سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

استقلال از شروع فصل تا حالا با مشکلات عدیده ای روبرو بوده است، از خریدهای اشتباه علیرضا منصوریان تا بدنسازی ضعیف و روی فرم نبودن بازیکنان. اما یکی از مسائلی که این تیم را در این فصل حسابی اذیت کرده است، این است که در طول 12 هفته ای که از آغاز لیگ برتر می گذرد، اشتباه های داوری هرگز به نفع آبی ها نبوده است.


هفته دوم؛ استقلال خوزستان


دقیقه 28 : ضربه سر علی قربانی با ضربه جابر انصاری وارد دروازه شد اما داور قبل از ضربه آفساید قربانی را اعلام  کرده بود.


*البته در دقایق پایانی این بازی بازیکن استقلال خوزستان پیراهن علی قربانی را کشید و داور این پنالتی را اعلام نکرد؛ هرچند که بعدا کارشناسان داوری مدعی شدند مهاجم استقلال در موقعیت آفساید صاحب توپ شده است.


هفته هفتم؛ ذوب آهن


دقیقه 78: محمد نژاد مهدی در موقعیت آفساید با ضربه سر دروازه استقلال را باز کرد؛ اما داور این گل را صحیح اعلام کرد.
*در پایان این بازی منصوریان از سمت سرمربیگری استقلال استعفا کرد و شاید اگر این گل مردود اعلام می شد، سرنوشت سرمربی وقت استقلال تغییر می کرد.


هفته دهم؛ پرسپولیس


دقیقه 34: در این دقیقه از بازی کمال کامیابی نیا خطا کرد اما بیژن حیدری به اشتباه به ربیع خواه کارت زرد داد. دقایقی بعد کامیابی نیا دوباره از داور کارت زرد گرفت و پرسپولیس از خطر 10 نفره شدن گریخت.


هفته یازدهم؛ نفت تهران


دقیقه 90: ضربه پنالتی امید ابراهیمی به تیرک برخورد کرد و به صورت واضح وارد دروازه نفت تهران شد؛ اما داور این صحنه را گل اعلام نکرد تا ابراهیمی شانس زدن اولین گل فصل خود را از دست بدهد.


هفته دوازده؛ سیاه جامگان


دقیقه 21: در این دقیقه سجاد شهباززاده در موقعیت آفساید قرار داشت؛ ولی جابر انصاری از پشت مدافعان حریف به توپ رسید؛ ولی داور در اعلام آفساید عجله کرد و این موقعیت عالی از استقلال گرفته شد.
در این بازی روح الله سیف اللهی تکل خشنی روی پای روزبه چشمی زد که به گفته کارشناسان داوری این صحنه مستحق کارت قرمز بود ولی داور بازی حتی این صحنه را خطا هم تشخیص نداد.


 یادو مامبو، مدافع مدافع مرکزی ایبسفلت یونایتد انتظار داشت هنگامی که با این باشگاه قرارداد امضا می کند، به او شماره 5 را اهدا کنند؛ اما در کمال ناباوری مدیریت باشگاه شماره 18 را برای او در نظر گرفت.

 

"مامبو شماره 5" یکی از مشهورترین ترانه های دنیای موسیقی بوده و همه انتظار داشتند با توجه به این ترانه، شماره 5 به مامبو اهدا شود.

 

 

 

 

مامبو گفته بود حتی در مدرسه او "مامبو شماره 5" صدا می کنند، بعدها ادعا کرد که حتی زمانی که این خبر را به همسرش داده، او باور نکرده تا اینکه در نهایت با شروع فصل او نیز واقعیت را پذیرفته است.

 

در نهایت فشار روی مدیران باشگاه به حدی افزایش یافت که آنها چندی قبل اعلام کردند یک پیراهن شماره 5 به نام مامبو تولید می کنند تا در سایت EBAY به فروش گذاشته شود و بالاترین رقمی که پرداخت شود برای امور خیریه و درمان سرطان صرف خواهد شد.

 

در مقابل اعداد درج شده روی پیراهن نه تنها وسیله شناسایی بازیکنان در داخل زمین بوده، بلکه بسیار بیشتر از آن دارای اهمیت است. بعضی از شماره پیراهن ها جنبه ای نمادین دارند؛ به طور سنتی بازیکنان خلاق و نابغه پیراهن شماره 10 را بر تن می کنند.

 

 

 

 

در ترکیب فعلی آرسنال جک ویلشر شماره 10 را بر تن می کند؛ اما اخباری منتشر شده که یکی از شرایط مهم عقد قرارداد جدید اوزیل با توپچی ها دریافت پیراهن شماره 10 از سال آتی و پوشیدن این شماره است. با بازدیدی کوتاه از توئیتر اوزیل در می یابیم که شاید او بیش از حد برای گرفتن این شماره دچار وسواس شده است. فراموش نکنیم اوزیل در ترکیب تیم ملی آلمان و پیش از آن در رئال مادرید نیز از شماره 10 استفاده می کرد.

 

هری ردنپ در کتاب زندگینامه خود فاش کرد در سال 1996 وقتی وستهام پائولو فوتره را به خدمت گرفت، این بازیکن انتظار داشت شماره 10 را بر تن کند و هنگامی که متوجه شد شماره 16 برای وی در نظر گرفته شده است، باشگاه را با عصبانیت ترک کرد.

 

فورتره در آن لحظات گفت: "مارادونا، پله و اوزه بیو همگی شماره 10 را بر تن می کنند؛ پس من نیز باید این شماره را در اختیار داشته باشم نه عدد لعنتی 16."

 

در نهایت فورتره با دادن اجازه استفاده از ویلا و زمین گلف خود به مالک شماره 10 یعنی جان مانکور به آرزوی خود در آن فصل رسید.

 

 

 

 

هنگامی که روبرتو باجو در سال 1998 قرارداد خود را با اینتر امضا کرد، اصرار داشت که پیراهن شماره 10 را بر تن کند و به همین دلیل رونالدو مهاجم برزیلی اینتر نیز شماره ی 9 ایوان زامورانو را به دست آورد.

 

در چنین شرایطی، زامورانو اسطوره باشگاه اینتر، تصمیم گرفت روی موضع خود خیلی اصرار نورزد و به جای پوشیدن شماره 9، عدد 8 + 1 در پشت لباسش درج کرد.

 

 

 

 

در برخی موارد ستارگانی مانند رونالدو با شماره همیشگی خود یعنی عدد 7 برند منحصر به فرد خود را نیز راه اندازی می کنند. در دنیای فوتبال، عدد شماره 7 همیشه متعلق به ستارگان بزرگی بوده است؛ گارینشا، لوئیس فیگو، اریک کانتونا، دیوید بکهام، جورج بست و کنی دالگلیش.

 

برخی اوقات انتخاب شماره پیراهن رنگ و بویی سیاسی به خود می گیرد. تصمیم جیان لوییجی بوفون برای پوشیدن 88 در پارما به شدت باعث ناراحتی جمعیت یهودی ایتالیا شد؛ زیرا آنها این عدد را به عنوان نمادین نئونازی در نظر می گرفتند. (H حرف هشتم الفبای انگلیسی است، بنابراین 88 برابر با HH یا Heil Hitler است)

 

اما بوفون که در آن مقطع در تیم ملی جای خود را به تولدو داده بود، دلیل انتخاب شماره 88 را موضوع دیگر دانست. او گفت: "من 88 را انتخاب کرده ام؛ زیرا مرا به یاد چهار توپ می اندازد و در ایتالیا همه ما می دانیم که چه چیزی به معنای داشتن توپ است: قدرت و عزم تا این فصل این توپ ها به منزله بازگشت من به تیم ملی ایتالیا باشد."

 

 

 

 

نیکلاس بنتنر، مهاجم دانمارکی و سابق آرسنال درخواست پوشیدن پیراهن شماره 52 را به دلیل ادای احترام به حقوق و دستمزد هفتگی 52000 پوندی که پس از امضای قرارداد با این باشگاه دریافت کرد، داشت؛ اما حالا در باشگاه فعلی خود روزنبرگ پیراهن شماره 9 را بر تن می کند.


سرانجام داستان مدیریت علی اکبر طاهری در باشگاه پرسپولیس به اتمام رسید و پرسپولیس باردیگر بعد از چهارسال ثبات در شرایطی قرار گرفته که در دهه های اخیر بارها و بارها تجربه کرده است. امروز اما پرسپولیس باید فصلی تازه را آغاز کند نه اینکه با اتلاف وقت و انتخاب های نادرست در مسیر زمان بر و فرسایشی آزمون و خطا بیفتد یا آزموده های نا موفق را دوباره به کار بگیرد. پرسپولیس مدیرعاملی می خواهد که این تیم را از آنچه امروز هست چند پله بالاتر برده و باشگاه را ارتقا دهد. آیا کسی هست که بتواند این پست حساس را بگیرد و بتواند از پس کار بربیاید؟ پاسخ این سوال در دست وزیر ورزش و هیات مدیره ای است که اینروزها در حال جستجو در میان گزینه هایی است که توان جلوگیری از بحران های تازه را داشته باشد.

