سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

علی کریمی پس از 18 سال حضور در فوتبال حرفه‌ای ایران، امارات، آلمان و قطر برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد تا آخرین بازمانده از نسل طلایی فوتبال ایران نیز کفش‌هایش را بیاویزد.

http://www.khazaronline.com/images/axe10954.jpg

دوران باشگاهی
محمدعلی کریمی پاشاکی، متولد 17 آبان‌ماه 1357 از دوران نوجوانی کار خود را در تیم‌های پایه نفت تهران آغاز کرد و پس از حضور در تیم نوجوانان سایپا راهی تیم جوانان فتح تهران شد. او 18 سال بیشتر سن نداشت که توانست به تیم بزرگسالان فتح راه پیدا کند تا دوران حرفه‌ای ار سال 1375 آغاز شود. کریمی با درخشش در تیم فتح و در 20 سالگی مورد توجه پرسپولیس قرار گرفت و در حالی که همزمان استقلالی‌ها نیز او را می‌خواستند اما این بازیکن تکنیکی تصمیم گرفت پیراهن پرسپولیس را به تن کند.

http://www.kelishe.com/wp-content/uploads/2013/05/ali-karimi.jpg

کریمی که سال 77 به پرسپولیس رفت، در همان سال با مشکل محرومیت از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا روبرو شد. وی به دلیل کتک زدن داور در حین برگزاری دیدار تیم‌های امید ایران و ویتنام با دو سال محرومیت روبرو شد که با اعتراض به این حکم یک سال محرومیتش کاهش یافت. کریمی پس از گذراندن محرومیتش تا سال 80 در پرسپولیس حضور داشت و در 43 بازی موفق شد 11 گل برای سرخپوشان به ثمر برساند.

http://www.facetv.ir/wp-content/uploads/2014/06/1355945664921.jpg

کریمی با درخشش در پرسپولیس با پیشنهادهای مختلفی از جمله اتلتیکو مادرید اسپانیا روبرو شد اما تصمیم گرفت در سن 23 سالگی به الاهلی امارات برود  و فوتبالش را به عنوان یک لژیونر در کشورهای حوزه خلیج فارس بگذراند. کریمی 4 سال در فوتبال امارات حضور داشت و سال‌های درخشانی را در این تیم سپری کرد. اوج کار کریمی زمانی بود که در تیم ملی خوش درخشید و در جام ملت‌های 2004 آسیا موفق شد به عنوان سومی این رقابت‌ها برسد. در همان سال وی به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد و پیشنهادهای اروپایی جدیدی نیز به این بازیکن رسید.

http://www.uploadax.com/images/96209726604160394036.jpg

شماره 8 تیم ملی که پس از درخشش در تیم ملی با پیشنهادهایی از لالیگا، بوندسلیگا، سری A و تیم‌های مطرحی چون رئال مادرید، رم و یوونتوس روبرو شده بود، به پرافتخارترین تیم آلمانی پیوست و شماره 8 بایرن مونیخ را به تن کرد. در حالی که سردبیر روزنامه کیکر آلمان گفته بود وی برف مونیخ را نمی‌بیند اما دو سال حضور کریمی -84 تا 86- در بایرن مونیخ که یک نزدیک یک سال آن با مصدومیت سپری شد برای کریمی 42 بازی، 4 گل و قهرمانی در بوندسلیگا و جام حذفی آلمان در فصل 2006-2005 را به همراه داشت.

http://persianv.com/pimg/sportmt/blog_1/643_1.jpg

پایان کار دو ساله علی کریمی در بایرن مونیخ که انتقادهای زیادی را هم نسبت به جدایی این بازیکن به مسئولان این باشگاه به همراه داشت، آغاز کار او در فوتبال قطر بود. بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان سال 86 تا 87 در تیم قطر بازی کرد و در حالی که سال دوم حضورش در قطر را می‌خواست با السیلیه بگذراند اما به پرسپولیس بازگشت.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/8/83/Ali_karimi_steel_Azin.jpg

