سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

شاگردان روی هاجسون در این دیدار نمایش تقریبا قابل قبولی ارائه دادند و تا ثانیه های پایانی هم به سه امتیاز رسیده بودند اما در نهایت گل تساوی را دریافت کردند و پیروزی را از دست دادند.

انگلیسی ها بازی را بهتر شروع کردند و در همان دقایق ابتدایی توانستند یکی دو موقعیت خطرناک روی ‏دروازه حریف ایجاد کنند اما کم دقتی بازیکنان این تیم در زدن ضربات نهایی، مانع از رسیدن آنها به گل ‏شد.‏


در ادامه بازی متعادل تر شد و حملات سه شیرها با ضد حملات بازیکنان روسیه همراه شد اما در نهایت ‏در این نیمه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند.‏


نیمه دوم را روس ها بهتر آغاز کردند و هرچند در ادامه بازیکنان انگلیس تا اندازه ای پیش کشیدند اما ‏نتوانستند مانند نیمه اول بر بازی مسلط شوند.‏
حتی شاگردان اسلاتسکی این موقعیت را داشتند که دروازه جو هارت را در یکی دو موقعیت باز کنند اما ‏ضربات بازیکنان این تیم یا در چهارچوب نبود یا توسط دروازه بان انگلیس برگشت داده می شد.‏


در حالی که به نظر می رسید انگلیسی ها برای رسیدن به دروازه روسیه به تعویض نیاز دارند، در دقیقه ‏‏73  اریک دایر از روی یک ضربه آزاد سرانجام دروازه آکینفیف را باز کرد.‏ خطای شنیکوف روی دله آلی، یک ضربه آزاد نصیب انگلیس کرد و دایر با شوتی تماشایی، دروازه روس ‏ها را باز کرد.‏

 

 

بعد از این گل بازیکنان روسیه تلاش زیادی برای رسیدن به گل تساوی انجام دادند و سرانجام در دقیقه 92 توانستند به گل برسند. روی ارسال شنیکوف بود که ضربه سر برزوتسکی دور از دستان هارت وارد دروازه شد و بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.


 ولز و اسلواکی در اولین دیدار از گروه B رقابت های یورو 2016 در بوردو به مصاف یکدیگر رفتند.


بازی بسیار سریع و تهاجمی از سوی هر دو تیم آغاز شد و در دقیقه 3 اسلواکی می توانست روی ضربه مارک همسیک خیلی زود دروازه ولز را باز کند اما مدافع تیم ملی ولز در آخرین لحظه توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.


پس از این موقعیت بازیکنان ولز بازی را در دست گرفتند. در دقیقه 7 روی یک ضربه ایستگاهی، بازیکنان ولز خطرناک نشان دادند اما اسکرتل با کمک دروازه بان خودی توانست توپ ارسالی را با ضربه سر از منطقه خطر دفع کند.


در دقیقه 10 روی خطایی که آرون رمزی در پشت محوطه جریمه برای ولز کسب کرد نوبت به هنرنمایی گرت بیل، فوق ستاره این تیم، رسید تا این بازیکن شماره 11 با ضربه آزاد تماشایی خود گل نخست خود و تیمش را در رقابت های یورو 2016 به ثمر برساند.



پس از این گل بازی آرام تر دنبال شد اما بازیکنان اسلواکی انگیزه بیشتری از خود نشان می دادند. روی حرکات کوچکا و همسیک در میانه میدان آن ها چند بار روی دروازه ولز خطرناک ظاهر شدند اما مدافعان قرمزپوشان علی الخصوص اشلی ویلیامز روز کم خطایی را در خط دفاع سپری می کردند.


در نهایت نیمه اول دیدار دو تیم با همان تک گل بیل به سود ولز به پایان رسید.


بازی در نیمه دوم با حملات بازیکنان اسلواکی آغاز شد اما ولزی ها روی حرکات رمزی و بیل در ضد حملات خطرناک نشان می دادند.



در دقیقه 56 بیل می توانست با ضربه سر تماشایی خود درون محوطه جریمه حریف گل دوم را وارد دروازه کند اما دروازه بان اسلواکی در آخرین لحظه توانست توپ را دفع کند.


سرانجام در دقیقه 60 حملات اسلواکیایی ها نتیجه داد و آن ها موفق شدند روی فرار تماشایی دودا درون محوطه جریمه با ضربه دقیق این بازیکن از نزدیکی های نقطه پنالتی، حساب کار را به تساوی 1-1 بکشانند.



بازی در ادامه متعادل تر دنبال شد. در دقیقه 73 یکی از بهترین موقعیت های ولز از دست رفت. سانتر بیل، رمزی را در موقعیتی ایده آل قرار داد اما این هافبک آرسنال ضربه سرش را با بی دقتی به بیرون زد.


با این حال در دقیقه 82 بازیکنان ولز از برتری خود استفاده کردند و روی حرکت سریع رمزی و پاس این بازیکن برای رابسون کانو، موفق شدند با ضربه آرام این بازیکن درون محوطه جریمه گل دوم و برتری خود را به ثمر برسانند.




در دقایق پایانی بازیکنان اسلواکی رو به بازی انتحاری آوردند و حتی یک بار تیر دروازه ولز را نیز به لرزه در آوردند اما در نهایت تلاش آن ها ثمری نداشت تا لوز بازی نخست خود را با نتیحه 2-1 پیروز شود.


دومین دیدار گروه A یورو 2016 را از ساعت 17.30 تیم های آلبانی و سوئیس برگزار کردند. شب گذشته فرانسه در اولین بازی این گروه موفق به شکست 2-1 رومانی شده بود.

