سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لباس رسمی مردان ایرانی با خارجی ها تفاوت هایی دارد. در جلسات رسمی خارج از کشور، دیپلمات ها و سیاستمداران خارجی کروات می زنند و در برنامه های بسیار رسمی هم از پاپیون استفاده می شود اما در ایران کت، شلوار و پیراهن، لباس رسمی مردانه را تشکیل می دهند.
هر مرد ایرانی در زمان حضور در یک برنامه رسمی باید 10 چیز به همراه داشته باشد:
1- انگشتر
2- کمربند
3- کارت ویزیت
4- ساعت
5- خودنویس
6- جوراب
7- کفش
8- کت
9- شلوار
10- پیراهن

لباس آقایان دیپلمات باید چگونه باشد؟
رنگ کت و شلوار دیپلمات ها و بازرگانان شناخته شده چطور باید باشد؟
لطفا راه راه نپوشید
* سرمه ای: این رنگ از زمان امپراتوری روم، رنگ اقتدار بود و خانواده امپراتور، لباس های سرمه ای می پوشیدند. می گویند این رنگ را افرادی می پوشند که خودشان را مقتدر و قدرتمند می دانند.
روانشناسان می گویند هر کس کت و شلوار سرمه ای داشته باشد، آدم باهوشی است. رنگ سرمه ای افراد را صادق و قابل اعتماد نشان می دهد. وقتی رهبران کشورهای پرقدرت (از نظر اقتصادی و نظامی) کنار هم جمع می شوند، کت و شلوار سرمه ای می پوشند تا نمایشی از هوش شخصی و قدرت کشورشان باشد.
* خاکستری تیره: رنگ دومی که برای دیپلمات ها استفاده می شود، خاکستری تیره است. البته بعضی ها معتقدند که خاکستری، رنگ بی طرفی است. اگر در یک میهمانی دو طرف دعوا حاضر باشند، فرد میانجی با پوشیدن لباسی به رنگ خاکستری نشان می دهد که با کسی سر جنگ و دعوا ندارد.
* قهوه ای: سومین رنگ دیپلماتیک، قوه ای است که بیشتر آدم های احساساتی آن را می پوشند.
* مشکی: معمولا به این رنگ، نگاه منفی دارند اما از طرفی رنگ صلابت هم به حساب می آید. کسی که بخواهد حرفش را به کرسی بنشاند، مشکی می پوشد.
* راه راه یا ساده: کت و شلوار را معمولا ساده انتخاب می کنند. لباس مشکی راه راه، صلابت مشکی ساده را ندارد به خصوص اگر فاصله خطوط روشن آن کمتر از یک سانتی متر باشد. هیچ دیپلمات یا بازرگانی نباید کت و شلواری بپوشد که فاصله خطوط راه راه آن کمتر از این مقدار است.
چرا؟
زمانی، شخصیت منفی یک فیلم مافیایی کت مشکی راه راهی پوشیده بود که در ناخودآگاه بینندگان تاثیر بدی می گذاشت، به همین دلیل پوشیدن این مدل کت و شلوار را پیشنهاد نمی کنند.
لباس آقایان دیپلمات باید چگونه باشد؟