کریمی در حالی که می‌خواست پس 2717 روز بار دیگر با لباس پرسپولیس به میدان برود، هواداران زیادی را به ورزشگاه کشاند و در هفته هشتم لیگ هشتم و در بازی برابر پگاه گیلان (داماش) نزدیک به 90 هزار تماشاگر برای تشویق او به ورزشگاه آزادی رفتند تا بازی این بازیکن را از نزدیک ببینند. کریمی در لیگ هشتم و در 21 بازی موفق شد 5 گل برای سرخپوشان به ثمر برساند و سپس راهی استیل‌آذین شد. کریمی قراردادی دو ساله را با استیل‌آذین امضا کرد تا از سال 88 تا 90 در این تیم حضور داشته باشد، اما پس از مشکلاتی که با مصطفی آجورلو، مدیرعامل وقت این باشگاه پیدا کرد راهی شالکه 04 آلمان شد.


http://static.melateiran.com/thumbnail/br5zws6nirwo0o0/mikGuIPOEsq5UBtu3Qtk3A==/%D8%B9%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C.jpgبازیکن پیشین بایرن مونیخ که پس از حضور در شالکه 04 و در کنار بازیکنی چون رائول گونزالس انگیزه دوباره‌ای برای ادامه فوتبالش گرفت و با اینکه یک بازی بیشتر برای این تیم انجام نداد، اما در همان سال موفق شد با آبی‌پوشان آلمانی به قهرمانی جام حذفی برسد. کریمی پس از بازگشت از شالکه بار دیگر به پرسپولیس پیوست و از سال 90 تا 92 در این تیم حضور داشت. این بار انجام 40 بازی و به ثمر رساندن 13 گل سهم شماره 8 در تیم محبوب پایتخت بود و در حالی که پس از بازی خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا در فینال جام حذفی برابر سپاهان از فوتبال خداحافظی کرد، اما فصل گذشته به تراکتورسازی رفت و موفق شد با این تیم نیز به قهرمانی جام حذفی ایران برسد.

دوران ملی
کریمی در سال 76 همراه با حسین شمس، سرمربی وقت تیم فتح تهران به اردوی بروجرد تیم ملی رفت تا جزو بازیکنان اعزامی ایران به جام جهانی 98 فرانسه شود، اما ایویچ به دلیل اینکه با واسطه وارد اردوی تیم ملی شده بود، به نحوه ورودش ایراد گرفت و با تمام نکات مثبت فنی این بازیکن او را در تیم ملی نپذیرفت. کریمی پس از حضورش در پرسپولیس موفق شد به تیم ملی نیز راه پیدا کند و پس از انجام چهارمین بازی‌اش در لیگ و گلزنی برابر سایپا در تاریخ 11 مهر ماه 1377 برای اولین بار به دعوت منصور پورحیدری پیراهن تیم ملی را به تن کرد.

کریمی همراه با تیم ملی در بازی‌های آسیایی 98 بانکوک موفق شد به قهرمانی این مسابقات برسد اما محرومیتش به دلیل کتک زدن داور او را یک سال از تیم ملی دور کرد. بازگشت او به تیم ملی پس از محرومیت همراه با جام ملت‌های 2000 آسیا بود. سپس کریمی با تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2002 شرکت کرد و با اینکه نتوانست با ایران در این مسابقات موفق باشد و راهی مرحله نهایی جام جهانی شود، اما در پایان و درخشش برابر حریفان لقب «جادوگر» را به خود اختصاص داد.

درخشش کریمی در لباس تیم ملی در جام ملت‌های 2004 بود که با بازی خوبش برابر کره‌جنوبی و هت‌تریک در این دیدار تیم ملی را راهی مرحله نیمه نهایی این مسابقات کرد. کریمی نقش مهمی در مقام سومی ایران در جام ملت‌های آسیای 2004 چین داشت و سپس در بازی‌های دوستانه تیم ملی هم درخشید. زمانی که در بازی دوستانه تیم ملی برابر رم درخشید و در دیدار خیرخواهانه با آلمان که به خاطر مردم زلزله‌زده بم در ورزشگاه آزادی برگزار شد، آلمانی‌ها را مقهور تکنیک خود کرد. کریمی با درخشش برابر آلمان نیز لقب دیگری برای خود دست و پا کرد و این بار «مارادونای آسیا» نام گرفت.