 

 

آلبانی که اولین بازی تاریخ خود در یورو را تجربه می کرد، بازی را چندان خوب شروع نکرد و این سوئیس بود که با تجربه بیشتر بازیکنان مطرح ترش کنترل توپ و میدان را در دست گرفت و خیلی زود هم به گل دست یافت.

 

 

دقیقه 5 روی یک کرنر بود که "شار"، موفق شد با ضربه سری دقیق و سود بردن از اشتباه مسلم دروازه بان آلبانی روی خروج، گل اول بازی را به ثمر برساند. کمی بعد، صفروویچ می توانست حساب کار را 2-0 کند اما این بار دروازه بان آلبانی موفق ظاهر شد و اجازه گل شدن توپ را ندارد.

 

از دقیقه 20 آلبانی با پشت سر گذاشتن فشارهای اولیه بازی جلو کشید و چند بار تا آستانه گلزنی نیز پیش رفت به خصوص دقیقه 30 که سادیکو در مصاف تک به تک با سومر، نتوانست دروازه بان سوئیس را مغلوب کند.

در حالیکه آلبانی تیم برتر میدان بود، سوئیس در یک ضد حمله روند بازی را تغییر داد. سانا، کاپیتان آلبانی در جدال با بازیکن سوئیس، با هندی عامدانه روی خط محوطه جریمه دو کارته و اخراج شد تا سوئیس برتری نفری پیدا کند.

 

ضربه کاشته نیز با خوش شانسی آلبانیایی ها به تیر برخورد کرد. در ادامه، سوئیس یکی دو فرصت خوب دیگر نیز به دست آورد اما نتوانست از آنها استفاده کند تا بازی با همان یک گل در نیمه اول به سود سوئیس به اتمام برسد.

 

 

نیمه دوم آلبانی با وجود ده نفره بودن بازی را شجاعانه آغاز کرد و هرگز به لاک دفاعی فرو نرفت و همین مساله باعث شد تا بارها شاهد خلق موقعیت روی دروازه ها بخصوص روی دروازه آلبانی باشیم. صفروویچ خود به تنهایی دو بار در موقعیت تک به تک نتوانست بریشا را مغلوب کند.

همین دروازه بان یک بار دیگر در دقیقه 78 ناجی آلبانی شد تا این تیم باخت تنها با یک گل را مدیون دروازه بانش باشد.

 

 

در سوی دیگر میدان، سادیکو که در نیمه اول بهترین بخت آلبانی را از دست داده بود، دو موقعیت خوب دیگر را نیز در نیمه دوم از دست داد و تعویض شد و جالب اینکه گاشی که جای او را گرفت، خود دقیقه 87 در موقعیت تک به تک نتوانست زومر را مغلوب کند تا حساب کار همچنان 1-0 به سود سوئیس بماند؛ نتیجه ای که تا پایان کار نیز حفظ شد و سوئیس سه امتیاز ارزشمند این مسابقه را کسب کرد.


 شاگردان دیدیه دشان در این دیدار نمایش چندان مقتدرانه ای نداشتند اما در نهایت به لطف درخشش دیمیتری پایه توانستند به یک پیروزی شیرین دست پیدا کنند.

دو تیم بازی را هجومی آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی دروازه یکدیگر را تهدید کردند؛ به ویژه در ‏دقیقه 4 که رومانی می توانست روی یک ضربه کرنر به گل برسد اما واکنش به موقع هوگو لوریس، ‏دروازه خروس ها را بسته نگه داشت.‏


در ادامه بازیکنان فرانسه بر بازی مسلط شد و موقعیت های بیشتری روی دروازه حریف ایجاد کرد اما ‏موقعیت های این تیم یکی از بعد از دیگری از دست رفت؛ از جمله ضربه سر گریزمان که به تیر دروازه ‏برخورد کرد. به این ترتیب نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید. ‏

 


نیمه دوم را هم رومانی بهتر آغاز می کند و چیزی نمانده بود که در دقیقه 48 استانچیو دروازه لوریس را ‏باز کند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.‏


بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی این نیمه، بار دیگر فرانسوی ها بازی را در دست گرفتند و سرانجام در ‏دقیقه 58 به گل رسیدند. روی ارسال تماشایی دیمیتری پایه بود که الیویه ژیرو توانست با ضربه سر، گل ‏اول جام را به ثمر برساند.‏


بازیکنان رومانی خیلی سریع به این گل واکنش نشان دادند و در دقیقه 65، بار دیگر کار را به تساوی می ‏کشند. خطای اورا روی استانچیو، یک ضربه پنالتی نصیب رومن ها می کند. خود استانچیو پشت ضربه ‏قرار می گیرد و برخلاف جهت حرکت لوریس، دروازه را باز می کند.‏
بعد از این گل بار دیگر فرانسوی ها توپ و میدان را در اختیار گرفتند و حملات زیادی روی دروازه ‏رومانی ترتیب دادند اما موقعیت های این تیم یکی بعد از دیگری از دست رفت.‏


در حالی که به نظر می رسید بازی با همان نتیجه یک-یک به پایان خواهد رسید، یک شوت غیرقابل مهار ‏از دیمیتری پایه، بار دیگر فرانسه را پیش انداخت. ستاره وستهام در حالی که پشت محوطه جریمه حریف ‏بین مدافعان رومانی محاصره شده بود، با یک ضربه پای چپ تماشایی، کار را تمام کرد.‏ بازیکنان رومانی تلاش زیادی کردند تا در دقایق باقی مانده کار را به تساوی بکشند اما این اتفاق رخ نداد و فرانسه 2-1 پیروز شد.