* دکمه های کت:
در کت های دو دکمه که از سال 2008 مد شده، در مواقع عادی یعنی ایستادن، راه رفتن، مصاحبه، عکس گرفتن و تحویل سند، باید دکمه بالایی بسته و دکمه پایینی باز باشد. اگر دکمه کت دیپلمات ها باز باشد ایرادی ندارد اما در این صورت به این معناست که حرف جدی در میان نیست و می توان شوخی کرد.
جوراب
هم رنگ شلوار
جوراب باید هم رنگ شلوار باشد. بعضی ها فکر می کنند جوراب سفید شیک و رسمی است اما اصلا چنین چیزی درست نیست. جوراب سفید – آن هم سفید حوله ای – فقط برای زمان ورزش مناسب است! با لباس تیره نباید جوراب روشن پوشید. بعضی ها می گویند خوبی جوراب سفید این است که سریع تغییر رنگ می دهد و کثیفی اش فوری مشخص می شود، در صورتی که جوراب را باید هر روز عوض کرد و نباید منتظر تغییر رنگ آن ماند.
خودنویس
یک خودنویس ممتایز
هر دو گروه خانم ها و آقایان باید همیشه یک خودنویس متمایز و زیبا همراه داشته باشند چون در زمان یادداشت برداشتن یا امضای قرارداد، دوربین ها روی خودنویس شان زوم می کنند. در ضمن، جوهر خودنویس اصالت دارد و نمی توان به راحتی آن را پاک کرد. مهم نیست که یک دیپلمات یا بازرگان، خودنویس اش را در تمام ساعات شبانه روز به همراه داشته یا کارهای روزمره اش را با آن انجام دهد اما در لحظه امضای قرارداد یا در قرارهای خاص، باید از خودنویسی متفاوت استفاده کند.
لباس آقایان دیپلمات باید چگونه باشد؟
پیراهن
هم خانواده کت و شلوار
مردان سیاست و تجارت مثل مردان معمولی نیستند. آنها برخلاف ما نمی توانند هر رنگی انتخاب کنند که به رنگ پوست شان بیاید. مثلا اگر رنگ پوست ما تیره باشد می توانیم کت و شلوار سفید بپوشیم اما یک دیپلمات نمی تواند این کار را بکند. کت و شلوار سفید را بر تن هنرمندان (در تابستان ها، آن هم در میهمانی های هنری) یا بعضی کارکنان هتل ها می بینیم. هیچ دیپلماتی مثل یک هنرپیشه لباس نمی پوشد. با این حال به جای رنگ کت و شلوار می تواند با رنگ پیراهنش بازی کند
سه ترکیب برای رنگ لباس و کت و شلوار:
* کنتراست: دو رنگ کاملا متضاد؛ مثلا کت و شلوار مشکی و پیراهن سفید.
چه کسانی در چه جاهایی اینطور لباس می پوشند؟ هنرپیشه ها، میهمان های مراسم بسیار رسمی (در آمریکا)، دامادها. دیپلمات ها اینطوری لباس نمی پوشند.
* اکسنت: ترکیب های خاص؛ مثل قهوه ای پررنگ یا کرم، سرمه ای یا آبی، خاکستری تیره یا روشن.
* مایلد: دو یا سه طیف مخلوط مثل بِژ با قهوه ای روشن، کرم با قهوه ای روشن
رنگ پیراهن
رنگ پیراهن را معمولا از خانواده کت و شلوار انتخاب می کنند. مثلا اگر کت و شلوار سرمه ای است، رنگ پیراهن باید آبی روشن باشد. پیراهن شب مردانه را سفید انتخاب می کنند. انتخاب رنگ های قرمز، بنفش، یاسی و نارنجی – هر چند به رنگ پوست یا چهره تان بیاید – مجاز نیست.
لباس آقایان دیپلمات باید چگونه باشد؟
کراوات و پوشت
هماهنگ با لباس رسمی
تاریخچه کراوات به سال ها پیش برمی گردد اما سمبل چیز خاصی نیست. نماد مسیحیت هم محسوب نمی شود. دیپلمات های ایرانی بعد از انقلاب، به خاطر فرمایش امام خمینی (ره)، از پوشیدن کراوات و پوشت (پارچه روی جیب جلوی کت) خودداری کردند. رهبر انقلاب نیز به دیپلمات ها تاکید کرده بودند نباید لباس هایشان مظاهر غربی داشته باشد. در چند سال اخیر، کراوات در خود اروپا هم از مد افتاده و می بینیم که مثلا نخست وزیر یونان کراوات نمی زند و اسم پوشش تازه خودش را گذاشته: «لباس به سبک مردان ایرانی!»
کراوات باید به ظاهر لباس بخورد. کراوات لباس رسمی، یک دست و یک رنگ است. برخی گروه ها و سازمان ها و باشگاه ها برای اعضای خودشان نوع خاصی از کراوات را طراحی می کنند و در جلسات گروه، آن را می زنند.
کمربند
فقط چرمی
کمربند باید چرمی باشد. ترجیح این است که کمربندها قلاب داشته باشند. کمربندهایی که سگک شان بیلبوردی است، مناسب نیستند.
یک توصیه زمستانی درباره پالتو
پالتو، فقط روی پولیور
مردان ایرانی در زمستان ها کت شان را درمی آورند و بارانی را روی پولیور می پوشند. اورکت یا پالتو باید روی کت پوشیده شود. در واقع پالتو جایگزین کت نیست، پالتو را باید در فضای سرپوشیده از تن بیرون آورد و با کت در جلسات نشست. پالتو و کاپشن بلند را باید به رختکن تحویل داد.

لباس آقایان دیپلمات باید چگونه باشد؟

دیپلمات ها باید خوش بو باشند
عطر
اشخاص حتما باید معطر باشند چون خوش بو بودن فضا، احساس مهربانی ایجاد می کند. کشور سازنده عطر مهم نیست اما اگر به عنوان یک ایرانی در جلسه بین المللی شرکت می کنید، باید عطر اصل بخرید و بزنید. عطر استرس را کم می کند و زمینه همکاری بیشتری فراهم می آورد. به همین دلیل در مساجد و معابد، از عطر استفاده می شود تا فضا تلطیف شده و انسان آرامش پیدا کند.
عطر را چگونه می خرند؟
نوع عطر مهم نیست، مهم این است که عطریات را برای پوست درست می کنند، نه برای پارچه. برای همین کسی که می خواهد عطر بخرد باید آن را روی پوست خودش امتحان کند. شما هم اگر می خواهید عطر بخرید، فردی خوش سلیقه از اطرافیان تان را همراه خود ببرید، چون در نهایت قرار است بوی عطر را اطرافیان شما حس کنند، نه خود شما.
چه زمان هایی عطر نمی زنند؟
وقتی بیمار هستید، چون وضعیت شیمیایی پوست تان تغییر می کند. بوی عطرتان نیز با همیشه اش متفاوت خواهد بود. در چنین مواقعی باید از عطر دیگری استفاده کنید. همیشه عطر را روی پوست تان بزنید نه روی پارچه. کم عطر بزنید اما همیشه این کار را بکنید.
خانم های دیپلمات چگونه لباس می پوشند؟

