برنامه 90 گفت: «من برنامه 90 را تحریم نکردم و فقط گفتم الان تمرین داریم و نمی‌توانم با شما مصاحبه کنم.»

وی در مورد فرهاد مجیدی هم گفت: «مجیدی سرمایه استقلال است و امروز قراردادش را با باشگاه به طور رسمی امضا می‌کند.»

قلعه‌نویی یک بار دیگر با ستایش از میزبانی اهالی دورود گفت: «وقتی استقلال به دورود می‌آید چرا تیم‌های دیگر به این شهر نیایند؟ افتخار می‌کنم که اولین تیم لیگ برتری بودیم که به دورود آمدیم.

از تماشاگران هم تشکر می‌کنم که هم استقلال و هم گهر را تشویق کردند و از الفاظ ناپسندی هم استفاده نکردند.»

شهر دروود تقریبا نیمه تعطیل بود و کلیه عوامل اجرایی و امنیتی شهرستان به کمک هم به زیبایی از استقلال ایران میزبانی کردند که جای تشکر و قدردانی داره واقعا

 

درود بر دورود/ ورزشگاهی که برای مردم کوچک است

استقبال گرم و کم نظیر مردم شهرستان دورود از بازی گهر و استقلال در چارچوب جام حذفی شاید برای خیلی از اهالی فوتبال غیره منتظره بود.

برخورد خوب مردم دورود جوابی بود بر همه جوسازی‌هایی که پیش از این بازی صورت گرفته بود.بارش شدید باران در روز اول دی، موج سیاه نمایی از اینکه ورزشگاه تختی دورود نمی تواند استانداردهای لازم برای برگزاری بازی به این مهمی را داشته باشد به اوج خود رساند و حتی نگرانی هایی را در این زمینه ایجاد کرد.

عده ای نیز ورزشگاه شهید متقی ساری و فاجعه رخ داده در این ورزشگاه را به یاد آوردند، شاید هم حق داشتند. اتفاقات تلخی که در این ورزشگاه رخ داد باید هم هر کسی را بترساند اما روز گذشته برگزاری بدون دردسر بازی گهر و استقلال نشان داد که همه خیلی زود قضاوت کردند.

در اینکه ورزشگاه تختی دورود باید بیش از این بازسازی شود تا بتواند استانداردهای AFC را بگیرد شکی نیست اما گناه مردم دورود چیست که باید تاوان بی توجهی عده ای از مسئولان استانی و یا حتی کشوری را بدهند؟

به گواه و گفته خود اعضای تیم استقلال که قبل از برگزاری بازی تمام تلاش خود را کردند تا بازی در استان لرستان برگزار نشود و مصاحبه های آنها در آرشیو رسانه ها موجود است، در ورزشگاه تختی دورود نه تنها هیچ گونه بی احترامی ندیدند بلکه در کمال آرامش و متانت مردم غیور دورود به تماشای بازی نشستند و خراشی هم بر صورت کسی ننشست.

وقتی بازی به این حساسی و مهمی بدون کوچکترین اخلالی از سوی هواداران در چنین شهری برگزار می شود و حتی اگر ظرفیت ورزشگاه تختی اجازه می داد افراد بیشتری به ورزشگاه می آمدند، نباید مسئولان استان لرستان و حتی مسئولان ورزشی کشور را به این نتیجه برساند که باید فکری به حالا علاقمندان این منطقه کنند؟سوال این است که چرا از ابتدای فصل چنین ورزشگاهی برای تیم گهر مهیا نشد؟

این حق مردم علاقمند و نجیب دورود نیست که دارای ورزشگاهی لایق خود باشند؟ چه زمانی قرار است به وضعیت چنین شهرهایی که قطعا در سرتاسر ایران کم نیست، رسیدگی شود؟

اکنون باید تمام آنهایی که فکر می کردند چون سالهاست در شهری مثل دورود و حتی استان لرستان بازی به این مهمی برگزار نشده طرفداران فوتبال نمی‌توانند سربلند از این آزمون خارج شوند، سرافکنده شده باشند و به جای سیاه نمایی به این بیندیشند که چطور با بی تدبیری کاری می کنند که چنین شهرهایی در انزوا بمانند و در عوض در ورزشگاه های بزرگ، همچنان شاهد بی‌فرهنگی‌هایی باشیم که هر فصل بدتر از سال قبل است.

به نظر می رسد فدراسیون به عنوان متولی فوتبال باید دقت بیشتری روی این مسائل داشته باشد و از طریق وزارت ورزش پیگیر این باشد که چرا باید در چنین مکان هایی که علاقه مندان به فوتبال تیم شهر خود را سربلند می کنند این چنین در فقر رسیدگی به سر برند و کم‌ترین توجه ها به چنین استان هایی شود؟

راستی کار هیئت های فوتبال چیست؟ در باشگاه گهر چه می گذرد؟ آیا نباید کسی برای احقاق حق مردم صدایش را بلند کند؟