سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌پارس

 عزاداری بمناسبت ایام محرم با حضور قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال

دوره دوازدهم- هفته پانزدهم

یکشنبه 28 آبان‌ماه 91- ساعت 15:15

عملیات خاکبرداری (منوریل) و گردوغبار غلیظ در فضای استادیوم اصفهان

ورزشگاه فولادشهر اصفهان

تماشاگر: 9000نفر=3500 استقلالی 5500 سپاهانی

داور: سعید مظفری‌زاده

کمک‌ها: محمدرضا منصوری، بهرام کیانی

اخطار: امیرحسین صادقی(73)، آرش برهانی(84) از استقلال- محمدرضا خلعتبری(90) و علی احمدی(93) از سپاهان

jafari (23 of 24).jpg

اخراج: جواد نکونام (90) از استقلال

 

سپاهان اصفهان: محمدباقر صادقی- فرشید طالبی- علی احمدی- حسن اشجاری (محمد غلامی 75)- مهدی جعفرپور- امید ابراهیمی- بولکو- احمد جمشیدیان (حسین پاپی 60)- محرم نویدکیا- محمدرضا خلعتبری- جالوویچ (سوکای 58)

سرمربی: زلاتکو کرانچار

استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی- پژمان منتظری- امیرحسین صادقی- علی حمودی- هاشم بیک‌زاده- جواد نکونام- جی لوید ساموئل- خسرو حیدری- میثم بائو (حنیف عمران‌زاده 91)- آرش برهانی (میلاد میداودی 90) - امین منوچهری

jafari (18 of 24).jpg

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

شرح بازی

دیدار سپاهان و استقلال به عنوان مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم یکی از حساس‌ترین بازی‌های نیم‌فصل اول لیگ دوازدهم است. زیرا این دو تیم مدعی‌ترین تیم‌ها برای بردن جام قهرمانی محسوب می‌شوند.

شکست روز گذشته ملوان و فجرسپاسی، اکنون تیم‌های مدعی سپاهان و استقلال را با یک بازی کمتر در موقعیت بهتری برای قهرمانی در نیم‌فصل لیگ دوازدهم قرار داده است.

 

البته این موضوع به برنده جدال امروز "زرد-آبی‌"ها در فولادشهر بستگی دارد.

 دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

نیمه اول

دو تیم سپاهان و استقلال هر کدام با سیستم 2-4-4 لوزی و استفاده از دو مهاجم به مصاف هم رفتند. برای همه مشخص بود که امیر قلعه‌نویی با توجه به شناخت خوبی که از تیم سپاهان دارد می‌خواهد طلسم نبردن آبی‌پوشان را در فولادشهر بشکند.

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

به همین خاطر دفاع راست خود را به علی حمودی سپرده بود تا خسرو حیدری در یک خط جلو‌تر با ارسال‌های مواج و دقیق خود آرش برهانی و امین منوچهری را صاحب موقعیت کند.

زردپوشان تا ده دقیقه ابتدایی حملات نصف‌ونیمه‌ای را روی دروازه رحمتی تدارک دیدند که تجربه دروازه‌بان ملی‌پوش آبی‌پوشان مهاجمان سپاهان را به نوعی ناکام گذاشت.

وقتی شاگردان قلعه‌نویی خود را در زمین پیدا کردند دست به حملات پی‌درپی زدند که شوت نه‌چندان محکم ساموئل به بدن مدافعان تیم سپاهان اصابت کرد و خسرو حیدری از فضای خالی جناح چپ سپاهانی‌ها ‌‌نهایت استفاده را برد  تا در موقعیتی تک‌به‌تک گل برتری استقلالی‌ها را درون دروازه محمدباقر صادقی جای بدهد.

بعد از این گل، طلایی‌پوشان با حرکات طولی مهدی جعفر‌پور و محمدرضا خلعتبری صاحب چندین موقعیت شدند که دروازه‌بان و تیر دروازه آبی‌پوشان نقش ناجی را برای شاگردان قلعه‌نویی ایفا کردند تا به هر حال نیمه اول با تک‌گل خسرو حیدری به سود استقلالی‌ها به اتمام برسد.

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

نیمه دوم

در حالی که انتظار می‌رفت سپاهانی‌ها تملک توپ و زمین را درنیمه دوم در اختیار بگیرند تا تک‌گل خورده خود را جبران کنند این استقلالی‌ها بودند که با حمایت همه‌جانبه بازیکنان خودی نبض بازی را در اختیار گرفتند.

 قلعه‌نویی شعاع حرکتی خسرو حیدری بازیکن موفق خود را در وقت دوم بیشتر کرد تا جایی که وی غیر از طی کردن خط طولی زمین برای کمک کردن بیشتر به هافبک‌های مرکزی تیم استقلال به خصوص جواد نکونام در برگشت‌ها بیشتر به سمت و سوی وی حرکت می‌کرد.