 


مدیرعامل؛ سورپرایز
اما جانشین طاهری کیست؟ این بزرگترین سورپرایز این روزهای باشگاه پرسپولیس است و این در حالی است که از زمانی که خبر استعفای طاهری منتشر شد طبق معمول رایزنی ها و لابی ها برای رسیدن به صندلی این باشگاه بزرگ آغاز شده است. گزینه ها اما این بار مخفی تر و گمانه ها مبهم تر از دفعات قبلی هستند. لابی هایی هم اگر انجام می شود در پشت پرده و در سکوت خبری است هرچند برخی تحرکات از لابه لای فضای مجازی بیرون می زند و می توان فهمید که برخی افراد تلاش دارند تا در مجموعه مدیریتی جدیدی که احتمالا به کار گرفته خواهد شد نقش داشته باشند. محمد دادکان، محمد مهدی نبی ، حسین هدایتی و...کسانی هستند که نامشان جسته و گریخته به عنوان گزینه های احتمالی جانشینی طاهری شنیده می شود اما در حال حاضر آن که میز و صندلی مدیریت را در اختیار دارد حمیدرضا گرشاسبی عضو هیات مدیره باشگاه است که با حکم سرپرستی موقت امور باشگاه را به عهده دارد.

 


دردسرهای جانشین طاهری
اینکه علی اکبر طاهری در این مقطع زمانی از سمت خود استعفا داده است خود می تواند حاوی نکات مهمی باشد. طاهری تقریبا اختلاف عمده ای با مدیران بالادستی در وزارت ورزش نداشت و آنچه مشخص است این که او به عنوان انتخاب وزیر قبلی ورزش ، کماکان مورد تایید وزارت بود و سلطانی فر هم تمایلی به استعفای او نداشت. پس طاهری نه تحت فشار و نه مثل اکثر استعفاهای فوتبالی صوری از این سمت کناره گیری نکرد چرا که رسم است در ورزش ایران کسانی را که می خواهند کنار بگذارند به او می گویند که استعفا بدهد. اما ماجرای طاهری فرق می کند. طاهری رفت چون پرسپولیس در حال حاضر مشکلات زیادی دارد و این موضوع حضور یک مدیرموفق و مجرب به جای او را با مشکل مواجه می کند. طاهری بعد از چهارسال کنار رفت و می توان حدس زد که مشکلات مالی بزرگترین چالش او در این ماه ها و بزرگترین چالش پرسپولیس در ماه های آینده خواهد بود. حجم زیاد بدهی های باشگاه ، مشکلات بر سر راه اسپانسر، محرومیت باشگاه و... دردسرهای کوچکی برای یک مدیرعامل نیستند.

 


مشکلاتی که حل شدند و نشدند
مدیرعامل مستعفی پرسپولیس منشا اتفاقات مثبتی در باشگاه بود. قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در سوپرجام، حضور در بین چهارتیم آسیا و یک نایب قهرمانی در لیگ و البته حضور در میان مدعیان اصلی در لیگ برتر در این فصل نتایجی هستند که در دوران مدیریت طاهری اتفاق افتادند. ضمن این که پرسپولیس بعد از سال ها توانست بانمایش های خوب تماشاگرانش را به ورزشگاه بکشاند. او همانطور که در خبرها دیده ایم بیش از بیست میلیارد از بدهی های مالی باشگاه را پرداخت کرد و این تیم را بعد از مدت ها به ثبات رسانده و در آرامش مالی آن را اداره کرد. پرسپولیس در زمان مدیریت طاهری یکی از آرام ترین دوره های خود را سپری کرد. شاید نقطه تاریک دوران مدیریت او همان ماجرای مهدی طارمی باشد که در نهایت به محرومیت باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی و جریمه 800 هزار دلاری شد.  


کی به جای طاهری؟
هیچگاه دست مسئولان برای انتخاب مدیرعامل برای پرسپولیس تا این حد بسته نبوده است. تقریبا در حال حاضر هیچ گزینه جدی وجود ندارد. شاید بهترین گزینه محمد دادکان باشد که ضمن توانایی های مدیریتی و سبک کاری اش ، سابقه کار کردن با برانکو را دارد، پرسپولیسی است و این تیم را خوب می شناسد و آدمی است که توان پیروزی در چالش های مدیریتی با وزارت و فدراسیون را دارد. اما غیر از دادکان بیشترین اسامی که مطرح می شوند گزینه های تکراری و قدیمی هستند و بعید است که وزارت ورزش چنین سمت و سویی در انتخابش داشته باشد که از مدیران قبلی باشگاه گزینه ای را انتخاب کند. در میان گزینه هایی که نام آن ها به گوش می رسد به غیر از دادکان ، اسامی محمد مهدی نبی و حسین هدایتی نیز مطرح است. هدایتی با پشتوانه مالی و محبوبیتی که بین بازیکنان دارد یکی از گزینه ها است و نبی  با رزومه مدیریتی اش نیز شانس رسیدن به صندلی مدیریت پرسپولیس را دارد. اما شاید پرسپولیس بیش از مدیران قدیمی و مجرب به یک مدیر جوان، جاه طلب و با دانش نیاز دارد تا بتواند تیم را ارتقا دهد. آیا چنین گزینه ای در فوتبال ایران وجود دارد؟ این می تواند مشکل بزرگ بعدی باشد....


پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را 436 نفر اعلام کرد.
 
تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: 386 (2 نفر مجهول الهویه)
کرند: 14
قصر شیرین: 14
ثلاث: 12
کرمانشاه: 1
تازه آباد: 1
ازگله: 6
از جان‌باختگان مجهول الهویه نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.
 
از این تعداد اسامی 434 نفر آن‌ها به شرح زیر است:


1 خداکرم ده بالایی محمدباقر مذکر ازگله
2 رشید صوفی مذکر ازگله
3 مانی صوفی رشید مذکر ازگله
4 عطیه رسولیان مونث ازگله
5 امیر یوسفی مذکر ازگله
6 عبداله محمودی فتاح مذکر ازگله
7 ژوان صالحی فاضل مونث تازه آباد
8 خورشید احمدی محمود مونث ثلاث باباجانی
9 خاتون فیضی فرج مونث ثلاث باباجانی
10 مهیار بدری غریب مونث ثلاث باباجانی
11 پوریا ملکی بهرام مذکر ثلاث باباجانی
12 تارا رضایی عابد مونث ثلاث باباجانی
13 فلاح میری مذکر ثلاث باباجانی
14 خاصیه مرادی رحیم مونث ثلاث باباجانی
15 عزیز مریدی مصطفی مذکر ثلاث باباجانی
16 حسن امامی مذکر ثلاث باباجانی
17 کافیه احمدی علی مونث ثلاث باباجانی
18 کافیه امیرخانی پور علی مونث ثلاث باباجانی
19، ولی محمودی علی مذکر ثلاث باباجانی
20 سیدتوران البتکین سیدصیفور مونث سرپلذهاب
21 پرنیا البتکین سیاوش مونث سرپلذهاب
22 پیمان شکری مذکر سرپلذهاب
23 هما رضایی رضا مونث سرپلذهاب
24 زینب فرضی اله نظر مونث سرپلذهاب
25 مانیسا ویسی منصور مونث سرپلذهاب
26 فریدون سلطانی یداله مذکر سرپلذهاب
27 ابراهیم رمضانی میراحمدی محمدرشید مذکر سرپلذهاب
28 حدیث کرمی اشرف مونث سرپلذهاب
29 اکبر دامن خورشید حیدر مذکر سرپلذهاب
30 فریده اسماعیلی امان اله مونث سرپلذهاب
31 اکبر سنجابی حسین مذکر سرپلذهاب
32 جبرئیل جامع عبداله مذکر سرپلذهاب
33 انور یوسفی محمد مذکر سرپلذهاب
34 محمدمتین رحمتی نظرآبادی حسین مذکر سرپلذهاب
35 خاور ویسی مونث سرپلذهاب
36 سمیرا پورمحمدی اسد مونث سرپلذهاب
37 سیدقاسم ساداتی سیدصفر مذکر سرپلذهاب
38 منظر یاری قره بلاغی رستم مونث سرپلذهاب
39 والیه مرادی طاهر مونث سرپلذهاب
40 معصومه فتاحی خسرو مونث سرپلذهاب
41 گلاویژ حسینی قادری حاتم مونث سرپلذهاب
42 بهزاد صادقی ده ابراهیمی حبیب مذکر سرپلذهاب
43 مبینا رضایی علی میت مونث سرپلذهاب
44 ثریا محمدی امیر مونث سرپلذهاب
45 بردیا باقری مجتبی مذکر سرپلذهاب
46 آنا میرزایی داوود بخش مونث سرپلذهاب
47 فاضل غلامی محمد مذکر سرپلذهاب
48 سیدسپهر حسینی سیدگودرز مذکر سرپلذهاب
49 سیدکوثر حسینی سیدگودرز مونث سرپلذهاب
50 نرگس زارع عبداله مونث سرپلذهاب
51 کاظم بهرامی مقدس مذکر سرپلذهاب
52 معصومه حیدری مونث سرپلذهاب
53 کیومرث باقری مذکر سرپلذهاب
54 آقامیر نادری مذکر سرپلذهاب
55 کیومرث بنخشت احمد مذکر سرپلذهاب
56 دولت امیری علیمراد مونث سرپلذهاب
57 سهیل عطایی ظفر مذکر سرپلذهاب
58 شاهین نجفی امیر مذکر سرپلذهاب
59 آیلین مرادی مسلم مونث سرپلذهاب
60 ظفر عطایی عبداله مذکر سرپلذهاب
61 فریده رضایی علی حسن مونث سرپلذهاب
62 محمدرضا اسماعیلی پیمان مذکر سرپلذهاب
63 عبدالحسین احسان اسداله مذکر سرپلذهاب
64 صمد دارابی سیاوش مذکر سرپلذهاب
65 محمدطا‌ها دارابی صمد مذکر سرپلذهاب
66 محمدیاسین دارابی صمد مذکر سرپلذهاب
67 محمد کرمی رمضان مذکر سرپلذهاب
68 عباس دارابی حیات مذکر سرپلذهاب
69 آرین محمودی سیروس مذکر سرپلذهاب
70 سیف علی قدمی، ولی مذکر سرپلذهاب
71 لیدا شاهماری بهمن مونث سرپلذهاب
72 فاطمه محمودی عبدالعزیز مونث سرپلذهاب
73 طاوس منصوری شیرزاد مونث سرپلذهاب
74 ریحان محمدی احمد مونث سرپلذهاب
75 ژیلا ناصری نژاد انور مونث سرپلذهاب
76 علی اشرف کرم زاده سلمان مذکر سرپلذهاب
77 علی اکبر بحرک ادمان مذکر سرپلذهاب
78 سلمان بحرک ادمان مذکر سرپلذهاب
79 یداله بساط زاده شیرخان مذکر سرپلذهاب
80 مازیار مرادبیگی رضا مذکر سرپلذهاب
81 لیلا مرادبیگی مازیار مونث سرپلذهاب
82 فرحناز مرادی صمد مونث سرپلذهاب
83 مبین یاری جهانبخش مذکر سرپلذهاب
84 مینا یاری جهانبخش مونث سرپلذهاب
85 الهام خوشگفتار رضا مونث سرپلذهاب
86 یسنا مرادی کرم رضا مونث سرپلذهاب
87 عبدالحسین احسانی اسداله مذکر سرپلذهاب
88 محمد گودرزی مذکر سرپلذهاب
89 آرمین امین زاده مجید مذکر سرپلذهاب
90 محمد مصطفایی معارف مذکر سرپلذهاب
91 خرامان رستمی علی مونث سرپلذهاب
92 لیلا کمانگر صفیار مونث سرپلذهاب
93 طوطی الماسی گلمراد مونث سرپلذهاب
94 شهاب محمدی سیاوش مذکر سرپلذهاب
95 گل اندام محمدی حسن مونث سرپلذهاب
96 آمینه گوهرمهر کرم مونث سرپلذهاب
97 زرین تاج احمدی عبدالعزیز مونث سرپلذهاب
98 جلال الیاسی برزلاق علی حسن مذکر سرپلذهاب
99 فرهاد الیاسی برزلاق علی حسن مذکر سرپلذهاب
100 احترام رستمی علی زمان مونث سرپلذهاب
101 زینب محمدی رضاحسین مونث سرپلذهاب
102 بنیامین صادقی مهران مذکر سرپلذهاب
103 فاطمه شریف نیا ابراهیم مونث سرپلذهاب
104 شایان شریف نیا احمد مذکر سرپلذهاب
105 پدرام امینی اسماعیل مذکر سرپلذهاب
106 جهانبخش کرمی رستم مذکر سرپلذهاب
107 کریم آزادی خسرو مذکر سرپلذهاب
108 عزیزاله ویسی حمید مذکر سرپلذهاب
109 شیرین کرمی رمضان مونث سرپلذهاب
110 آرمان کرمی رمضان مذکر سرپلذهاب
111 کاوه مرادی مصطفی مذکر سرپلذهاب
112 آرسام مرادی کاوه مذکر سرپلذهاب
113 فرحناز عبدلی حسین مونث سرپلذهاب
114 کورش الماسی صوف مذکر سرپلذهاب
115 آرش الماسی کورش مذکر سرپلذهاب
116 نوید الیاسی حسن مذکر سرپلذهاب
117 حدیقه الیاسی مونث سرپلذهاب
118 قباد اکبری فرج مذکر سرپلذهاب
119 قمر فلاح اکبر مونث سرپلذهاب
120 علی محمد رضایی مذکر سرپلذهاب
121 خزاله خدایاری بابا مونث سرپلذهاب
122 پرستو آزادی کریم مونث سرپلذهاب
123 آران آزادی کریم مونث سرپلذهاب
124 اختر چراغی مراد مونث سرپلذهاب
125 خاور صیدی صیداحمد مونث سرپلذهاب
126 حسن مرادی محمد مذکر سرپلذهاب
127 جبار مرادبیگی مذکر سرپلذهاب
128 طوبی منصوری شمس اله مونث سرپلذهاب
129 کیان مرادبیگی کامران مذکر سرپلذهاب
130 یزدان محمدی تپه لکی محمد مذکر سرپلذهاب
131 رسول محمدی تپه لکی محمد مذکر سرپلذهاب
132 تینا ناصری عبداله مونث سرپلذهاب
133 آقامراد اقدم کاکامراد مذکر سرپلذهاب
134 مازیار اخگر مذکر سرپلذهاب
135 چیمن اخگر بابامراد مونث سرپلذهاب
136 افسانه اخترشناس بهرام مونث سرپلذهاب
137 هیوا مرادیان سهراب مونث سرپلذهاب
138 فاطمه خوشگفتار رضا مونث سرپلذهاب
139 نزاکت بهرامی علیمراد مونث سرپلذهاب
140 فاطمه اخگر علی اکبر مونث سرپلذهاب
141 مینا پاکرو بابا مونث سرپلذهاب
142 جواد مرادبیگی جهانبخش مذکر سرپلذهاب
143 رانا ویسی علی جان مونث سرپلذهاب
144 سجاد فلاح قنبر مذکر سرپلذهاب
145 پروین عباسی احمد مونث سرپلذهاب
146 حوری زاد رستمی لطیف مونث سرپلذهاب
147 آرشام امینی معارف مذکر سرپلذهاب
148 شهناز طاهری مونث سرپلذهاب
149 الهه کمری جبار مونث سرپلذهاب
150 سعید فتاحی مرادعلی مذکر سرپلذهاب
151 گلچین مرادی پیرمراد مونث سرپلذهاب
152 زرینه الیاسی احمد مونث سرپلذهاب
153 ناصر رضایی محمود مذکر سرپلذهاب
154 فرشته عسگری خسرو مونث سرپلذهاب
155 امیرعلی رنجبر مهدی مذکر سرپلذهاب
156 خدیجه سهرابی چغابلکی خدامراد مونث سرپلذهاب
157 فریده اسماعیلی امان مونث سرپلذهاب
158 مهین کیوان تبار حمید مونث سرپلذهاب
159 زهرا پالانی جافی مراد مونث سرپلذهاب
160 میثم کرمی علی اشرف مذکر سرپلذهاب
161 عبدالرضا نظری خانجان مذکر سرپلذهاب
162 آرزو نجفی احمد مونث سرپلذهاب
163 آتنا یادگاری ایاز مونث سرپلذهاب
164 فریدون سلطانی بهرام مذکر سرپلذهاب
165 پرهام اسفندیاری داریوش مذکر سرپلذهاب
166 تورج نوروزی علیداد مذکر سرپلذهاب
167 نیما کرم پور وهاب مذکر سرپلذهاب
168 علی قاضی پور رضا مذکر سرپلذهاب
169 نرمین کرمی کاکامراد مونث سرپلذهاب
170 پویان یاری محسن مذکر سرپلذهاب
171 آرینا رستمی حجت مونث سرپلذهاب
172 علی احمد باقری علی پاشا مذکر سرپلذهاب
173 طوبی باپیری علی مونث سرپلذهاب
174 مهدی همتی جواد مذکر سرپلذهاب
175 بسطام صحرایی نژاد عبداله مذکر سرپلذهاب
176 ابوالفضل کشتمند محمد مذکر سرپلذهاب
177 احسان کشتمند ابوالفضل مذکر سرپلذهاب
178 شکوفه بهرامی کمال مونث سرپلذهاب
179 عبدالرحیم عزیزی علی محمد مذکر سرپلذهاب
180 علی بابا ویسی علی بگ مذکر سرپلذهاب
181 پرویز مریدی مجید مذکر سرپلذهاب
182 احمدعلی احمدی درویشعلی مذکر سرپلذهاب
183 مرادحاصل امیدی مذکر سرپلذهاب
184 ابراهیم محمودیان مذکر سرپلذهاب
185 لیلا محمدویسی عبداله مونث سرپلذهاب
186 نیلوفر رحیمی نادر مونث سرپلذهاب
187 ماردین امیری نوذر مذکر سرپلذهاب
188 صدیقه ویسی احمد مونث سرپلذهاب
189 نسرین کرمی شمس اله مونث سرپلذهاب
190 انصار قنبری کلاش سامان مذکر سرپلذهاب
191 زهرا رضایی مونث سرپلذهاب
192 کیومرث فریادی فرهاد مذکر سرپلذهاب
193 مینو مرادی شاهپور مونث سرپلذهاب
194 اکرم سنجابی حسین مونث سرپلذهاب
195 قدرت یزدانی قاسم مذکر سرپلذهاب
196 حسن محمدی صالح مذکر سرپلذهاب
197 شرمین کاکایی حسینعلی مونث سرپلذهاب
198 نرمین کاکایی حسینعلی مونث سرپلذهاب
199 صلاح الدین شهباز مذکر سرپلذهاب
200 شربت نظری احمد مونث سرپلذهاب
201 حسین ایران دوست احمد مذکر سرپلذهاب
202 احمد ایران دوست نادر مذکر سرپلذهاب
203 نگار ایران دوست حسین مونث سرپلذهاب
204 اسوه مرادی امین مونث سرپلذهاب
205 سمیه ایران دوست حسین مونث سرپلذهاب
206 صورت ایران دوست مونث سرپلذهاب
207 برزو کرمی نادر مذکر سرپلذهاب
208 معوه کرمی برزو مونث سرپلذهاب
209 فاطمه عزیزی مونث سرپلذهاب
210 رئوف محمدی مذکر سرپلذهاب
211 ارشیا ویسی مذکر سرپلذهاب
212 کسری ویسی مذکر سرپلذهاب
213 لیمو خانلری مونث سرپلذهاب
214 عبداله الیاسی خداداد مذکر سرپلذهاب
215 آکار الیاسی عبداله مذکر سرپلذهاب
216 احمد رحمانی مذکر سرپلذهاب
217 عصمت سهرابی رستم مونث سرپلذهاب
218 باربد دانایی طوس مراد مذکر سرپلذهاب
219 مینا قهرمانی فارس مونث سرپلذهاب
220 مریم حسینی قادری حاتم مونث سرپلذهاب
221 غزاله صمدی کاکاعبداله مونث سرپلذهاب
222 شوکت بادپران حیدر مونث سرپلذهاب
223 بسته شفیعی علی جان مونث سرپلذهاب
224 جلیل قدمی کاکامراد مذکر سرپلذهاب
225 رضا شهسواری همه ویس مذکر سرپلذهاب
226 ربابه حیان اسماعیل مونث سرپلذهاب
227 نبی محمدی شاپور مذکر سرپلذهاب
228 امین مرادی مذکر سرپلذهاب
229 هاجر آزادی مونث سرپلذهاب
230 بشرا مرادی امین مونث سرپلذهاب
231 علی احمدی وهاب مذکر سرپلذهاب
232 عبدالوهاب احمد مذکر سرپلذهاب
233 علی احمدی اسحق مذکر سرپلذهاب
234 فرشته دانهشته محی الدین مونث سرپلذهاب
235 کوکب دارابی مصطفی مونث سرپلذهاب
236 امیرعلی رستمی سلیم مذکر سرپلذهاب
237 سحر احمدی جواد مونث سرپلذهاب
238 زینب ابراهیمی احسان مونث سرپلذهاب
239 یداله قادری ابراهیم مذکر سرپلذهاب
240 قباد محمدی محمدعلی مذکر سرپلذهاب
241 شیرزاد ناصری شیرخان مذکر سرپلذهاب
242 فرشته رستمی ایاز مونث سرپلذهاب
243 آراد ناصری شیرزاد مذکر سرپلذهاب
244 یونس شکربیگی جهانبخش مذکر سرپلذهاب
245 آرمتین ویسی؟ مذکر سرپلذهاب
246 وهاب کرمپور مذکر سرپلذهاب
247 فاطمه جاودان مونث سرپلذهاب
248 طوبی باقری مونث سرپلذهاب
249 فریبا جاسمی صیداحمد مونث سرپلذهاب
250 سهیلا عزیزی خدایار مونث سرپلذهاب
251 پژمان عزیزی بهرام مذکر سرپلذهاب
252 دانا حسینی قادری حبیب اله مذکر سرپلذهاب
253 گرجی پالانی علی مونث سرپلذهاب
254 شمسی زنگنه بکمراد مونث سرپلذهاب
255 داراب دارابی جهانبخش مذکر سرپلذهاب
256 جوهر بهرک روضان مذکر سرپلذهاب
257 مهناز ویسی شمس اله مونث سرپلذهاب
258 شیما محمد شاپور مونث سرپلذهاب
259 شکر مرادی عبداله مونث سرپلذهاب
260 فاطیما رضایی میثم مونث سرپلذهاب
261 پگاه رستمی کویار مونث سرپلذهاب
262 علی مهرابی حسن مذکر سرپلذهاب
263 سهیلا عباسی حبیب اله مونث سرپلذهاب
264 هستی الیاسی حاجیمراد مونث سرپلذهاب
265 حسام الیاسی حاجیمراد مذکر سرپلذهاب
266 حمزه الیاسی فاضل مذکر سرپلذهاب
267 عماد زارع حبیب مذکر سرپلذهاب
268 حمید رضایی بیابانی احمد مذکر سرپلذهاب
269 مهتاب خدادادی علیمراد مونث سرپلذهاب
270 رحیم یاراحمدی عبدالقادر مذکر سرپلذهاب
271 بکزاده امیدی ملک علی مونث سرپلذهاب
272 سیروس بری علی مذکر سرپلذهاب
273 محمدپارسا فتاحی مجتبی مذکر سرپلذهاب
274 محمدطا‌ها فتاحی مجتبی مذکر سرپلذهاب
275 مهسا بسامی مراد مونث سرپلذهاب
276 محسن نقدی حسین مذکر سرپلذهاب
277 حقمراد بابایی علیمراد مذکر سرپلذهاب
278 دنیا بابایی یونس مونث سرپلذهاب
279 فاطمه مومنی محسن مونث سرپلذهاب
280 صوریه عزیزی محمد مونث سرپلذهاب
281 فریبا زارعی جمال مونث سرپلذهاب
282 پروانه جوانمیری خدامراد مونث سرپلذهاب
283 النا زارعی ستار مونث سرپلذهاب
284 یداله زارعی کاکاحسن مذکر سرپلذهاب
285 جواد نوری محمد مذکر سرپلذهاب
286 کورش زارعی یداله مذکر سرپلذهاب
287 نهیه محمودی کریم مونث سرپلذهاب
288 مرادحاصل فریفته جلیلی مذکر سرپلذهاب
289 راحله بخشی محمدمراد مونث سرپلذهاب
290 محمدپارسا احمدی علی مذکر سرپلذهاب
291 النا کرم مهدی مونث سرپلذهاب
292 احمد پالانی جافی عبدالکریم مذکر سرپلذهاب
293 خسرو قادری عبدالرحمن مذکر سرپلذهاب
294 فرزانه یادگاری احمد مونث سرپلذهاب
295 هاجر رحیمی حجت مونث سرپلذهاب
296 عابدین مرادی اسفندیار مذکر سرپلذهاب
297 محمد سهرابی رئوف مذکر سرپلذهاب
298 نرگس پالانی جافی، ولی مونث سرپلذهاب
299 مرضیه حسینی سیدابراهیم مونث سرپلذهاب
300 آرمیتا حسنی سیدابراهیم مونث سرپلذهاب
301 سهیل حسینی ابراهیم مذکر سرپلذهاب
302 فرشته نظری کاکاخاص مونث سرپلذهاب
303 تانیا نظری تیمور مونث سرپلذهاب
304 القاص نظری مجید مذکر سرپلذهاب
305 ابراهیم احمدی میرزامراد مذکر سرپلذهاب
306 خانم رمضانی امین مونث سرپلذهاب
307 اله بخش شمسی کلبعلی مذکر سرپلذهاب
308 عزیز صفری فارض مذکر سرپلذهاب
309 مصیب مرادبیگی جبار مذکر سرپلذهاب
310 نسرین احمدی میرزا مونث سرپلذهاب
311 عصرین اسپری علی مونث سرپلذهاب
312 روژین اسپری علی مونث سرپلذهاب
313 نرگس اسپری قباد مونث سرپلذهاب
314 نگار اسپری قباد مونث سرپلذهاب
315 یوسف اسپری علی مذکر سرپلذهاب
316 ایوب اسپری حسین مذکر سرپلذهاب
317 نسرین احمدی میرزاداد مونث سرپلذهاب
318 بتول حسنخانی حسن مونث سرپلذهاب
319 ناهید مرادبیگی جهانبخش مونث سرپلذهاب
320 فروزان ملکی کرم بیگ مونث سرپلذهاب
321 یوسف حیدری حسن مذکر سرپلذهاب
322 اسماعیل بابایی اصیل عبداله مذکر سرپلذهاب
323 نصرت محمدی پاتاق محمدعلی مذکر سرپلذهاب
324 روژین کرمی یاسین مونث سرپلذهاب
325 روژان کرمی یاسین مذکر سرپلذهاب
326 علی محمدی محمود مذکر سرپلذهاب
327 سلیمان کریمی یارکرم مذکر سرپلذهاب
328 زینب محمدی نادر مونث سرپلذهاب
329 امیرحسین رضایی میثم مذکر سرپلذهاب
330 حوری زاد پالانی جافی عبدالعلی مونث سرپلذهاب
331 حسینعلی خانی علی مذکر سرپلذهاب
332 حسینعلی پالانی مذکر سرپلذهاب
333 محمدرضا شهیدی جهانگرد مذکر سرپلذهاب
334 جلیل فریفته عبداله مذکر سرپلذهاب
335 هستی احمدی ابراهیم مونث سرپلذهاب
336 مهیا احمدی ابراهیم مونث سرپلذهاب
337 فهیمه بابایی شمس اله مونث سرپلذهاب
338 هستی بایسته علی مونث سرپلذهاب
339 احسان هاشمی مذکر سرپلذهاب
340 حبیب اله حسینی قادری حسن مذکر سرپلذهاب
341 حسین یاری مذکر سرپلذهاب
342 گودرز رضایی مذکر سرپلذهاب
343 میثم هاشمی مذکر سرپلذهاب
344 عبدالقادر عزیزی حبیب مذکر سرپلذهاب
345 هدی حسینی قادری حبیب اله مونث سرپلذهاب
346 سلطنت ایوانی مونث سرپلذهاب
347 قمر مرادی مونث سرپلذهاب
348 صدیقه قنبری مونث سرپلذهاب
349 علایی کرمی مونث سرپلذهاب
350 ثنا یزدان شناس محمد مونث سرپلذهاب
351 سینا یزدان شناس محمد مذکر سرپلذهاب
352 خاور پالانی جافی حسن مونث سرپلذهاب
353 آیدا حیدری حسن مونث سرپلذهاب
354 حسنا حیدری احمد مونث سرپلذهاب
355 مهوش رستمی محمد مونث سرپلذهاب
356 لیلا میرزایی اسد مونث سرپلذهاب
357 گلزار میرزایی اسد مونث سرپلذهاب
358 نوید کرمی امید مذکر سرپلذهاب
359 دیار کرمی آیدا مذکر سرپلذهاب
360 حمید دارابی سیاوش مذکر سرپلذهاب
361 لیلا محمدیان مراد مونث سرپلذهاب
362 سید ابراهیم حسینی سیدرحمت مذکر سرپلذهاب
363 فوزیه مرادپور جمشید مونث سرپلذهاب
364 عبداله یوسفی علی مذکر سرپلذهاب
365 کریم برزگر، ولی مذکر سرپلذهاب
366 غزاله آوند قاسم مونث سرپلذهاب
367 نازنین رنجبر مهدی مونث سرپلذهاب
368 ماردین یوسفی عبداله مذکر سرپلذهاب
369 عایشه حیدری احمد مونث سرپلذهاب
370 سما برزگر کریم مونث سرپلذهاب
371 بهاره طهماسبی علی مونث سرپلذهاب
372 پروین کامرانی احمد مونث سرپلذهاب
373 بنیامین برزگر کریم مذکر سرپلذهاب
374 علی طهماسبی کاک احمد مذکر سرپلذهاب
375 خاور یوسفی علی مونث سرپلذهاب
376 محمد محمودی عظیم مذکر سرپلذهاب
377 سیدایرج حسینی سیدخلیل مذکر سرپلذهاب
378 جیران باک کلبعلی مونث سرپلذهاب
379 کردار اعظمی عزیز مذکر سرپلذهاب
380 پرنیا کریمی رضا مونث سرپلذهاب
381 کاک احمد طهماسبی عزیز مذکر سرپلذهاب
382 زیبا حقگو راد احمد مونث سرپلذهاب
383 شوکت سلیمانی مونث سرپلذهاب
384 افسانه عزیزی گاوچالی جهانبخش مونث سرپلذهاب
385 سوریه عزیزی محمد مونث سرپلذهاب
386 صدریه عزیزی محمد مونث سرپلذهاب
387 فریحا زارعی جمال مونث سرپلذهاب
388 ریحانه راستی فرد خدانظر مونث سرپلذهاب
389 حسین علیخانی علی مذکر سرپلذهاب
390 یداله زارعی کاک حسن مذکر سرپلذهاب
391 جواد نوری نژاد محمد مذکر سرپلذهاب
392 صورت حیدری نورمحمد مونث سرپلذهاب
393 مجهول الهویه مذکر سرپلذهاب
394 بیان مرادی ویس مونث سرپلذهاب
395 اسد مرادی مذکر سرپلذهاب
396 مجهول الهویه مذکر سرپلذهاب
397 آقامراد نوروزی بیگ مراد مذکر سرپلذهاب
398 آمنه حسن پوریان محمود مونث سرپلذهاب
399 علیرضا دوستیان ملک مذکر سرپلذهاب
400 سیده زینت امیری سید محمود مونث سرپلذهاب
401 سیده پری امیری سید محمود مونث سرپلذهاب
402 عبداله آزادی طهماسب مونث سرپلذهاب
403 هاوژین آزادی جمشید مونث سرپلذهاب
404 امین مرادی رحمان مذکر سرپلذهاب
405 هاجر آزادی اعظم مذکر سرپلذهاب
406 شریف نوروزی محمدخان مذکر قصرشیرین
407 حسن مرادی خدامراد مذکر قصرشیرین
408 داریوش مرادی وند احمد مذکر قصرشیرین
409 فاطمه نعیمی جگرلویی علیمراد مونث قصرشیرین
410 قمرناز نوروزی جاسم مونث قصرشیرین
411 اسداله مرادی مراد مذکر قصرشیرین
412 فرامرز حبیبی ملک مذکر قصرشیرین
413 مرضیه الهی ناصرخانی حبیب اله مونث قصرشیرین
414 شیرین نوروزی دارخور محمد مونث قصرشیرین
415 میثم کرمی مذکر قصرشیرین
416 فریده اسماعیلی مونث قصرشیرین
417 منظر یاری مونث قصرشیرین
418 دولت امیدی مونث قصرشیرین
419 ظفر عطایی مذکر قصرشیرین
420 مریم ییلاقی قربانعلی مونث قصرشیرین
421 فاطمه نعمتی مونث قصرشیرین
422 مینا زارع قدرت اله مونث کرمانشاه
423 زینب قنبری باباعلی مونث کرند
424 سیدگودرز حسینی سیدفریدون مذکر کرند
425 سارا کرمی رضا مونث کرند
426 رمضان پالانی مذکر کرند
427 وحید قنبری پرویز مذکر کرند
428 زرین تاج نیکدل مونث کرند
429 پروانه نیکدل مونث کرند
430 ستایش نیکدل مونث کرند
431 محمدمهدی پیرمرادی مذکر کرند
432 لیلا عثمانی مونث کرند
433 قاسم خیره دست محمد مذکر کرند
434 رنگینه خیره دست مونث کرند
435 سالار خیره دست مذکر کرند
436 مینا کریمی سیدشفیع مونث کرند