لباس آقایان دیپلمات باید چگونه باشد؟

لباس خانم ها
خانم ها باید در محافل رسمی با حجاب کامل (شامل مقنعه، مانتو، شلوار و جوراب) حاضر شوند. چادر حجاب برتر است اما اجباری نیست. خانم ها می توانند در شکل و رنگ روسری و کیف شان سلیقه به خرج داده و ظاهرشان را شاخص تر نشان دهند.
کیف خانم ها

کیفی که خانمی دیپلمات یا بازرگان رد محافل رسمی به دست دارد، باید با کیف روزمره مردم فرق داشته باشد. کیف خانم ها از جنس چرم مرغوب است و معمولا اندازه اش به حدی است که یک مینی لپ تاپ یا تبلت کوچک داخلش جا بگیرد. کیف بزرگتر از این، برای مراسم رسمی مناسب نیست. خانم ها معمولا در محافل رسمی با حجاب کامل حاضر می شوند. روسری (یا مقنعه) شیک و فاخر، خودنویس و کیف هم معمولا استفاده می شود.

لیست 30 نفره ائتلاف اصلاح‌طلبان نهایى شد که اسامی آن به شرح ذیل است:


http://static2.ilna.ir/thumbnail/GHG4lXT7cTHu/i_qPjR7mMLhZ02nUcMUA0zOV2brdrNdfKreu5zx2ciKxyUe3xZzFdgRBp56gpRC388ZB_gYzlXHenBFVkgKJJWk4nU88RN381sfGVtw67dPrccCMXHCvyBYad5Y5imdll3xeVOpt9jw,/%25D8%25A7%25D8%25B5%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25AD%2B%25D8%25B7%25D9%2584%25D8%25A8%25D8%25A7%25D9%2586.jpg

1- دکتر محمدرضا عارف
2- فریده اولاد قباد
3- محمد رضا بادامچى
4- دکتر کاظم جلالى
5-مهندس سهیلا جلودار زاده
6-دکتر فاطمه السادات حسینى
7- الیاس حضرتى
8-دکتر غلاموضا حیدرى
9-دکتر فاطمه ذوالقدر
10-علیرضا رحمتى
11-دکتر ابوالفضل سروش
12-فاطمه سعیدى
13-پروانه سلحشور
14-رحیم سمیحانى راد
15-طیبه سیاووشى
16-دکتر مهدى شیخ
17- دکتر محمود صادقى
18- محسن علیجانى زمانى
19-دکتر محمد جواد فتحى
20-مصطفى کواکبیان
21- احمد مازنى
22- پروانه مافى
23- علیرضا محجوب
24-داوود محمدى
25-على مطهرى
26-دکتر سید فرید موسوى
27-محمدرضا نجفى
28-بهروز نعمتى
29-محمد على وکیلى
30-عبدالرضا هاشم زائى

http://media.jamnews.ir/Original/1392/03/09/IMG03192955.jpg

البته استقلال با یک مساوی هم می تواند به صدرجدول برگردد اما با توجه به پیروزی پرسپولیس در هفته پیش رو اگر آبی ها می خواهند فاصله شان را با مدعیان قهرمانی حفظ کنند حتما باید برابر نفت بحران زده با پیروزی زمین بازی را ترک کنند، تیمی که در سال های گذشته آمار بهتری نسبت به استقلال دارد.

بازی استقلال و نفت آمارهای جالبی دارد که در ادامه آنها را می‌خوانید:

1. استقلال در 5 بازی آخر خود نتایج خوبی نگرفته است و با 2 برد و 3 مساوی فرصت فاصله گرفتن با حریفانش را از دست داده است. اگر استقلال به روند نزولی خود ادامه بدهد، بی‌تردید در هفته های آینده شاگردان پرویز مظلومی صدرجدول را از دست خواهند داد.


2. استقلال تا بدین جای کار صدرنشین بازی های خارج از خانه است. این تیم در 9 بازی خارج از خانه 5 بار پیروز شده، 4 مساوی به دست آورده و شکستی را تجربه نکرده است تا این تیم با 19 امتیاز صدرنشین بازی های خارج از خانه باشد. البته ذوب‌آهن با 18 امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر از استقلال در رتبه دوم قرار دارد.


3. استقلال در 5 بازی خارج از خانه خود به 3 مساوی برابر ملوان، ذوب‌آهن و تراکتورسازی رسیده و البته موفق شده فولاد و سپاهان را شکست بدهد.


4. نفت‌تهران در 5 بازی آخر خود به 2 پیروزی برابر استقلال اهواز و صبا رسیده، برابر تراکتورسازی و سیاه جامگان شکست خورده و با ملوان مساوی کرده است.


5. نفت‌تهران در 6 بازی آخر خانگی خود از سیاه جامگان و تراکتورسازی شکست خورده، سایپا و استقلال اهواز را شکست داده است و برابر پرسپولیس و استقلال‌خوزستان به نتیجه تساوی رضایت داده است که آمار چندان خوبی محسوب نمی‌شود.