آبی‌پوشان با حرکات ترکیبی و ارسال پاس‌های زمینی عرصه را بر یاران کرانچار تنگ و تنگ‌تر کردند تا جایی که اگر سانتر میثم بائو با هوشیاری آرش برهانی همراه می‌شد چه بسا استقلالی‌ها گل دوم را نیز به ثمر می‌رساندند که این اتفاق نیفتاد.

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

 بعد از برتری مشهود نیمه دوم استقلالی‌ها کرانچار برای جبران گل خورده با وارد کردن جواهیر سوکای و محمد غلامی خط حمله تیمش را تقویت کرد اما دفاع چندلایه استقلالی‌ها در دقایق انتهایی به همراه جاگیری‌های عالی مهدی رحمتی مانع فرو ریختن دروازه استقلال شد تا این بار قلعه‌نویی طلسم نبردن آبی‌پوشان را در اصفهان بشکند.

 دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

دقایق کلیدی

6- سانتر پای چپ خلعتبری به تیر دوم در محوطه شش قدم استقلال با ضربه سر احمد جمشیدیان در آغوش رحمتی جای گرفت.

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

7- تعلل مهدی جعفر‌پور در دفع توپ با شوت خطرناک آرش برهانی از روی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

28- پاس عمقی نویدکیا بر روی نقطه پنالتی با ضربه جالوویچ و کف دست مهدی رحمتی راهی کرنر شد.

دیدار تیم های استقلال تهران و سپاهان اصفهان

31- سانتر پای چپ جواد نکونام به قصد گشودن دروازه محمدباقر صادقی به شکل میلیمتری از روی تیر افقی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

jafari (13 of 24).jpg

43- شوت محمدرضا خلعتبری از کنج محوطه جریمه استقلال به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

 jafari (11 of 24).jpg

44-ارسال کرنر محمدرضا خلعتبری با تاثیرگذاری مهدی جعفر‌پور و ضربه امید ابراهیمی با برخورد به تیر افقی دروازه استقلال به بیرون رفت.

jafari (5 of 24).jpg

 54- آرش برهانی وقتی پاس عمقی حیدری را در قلب خط دفاعی سپاهان دریافت کرد با بی‌دقتی هرچه تمام‌تر توپ را به بیرون زد.

jafari (4 of 24).jpg

58- ارسال پاس طولی خسرو حیدری با سانتر میثم بائو وضربه سر خطرناک آرش برهانی به بیرون رفت.

jafari (3 of 24).jpg

69- پاسکاری مثلثی سوکای، پاپی و خلعتبری با شوت این آخری توام شد که رحمتی به راحتی توپ را مال خود کرد.

jafari (10 of 24).jpg

92- شوت محرم نویدکیا در آستانه ورود به دروازه باز هم با کف دست مهدی رحمتی راهی کرنر شد.

 jafari (9 of 24).jpg

شرح گل:

استقلال 0-1 دقیقه 15: شوت ساموئل با برخورد به مدافعان سپاهان منحرف شد و در محوطه جریمه زیر پای خسرو حیدری افتاد تا ضربه زمینی این بازیکن از بین پاهای صادقی وارد دروازه میزبان شود.

 jafari (7 of 24).jpg

بهترین بازیکن

خسرو حیدری با دوندگی زیاد و ارسال‌های خطرناک و البته به ثمر رساندن تک‌گل بازی درخشش خوبی داشت، اما عنوان بهترین بازیکن میدان بدون شک شایسته مهدی رحمتی است که با فوق‌واکنش‌هایش نقش اول تیم استقلال در این برد باارزش بود. در واقع برتری استقلال بر سپاهان فقط در داشتن یک دروازه‌بان آماده‌تر بود.

 jafari (12 of 24).jpg

اتفاق ویژه

1-هواداران سپاهان بارها با سر دادن شعار علیه سیدمهدی رحمتی از خجالت این دروازه‌بان ملی‌پوش درآمدند.

2-گزارشگر اصفهانی مسابقه سپاهان و استقلال در دقیقه دوازدهم این دیدار پرتاب‌های اوت بلند بازیکنان دو تیم را با یادی از علی علیزاده و کارتون فوتبالیست‌های ژاپنی به طنز کشید.