تلفن بی‌سیم «پاناسونیک» مدل «KX-TGD320» یکی از خوش‌ساخت‌ترین و زیباترین تلفن‌های این شرکت است که ورای زیبایی، دارای کیفیت و امکانات درخورتوجهی است. وجود رنگ‌های متضاد و انحنای لطیف در این تلفن بی‌سیم باعث شده تا هنگام دردست‌داشتن آن حس خوبی داشته باشید و از مکالمه‌ی خود لذت ببرید. این تلفن علی‌رغم قرارگیری در محصولات رده‌ی میانی شرکت پاناسونیک، از کیفیت صدای خوبی برخوردار است. شرکت پاناسونیک در این تلفن از قابلیت Power Back-Up Operation بهره گرفته است تا هنگام قطعی برق، گوشی بی‌سیم، تامین‌کننده‌ی برق مصرفی پایه باشد. صفحه‌نمایش این دستگاه تک‌رنگ است و ابعادی برابر با 1.8  اینچ دارد. هنگام مکالمه، طول عمر باتری آن 16 ساعت است و در حالت استندبای به 200 ساعت می‌رسد. گفتنی است دکمه‌ی ECO تعبیه‌شده روی KX-TGD320 مصرف انرژی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این تلفن برای آسایش کاربران، سیستم مسدودکردن شماره و حالت DND را ارائه کرده است.