گزارش لحظه به لحظه:


•  اولین بازی یورو 2016 به خاطر تهدیدات تروریستی تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود


•  3 ساعت مانده به شروع بازی تعداد زیادی خودورهای ضدشورش در اطراف ورزشگاه استاد دو فرانس مستقر شده اند.

 


•  علاوه بر نیروهای پلیس بیش از 1000 مامور حراست ورزشگاه با دقت همه جوانب امنیتی را رصد می کنند.


•  تیری هانری هم از ساعت ها قبل جزو حاضرین است  


•  نخست وزیر رومانی که تحصیلکرده دانشگاه مون پولیه است و همسری فرانسوی دارد امروز در کنار مانوئل والس نخست وزیر فرانسه تماشاگر بازی خواهد بود.


•  ژاک لامبرت، رئیس کمیته برگزارکننده یورو 2016، به خاطر اعتصاب در بخش حمل و نقل که مشکلات جدی برای تماشاگران در یورو ایجاد کرده است گفت: "جنبش های اجتماعی، قبل از شروع یورو جشن ما را به عزا تبدیل کردند"


•  دقایقی پیش با رسیدن اتوبوس تیم فرانسه، هواداران شعار "حمله آبی ها" سر می دهند.

 


•  خیلی از رومانیایی ها با طی کردن مسیری 2700 کیلومتری از طریق زمینی به پاریس آمده اند.


•  با ورود دیدیه دشان سرمربی تیم ملی فرانسه روی چمن ورزشگاه، تماشاگران حاضر به تشویق وی پرداختند.


•  پاتریس اورا با شور و هیجان در نقش رهبر ارکستر مشوقین آبی ها ظاهر شده است.

 

•  از ساعت ها قبل سه  سالن اختصاصی برای خبرنگاران پر شده است.

 

•  مارسل دسایی: "دوست دارم گریزمن امشب برای فرانسه همان پرچمداری باشد که زیدان بود"

 

•  رئیس جمهور فرانسه: "تیم ملی می خواهد به فرانسویان غرور و خوشبختی ارزانی کند" ، فرانسوا اولاند ضمن ا امتناع از پیش بینی بازی اظهار امیدواری کرد فرانسه پیروز میدان باشد.

 

 

•  شروع سانس مراسم گشایش یورو با اجرای موزیک رسمی بازی ها و تاکید بر رنگ آبی در طراحی لباس بازیگران

 

•  استفاده از بادکنک های نارنجی در مراسم افتتاحیه با کنایه فرانسوی ها به عدم صعود هلند همراه شده است.

 

•  بعد از حملات تروریستی پاریس به ویژه حمله نا موفق به استاد دو فرانس زمان بازی دوستانه فرانسه-آلمان، مارسه یز، سرود ملی فرانسه بلندتر از قبل در ورزشگاه ها خوانده می شود.

 

آغاز بازی:

 

دقیقه 2: در همان دقایق ابتدایی بازی روی ضربه کرنر، هوگو لوریس روی خط، درواز فرانسه را نجات می دهد!

 

دقیقه 14: روی سانتر سانیا مدافع رومانی در جدال با گریزمن با دستپاچگی توپ را به تیر دروازه خودی می زند.

 

دقیقه 20: خبری از برتری فرانسه نیست و بازی متعادل پیش می رود.

 

دقیقه  28: بازی با فقر آماری موقعیت خطرناک روی دو دروازه دنبال می شود.

 

دقیقه 36: دیمیتری پایت هوشمندانه با پاس خود گریزمن را در محوطه جریمه صاحب توپ می کند ولی ضربه گریزمن با دخالت دفاع رومانی با فاصله کم از دروازه به کرنر می رود.

 این صحنه جزو معدود موقعیت هایی بود که پایت در نقش بازیساز برای هم تیمی هایش ایجاد کرد چون از ابتدای بازی چندین مدافع وظیفه خنثی کردن حرکات پایت را داشته اند.

 

دقیقه 45: روی ضربه کرنر، رامی با فرار خود دفاع رومانی را به دنبال خود می کشاند و الیویه ژیرو را صاحب فضای مناسب برای زدن ضربه سر می کند. ضربه سری که با فاصله کم از بالای تیر افقی دروازه رومانی به بیرون می رود.

 

دقیقه 48: اشتباه در آفساید گیری فرانسوی ها، استانچیو، مهاجم رومانی را در موقعیتی بسیار مناسب برای گشودن دروازه قرار داد ولی ضربه سرضرب او دقت کافی نداشت.


دقیقه 52: اینبار نوبت ژیرو بود که قدر توپ دریافتی در شش قدمی را نداند و آنرا درست به طرف دستان دروازه بان ارسال کند.


دقیقه 58: ارسال پایه، ضربه سر ژیرو  با چشمان بسته در جدال با تاتاروسانو ... فرانسه 1 رومانی 0 ... فرانسه نفس تازه می کند.

 

دقیقه 64: خطا روی استانکیو ... پنالتی برای رومانی ... که استانکو خودش مامور اجرای تنبیه فرانسه می شود ... فرانسه 1 رومانی 1

 

دقیقه 66: گریزمان که به هیج وجه انتظارات را برآورده نکرد جایش را به کومان می دهد.

 

دقیقه 77: مارسیال به جای پوگبا وارد زمین می شود.

 

دقیقه 82: پوپا جایش را به تورژه می دهد.

 

دقیقه 89: دیمیتری پایت قهرمان تیم ملی فرانسه ... شوت استثنایی و فوق العاده به سمت سه کنج دروازه تاتاروسانو ... فرانسه 2 رومانی 1

 

 

دقیقه 90: همزمان با تعویض پایه، استاد دو فرانس ایستاده وی را تشویق می کند.