6. نفت‌تهران هم اکنون در جدول بازی های خانگی در رده یازدهم قرار دارد. این تیم در 9 بازی خانگی خود 3 پیروزی، 4 مساوی و 2 شکست به دست آورد که هرگز آمار خوبی محسوب نمی‌شود.

7. استقلال در 5 بازی آخر خود در لیگ‌برتر برابر نفت هم هرگز آمار خوبی از خود بجای نگذاشته است. این تیم با یک برد، 3 شکست و یک تساوی به نوعی بازی‌های آخر خود را به نفت تهران واگذار کرده است



 ارتش فدراسیون روسیه حدود 5 ماه است که در نبرد با تروریست‌های تکفیری وارد عمل شده و در این مسیر پایگاه‌های نظامی را نیز در سوریه احداث کرده و یا به صورت مشترک با ارتش سوریه از آن‌ها استفاده می‌کند.

روسیه از حدود 5  ماه  قبل عملیات نظامی خود در سوریه را آغاز کرد که اعلام شده هدف از آن نابودی گروه‌های تروریستی و به‌ویژه گروه موسوم به  "دولت اسلامی عراق و شام "  یا داعش است.

پایگاه های نظامی که فدراسیون روسیه در آن مستقر است و یا آن را احداث کرده عبارتند از : پایگاه دریایی  "طرطوس" در شهر بندری "طرطوس غرب سوریه، پایگاه هوایی "حمیمیم" در استان "لاذقیه" در غرب سوریه، پایگاه هوایی  "الشعیرات" در استان "حمص" و فرودگاه نظامی "کویرس" در  "ریف حلب".

 البته ارتش فدراسیون روسیه هر کدام از پایگاه های نظامی را به دلایلی احداث کرده و یا در آن مستقر شده که می‌توان اکثریت دلیل آن را به پاکسازی سریع‌تر مناطق اشغالی از لوث وجود تروریست‌های چند ملیتی دانست.

پایگاه دریایی بندر "طرطوس"
مشخصات جغرافیایی شهر بندری "طرطوس"

"طرطوس"  پس از  "لاذقیه" دومین بندر بزرگ در کرانه‌های سوریه (غرب) بوده  و شهری تجاری و گردشگری به حساب می‌آید. بیشتر مردم  "طرطوس" عرب‌های مدیترانه? خاوری هستند ولی در حدود 3 هزار یونانی‌تبار نیز در شهرک  "حمیدیه" در "جنوب طرطوس" زندگی می‌کنند و این  شهر بندری از بنادر اصلی سوریه بوده که بیش از 115 هزار نفر جمعیت دارد.

 بندر "طرطوس" در دوران اتحاد جماهیر شوروی به پایگاهی برای کشتی‌های روسی در دریای مدیترانه بدل شده بود. البته وزارت دفاع فدراسیون روسیه اعلام کرده که این پایگاه ، در جهت اورهال (تعمیر اساسی) ناوهای روسیه کاربری خود را حفظ کرده و به کار خود ادامه می‌دهد.

پایگاه نظامی فدراسیون روسیه در "بندر طرطوس"

پایگاه نظامی نیروی دریایی ارتش فدراسیون روسیه در غرب سوریه و در شهر بندری "طرطوس" قرار دارد. این پایگاه نظامی در ابعاد کوچک  بوده و در راستای تعمیر و نگهداری ناوهای جنگی نیروی دریایی ارتش فدراسیون روسیه انجام وظیفه می‌کند. پایگاه نظامی "طرطوس" در راستای  سفر و نگهداری از ادوات فدراسیون روسیه ایجاد شده و در سفر ناوگروه‌های این کشور در منطقه مدیترانه ایفای نقش می‌کند.
این پایگاه نظامی فدراسیون روسیه در سال 1971 در جهت گسترش  ناوگان اتحاد  جماهیر شوروی سابق ایجاد شده است. این پایگاه دریایی می‌تواند انواع شناورهای نظامی از 100 تا بیش از 300 متر ( کوچک تا متوسط و بزرگ) را در اسکله میزبانی کند که از جمله آن می‌توان به ناوشکن "اودالوی" ، شناور  "سالوا" و "کایروف" و ناوهواپیمابر "الکسی کوزنیتسف" اشاره کرد.  

این  پایگاه  به یک پادگان، ساختمان های انبار، اسکله های شناور، قایق برای تعمیرات مجهز است و حدود پنجاه ملوان روس درآن حضور دارند. این مکان  تنها  مرکز  نظامی  "مسکو" در در یای مدیترانه  به شمار  می رود که براساس   توافقنامه  سال 1971  و اعزام   ناوگان  دریایی  روسیه در مدیترانه  شکل گرفت  . این  ناوگان با  فروپاشی  اتحاد جماهیر شوروی  در سال  1991 از بین رفت اما  همچنان روسیه موقعیت خود را در این  پایگاه دریایی  حفظ کرده است.

پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)
پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)

اشاره شده که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مقامات فدراسیون روسیه در حال بازسازی این پایگاه نظامی هستند ؛ ضمن آنکه روابط "مسکو-دمشق" در این مسیر بسیار گسترش یافته است. گسترش همکاری‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی در دستور کار دو کشور بوده و پایگاه نظامی طرطوس در انی زمینه از ده سال گذشته نقش عمده‌ای داشته است.

به گفته برخی منابع پایگاه نظامی "طرطوس" تا سال 2042 در رهن کامل فدراسیون روسیه است. "مسکو" کمک‌های خود را به سوریه در چهارچوب قوانین بین المللی عنوان داشته و در این زمینه آشکارا کمک‌های نظامی و مستشاری خود را مطرح کرده است.

پایگاه هوایی فدراسیون روسیه در "لاذقیه"

پایگاه هوایی روسیه در "لاذقیه" یکی از بزرگترین پایگاه‌های هوایی سوریه به شمار می‌رود که اکنون جنگنده های روسی از آن برای ضربه زدن به مواضع داعش استفاده می‌کنند.  جنگنده های روسیه در پایگاه‌های هوایی در استان ساحلی  "لاذقیه" در غرب سوریه مستقر هستند؛ در این پایگاه ده ها  فروند جت جنگنده و بالگرد و هواپیماهای ترابری نظامی با هدف مقابله با گروه های تروریستی حاضر در سوریه اماده پرواز هستند. سامانه‌های موشکی پنتسیر-اس1 (Pantsir-S1) و بوک-ام2ای (Buk-M2E) روسیه برای حفاظت از پایگاه هوایی لاذقیه در سوریه به کار گرفته شده‌اند. 

پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)
پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)
پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)
پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)

این منطقه (پایگاه هوایی "حمیمیم") به شدت مورد محافظت قرار می گیرد چرا که داعش در فاصله 40 کیلومتری آن حضور دارد و هواپیماهای جنگنده برای مراقبت از پایگاه به طور مداوم بالای آن به پرواز در می‌آیند. در این پایگاه همچنین نیروهای روسی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، اقدام به پروازهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات می‌کند.

پروازهای زیادی از این فرودگاه انجام می‌شود و همه هواپیماها به صورت 24 ساعته آماده پرواز هستند. همچنین هر جنگنده پس از انجام ماموریت خود، بار دیگر آماده انجام ماموریتی جدید می‌شود. براساس اعلام نیروی هوایی روسیه، بالگردهای  "ام‌آی-24 " مسئول تامین امنیت این پایگاه هوایی می‌باشند و هر کدام حامل هشت سرباز با تجهیزات کامل نظامی هستند.  جنگنده‌های "سوخو-24"،  "سوخو-25"،  "سوخو-30 "و "سوخو-34 " و همچنین بالگردهای  "ام‌آی-24 " و "بالگرد ترابری ام‌آی-8 "در این پایگاه نظامی به چشم می‌خورد.

پایگاه هوایی فدراسیون روسیه در "الشعیرات"

اخیرا منابع رسانه‌ای مطرح کردند که فدراسیون روسیه قصد دارد تا دومین پایگاه هوایی خود پس از پایگاه هوایی "حمیمیم" در "لاذقیه" را  در استان "حمص" و  حومه مرکز شهر احداث کند تا بتوانند نقش مهمی در مبارزه با تروریست‌ها ایفا کند. فدراسیون روسیه در حال احداث دومین پایگاه هوایی خود در سوریه در نزدیکی شهر "حمص" بوده و این اقدام در راستای تلاش‌های اخیر این کشور برای تقویت حضور نظامی (در راستای مبارزه با تروریست‌های داعش در سوریه است. 

یک مقام نظامی ارتش سوریه نیز در این زمینه اظهار داشت: پایگاه هوایی  "الشعیرات" جز مهمترین پایگاه‌های سوریه بوده که اکنون در حال ایمن‌سازی این پایگاه و دریافت هواپیماهای پیشرفته "سوخو 34" ارسالی از روسیه به این پایگاه در حومه "حمص" هستیم.

پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)
پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)

فدراسیون روسیه با ایجاد دومین پایگاه هوایی در حومه "حمص" تلاش می‌کند تا خطوط تدارکاتی و پشتیبانی در حمله به مواضع تروریست شمال و شرق سوریه را تقویت کند تا از این طریق پشتیبانی از عملیات "انتقام سخت" (آزادسازی  "حلب" و حومه آن) را بتواند صورت دهد و از طرف دیگر در حمایت هوایی از عملیات آزادسازی (قریب الوقوع) "ادلب" بتواند نقش موثری ایفا کند.