تلفن «KX-TG6821» ساخت شرکت «Panasonic» از مدل‌های ارزان‌قیمت و رده‌متوسط تلفن‌های بی‌سیم محسوب می‌شود که از منشی تلفنی با شمارشگر پیغام بهره می‌برد. طراحی مشکی و نقره‌ای‌رنگ، جلوه‌ای زیبا به آن بخشیده است. تا 6 گوشی بی‌سیم را می‌توان با آن «Pair» کرده و درآن‌واحد استفاده کرد. تلفن‌های پاناسونیک معمولا در مقابل هزینه‌ای که برای خرید آن‌ها پرداخت می‌شود، امکانات و کیفیت قابل‌قبولی را ارائه می‌کنند و همواره رضایت مشتری را به دنبال دارند. در این بخش می‌خواهیم ببینیم که 6821 آیا واقعا ارزش خرید دارد؟

  طراحی و ساخت

تلفن بی‌سیم KX-TG6821 به‌عنوان تلفنی ارزان‌قیمت از سری تلفن‌های «DECT» ظاهری زیبا و دل‌نشین دارد و در هنگام استفاده، حس خوبی را به کاربر القا می‌کند. طراحی KX-TG6821 مدرن بوده و از تلفن‌های قدیمی و حتی از مدل‌های پیشین پاناسونیک دور شده است که در آن رنگ‌های مشکی و نقره‌ای به‌خوبی باهم ترکیب ‌شده‌اند. دکمه‌های گوشی بی‌سیم تقریبا هم‌سطح با بدنه‌ طراحی ‌شده‌اند و تنها 1 یا 2 میلی‌متر با بدنه اختلاف سطح دارند. باوجوداین دکمه‌ها پاسخگویی خوبی دارند و با فشاری ملایم عمل می‌کنند؛ همچنین کار با آن‌ها از لحاظ فیزیکی مطلوب و خوشایند است و این حس را به کاربر القا می‌کند که محصولی باکیفیت را در دست گرفته است. صفحه‌نمایش تک‌رنگ گوشی بی‌سیم، فونت‌های درشتی دارد و به‌آسانی قابل‌خواندن است. تنها ایرادی که بر گوشی بی‌سیم KX-TG6821 وارد است، این است که به دلیل بدنه‌ی منحنی قسمت پایین گوشی نمی‌توانید آن را روی میز یا سطوح دیگر به‌صورت عمود قرار دهید و باید به‌صورت خوابیده یا روی پایه‌ی اصلی گوشی قرار گیرد. پایه‌ی اصلی گوشی بسیار شیک و خوش‌ساخت است و از شمارشگر پیغام‌های تلفنی بهره ‌می‌برد. کاربر با یک نگاه می‌تواند از تعداد پیام‌های دریافتی خود مطلع شود. KX-TG6821 نسبت به مدل‌های قبلی پاناسونیک کوچک‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ اما درعوض قابلیت نصب روی دیوار آن حذف ‌شده است.