مدآنلاین- شقایق جعفری: برای لذت‌بردن و خاطره‌انگیزکردنِ سفری هوایی، فاکتورهای زیادی وجود دارد؛ از انتخاب همسفران خوب تا همراه‌آوردن همه ملزومات لازم برای ثبت خاطرات ریز و درشت طول مسیر. اما لابه‌لای همه فاکتورهای مهم، انتخاب پرواز امن و باکیفیت پررنگ‌تر از بقیه ماجراهاست. این روزها که رقابت و تعدد ایرلاین‌های خوش‌آب‌ورنگ با برندهای مشهور برای خرید بلیت‌های مسافرتی حسابی داغ است بد نیست با کمی اطلاعات به سراغ انتخاب بهترین گزینه‌ها به‌ویژه برای مسیرهای طولانی برویم. بررسی عملکرد ایرلاین‌های پر رفت و آمد و نام‌آشنای دنیا در ایران را در «مدآنلاین» بخوانید.

لوکس پرواز کنید

اگر به دنبال یکی از امن‌ترین و بهترین خطوط هوایی دنیا برای مسافرت می‌گردید قطر ایرویز حرف اول و آخر را می‌زند. این خط هوایی که در رتبه‌بندی سال 2015 برای چندمین بار جایگاه اول را در بین دیگر رقبا کسب کرده است، روزانه پروازهای متعددی به 110 کشور دنیا از اروپا، امریکا تا خاورمیانه و اقیانوسیه دارد و تنها شرکت هواپیمایی 5 ستاره تاپ دنیاست. قطر ایرویز که بخشی از سهام آن منسوب به خاندان سلطنتی امیر قطر است یکی از سخت‌گیرترین شرکت‌ها در استخدام خلبان، مهماندار و سایر خدمه‌های هوایی است، به همین دلیل است که این شرکت با انتخاب بهترین و زبده‌ترین‌ها کادر پروازی، برنده جایزه بهترین خدمه هوایی را در اختیار دارد. بلیت‌های این هواپیما در چهار رده و عنوان سدر First، اقتصادیEconomy، تجاریBusiness  و VIP یا همان میهمانان ویژه  تقسیم و به فروش می‌رسد که در حالت سدر صندلی‌ها مجهز به ماساژور، سیستم حرارتی و برودتی،تلویزویون لمسی، سیستم بازی و سرگرمی، تخت‌خواب، حمام و اتاق خصوصی هستند و در کلاس تجاری دارای صندلی‌های تختخواب شو، تلویزیون لمسی ( که برای همه کلاس‌ها تعبیه شده )،کافه با سرو نوشیدنی‌های مرغوب است.

قیمت بلیت‌های این خط هوایی با توجه به خدمات و رتبه‌بندی یک سر و گردن بالاتر از دیگر خطوط هوایی است ( از حدود 2 تا 10 میلیون تومان) که با توجه با آفرهای تخفیف بسیار خوب در رزرو هتل، انتخاب نوع پرواز و حتی اجاره ماشین در سفر پذیرفتنی است. در البته برخورد، رفتار هوشمندانه، محترم و مسلط مهمانداران و خدمه یک دست شاه بلوطی پوش این خط هوایی هم یکی از دلایل محبوبیت این شرکت در بین دیگر رقبا است. پس اگر به دنبال پروازی امن، لوکس و بیادماندنی هستید انتخاب همین قطر ایرویز ست.

سفر با تم فرانسوی

یکی دیگر از مجهزترین خطوط هوایی دنیا برای سفر هواپیمایی ایر فرانس یا همان خط هوایی ملی فرانسه است که به‌تازگی بعد از 8 سال پرواز های مستقیم خود از تهران را از سر گرفته است. این شرکت که سال‌هاست عنوان بزرگترین ایرلاین اروپا را از آن خود کرده، با پرواز به بیش از 95 کشور دنیا و با در اختیار داشتن بهترین هواپیماها و خدمه آماده ارائه پروازهایی با کیفیت و مطمئن به مسافران از سر تا سر دنیاست. جایگاه های اقتصادی و تجاری و VIP این هواپیمایی و نشستن بر روی صندلی‌های مجهز به کابین‌های دلباز و راحت برای خوابیدن یا مطالعه در طول سفر،کافه، تلویزیون با قابلیت پخش موزیک‌های دلخواه شما با هدفون از ویژگی‌های سفر با این خط هوایی است. مهمانداران و خدمه این پرواز فرانسوی با لباس‌های مشکی مزین شده با نوار سفید رنگ یکی از مجرب‌ترین کادرهای پرواز دنیا را در اختیار دارند که همه امکانات از جمله آرامش، سرگرمی و تفریح را در طول سفر برای شما فراهم کنند. شما می‌توانید با هزینه و کیفیت نسبتا بالا با ایرفرانس از تهران به کشورهای فرانسه، مراکش، نیجریه، موریس، الچزایر، ساخل عاج و آفریقا سفر کنید.