شماره 8 نامی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2006 آلمان هم همراه با ستاره‌های فوتبال ایران نظیر مهدی مهدوی‌کیا، علی دایی، وحید هاشمیان و ... موفق شدند تیم ملی را به جام جهانی ببرند تا ایران بعد از 8 سال بار دیگر حضور در این مسابقات را تجربه کند. بدشانسی کریمی در آستانه جام جهانی رقم خورد و در حالی که مدت زمان زیادی تا جام جهانی نمانده بود، او در تیم باشگاهی خود یعنی بایرن مونیخ مصدوم شد تا پس از گذراندن این مصدومیت نیز آمادگی زیادی نداشته باشد. مصدومیت باعث شد تا کریمی در جام جهانی درخشش لازم را نداشته باشد و البته لگد زدن او بعد از تعویش در بازی با پرتغال نیز حاشیه‌های زیادی برای او درست کرد.

کریمی با تیم ملی در جام ملت‌های 2007 موفق نبود و شکست تیم ملی در ضربات پنالتی برابر کره‌جنوبی مانع حضور ایران در مرحله نیمه نهایی شد. کریمی بعد از این دوره در زمان مربیگری علی دایی با سرمربی تیم ملی به مشکل خورد و باز هم از تیم ملی دور بود تا زمانی که افشین قطبی جانشین علی دایی در تیم ملی شود. تیم ملی شانس کمی برای صعود به جام جهانی 2010 داشت و در این راه کریمی هم توسط قطبی به تیم ملی فراخوانده شد، اما مساوی در بازی پایانی برابر کره‌جنوبی مانع صعود تیم ملی به جام جهانی شد.

عدم صعود تیم ملی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی و ادامه حضور افشین قطبی در تیم ملی، خداحافظی کریمی از فوتبال را در پی داشت. او نیز مانند مهدوی‌کیا و هاشمیان از تیم ملی خداحافظی کرد تا تیم ملی در جام ملت‌های 2011 قطر بدون ستاره‌هایش حاضر شود. پس از قطبی، کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را به عهده گرفت و این مسئله بازگشت شماره 8 به تیم ملی را به همراه داشت. کریمی یکی از ارکان اصلی تیم کی‌روش بود و سرمربی پرتغالی تیم ملی اعتماد زیادی به این بازیکن داشت، اما در ادامه و خداحافظی لفظی او در بازی پرسپولیس و سپاهان، باعث شد کی‌روش دیگر کریمی را به تیم ملی دعوت نکند. در حالی که کریمی امید زیادی داشت تا با تیم ملی در جام جهانی 2014 حضور داشته باشد، اما این اتفاق رخ نداد تا او یکی از غایبان بزرگ ایران در جام جهانی لقب بگیرد.

کریمی در حالی به این شکل پرونده فوتبال ملی‌اش از سال‌های 77 تا 92 بسته شد که 127 بازی ملی در کارنامه داشت و موفق شد با این تعداد بازی ملی 38 گل به ثمر برساند. او در حالی که بارها اعلام کرده بود قصد دارد با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند، اما در سن 36 سالگی و بدون انجام بازی خداحافظی کفش‌هایش را آویخت تا با بازیکن تکنیکی فوتبال کشورمان در مستطیل سبز، با تمام افتخاراتش خداحافظی کنیم.

افتخارات

افتخارات باشگاهی:
قهرمانی در لیگ آزادگان (2 بار) 78-77 و 79-78 همراه با پرسپولیس

نایب قهرمانی در لیگ آزادگان (یک بار) 80-79 همراه با پرسپولیس

سومی در جام باشگاه‌های آسیا (2 بار) 79-78 و 80-79 همراه با پرسپولیس

قهرمانی در جام حذفی فوتبال امارات (2 بار) 2002-2001 و 2004-2003 همراه با الاهلی

نایب قهرمانی در لیگ برتر امارات (یک بار) 2004-2004 همراه با الاهلی

قهرمانی در بوندسلیگای آلمان (یک بار) 2006-2005 همراه با بایرن مونیخ

قهرمانی در جام حذفی آلمان (2 بار) 2006-2005 و 2011--2010 همراه با بیرن مونیخ و شالکه 04

قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران (یک بار) 1392 همراه با تراکتورسازی