 نصب و استفاده
نصب آسان!

نصب KX-TG6821 بسیار آسان است و هرکسی با هر سطح معلوماتی، به‌سادگی می‌تواند آن را نصب کند.

      

 

 

نصب تلفن KX-TG6821 بسیار ساده است و حتی اگر از تکنولوژی و وسایل برقی اطلاعات زیادی ندارید، نگران نباشید. تنها کافی است کابل‌های خط تلفن و برق را نصب کنید تا تلفن شما آماده‌ی استفاده باشد. منوهای گوشی ‌بی‌سیم نظم خوبی دارند و قسمت‌های مختلف به‌سادگی دردسترس هستند. متن‌ قسمت‌های منو و آیکون‌ها به‌خوبی طراحی ‌شده‌اند و به‌آسانی قابل‌استفاده‌اند. صفحه‌نمایش تعبیه‌شده درگوشی بی‌سیم از روشنایی مناسبی برخوردار است و شماره‌ها و مشخصات مخاطبان را به‌خوبی نمایش می‌دهد.

کیفیت صدا
کیفیت صدای عالی...

کیفیت صدای KX-TG6821 با توجه به قیمت آن و رده‌ی متوسط گوشی در میان مدل‌های دیگر بسیار عالی است.

کیفیت صدای تلفن‌های بی‌سیم پاناسونیک همیشه خوب بوده و KX-TG6821 هم همین رویه‌ را در پیش گرفته است. همچنین قابلیت کاهش صدای مزاحم افراد «Noise Reduction» نقش قابل‌توجهی در بهبود انتقال صدای این مدل دارد. این ویژگی 75درصد از صدا‌های مزاحم سمت کاربر تلفن را کاهش می‌دهد. کیفیت صدای کلی KX-TG6821 با استفاده از تکنولوژی‌‌های همیشه باکیفیت پاناسونیک، در حد اعلای خود قرار دارد و نه‌تنها صدای دریافتی و خروجی از بلندی کافی برخوردار است، بلکه کیفیت صدا هم حتی در حجم صدای کم بسیار شفاف و عالی است. درواقع می‌توان گفت با توجه به قیمت پایین KX-TG6821، کیفیت صدا بیشتر از هزینه‌ای است که برای این تلفن پرداخت می‌کنید. نکته‌ی درخور‌توجه دیگر این است که این مدل از فرکانس 1.9 (DECT) برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند. این فرکانس نسبت به فرکانس‌های دیگر مانند 2.4 برتری خاصی در کیفیت تماس ندارد؛ اما ازآنجاکه دستگاه‌های بسیاری از فرکانس 2.4 استفاده می‌کنند، احتمال تداخل فرکانس با این وسایل و اختلالات رادیویی به‌شدت وجود دارد. این بدین معناست که در صورت استفاده از مودم‌های WiFi، بلوتوث یا حتی دستگاه مایکروویو احتمال شنیده‌شدن نویز در تماس‌های تلفن وجود دارد؛ اما KX-TG6821 از فرکانس جدید 1.9 برای برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند و اختلالی رخ نخواهد داد که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن یاد کرد.

برد رادیویی و عمر باتری

در آزمایش‌های ما KX-TG6821 از برد رادیویی متوسطی برخوردار بود که در آن گوشی تا حدود 50 متر از پایه دور شد؛ بدون آنکه اختلالی در کیفیت تماس به وجود آید؛ اما گاهی اوقات توانستیم حتی بیشتر از 60 متر از پایه دور شویم؛ اما همیشه این موضوع اتفاق نیفتاد. شایان‌ذکر است که کیفیت تماس و میزان فاصله‌ای که کاربر می‌تواند از پایه دور شود، به میزان موانع موجود بستگی دارد. البته بعید می‌دانیم که کسی بخواهد داخل منزل بیشتر از 60 متر از پایه‌ی تلفن دور شود؛ مگر اینکه خانه‌ای بسیار وسیع داشته باشد. برد رادیویی خارجی تلفن (بدون مانع مانند دیوار) بسیار عالی بود و توانستیم بیش از 300 متر از پایه‌ی اصلی دور شویم.

عمر باتری‌های KX-TG6821 بسیار عالی است؛ حتی بدون استفاده از حالت ECO (این حالت میزان برق مصرفی باتری را کاهش می‌دهد؛ ولی درعوض برد رادیویی تا مقادیر زیادی کاهش می‌یابد و همچنین گاهی اوقات از کیفیت تماس کاسته می‌شود). درنتیجه می‌توانید روز‌ها از KX-TG6821 استفاده کنید؛ بدون اینکه مجبور باشید آن را پیوسته برای شارژ مجدد روی پایه قرار دهید.

ویژگی‌ها

پاناسونیک ویژگی‌های کاربردی و متنوعی را در KX-TG6821 قرار داده است. برای مثال می‌توانید در ساعات استراحت به‌ویژه هنگام شب از حالت «Night Mode» استفاده کنید که برای هر گوشی که با دستگاه «Pair» شده، به‌صورت مجزا قابل‌تنظیم است و به کاربر اجازه می‌دهد تا گوشی بی‌سیم را در ساعات مشخصی از شبانه‌روز به حالت «Silent» قرار دهد. این قابلیت برای زمانی که در حال استراحت هستید یا حین صرف شام یا نهار یا حتی برای مواقعی که نمی‌خواهید کسی مزاحمتان شود، بسیار مناسب است.

همچنین KX-TG6821 قابلیت ابتدایی را برای «Block» کردن شماره‌های موردنظر کاربر ارائه می‌دهد که با آن می‌توانید تا 50 شماره را در حافظه‌ی گوشی ذخیره کنید تا در صورت تماس این شماره‌ها، KX-TG6821 به‌صورت اتوماتیک آن‌ها را «Reject» کند. ویژگی‌ دیگر به کاربر اجازه می‌دهد تا تماس‌های خروجی را محدود کند و با مشخص‌کردن پیش‌شماره‌های خاص، برقراری تماس با این پیش‌شماره‌ها را تنها با واردکردن رمز ممکن سازد. همچنین حافظه‌‌ی تلفن تا 100 شماره از مخاطبان موردعلاقه‌ی شما را ذخیره می‌کند که به‌صورت اتوماتیک با دیگر گوشی‌های «Pair» شده با تلفن به اشتراک گذاشته می‌شود. لازم نیست شماره‌های خود را در تک‌تک گوشی‌های بی‌سیم وارد کنید.

نتیجه‌گیری

تلفن KX-TG6821 دستگاه بسیار خوبی است و نسبت به هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌کنید و در مقایسه با مدل‌های مشابه ارزش خرید زیادی دارد و قطعا شما را ناامید نخواهد کرد. امکانات مناسب و کیفیت بالای تماس، از ویژگی‌های قابل‌توجه آن هستند.


پرسپولیس تهران در دیداری فشرده و نزدیک موفق شد با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی به پیروزی برسد. هواداران این تیم یک پیروزی دیگر در داربی را جشن گرفتند و امیدوارانه به روزهای در پیش نگاه می‌کنند. 1+15 چهره این داربی را با هم مرور کنیم.

به گزارش ایسنا، احسان محمدی در عصر ایران نوشت: «نیم بر هیچ ببریم»! این جمله کنایه‌آمیز را برانکو ایوانکوویچ روز قبل از داربی گفته بود. اشاره‌ای به این که او دنبال سه امتیاز بازی است. آن هم نه در یک دیدار معمولی که در رویارویی با استقلال؛ حریف دیرینه‌ای که مردم بازی‌های آنها را بهتر از درس‌های دوران تحصیل به حافظه می‌سپارند.

پرسپولیس تهران در دیداری فشرده و نزدیک موفق شد با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی به پیروزی برسد. هواداران این تیم یک پیروزی دیگر در داربی را جشن گرفتند و امیدوارانه به روزهای در پیش نگاه می‌کنند.

15+1 چهره این داربی را با هم مرور کنیم:

1- وینفرد شفر:

سرمربی آلمانی آبی‌ها چهره محبوب فیلمبردار تلویزیونی بود. تصویر او با سوت‌های چهارانگشتی، اعتراض مداوم به داور و ایستادن کنار خط بیش از هر کس دیگری در قاب تلویزیون نشست. شفر می‌تواند این شکست را گردن خریدهای منصوریان بیندازد اما برای ماندن روی نیمکت استقلال باید کارهایی بیش از بوسیدن شال آبی و دست تکان دادن برای هواداران انجام دهد.