منظم‌ترین خط هوایی دنیا

سومین ایرلاین بزرگ اروپا با نام معروف ترکیش ایرلاین از سال 1933 میلادی وارد چرخه رقابت خطوط هوایی دنیا شد. این ایرلاین با در اختیار داشتن به روز ترین هواپیماها و امکانات برای 250 مقصد گردشگری دنیا آماده شده و یکی از منظم‌ترین خطوط هوایی در تعیین ساعت پرواز و به زمین نشستن هواپیماها را دارد. کابین‌های فرست کلاس، اقتصادی و تجاری این هواپیما به شما اجازه می‌دهد تا از امکاناتی مانند ارائه سرویس حوله گرم/سرد،انواع نوشیدنی‌های لوکس، دادن لباس و دمپایی راحت به مسافر و وسایل کامل اصلاح مردانه در دستشوئی، منوی مخصوص غذای گرم و سوپ، شیرینی و میوه‌های مخصوص ترکیه و دیگر کشورها، مونیتور 23 اینچ برای تماشای 200 ساعت انواع فیلم، اخبار و مستند، انواع بازی‌های کامپیوتری در کابین و امکان استفاده از لپ تاب و ارسال sms و ایمیل از هواپیما لذت ببرید. این خط هوایی هم چنین یکی از خوش‌پوش و برخورد ترین خدمه را با پوشیدن لباس‌های سرمه‌ای همراه دستمال گردن‌های ساتن در اختیار دارد. هزینه پرواز با ترکیش ایرلاین که رتبه 4 را در دنیا کسب کرده حدود 1 تا 6 میلیون تومان است.

سفری شیک و به صرفه داشته باشید

ششمین ناوگان بزگ هوایی دنیا را کشور آلمان با شرکت هواپیمایی لوفت هانزا در اختیار دارد. این شرکت هواپیمایی که سال‌هاست از تهران پرواز هایی پرطرفدار را تا کانادا، هلند،لندن، آلمان، امریکا و بسیاری کشورهای دیگر با هواپیماهای مدرن خود دارد یکی دیگر از خطوط هوایی با کیفیت و مجهز برای سفرهای شماست. تاخیر در این خط هوایی معنایی ندارد و تمام خدمه وظایفشان را به نحو احسن در داشتن سفری خاطره انگیز در خدمت شما انجام می‌دهند. امکاناتی که در ارائه سرویس اینترنت پرسرعت داخل کابین هواپیما، صندلی‌های فرست کلاسc، پرسنل متخصص و مجرب، و تامین ایمنی در پرواز خلاصه و از طریق مهمانداران خوش ظاهر لوفت هانزا به شما پیشنهاد می‌شود. اما نکته این جاست که شما می‌توانید بلیت‌هایی به مراتب مقرون ‌به‌صرفه‌تر از باقی خطوط هوایی را برای خود تهیه و از مسیر هوایی سفرتان لذت ببرید. فراموش نکنید با انتخاب این شرکت هوایی برای پروازهای خارجی تان از ترانسفر رایگان فرودگاهی هم برخوردار خواهید شد.

سرگرم کننده‌ترین شرکت هواپیمایی

از خوش‌نام‌ترین خطوط هوایی دنیا که به پروازهایی خاطره انگیز و مجلل مشهور است امارات ایرلاین می‌توان نام برد. هواپیمایی که تا دو سال پیش که از جهت خدمات و کیفیت در دنیا اول بود و تا امروز درجه A را در نو پرواز و شکل خدمات و امکانات خود را دارد. خط هوایی امارات که لقب بزرگترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه را با خود دارد در هفته بیش از 3500 پرواز به 133 شهر در 74 کشور جهان، انجام می‌دهد و بالاترین آمار در انتقال مسافران بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. پرواز با این شرکت هواپیمایی در کنار جاذبه های وسوسه‌انگیزش، شما را متحمل هزینه زیادی خواهد کرد با این حال در کنار امنیت و آسودگی خاطر استفاده از امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون، ماساژور، پارتیشن خصوصی، چراغ‌های مطالعه و شارژ و پورت USB در کابین‌های تجاری،فرست کلاس و اقتصادی با توجه به نوع هواپیما فراهم است. امارات دومین شرکتی هواپیمایی است سیستم سرگرمی مثل 1200 کانال تلویزیونی زنده با اپدیت اتوماتیک اخبار، مشاهده دوربین خارج هواپیما، سرویس اینترنت پرسرعت، بازی‌های ویدئویی، فیلم و انیمیشن، موزیک و ایمیل سرور شخصی را برای همه کابین‌ها تعبیه کرده است. به علاوه اینکه تعدد و تنوع ساعت پروازها این شرکت برای انتخاب و راحتی مسافران یکی از دلایل محبوبیت بی اندازه این خط هوایی محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید کم هزینه سفر کنید

«ایر آسیا ایکس»؛ همین چند وقت پیش جشن آغاز به کار این شرکت هواپیمایی در هتل آزادی تهران برگزار شد. شرکت هواپیمایی  ایر آسیا ایکس  که زیر مجموعه از شرکت هواپیمایی ایر آسیا مالزی است و به سفر‌های کم هزینه  و اقتصادی‌اش مشهور است. پروازهای با سه عنوان کلاس ارزان قیمت، کلاس متوسط و کلاس تجاری که در طول روز تعداد زیادی مسافر را با ایرباس‌هاس نونوار خود جا به جا می‌کند. ارائه نوشیدنی و غذاهای متنوع در طول سفر و فراهم آوردن امکان مطالعه و استراحت شما با کمک صندلی‌های مجهز از ویژگی‌های این هواپیمایی آسیایی است. خدمه یکدست سرخ پوش این شرکت هم از مجرب‌ترین کادر پروازی هستند تا خدمات لازم به شما را تا رسیدن به مقصد به بهترین شکل ارائه دهند. به‌زودی قرار است تعداد مقاصد و پروازهای این شرکت از تهران با اعلام قبلی افزایش یابد که این خود برای عده‌ای که سفرهای پر تعدادی را در طول سال تجربه می‌کنند و برای پرداخت هزینه‌های بالا نگران هستند، امیدوار کننده است.