علاوه بر این حضور پایگاه دوم هوایی فدراسیون روسیه یک پشتیبان برای جبهه جنوبی خواهد بود تا در موقع لزوم مواضع تروریست‌ها از طریق یک مسیر سهل‌الوصول همچون پایگاه حومه "حمص" بمباران شود و این موضوع برای جبهه "درعا" و "دمشق" نیز بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
 
دریک جمع‌بندی کلی می‌توان دریافت که احداث دومین پایگاه هوایی ارتش فدراسیون روسیه در حومه "حمص" به دلیل پشتیبانی  هوایی از عملیات آزادسازی "حلب" و "تدمر"، بمباران مواضع داعش در شرق سوریه، پشتیبانی از عملیات پاکسازی قریب الوقوع استان "ادلب" و استحکام خطوط دفاع هوایی سوریه موثر خواهد بود.

فرودگاه نظامی  "کویرس"

فرودگاه " کویرس " در منطقه شمالی شهر " حلب " واقع شده که یک پایگاه نظامی متعلق به نیروی‌هوایی سوریه است که در آن تجهیزات و هواپیماهای جنگی نگه‌داری می‌شود. در این فرودگاه علاوه بر هواپیما چندین فروند بالگرد هم مستقر است.

پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه (+عکس)

فاصله این فرودگاه تا "حلب" 40 کیلومتر است و لذا حضور نیروهای روسی در فرودگاه مذکور نقش بسیار مهمی می‌تواند در حمله به مواضع تروریست ها در دو استان "حلب" و "رقه" داشته باشد تا جنگنده های مذکور با سهولت بیشتر ماموریت عملیاتی خود را انجام دهند.


برای درست کردن سالاد یونانی به مواد تازه احتیاج دارید. نگاهی به یخچال بیندازید، احتمالا خیلی از مواد تازه را باید در این سالاد استفاده کنید. به نوشته وب سایت آشپز باشی، راز این سالاد یونانی خوشمزه و اصیل، استفاده کردن از مواد اولیه تازه است.

مواد مورد نیاز
    2 عدد گوجه فرنگی
    200 گرم گوجه گیلاسی
    1 عدد متوسط  پیاز
    کاهو
    1 عدد خیار
    1 عدد فلفل دلمه ای سبز
    1 مشت شوید
    1 مشت نعناع
    1 مشت زیتون سیاه
    به میزان لازم نمک
    1 قاشق غذاخوری سرکه قرمز
    3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
    200 گرم پنیر فتا
    1 قاشق چای خوری آویشن


طرز تهیه

- داشتن مواد اولیه با انواع شکل و سایزها در سالاد، آن را زیبا می‌کند، پس گوجه سایز متوسط خود را قاچ، گوجه‌های گیلاسی را از وسط نصف و گوجه سایز بزرگ را نازک حلقه حلقه کنید. همه گوجه‌ها را در ظرفی بزرگ بریزید. پیاز را خیلی نازک حلقه حلقه کنید و به گوجه‌ها اضافه کنید.
- با چنگال روی پوست خیار شیارهای عمیق بندازید و سپس آن را نازک حلقه حلقه کنید. تخم‌های فلفل دلمه‌ای را درآورید و آن را هم حلقه حلقه کنید و به همراه خیار به سالاد اضافه کنید.
- شوید و بیشتر برگ‌های نعناع را ریز خرد کنید، برگ‌های ریزتر نعناع را برای تزیین سالاد نگه دارید. سبزی‌های خرد شده را به سالاد اضافه کنید. زیتون‌ها را در دست‌تان بفشارید تا آب‌شان روی مواد سالاد بچکد و سپس آنها را هم در سالاد بریزید.
-اندکی نمک، سرکه و روغن زیتون را به مواد اضافه کنید و به سرعت مواد را با دست با هم ترکیب کنید. زمانی که تمامی طعم‌ها با سبزیجات ترکیب می‌شوند، لحظه‌ای جادویی است. طعم آن را بچشید و اگر لازم بود از مواد به آن اضافه کنید.
- برای سرو کردن، قالب پنیر را بر روی سالاد قرار دهید. آویشن خشک‌شده، برگ‌های نعناع (که کنار گذاشته بودید) و مقداری روغن زیتون بر روی سالاد بریزید و سالاد را سر میز ببرید.


نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات خبرگان اعلام شد.

در میان اسامی تایید صلاحیت شده، اسامی روحانیانی مثل آیت‌الله ابراهیم امینی، آیت‌الله باقری کنی، حجت الاسلام والمسلمین بطحایی، آیت‌الله تسخیری، آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله حائری امام جمعه یزد، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و آیت‌الله مجتهد شبستری دیده می‌شود.

همچنین آیت‌الله هاشم زاده هریسی عضو اعتدالگرای مجلس خبرگان نیز تایید صلاحیت شده است. آیت‌الله سیدمحمد سجادی، آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی، طاهری، غلامرضا فیاضی، آیت‌الله مدرسی یزدی و ناصری یزدی نیز تایید صلاحیت شده‌اند.

صلاحیت محمدحسن زالی، آیت‌الله سید عباس حسینی قائم‌مقامی، امینی، آیت‌الله ناصر امامی کاشانی، آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، محسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان، حجت‌الاسلام عباسعلی اختری و آیت الله محمد یزدی عضو شورای نگهبان تایید شد.

غلامرضا مصباحی مقدم نماینده کنونی مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز نیز تایید صلاحیت شده‌اند.