2- سیدجلال حسینی:

صخره! این لقب شایسته اوست؛ مدافعی که از درگیری نمی‌ترسید. او به بازیکنان کناری‌اش شور جنگیدن داد و خط دفاعی پرسپولیس را 70 دقیقه برای محافظت از تک گل تیم نظم بخشید. کاش کمتر در کار داورها دخالت کند.

3- وریا غفوری:

اشک‌های پسر کُرد استقلال پلان آخر از یک هفته تلخ برای او بود. معلق شدن به واسطه انتشار یک عکس قلیانی، جنگیدن در 90 دقیقه و شکست... او به همراه خسرو حیدری فشار بسیار زیادی روی محمد انصاری وارد کردند اما بی‌حاصل بود. اشک‌های او در خاطره‌ها می‌ماند.

4- محسن ربیع‌خواه:

هیچ بازیکنی در پرسپولیس مثل او تحت فشار نیست. بیشتر شبیه چسبی است که به یک جام بلورین چسبانده‌اند تا ترک‌هایش مشخص نشود. به همان اندازه مورد نیاز، به همان اندازه توی چشم! به او لقب پسر برانکو داده‌اند. برانکو وقتی سرمربی تیم ملی بود هم یک محسن ربیع‌خواه در ترکیب داشت. با همین فیزیک و سبک بازی. بدن عضلانی، بازی خراب‌کن، درگیر، کُند و کم‌تکنیک و البته مورد انتقاد هواداران. اسمش سیدمحمد علوی بود. ربیع‌خواه متوسط بود. یک بازیکن کارگر، چند قطع توپ، چند پاس غلط و یک کارت زرد که البته خطایش را کمال کامیابی‌نیا انجام داد!

5- سیدمهدی رحمتی:

روی نیمکت هم بنشیند باز به چشم می‌آید. انگار آن شال و کلاه و ماسک سیاه را برای این روی دهانش می‌گذارد که نشان بدهد حرف دارد اما نمی‌زند! این ماسک تا چند وقت می‌تواند جلوی واژه‌های آتشین او را بگیرد؟

6- علی علیپور:

یکی دو فصل پیش به خاطر میمک خاص صورتش دستمایه شوخی استقلالی‌ها بود. این که خنده، ناراحتی و عصبانیت او با چشم‌های درشت کرده و دهان نیمه‌باز یک شکل است اما حالا نامش در میان گربه‌سیاه‌های تاریخ داربی ثبت شده است. دو پیروزی 1-0 پرسپولیس مقابل استقلال را او رقم زده. در نیمه دوم خسته شد، قدم می‌زد و بازی خوب گادوین منشا را تماشا کرد. شاید داشت به آن فرار خوب و پنالتی آرام و دقیقش فکر می‌کرد و لذت می‌برد. از علی علیپور بیشتر خواهیم شنید اگر... امان از این اگرهای ستاره‌های فوتبال!

7- فرشید اسماعیلی:

فشار خُردکننده‌ای روی شانه‌هایش بود. استقلالی‌ها از او انتظار معجزه داشتند؛ معجزه‌ای که رخ نداد. او شبیه سایه‌ای از یک بوکسور بود که مُشت‌هایش در هوا پرتاب می‌شود اما به حریف دردی وارد نمی‌کرد.

8- بشار رسن:

در 14 سالگی به تیم نیروی هوایی عراق پیوست. جوان‌ترین بازیکنی که در تاریخ 86 ساله باشگاه به عضویت آن درآمده است. از نظر فیزیکی قوی نیست؛ آن قدر که انگار پیراهن به تنش گشادی می‌کند اما مقابل استقلال شبیه یک ماهی بود که نمی‌شد او را توی دست گرفت. لیز می‌خورد و پیش می‌رفت. بشار رسن توانست دل هواداران پرسپولیس را برباید و با تکنیک خوبش دفاع استقلال را عقب نگه داشت.

9- داریوش شجاعیان:

او عصاره‌ای از تکنیک فردی، غلت زدن روی زمین و فریاد کشیدن سر داور بود! اگر به دروازه پرسپولیس نزدیک‌تر بود شاید می‌توانست خطای پنالتی بگیرد اما انگار کسی عمداً او را به خط کنار زمین تبعید کرده بود؛ جایی که برای دروازه پرسپولیس خطرآفرین نشود!

10- بیژن حیدری:

اگر آلمانی‌ها به مارکوس مرک می‌نازیدند که هم دندانپزشک بود و هم یک داور ممتاز، حالا ما هم می‌توانیم بگوییم بهترین داور ایران یک ارتوپد است! می‌دانم که برخی از هواداران دو تیم از داوری او گله‌مند هستند اما قضاوت یک بازی ملتهب کار آسانی نیست. تا ابد می‌شود در مورد اشتباهات داوری حرف زد و به نتیجه نرسید اما آقای دکتر قابل قبول سوت زد.

11- علیرضا بیرانوند:

وقتی در تیم ملی و پرسپولیس به جای شیرجه زدن به چند توپ خیره شد و با چشم مسیر آنها را تا برخورد به تیرک دروازه دنبال کرد، در شبکه‌های مجازی علیه‌اش نوشتند که «واکنش نشان بده، تو دروازه‌بانی، مرتاض نیستی!» او در داربی واکنش نشان داد! خروج‌ها و جاگیری‌هایش موثر بود و در شروع مجددها بازیکنان را به استارت زدن وادار کرد. یک کلین‌شیت دیگر شاید آغازی دوباره برای دروازه‌بانی باشد که کی‌روش هم به او اعتماد دارد.

12- روزبه چشمی:

بعد از بازی از هواداران عذرخواهی کرد و گفت او مقصر گل خورده تیمش بوده است اما در خط دفاعی بعد از یک فصل دوری برای استقلال خوب جنگید. چند قطع توپ کلیدی داشت و البته وقت و انرژی زیادی را صرف جدال با داور کرد. او برای این که رهبر خط دفاع باشد هنوز به تجربه‌های بیشتری نیاز دارد.

13- مهدی طارمی:

«الان چه حالی داره مهدی طارمی؟ البته شاید بگه حتماً خیریتی توش بوده!» اشاره طعنه‌آمیز عادل فردوسی پور به غیبت مهاجم کلیدی قرمزها نشان داد او حتی وقتی در زمین حضور ندارد هم مورد توجه است. در دقایقی هواداران هم تشویقش کردند. اگر آن چه در موردش می گویند، حقیقت داشته باشد، مستحق تشویق شدن است یا نکوهش؟

14- جابر انصاری:

در این چند سال انگار هیچکس او را جدی نمی‌گیرد. در 30 دقیقه‌ای که به زمین آمد بیش از همه عناصر تهاجمی استقلال خطرآفرین شد و مدافعان پرسپولیس را به عقب‌نشینی وادار کرد. اگر در زدن ضربه نهایی کمی دقت می‌کرد، شاید او را تعویض طلایی شفر می‌نامیدند.

یک پرسش مرتبط: استقلال برای نگه داشتن کاوه رضایی واقعاً تلاش کرد؟

15- تماشاگران:

ضمن تحسین هواداران استقلال که حتی بعد از شکست هم تیم‌شان را تشویق کردند و پرسپولیسی‌ها که سنگ تمام گذاشتند، باید آن دسته چند ده نفری که با بی‌رحمی و لاقیدی سنگ و موشک به سمت بازیکنان و عکاسان پرتاب می‌کنند را تحت تعقیب قرار داد و آن چند ده هزار نفری که با واژه‌های کثیف کاری می‌کنند که تلویزیون صدای ورزشگاه را قطع کند، سرزنش کرد... به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که بانوان را به ورزشگاه راه نمی‌دهند همین باشد؛ این که پرتاب دست و هدفگیری‌شان این قدر خوب نیست و البته این همه با صدای بلند فحاشی نمی‌کنند!

15+1. آقای شیرازی:

بلافاصله بعد از پایان بازی عادل فردوسی‌پور با مکافات خودش را به وسط زمین رساند تا با سرمربی‌های هر دو تیم حرف بزند. تماشاگران تلویزیونی مشتاق و منتظر بودند اما «آقای شیرازی» اسپانسر دو باشگاه اجازه نداده بود! درباره آقای شیرازی یکی از سابقه تدریس او می‌گوید و دیگری از انتسابات او. خیلی‌ها می‌خواهند درباره آقای شیرازی بیشتر بدانند و این که هر دو گزاره درست است یا یکی یا هیچ یک.»


استقلالی ها از آغاز بازی های لیگ هفدهم تاکنون در 9 دیدار حاضر شدند و در مجموع بازی هایی که به انجام رساندند از 24 بازیکن در ترکیب خود استفاده کردند. این بازیکنان شامل 2 دروازه بان، 9 مدافع، 9 هافبک و 4 مهاجم هستند.

 

از نظر دقایق بازی وریا غفوری و روزبه چشمی  بازیکنانی هستند که در صدر قرار دارند. این دو بازیکن 720 دقیقه در میدان حضور داشتند. پس از این دو بازیکن نیز یک مهاجم حضور دارد و آن هم حسن بیت سعید نام دارد. مهاجم جنوبی استقلالی ها 607 برای این تیم در میدان حضور داشت.