قدرتمندترین فرمانده نظامی حماس

احمد سعید خلیل الجعبری  که به عنوان قدرتمندترین مرد حماس شناخته می شد، در اسرائیل با عنوان " رئیس ستاد جنبش حماس " نامیده می شد. الجعبری که مذاکره کننده مستقیم جنبش حماس با رژیم صهیونیستی در ماجرای مبادله گلعاد شالیت بود، به سبب عهده دار بودن فرماندهی عملیاتی گردان های عزالدین قسام، از ویژه ترین افراد تحت پیگرد سازمان های امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می رفت. 


وی مبارزات خود را با پیوستن به جنبش فتح آغاز کرد و پس از مشارکت در عملیاتی ضد صهیونیستی به سال 1982 بازداشت شد و به مدت 13 سال به زندان افتاد. وی در زندان، با تغییر رویکردهای خود، تصمیم گرفت مبارزه را با تعهد مذهبی همراه کند و به همین سبب به  جماعت اسلامی  پیوست. جماعت اسلامی نامی بود که به زندانیان عضو گروه اخوان المسلمین در زندان های رژیم صهیونیستی اطلاق می شد. پس از پیوستن به این گروه با شاخص ترین چهره های جنبش حماس نظیر شهید عبدالعزیز رنتیسی، شهید اسماعیل ابوشنب، نزار الریان، ابراهیم المقادمه و همچنین شهید صلاح شحاده بنیانگذار شاخه نظامی جنبش حماس همنشین شد و همین همنشینی زمینه ساز پیوستن الجعبری به گردان های قسام پس از آزادی از زندان شد.

آزادی از زندانهای رژیم صهیونیستی

الجعبری در سال 1995 از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد و اداره موسسه رسیدگی به امور اسیران وابسته به جنبش حماس را به عهده گرفت. آن گاه در سال 1997 وارد دفتر رهبری سیاسی جنبش حماس در غزه شد و رابطه اش با محمد الضیف، سعد العرابید و عدنان الغول از شاخص ترین فرماندهان گردان های قسام مستحکم شد و همین مساله سبب شد نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان او را در سال 1998 به اتهام ایفای نقش حلقه اتصال میان شاخه نظامی و رهبری سیاسی جنبش حماس بازداشت کند.

 

الجعبری در سال 2000 همزمان با آغاز انتفاضه مسجد الاقصی و هنگامی که رژیم صهیونیستی پایگاه های امنیتی تشکیلات خودگردان در باریکه غزه را هدف قرار داد، از زندان آزاد شد. در آن هنگام، الجعبری با نزدیک شدن به شهید شحاده و محمد الضیف، توانست گام هایی مهم در جهت پیوستن به گروه عملیاتی گردان های قسام بردارد در کنار این دو نفر، گردان های قسام را از نظر مالی و نظامی به بهترین صورت، سامان دهی کند.

بازسازی گردانهای قسام با فرماندهی الجعبری
در سال 2003 نیروهای رژیم صهیونیستی محمد الضیف را ترور کردند اما این عملیات تروریستی ناکام ماند با این حال الضیف به شدت زخمی و فلج شد و از ادامه فرماندهی گردان های قسام بازماند. این مساله، زمینه بازسازی شورای نظامی گردان های قسام را سبب شد و الجعبری به عنوان فرمانده عملیاتی گردان های قسام تعیین شد با این حال محمد الضیف به صورت تشریفاتی به مدت یک سال به عنوان فرمانده کل گردان های قسام ابقا شد.

قابلیت های فرماندهی الجعبری به سرعت در گردان های قسام، نمایان شد و شاخه نظامی جنبش حماس را در مدتی کوتاه از گروهی شبه نظامی به یک شبه ارتش با بیش از 10 هزار نیروی نظامی تبدیل کرد که بر اساس رتبه بندی مشخص هرمی به فعالیت مشغول شدند و هر یک در واحدهایی ویژه به کار گرفته شدند. الجعبری زرادخانه متنوعی و بزرگی از نظر تسلیحاتی برای گردان های قسام تدارک دید که برخی از سلاح های آن بومی بود.

بزرگترین معضل سرویسهای امنیتی رژیم صهیونیستی
الجعبری به بزرگ ترین معضل سازمان های امنیتی تبدیل شده بود. او علاوه بر فرماندهی عملیات مختلف و بی سابقه بر ضد رژیم صهیونیستی پیش از عقب نشینی این رژیم از غزه در سال 2005، به عنوان یکی از مسئولان اصلی پاکسازی غزه از جاسوسان تشکیلات خودگردان می داند که به جدایی غزه در ژوئن 2007 انجامید. وی همچنین به عنوان مغز متفکر عملیات ربودن گلعاد شالیت نظامی صهیونیست به شمار می رفت.