آیت‌الله سیدمحمدعلی امین، محمد محمدی باقری، محمد صادق حائری، سیدهاشم حمیدی، حمید حوالی شهریاری، سیدمحمد سجادی عطاءآبادی، علی مومن‌پور، سید صادق محمدی، سید محمدرضا مصلی، مهدی هادوی مقدم، سید ابوالفضل میرمحمدی از چهره‌هایی هستند که صلاحیت آنها تایید شده است.

صلاحیت حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا عضو حزب اعتماد ملی، آیت‌ الله امجد نماینده پیشین مردم تهران در مجلس خبرگان و حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری نیز برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری رد شده است.

آیت‌الله موسوی بجنوردی عضو پیشین شورای عالی قضایی در دوران حضرت امام(ره) و از روحانیون نزدیک به بیت امام، آیت‌الله محسن غرویان عضو سابق دفتر آیت الله مصباح یزدی که از این استاد حوزه جدا شد، محمد غرضی وزیر سابق پست، مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار و حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو سابق مجلس خبرگان و معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز رد صلاحیت شده‌اند.

همچنین صلاحیت حسن نمازی برای مجلس خبرگان رهبری تایید نشده است.

 

ردیف

نام

مسئولیت

وضعیت احراز صلاحیت

1

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

تایید

2

حسن روحانی

رئیس جمهور

تایید

3

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا 


رد 

4

آیت‌ الله امجد

نماینده سابق مجلس خبرگان

رد

5

آیت‌الله سیدمحمد سجادی 

استاد حوزه

تایید 

6

مرتضی آقا تهرانی

نماینده مجلس

رد

7

سید محمد علوی

وزیر اطلاعات

تایید

8

آیت‌الله موسوی بجنوردی 

عضو سابق شورای عالی قضایی

رد

9

آیت‌الله ابراهیم امینی 

عضو سابق مجلس خبرگان

تایید

10

آیت‌الله محسن غرویان 

استاد حوزه

رد

11

آیت‌الله باقری کنی 

عضو خبرگان

تائید

12

محمد غرضی

وزیر اسبق پست

رد

13

حجت السلام بطحایی

 


تائید

14

مهدی طائب

رئیس قرارگاه عمار

رد

15

آیت‌الله تسخیری 

دبر مجمع جهانی اهل بیت

تائید

16

مجید انصاری

معاون پارلمانی رئیس جمهور

رد

17

احمد جنتی

دبیر شورای نگهبان

تائید

18

حسن نمازی

 


رد

19

محمد صادق حائری

امام جمعه یزد

تائید

20

علی عماد

معاون پژوهشی حوزه

انصراف

21

دری نجف آبادی

وزیر اسبق اطلاعات

تائید

22

آیت‌الله سید حسن خمینی 

تولیت آستان امام(ره)

رد

23

آیت‌الله مصباح یزدی 

استاد حوزه

تائید

24

حجت‌الاسلام محسن قمی 

معاون ارتباطات دفتر رهبری 

تائید

25

آیت‌الله نصرالله شاه‌آبادی

استاد حوزه

تائید

26

سید حامد طاهری

 


تائید

27

غلامرضا فیاضی

 


تائید

28

آیت‌الله مدرسی یزدی

استاد حوزه

تائید

29

ناصری یزدی

استاد حوزه

تائید

30

غلامرضا مصباحی مقدم

نماینده مجلس

تائید

31

آیت الله محمد یزدی

عضو شورای نگهبان

تائید

32

آیت‌الله سید عباس حسینی قائم‌مقامی

 


تائید

33

محمدحسن زالی

 


تائید

34

امینی

 


تائید

35

آیت‌الله ناصر امامی کاشانی

امام جمعه تهران

تائید

36

آیت الله اعرافی

رئیس جامعه المصطفی العمامیه

تائید

37

محسن اسماعیلی

عضو شورای نگهبان

تائید

38

حجت‌الاسلام عباسعلی اختری

 


تائید

39

آیت‌الله حائری

امام جمعه یزد

تائید

40

آیت‌الله مجتهد شبستری

امام جمعه تبریز

تائید

41

سید هاشم حمیدی

حمید حوالی شهریاری

تائید

42

سید محمود سجادی

 


تائید

43

علی مومن پور

 


تائید

44

سید صادق محمدی


تائید

45

محمد رضا مصلی


تائید

46

مهدی هادوی مقدم


تائید

47

ابوالفضل میر محمدی


تائید

48

آیت الله سید محمد علی امین


تائید


یادگار گرامی امام خمینی با اشاره به شرایط پیش آمده در خصوص اعلام عدم احراز صلاحیت علمی وی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: بیت امام راحل برای همیشه خادم مردم خواهد ماند و «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش» را وجهه همت خود قرار داده و خواهد داد و  چنین اتفاقاتی نباید در امید مردم نسبت به آینده درخشان نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.

http://fa.shafaqna.com/media/2015/11/adyan-40.jpg

آیت الله سید حسن خمینی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران و گروهی از روحانیون در جماران، اظهار داشت: حضور اینجانب در انتخابات خبرگان بر حسب وظیفه و بنا به دغدغه ای بود که نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد.