افتخارات ملی:
قهرمانی در بازی‌های آسیایی (2 بار) 1998 و 2002

قهرمانی در رقابت‌های غرب آسیا (2 بار) 2000 و 2004

قهرمانی جام بین قاره‌ای آسیا-اقیانوسیه (یک بار) 2003

سومی در جام ملت‌های آسیا (یک بار) 2004

افتخارات فردی:
انتخاب به عنوان بازیکن سال فوتبال آسیا (یک بار) 2004

دومین بازیکن برتر سال فوتبال آسیا و عضویت در تیم منتخب آسیا (یک بار) 2012

آقای گل جام ملت‌های آسیا (یک بار) 2004

عضو تیم منتخب جام ملت‌های آسیا (یک بار) 2004

آقای گل لیگ برتر فوتبال امارات (یک بار) 2004-2003


قرعه‌کشی رقابت‌های نیم فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد و 16 تیم لیگ برتر از برنامه‌های دیدارهای خود در لیگ برتر آینده مطلع شدند. قرعه‌کشی مسابقه‌های فصل چهاردهم لیگ برتر، توسط غلامرضا بهروان، افشین پیروانی و هادی طباطبایی انجام شد.

برای اولین بار پیش از قرعه‌کشی لیگ برتر از قبل زمان داربی پایتخت مشخص نبود.

برنامه دیدارهای نیم فصل چهاردهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

*هفته اول

پرسپولیس - نفت تهران
راه‌آهن - استقلال
استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز
تراکتورسازی تبریز - فولاد خوزستان
سایپا - نفت مسجد سلیمان
صبای قم - ذوب‌آهن اصفهان
پدیده مشهد - ملوان انزلی
سپاهان - پیکان تهران

*هفته دوم

نفت تهران - راه‌آهن
ملوان - صبای قم
ذوب‌آهن - تراکتورسازی
گسترش فولاد - سپاهان
استقلال - استقلال خوزستان
پیکان - سایپا
فولاد خوزستان - پرسپولیس
نفت مسجد سلیمان - پدیده مشهد

*هفته سوم

راه‌آهن - فولاد خوزستان
تراکتورسازی - ملوان انزلی
سایپا - گسترش فولاد
استقلال خوزستان - نفت تهران
پیکان - نفت مسجد سلیمان
سپاهان - استقلال
پدیده مشهد - صبای قم
پرسپولیس -  ذوب‌آهن

*هفته چهارم

ذوب آهن - راه‌آهن
ملوان انزلی - پرسپولیس
پدیده مشهد - تراکتورسازی تبریز
گسترش فولاد - پیکان
فولاد خوزستان - استقلال خوزستان
استقلال - سایپا
صبای قم - نفت مسجد سلیمان
نفت تهران - سپاهان


*هفته پنجم

راه‌آهن - ملوان انزلی
تراکتورسازی - صبای قم
نفت مسجد سلیمان - گسترش فولاد
استقلال خوزستان - ذوب‌آهن
پیکان - استقلال
سپاهان - فولاد خوزستان
پرسپولیس - پدیده مشهد
سایپا - نفت تهران

*هفته ششم

پدیده مشهد - راه‌آهن
ملوان انزلی - استقلال خوزستان
تراکتورسازی تبریز - نفت مسجد سلیمان
استقلال - گسترش فولاد
نفت تهران - پیکان تهران
فولاد خوزستان - سایپا
صبای قم - پرسپولیس
ذوب‌آهن - سپاهان

*هفته هفتم

راه‌آهن - صبای قم
سپاهان - ملوان انزلی
پرسپولیس - تراکتورسازی
گسترش فولاد - نفت تهران
استقلال خوزستان - پدیده مشهد
پیکان - فولاد خوزستان
نفت مسجد سلیمان - استقلال
سایپا - ذوب‌آهن

*هفته هشتم

تراکتورسازی تبریز - راه‌آهن
ملوان انزلی - سایپا
فولاد خوزستان - گسترش فولاد
صبای قم - استقلال خوزستان
ذوب‌آهن -  پیکان
پدیده مشهد - سپاهان
نفت تهران - استقلال
پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان

*هفته نهم

راه‌آهن - پرسپولیس
پیکان - ملوان
استقلال خوزستان - تراکتورسازی تبریز
گسترش فولاد تبریز - ذوب‌آهن
استقلال - فولاد خوزستان
سایپا - پدیده مشهد
سپاهان - صبای قم
نفت مسجد سلیمان - نفت تهران

*هفته دهم

راه‌آهن - نفت مسجد سلیمان
ملوان انزلی - گسترش فولاد تبریز
تراکتورسازی -  سپاهان
پرسپولیس - استقلال خوزستان
پدیده مشهد - پیکان
فولاد خوزستان - نفت تهران
ذوب‌آهن - استقلال
صبای قم - سایپا