 

در تعداد بازی نیز در میان استقلالی ها تنها یک بازیکن در هر 9 دیدار این تیم حضور داشت. سرور چپاروف، هافبک ازبکستانی استقلالی ها یکی از 11 بازیکن حاضر در زمین آبی پوشان بود.. وریا غفوری، روزبه چشمی و حسن بیت سعید نیز بازیکنانی هستند که تنها حضور در یک دیدار تیمشان در بازی های لیگ را از دست دادند و در نتیجه در 8 بازی به زمین فراخوانده شدند.

 

در میان بازیکنانی که کمترین حضور را در ترکیب استقلالی ها داشتند می توان به آرمین سهرابیان اشاره کرد که تنها 55 دقیقه برای آبی پوشان به میدان رفت.

 

از جمع 44 بازیکنی که در بازی های این دو تیم به میدان رفتند 19 بازیکن مشمول دریافت کارت زرد شدند که در این میان نام 13 بازیکن تیم استقلال به چشم می خورد. این 13 بازیکن، در مجموع 18 بار توسط قاضی میدان کارت زرد دریافت کردند.

 

روزبه چشمی را می توان خشن ترین بازیکن حاضر در دو تیم دانست. او در مجموع 8 دیداری که برای استقلالی ها به میدان رفت 4 بار توسط داور جریمه شد و بدین ترتیب رکورد پرکارت ترین بازیکن حاضر در دربی هشتاد و پنج را به نام خود زد. پس از او سیدحسین حسینی و حسن بیت سعید از جمع استقلالی ها 2 بار با دریافت کارت توسط داور جریمه شدند.

 

نکته جالب در رابطه با دریافت کارت قرمز توسط بازیکنان دو تیم اینکه علیرغم 17 حضور سرخابی ها در بازی های لیگ هفدهم تنها 1 بار کارت قرمز داور برای بازیکنان این دو تیم از جیب داور درآمد و آن نیز مربوط به بازیکنان استقلال نمی شد. بدین ترتیب آبی پوشان در فصل فعلی مشمول دربافت کارت قرمز از سوی قاضی میدان نشدند.

 

استقلالی ها از ابتدای بازی ها تاکنون نتوانستند گل های بسیاری به ثمر برسانند و تنها 4 بار طعم باز کردن درواره حریفان را چشیدند. از میان بازیکنان حاضر در خط حمله استقلال تنها جابر انصاری، آن هم تنها یک بار موفق به گلزنی شده است.

 

مابقی گل های استقلالی ها توسط بازیکنان خط میانی این تیم به ثمر رسیده است. روزبه چشمی، سرور چپاروف و داریوش شجاعیان بازیکنانی هستند که موفق شدند 1 بار برای این تیم گلزنی کنند.

 

در جریان بازی این فصل هیچکدام از مدافعان آبی پوش موفق به گلزنی نشدند. البته این موضوع در تیم رقیب نیز وجود دارد و در جمع پرسپولیسی ها نیز تنها یک مدافع موفق به گلزنی شد.

 

میان اسامی بازیکنان حاضر در استقلال لیگ هفدهم نمی توان هیچکدام از آنها را بازیکنی گلساز دانست  چرا که 4 گل این تیم توسط 4 بازیکن متفاوت ساخته شد. بیت سعید، انصاری، اسماعیلی و شجاعیان 4 بازیکنی بودند که تاکنون برای استقلالی ها گلسازی کردند.

 

هر تیم دو بازیکن و در مجموع چهار بازیکن خارجی در بازی های دو تیم به میدان رفتند. سرور چپاروف تثبیت شده ترین بازیکن   بین خارجی های حاضر در دو تیم بوده است. او در 9 دیدار و 575 دقیقه برای استقلالی ها به میدان رفته است.

 

علاوه چپاروف، لئاندرو پادووانی دیگر بازیکن خارجی استقلالی هاست که در 3 دیدار به طور کامل در میدان حضور داشت.

 

چهار گلر برای سرخابی ها در لیگ هفدهم به میدان رفتند که در این میان دو گلر سهم استقلالی ها بوده است. در 5 بازی ابتدایی آبی ها، سیدمهدی رحمتی به عنوان کاپیتان و دروازه بان پا به میدان گذاشت اما در 4 دیدار بعدی سیدحسین حسینی از دروازه استقلالی ها محافظت کرد.

 

رحمتی در 5 دیداری که برای استقلالی ها به میدان رفته است 2 بار موفق به کلین شیت شد. ضمن اینکه حسینی نیز در 1 دیدار دروازه خود را بسته نگه داشت.

 

درمیان دو سنگربان استقلالی ها، بالاترین میانگین زمانی بسته ماندن دروازه از آن رحمتی است،. او هر 112.5 دقیقه یک بار دروازه خود را باز شده می بیند.

 


با تصمیم مسئولان سازمان لیگ بلیت فروشی دربی 85 که پرسپولیس میزبان آن است، به این باشگاه واگذار شد و مدیران سرخ پوشان نیز طبق قرارداد با یکی از حامیان مالی خود تصمیم گرفتند از طریق موسسه اعتباری کوثر در شعب سراسر کشور برای هواداران دو تیم بلیت فروشی را انجام دهند.


همانند سالیان اخیر سکوهای ورزشگاه آزادی به طور مساوی در اختیار تماشاگران دو تیم قرارداده شده با این تفاوت که سکوهای شماره‌های 65 ، 66 و 67 در طبقه دوم(سکوهای بالای شماره 34، 35 و 36) برای هواداران پرسپولیس در دسترس نخواهد بود و در دست تعمیر است تا به نوعی این تیم با وجود میزبانی از ظرفیت کمتری برخوردار باشد.


بلیت فروشی دربی هشتاد و پنجم از روز دوشنبه، اول آبان ماه در شعب موسسه اعتباری کوثر انجام گرفت، یک روز پیش از مسابقه پرسپولیس و استقلال به اتمام رسید و قرار نیست صبح فردا بلیت فروشی در این موسسه و همچنین ظهر در ورزشگاه آزادی انجام شود.


با اعلام سعید فتاحی، مسؤول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ به "ورزش سه" تمام بلیت‌های بازی پرسپولیس و استقلال در هر دو طبقه ورزشگاه آزادی به فروش رفته و هیچ جایگاه خالی باقی نمانده است.
 

فتاحی همچنین اضافه کرد: از هواداران عزیز خواهشمند هستیم بدون بلیت به ورزشگاه آزادی مراجعه نکنند و آنهایی هم که بلیت را تهیه کرده‌اند با همراه داشتن کارت ملی و رسیدی که از بانک کوثر دریافت کرده‌اند به استادیوم بروند.


باشگاه پرسپولیس نیز که میزبانی دربی هشتاد و پنجم را برعهده دارد در اطلاعیه خود آورده است:


«باشگاه پرسپولیس وظیفه خود می‌داند از هواداران به جهت استقبال گسترده‌ای که از عرضه بلیت این مسابقه داشتند تشکر و تقدیر نماید و به اطلاع برساند با توجه به اینکه تمام بلیت‌های این مسابقه به فروش رسیده است، از مراجعه به شعب موسسه اعتباری کوثر و ورزشگاه خودداری نمایند. این اطلاعیه بدان معنا است که بلیتی برای فروش و عرضه به هواداران مقابل در ورزشگاه باقی نمانده است.

باشگاه پرسپولیس ضمن عذرخواهی بابت محدودیت ظرفیت که همواره برای چنین دیدارهایی با توجه به استقبال هواداران غیر قابل اجتناب است، تلاش دارد در ادامه روند بلیت فروشی توسط باشگاه، این امر را بازی به بازی با توجه به همکاری و همراهی وفادارانه هواداران پرسپولیس بیشتر تسهیل نماید.

در پایان یادآوری می‌شود؛ هواداران دو تیم که نسبت به پیش خرید بلیت دربی اقدام نموده‌اند فردا در مراجعه به ورزشگاه آزادی حتما رسید خرید بلیت و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند تا از ورود آنها به ورزشگاه ممانعت به عمل نیاید.»


عادل فردوسی‌پور که جزو گزارشگرهای محبوب طرفداران فوتبال به حساب می‌آید جدال حساس تیم‌های پرسپولیس و استقلال که از ساعت 16:40 فردا پنج‌شنبه برگزار می‌شود را گزارش خواهد کرد.


فردوسی‌پور نخستین بار دربی را در بیست و دوم آبان ماه 77 و چهل و چهارمین تقابل استقلال و پرسپولیس گزارش کرد که قرار است فردا نیز دیدار حساس دو تیم را گزارشگری کند؛ آخرین گزارشگری او در فوتبال ایران دیدار جام حذفی استقلال برابر نساجی مازندران بود.


ویژه برنامه فوتبال برتر برای شهرآورد هشتاد و پنجم از ساعت 15:30 فردا پنج‌شنبه از شبکه سه آغاز می‌شود که جواد خیابانی مجری آن خواهد بود.

 

ضمن اینکه امید روانخواه، هافبک سابق استقلال و محسن خلیلی، مهاجم پیشین پرسپولیس نیز مهمان‌های این برنامه هستند که کارشناسی بازی را انجام می‌دهند.