فرانسه در رقابت‌های یورو 2016 در خانه بازی می‌کند و این به صورت خودکار یک امتیاز برای آنها، نسبت به 23 تیم دیگر، است. البته همیشه فشار انتظارات روی تیم میزبان بیشتر از سایر تیم‌هاست اما بازی در خانه با احساس آرامش و آشنایی از شرایط وجود دارد که نکات منفی را کم اثر می‌کند. اگر فرانسه شروع خوبی در رقابت‌های یورو داشته باشد مطمئنا بازی در خانه به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند برای سومین‌بار قهرمان اروپا شوند.

آبی‌ها پیش از این دو بار از امتیاز میزبانی تورنمنت‌های بزرگ استفاده کردند و قهرمان یورو 1984 و جام‌جهانی 1998 شدند و با توجه به اینکه دیدیه دشان سرمربی فعلی فرانسه در جام‌جهانی 1998 و یورو 2000 جام قهرمانی را بالای سر برده، آنها کسی را روی نیمکت دارند که تجربه این شرایط را دارد و می‌داند چطور تیم را به مراحل بالاتر برساند.

اگرچه فرانسه به دلیل میزبانی در مرحله مقدماتی حضور نداشت اما آنها با داشتن تعدادی از بهترین استعدادهای فوتبال اروپا می‌توانند یکی از مدعیان اصلی باشند؛ بازیکنانی مانند انگولو کانته، هافبک لسترسیتی، که نامزد جایزه بازیکن فصل لیگ‌برتر هم بود و کینگزلی کومان، مهاجم گلزنی که این فصل به طور قرضی از یوونتوس به بایرن پیوست. حضور این بازیکنان کار را برای بازیکنان باتجربه‌تر فرانسه برای حضور در یورو دشوارتر کرد و البته دیدارهای سخت‌تری هم برای حریفان رقم خواهد زد.

بزرگترین دغدغه دشان نیز انتخاب قوی‌ترین ترکیب اصلی است؛ ترکیبی که بتواند خیلی زود در کنار هم جا بیفتد. موضوعی که می‌تواند حداقل روی کاغذ به او کمک کند این است که فرانسه در ضعیف‌ترین گروه ممکن قرار دارد. آنها رقابت‌ها را با دیدار مقابل رومانی در پاریس آغاز می‌کنند. هر چند شاگردان آنجل یوردانسکو در مرحله مقدماتی یورو شکستی نداشتند اما هرگز در دیدارهای رسمی مقابل فرانسه به پیروزی نرسیدند.

تیم دشان در دیدار دوم در شهر مارسی مقابل آلبانی قرار خواهد گرفت و 4 روز بعد در آخرین دیدار مرحله مقدماتی به مصاف سوئیس می‌روند. با توجه به اینکه تیم اول این گروه با یکی از تیم‌های سوم گروه‌ها روبه‌رو می‌شود، کاملا قابل پیش‌بینی است که فرانسه کار دشواری تا رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی نداشته باشد.

حداقل تیری هانری، ستاره سابق فرانسه، که با این تیم قهرمان یورو 2000 شده بود، اینطور فکر می‌کند. او به تازگی گفته: «من به خاطر اینکه فرانسوی هستم، این حرف را نمی‌زنم؛ من فکر می‌کنم فرانسه بازی‌های خوبی ارائه خواهد داد و می‌تواند قهرمان شود. وقتی یک رقابت بزرگ در خانه برگزار می‌کنیم، شرایط راحت نیست اما توانستیم جام‌جهانی 1998 و یورو 1984 را در خانه ببریم. بله، این تورنمنت در فرانسه است و انتظارات نیز بالاست. می‌دانم آلمان چه توانایی‌هایی دارد، اسپانیا هم هر چند در جام‌جهانی بد بود اما آنها هم جزو مدعیان هستند. اما من فکر می‌کنم این تیم فرانسه برای قهرمانی به اندازه کافی خوب است. آنها در واقع واقعا خوب هستند.»


فرانسه باید در این رقابت‌ها با غیبت کریم بنزما کنار بیاید. مهاجم رئال به دلیل نقش داشتن در پرونده اخاذی از متیو والبوئنا از فهرست تیم کنار گذاشته شد. اما با حضور آنتوان گریزمان که فصل فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت و دو نفر از بهترین هافبک‌های اروپا یعنی پل پوگبا و بلیز ماتئویدی و همین‌طور داشتن دروازه‌بان درجه یکی به نام هوگو لوریس، سال 2016 می‌تواند سال فرانسه باشد.


فرانسه در ماه مارس دو دیدار دوستانه انجام داد. آنها ابتدا در خانه هلند 3 ـ 2 پیروز شدند و سپس در خانه، 4 ـ 2 روسیه را شکست دادند؛ نتایجی که توانایی بالای آنها در کارهای هجومی را نشان می‌دهد. آنها بدون بنزما 7 گل زدند و البته 4 گل هم دریافت کردند که بعضی از آنها ساده و مضحک بود. علیرغم دغدغه‌‌های دفاعی، دیدیه دشان در مورد احتمال موفقیت تیمش خوشبین است:«ما با این قصد به رقابت‌ها پا می‌گذاریم که قهرمان شویم. می‌توان هم فروتن بود و هم جاه‌طلبی داشت.»

نظرات از فرانسه

بیزنته لیزارازو، ملی‌پوش سابق فرانسه: فرانسه می‌تواند به نیمه نهایی برسد، قهرمانی در رقابت‌ها دشوارتر است اما در چنین رقابت‌هایی اگر آماده‌سازی خوب پیش برود و آنها کمی شانس داشته باشند، نمی‌توان فرانسه را کاملا از جمع مدعیان دور دانست. اما فکر می‌کنم هدف اول تیم باید رسیدن به نیمه نهایی باشد.