*هفته یازدهم

استقلال خوزستان - راه‌آهن
استقلال - ملوان انزلی
سایپا - تراکتورسازی تبریز
گسترش فولاد - پدیده مشهد
پیکان - صبای قم
نفت مسجد سلیمان - فولاد خوزستان
سپاهان - پرسپولیس
نفت تهران - ذوب‌آهن اصفهان

*هفته دوازدهم

راه‌آهن - سپاهان
ملوان انزلی - نفت تهران
تراکتورسازی - پیکان
صبای قم - گسترش فولاد
استقلال خوزستان - نفت مسجد سلیمان
ذوب‌آهن - فولاد خوزستان
پدیده مشهد - استقلال
پرسپولیس - سایپا

*هفته سیزدهم

سایپا - راه‌آهن
فولاد خوزستان - ملوان انزلی
گسترش فولاد - تراکتورسازی
سپاهان - استقلال خوزستان
پیکان - پرسپولیس
نفت تهران - پدیده خراسان
استقلال - صبای قم
نفت مسجد سلیمان - ذوب‌آهن


*هفته چهاردهم

راه‌‌آهن - پیکان
ملوان انزلی - ذوب‌آهن
تراکتورسازی - استقلال
پرسپولیس - گسترش فولاد
استقلال خوزستان - سایپا
پدیده خراسان - فولاد خوزستان
صبای قم - نفت تهران
سپاهان - نفت مسجد سلیمان


*هفته پانزدهم

گسترش فولاد - راه‌‌آهن
نفت مسجد سلیمان - ملوان انزلی
نفت تهران - تراکتورسازی تبریز
پیکان - استقلال خوزستان
فولاد خوزستان - صبای قم
ذوب‌آهن - پدیده خراسان
استقلال - پرسپولیس
سایپا - سپاهان


آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه امام کاظم(ع) کارهای خوب اخلاقی را لشکریان عقل و کارهای بد را لشکریان جهل نامیدند، خاطر نشان کرد: ریا، تظاهر، تجسس، غیبت، توهین، تهمت، دروغ، دخالت در امور دیگران، فاش کردن راز و دوبه هم زنی از لشکریان جهل هستند که انسان را از فرهنگ دینی دور می‌کنند.
http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1392/12/9/54103_924.jpg
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) با تأکید بر اهمیت و ضرورت فرهنگ به عنوان شعار امسال از سوی رهبری معظم، اظهار کرد: معارف اسلامی شامل سه بخش عقاید، احکام و اخلاقیات است که اخلاقیات فرهنگ را شکل می‌دهند و باید ترویج و گسترش یابد.
http://www.kelishe.com/wp-content/uploads/2012/10/hashemi.jpg
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بدترین گناه را ظلم به انسان‌ها دانست و افزود: خداوند حامی افراد مظلوم است و می‌داند به چه شکل حق آنها را از ظالم بگیرد.
http://www.bultannews.com/files/fa/news/1392/1/11/152354_604.jpg
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: تمامی گناهان انسان به جز حق الناس با توبه ای به درگاه خداوند قابل بخشش است، به همین خاطر حق الناس اهمیت فوق-العاده ای دارد.
http://files.namnak.com/images/news/diplomacy/9202_pics/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%A8%D8%B1-%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-no1092.jpg
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مقام معظم رهبری پیش از انتخابات رأی مردم را حق الناس نامیدند، گفت: اگر این جمله کلیدی، وارد فرهنگ سیاسی ما شود، کشور برای همیشه با رأی مردم در انتخابات ثبات و اعتماد خواهد داشت.
http://www.hashemirafsanjani.ir/sites/default/files/imagecache/slider_v5/media/Image/hahsemi-33.jpg
وی اظهار داشت: تمام امکانات حکومتی در جمهوری اسلامی ایران، براساس قانون اساسی متکی به رأی مردم است و مردم در انتخاب نمایندگان مجلس، رئیس جمهور به طور مستقیم و انتخاب رهبری به طور غیرمستقیم نقش دارند.
http://www.president92.ir/images/docs/000000/n00000028-r-b-003.JPG
وی در ادامه سخنان خود به روند شکل گیری دانشگاه آزاد اسلامی در سال 61 پرداخت و گفت: در آن سال‌ها به دلیل وجود روحیه انقلابی و دولتی شدن تمامی امور از جمله دانشگاه‌ها و مدارس، امکان تأسیس دانشگاهی غیردولتی وجود نداشت، اما از آنجایی که دور نگه داشتن مردم از علم و دانش باعث عقب افتادگی کشور می شد، دانشگاه آزاد اسلامی را با سرمایه اعتماد امام (ره) و تمامی سختی‌ها تأسیس کردیم.
http://www.hashemirafsanjani.ir/sites/default/files/imagecache/slider_v5/hashemi2344.jpg
هاشمی رفسنجانی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی هم اکنون با 5 میلیون فارغ التحصیل، یک میلیون و 700 هزار دانشجو، 500 واحد و مرکز آموزشی و 600 مدرسه سما، نیمی از تحصیلات عالیه کشور را برعهده دارد و بدون تحمیل کوچک ترین هزینه به دولت، بار بزرگی را از دوش آن برداشته و در خدمت اسلام، انقلاب و کشور است.
http://lists.jamaran.ir/UserFiles/fa/Images/NewsPhoto/2013/wIMG_0093.jpg
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه هایی از جمله جذب 10 هزار استاد دوره دکتری داشتیم که متأسفانه دو سال به دلیل تغییر مدیریت، به وقفه افتاد، اما خوشبختانه با مدیریت جدید برنامه ها در حال پیگیری و اجراست.
http://images.khabaronline.ir/Images/news/Larg_Pic/23-11-1391%5CIMAGE634961878565241487.jpg
وی همچنین به تغییر نام واحد شهرری دانشگاه آزاد اسلامی به یادگار امام خمینی(ره) اشاره و تصریح کرد: از آنجایی که مرحوم حاج آقا احمد خمینی در تأسیس این دانشگاه نقش داشتند، مزیِّن شدن نام این واحد به ایشان، نوعی قدرشناسی است.
http://www.bultannews.com/files/fa/news/1390/7/20/65494_337.jpg
هاشمی رفسنجانی خطاب به مسئولان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: تلاشتان را بر روی تربیت نیروهای کیفی سطح بالا، متمرکز و رشته های جدید مطابق با نیاز کشور در دانشگاه دایر کنید و سطح این دانشگاه را به اندازه موقعیت معنوی آن که در همجواری با شاه عبدالعظیم، مرقد امام (ره) و مزار شریف شهداست، بالا ببرید.
http://www.mosalas.ir/Content/1392/01/20/image/2-1-20134913815.jpg
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین ماه مبارک رمضان را هدیه الهی برشمرد و افزود: روزه در همه ادیان آسمانی بوده و یکی از اهداف مهم تمرین و تحصیل تقواست.
http://hamblogi.ir/cfs-filesystemfile.ashx/__key/Components.PostAttachments/00.00.01.05.82/16098_5F00_156.jpg
وی همگان را به خواندن خطبه شعبانیه حضرت رسول اکرم(ص) توصیه کرد و گفت: در این ماه، سفره رحمت خداوند باز می شود و اگر استفاده نکنیم، بسیار ضرر کرده‌ایم.
http://shafaf.ir/files/fa/news/1392/4/12/77585_327.jpg
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رمضان را ماه میهمانی خداوند برای انسان‌ها دانست و گفت: در این ماه شیاطین در بند هستند و درهای بهشت باز است.
http://akstube.com/thumbs//images/2013/05/600x400_%D8%B9%DA%A9%D8%B3_%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C_%D9%88_%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%AA%D9%87_%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1_%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C_%D8%A7%D8%B2_%D8%A2%DB%8C%D8%AA_%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87_%D9%87%D8%A7%D8%B4%D9%85%DB%8C_%D8%B1%D9%81%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C.jpg
هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش و در رابطه با جملاتی که توسط دکتر فرج الله موسوی ریاست دانشگاه به نقل از امام و مقام معظم رهبری در ستایش از ایشان در تاریخ ثبت است، گفت: خودم را سربازی از سربازان انقلاب و عنایات آن دو بزرگوار را از حسن ظن می دانم.
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1391/11/30/277698_793.jpg
وی با اشاره به سابقه دوستی و رفاقت با آیت الله خامنه‌ای گفت: در نوجوانی که هر دو طلبه بودیم، با هم آشنا شدیم و در طول 60 سال جز همکاری و همدلی نداشتیم.