http://www.hasankhomeini.ir/files/Content101/Webpanel_media_1285676215.jpg
وی افزود: در این مسیر گروهها، اقشار مختلف و شخصیت های بزرگ حوزه و نظام از اینجانب دعوت کردند و پس از مشورت های مختلف، اینجانب تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم و در انتخابات ثبت نام کردم که این امر بر حسب گزارش های رسیده با اقبال بسیار شایسته و پر شور مردم عزیز ایران اسلامی رو به رو شد که بیش از هر چیز نشان از محبوبیت و مقبولیت امام عظیم الشأن دارد؛ اقبالی که نشان داد امام خمینی برای مردم ایران تنها یادآور گذشته پرافتخار ایشان نیست؛ بلکه با زندگی آنان و دیروز و فردای آنها هم پیوند خورده است.

یادگار امام سپس در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان که مرجع احراز صلاحیت داوطلبان است، ابتدا به نوعی صاحبان دروس مطرح را دارای صلاحیت دانست و سپس تنها طریقه احراز را امتحان قرار دارد و پس از آن به گفته بزرگان آن شورا، پذیرفت که امتحان موضوعیت ندارد و امکان احراز از راههای دیگر هم ممکن است.

به نوشته جماران، سید حسن خمینی یادآور شد: در این میان، بزرگان و مراجع و اساتید عظیم الشأن نسبت به صلاحیت علمی این حقیر شهادت دادند و دهها ساعت نوارهای درس و چندین جلد کتاب نیز ضمیمه این پرونده شد که بر خلاف انتظار نتوانست احراز حضرات آقایان را باعث شود؛ احرازی که در سالها و دوره های قبل، از راههای به مراتب ساده تر برای دیگران حاصل شده بود و در همین دوره نیز برای برخی دیگر از عزیزان، از طریقه ای غیر از امتحان ممکن شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی شایعات، اظهار داشت: در روزهای گذشته شایعاتی مطرح شد که از اینجانب برای مصاحبه های علمی -جدای از امتحان معهود- دعوت شده است که لازم است به اطلاع عموم برسانم که این مطلب کاملا خلاف واقع است و هیچ گاه هیچ کس به هیچ نوع از اینجانب جهت مذاکره یا مصاحبه یا طریقه ای که به کشف علمیت بیانجامد دعوت نکرده است.

یادگار امام تصریح کرد: اینکه بعضی از حضرات آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته ها و کتاب های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد.

سید حسن خمینی همچنین در مورد امکان اعتراض در مهلت قانونی اعلام شده، افزود: بر حسب قانون امکان اعتراض وجود دارد، ولی جداً معتقدم که در این میان نکته نامعلوم و مبهمی وجود ندارد و بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می کنم.

یادگار امام در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بیت امام راحل برای همیشه خادم مردم خواهد ماند و «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش» را وجهه همت خود قرار داده و خواهد داد و چنین اتفاقاتی نباید در امید مردم نسبت به آینده درخشان نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.

وی افزود: لازم است مردم عزیزمان همچون گذشته، نسبت به آینده حساس بوده و برای رسیدن به سعادت گام بردارند و با حضور پرشور خود در انتخابات هفتم اسفند، پایه های سعادت و بهروزی امروز و فردای جامعه مان را فراهم کنند؛ چرا که سعادت مردم جز با دست و حضور ایشان و عزم و اراده آنها ممکن نخواهد شد.

یادگار امام گفت: سید حسن خمینی تنها یک سرباز برای مردم و اندیشه و راه امام خمینی است و هر جا که باشد به این خدمت افتخار خواهد کرد و هرگز هیچ چیزی نخواهد توانست مانع از این افتخار گردد.

سید حسن خمینی سپس اظهار داشت: امیدوارم که همه به این مهم توجه داشته باشیم که هیچ رفتاری نباید این تلقی را ایجاد کند که رقابت در جمهوری اسلامی با سختی مواجه است و نهادهای دموکراتیک این نظام از جمله مجلس خبرگان که ثمره خون پاک شهیدان است، خدای نکرده با شائبه بسته بودن رقابت در درون خانواده انقلاب مواجه است.

وی افزود: ناگفته پیداست که بُعد مردمی بودن نظام همانند بُعد اسلامی بودن و دینی بودن آن از اهمیت ویژه برخوردار است و شرط اولیه تحقق آن، باز بودن امکان رقابت های غیر سازمان یافته است و امیدوارم این امر در انتخابات مجلس نیز خود را نشان دهد.

یادگار امام در پایان سخنان خود گفت: دست یکایک مراجع بزرگواری که اینجانب را مورد تفقّد قرار دادند می بوسم و از اساتید بزرگوارم کمال تشکر را دارم و نسبت به مردم عزیز ایران سر تعظیم فرود آورده و برای همیشه خود را خادم ایشان می دانم. همچنین لازم است از لطف و عنایت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و رسانه های مختلف مکتوب و مجازی تشکر کنم.