 

 

ریموند دومنک، سرمربی سابق تیم‌ملی فرانسه: در حال حاضر فکر نمی‌کنم فرانسه بتواند قهرمان شود. به نظرم بهتر است واقع‌بین باشیم تا اینکه بعدا ناامید شویم. آنها در تیم بازیکن "لیدر" به اندازه کافی ندارند. در تیم بازیکنان بزرگی حضور دارند که در باشگاه‌های بزرگ بازی می‌کنند و می‌توانند در بازی‌های بزرگ نمایش‌های خوبی ارائه بدهند مانند پوگبا و گریزمان اما این کافی نیست. به من بگویید در حال حاضر لیدر این تیم چه کسی است؟ لیدر تیم دیدیه دشان است که او هم سرمربی است.


روبر پیرس، بازیکن سابق تیم‌ملی فرانسه: به نظر من بزرگترین ستاره فرانسه پل پوگباست. او بازیکن مهمی برای تیم است. نمی‌خواهم بگویم که او بازیکن غیرقابل جانشینی است زیرا نمی‌خواهند فشار زیادی روی او وارد کنم. اگرچه به نظر می‌رسد او می‌تواند با این فشار به خوبی کنار بیاید. فکر می‌کنم او می‌تواند موتور محرک تیم باشد.

 

فرانسه چطور بازی می‌کند؟

دیدیه دشان نشان داده سیستم مورد علاقه‌اش 3ـ3ـ4 است. آنها در 7 دیدار از 10 دیدار اخیرشان با این سیستم بازی کردند، از جمله در هر دو دیدار دوستانه ماه مارس. بعد از استفاده از سیستم 1ـ3ـ2ـ4 مقابل آلبانی در تابستان سال قبل که با شکست 1 بر صفر فرانسه همراه بود، دشان تصمیم گرفت در دیدار مقابل پرتغال در دسامبر از سیستم 2ـ4ـ4 استفاده کند اما هیچ کدام از این آرایش نتیجه مورد نظر دشان را نداشت و این باعث شد تا او فلسفه‌اش را به طور کلی تغییر بدهد.

 

در تیم فرانسه 4 بازیکن هستند که جایگاهشان تقریبا قطعی است؛ هوگو لوریس درون دروازه خواهد بود، بلیز ماتوئیدی و پل پوگبا دو پست خط میانی را اشغال می‌کنند. این دو نشان دادند که می‌توانند به خوبی یکدیگر را تکمیل کنند، پوگبا نظم خط میانی را فراهم می‌کند و ماتوئیدی در کارهای هجومی به مثلث خط حمله یاری می‌‌رساند. آنتوان گریزمان هم در خط حمله قرار خواهد گرفت. در غیاب بنزما، احتمالا آندره پیرژینیاک در کنار او بازی خواهد کرد.


در خط دفاعی شرایط نامشخص‌تر است. لورن کوشیلنی شانس بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی دارد. در حالی که الیاکیم مانگالا و رامی در نیم فصل چندان درخشان نبودند. برای دو پست مدافعان کناری، دشان باید به سراغ گزینه‌های جوان یا بسیار باتجربه‌تر برود. باکاری سانیا و پاتریس اورا بازیکنانی جوان نیستند و لوکاس دینیه هم به دنبال پیدا کردن جایی در ترکیب اصلی فرانسه است.

 

 

 

 

درباره سرمربی:


دیدیه دشان (فرانسه ـ 47 ساله)


هر چند اریک کانتونا بعد از قهرمانی فرانسه در جام‌جهانی 1998 و یورو 2000 او را تدارکات تیم خوانده بود، اما دشان در هر دو تورنمنت کاپیتان فرانسه بود و دستاوردهای فوتبالی بی‌نظیری دارد. علاوه بر این دو قهرمانی با فرانسه، او در سال‌های 1993 و 1996 با مارسی و یوونتوس قهرمان چمیونزلیگ شده و این نشان می‌دهد که رزومه بازی‌اش تا چه اندازه درخشان است. او پیش از اینکه در سال 2012 هدایت فرانسه برعهده بگیرد سرمربی موناکو، یوونتوس و مارسی نیز بود.


 
دشان از زبان خودش:


1- فوتبال مانند زندگی است، همه نمی‌توانند مهندس باشند شما نیاز به کارگر هم دارید.


2- همه بازیکنان باید از استعدادشان به سود کل تیم استفاده کنند. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد اما اگر در مقطعی بازیکنی داشته باشم که در مقابل این اصل قرار بگیرد و به خاطر اینکه مصلحت تیم به خطر می‌افتد، آن وقت من مجبورم او را کنار بگذارم.


3- بازیکنان زیادی هستند که من از قبل، از حضورشان در فهرست خودم برای یورو مطمئن بودم. گفته بودم که 20 بازیکن را از قبل انتخاب کردم زیرا نمی‌خواستم چیزی را به قضا و قدر بسپارم. می‌خواستم از قبل روی پلن B و یا حتی C فکر کنم.

 

 

 

 

فهرست کامل فرانسه برای یورو 2016:

 

دروازه بان‌ها: بندیکت کاستیل ( رن) - هوگو لوریس ( تاتنهام) - استیو مانداندا ( المپیک مارسی)

 

مدافعان: لوکاس دینیه( آ اس رم) - عادل رامی( سویا) - پاتریس اورا( یوونتوس) - کریستوف ژالت( المیپک لیون) - لورنت کوشیلنی( آرسنال) - مانگالا( منچسترسیتی) - ساموئل اومیتی( لیون)- باکاری سانیا( منچسترسیتی)

 

هافبک ها: یوهان کابای( کریستال پالاس) - مورگان اشنایدرلین( منچستریونایتد) - انگولو کانته( لسترسیتی) - بلیز ماتوئیدی( پاری‌سن ژرمن) - پل پوگبا( یوونتوس) - موسی سیسوخو( نیوکاسل)

 

مهاجمان: کینگزلی کومان( بایرن مونیخ) - آندره پیر ژینیاک( تایگرز) - اولیور ژیرو( آرسنال) - آنتوان گریزمان( اتلتیکو مادرید) - آنوتونی مارسیال( منچستریونایتد) -دیمیتری پایه(وستهم)


تنها 6 روز به آغاز رقابت های یورو 2016 باقی مانده و از امروز به معرفی ‏تیم های حاضر در این رقابت ها خواهیم پرداخت. امروز می توانید پروفایل مربوط به تیم های گروه ‏A‏ را ‏از لینک های زیر دنبال کنید:‏

معرفی تیم های یورو 2016؛ فرانسه

معرفی تیم های یورو 2016؛ رومانی

معرفی تیم های یورو 2016؛ سوئیس

معرفی تیم های یورو 2016؛ آلبانی


در پی تمام گمانه زنی هایی که در خصوص آینده پژمان منتظری و مجتبی جباری در باشگاه الاهلی به گوش می رسید سایت خبری kooora ار جدایی رسمی این دو بازیکن از تیم قطری خبر داد و نوشت:«مدیران الاهلی به دنبال جانشینان مناسبی برای بازیکنان خارجی خود برای فصل آینده هستند».


به نوشته این سایت مجتبی جباری بر اساس توافقی دو جانبه یک سال باقی مانده از قرارداد خود را فسخ کرد تا در کنار پژمان منتظری که با اتمام قراردادش زیر بار تمدید آن نرفت به محسن یاگور مهاجم سنگالی بپیوندد که چند روز پیش الاهلی را ترک کرده بودند.


با رسمی شدن جدایی این دو ستاره حالا شایعات پیرامون بازگشت آنها به لیگ برتر و باشگاه استقلال بیش از پیش به گوش می رسد به خصوص که هم جباری هم منتظری رابطه بسیار خوبی با علی منصوریان دارند و بدشان نمی آید سال های پایانی خود را در تیم استقلال سپری کنند.


بازار تبریک به والیبالیست ها پس از صعود به المپیک داغ است؛ تیم ملی والیبال ایران پس از پیروزی 3-1 برابر لهستان موفق شد تا پس از 52 سال المپیکی شود و در المپیک ریو شاگردان لوزانو حضور داشته باشند. 
تبریک های ورزشکاران ایرانی به والیبالیست ها را مرور می کنیم:

علی کریمی

تبریک به ایران و خسته نباشید به بروبچه های والیبال و جناب داور زنی، دمتون گرم.

محسن مسلمان

دمتون گرم، غیر ممکن ممکن کردین، کاپیتان معروف عشق منی، میریم واسه المپیک هورا.

 

 

علی دایی

خسته نباشید بچه ها ، حماسه آفریدید.

مهدی پاکدل

دمتون گرم شیر مرداى ایران. ماشالله

امیر قلعه نویی


محقق شدن آرزو و رویای 52 ساله، المپیکی شدن والیبال ایران، مبارک مردم خوب ایران

رامبد جوان


تبریک به همه، المپیکی شدیم

 

 

محسن بنگر

 

ماشاالله شیرمردهای ایران زمین

 

 

علی پروین


صعود تیم والیبال ایران به المپیک بعد از 52 سال را به همه ملت ایران تبریک می گم.درود ب بلند قامتان ابران گل کاشتید.

 

 

پوریا پورسرخ


درود به اونایی که باعث سربلندی و خوشحالی مردمشون شدن

 

 

جواد رضویان


به نام حضرت حق، درود بر شیرمردان والیبال ایران عزیز ، المپیکی شدن گوارایتان،
سربلند ایران،سرفراز ایرانی
یا حق

 

 

رسول خطیبی


یاشاسین سعید معروف افتخار آذربایجان و تبریک ویژه به مردم ایران و کادر و بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بابت صعود به المپیک

 

 

 

احمد نورالهی


خسته نباشید با غیرتا، دمه همتون گرم، تبریک به همه مردم ایران، فرهاد عشقی داداشی.

 


یادگار امام با حضور در برنامه نگاه یک تلویزیون به تحلیل انقلاب و ابعاد مختلف زندگی امام خمینی (ره) پرداخت.

گزیده سخنان سیدحسن خمینی در زیر می آید:

برخی میگویند من متولد نجفم، اما من متولد قم هستم و گاهی ته لهجه ی قمی من مشخص می شود

{خطاب به مجری} بالاخره ناپرهیزی کردید و بعد از سال ها ما را به تلویزیون دعوت کردید

{خطاب به مجری} به قول اقای روحانی، یک حمله ی گاز انبری به شما کردم، جا زدید

دین فقط حجاب و نماز و روزه نیست، دین رعایت حق الناس است، دین عدم وجود فقر در جامعه است، دین اجازه یافتن افراد جامعه براى سخن گفتن آزادانه است.

ممنوع التصویر کردن و ممنوع البیان کردن کسی مسخره کردن خودمان است

عده اى که در انقلاب نقشى نداشتند، وقتى پلو را آوردند سر سفره نشستند. البته سفره انقلاب متعلق به همه است، اما جا را براى بقیه تنگ نکنند

نمی توانیم هیچ تفکری را اگر مردم نمی خواهند در کشور حاکم بکنیم   

مقام معظم رهبری خلف شایسته امام هستند و انشاالله سایه ایشان بر سر همه ما مستدام باشد                                                      

انشالله شاهد صداوسیمای بازتر و بهتری باشیم