الجعبری داماد شهید عبدالعزیز الرنتیسی

الجعبری همچنین در تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، با برنامه ریزی عملیات منحصر به فردی در ایستادگی در مقابل تجاوز همه جانبه اسرائیل، ناکامی بزرگی را برای این رژیم رقم زد و از همین جا برنامه ریزی رژیم صهیونیستی برای ترور الجعبری در دستور کار قرار گرفت و ارتش رژیم صهیونیستی بارها سعی کرد او را ترور کند که مهم ترین اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در این مجال، حمله موشکی بالگردهای آپاچی به خانه او در 18 آگوست 2004 بود که به زخمی شدن او منجر شد.

در این حمله تروریستی فرزند ارشد الجعبری به نام محمد و برادرش و سه تن از نزدیکانش شهید شدند. الجعبری داماد شهید عبدالعزیز الرنتیسی بود و فرزند او شهید محمد الجعبری داماد شهید صلاح شحاده بود.


پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با پیروزی اوباما به پایان رسید . بر اساس آمار ارئه شده اوباما تا کنون توانسته 303 رای مجمع انتخابی(الکترال) را کسب کندو رامنی 206 رای الکترال را به خود اختصاص داده است .برای پیروزی در انتخابات آمریکا، یک نامزد به حداقل 270 رای کالج انتخاباتی نیاز دارد.


پس از پایان جنگ جهانی دوم این دومین بار است که یک رئیس جمهور دموکرات برای دور دوم انتخاب می‌شود.
میت رامنی با شکست در ایالت سرنوشت‌ساز اوهایو، بر این سنت دیرینه صحه گذاشت که هیچ نامزد جمهوری‌خواهی بدون پیروزی در این ایالت به کاخ سفید راه نخواهد یافت.
باراک اوباما، در توئیتر خود از هواداران خود قدردانی کرد و گفت: «این (پیروزی) به خاطر شما به واقعیت پیوست.»


رامنی در جمع هوادارانش ، پیروزی اوباما را تبریک گفت رامنی در جمع هوادارانش حاضر شد و در یک سخنرانی کوتاه ضمن تبریک با باراک اوباما ،شکست خود را پذیرفت و از تیم انتخاباتی و هوادارانش تشکر کرد . وی گفت : با اوباما تماس گرفتم و پیروزی را به او تبریک گفتم . او گفت : ما نباید دچار اختلافات حزبی شویم و باید به دولت کمک کنیم. او گفت : انتخابات تمام شد ، اما اصول ما پا برجاست. آرزو داشتم آمریکا را به مسیری جدید وارد کنم ، اما مردم فرد دیگری را به رهبری برگزیدند. 

باراک اوباما: سپاس آمریکا! 
اوباما به همراه همسرش میشل و دو دخترش ساشا و مالیا در جمع پرشور هوادارانش ضمن تشکر از تلاش هواداران ، خانواده و تیم تبلیغاتیش گفت: شما مردم آمریکا مهر تایید زدید بر روحیه ای که از جنگ تبری می جوید. او ضمن تمجید از نقش همسرش گفت: اگر میشل نبود ، من حالا مردی نبودم که امروز مقابل شما ایستاده . 
اوباما در خصوص تعامل با رقیب انتخاباتیش نیز گفت : برای پیشرفت کشور می خواهم با رامنی همکاری کنم.

باراک اوباما به مردم آمریکا گفت : چه طرفدار اوباما بودید چه طرفدار رامنی، صدای خود را به گوش همه رساندید .
تبریک رامنی به اوباما
رامنی در نخستین ساعات صبح چهارشنبه 7 نوامبر در میان هواداران خود گفت، من به باراک اوباما تلفن کردم و پیروزی را به او تبریک گفتم. او گفت، من برای رئیس جمهوری و همسر و دخترانش  آرزوی سلامتی دارم.
میت رامنی در ادامه سخنان خود خطاب به هوادارانش گفت: «من به این دلیل داوطلب مقام ریاست جمهوری شدم چون نگران آمریکا بودم. من برای موفقیت رئیس جمهور برای رهبری ملتمان دعا می‌کنم.» رامنی افزود، انتخابات تمام شد اما اصول و پرنسیپ‌های ما پابرجا ماند.
رامنی خطاب به هواداران خود در بوستون گفت: «من خیلی دلم می‌خواست که امید شما را برآورده سازم و کشور را در مسیر دیگری هدایت کنم.» او هم‌زمان از همکاران خود و نیز همسرش "آن رامنی" در مبارزات انتخاباتی‌اش تشکر کرد. او گفت: «او - آن رامنی - می‌توانست بانوی اول بسیار خوبی باشد.»
***اخبار ساعات برگزاری انتخابات آمریکا ( پیش از اعلام نتایج ) : 

ستاد رامنی طی اطلاعیه خطاب به هواداران خواستار حضور جمهوری خواهان در انتخابات شد، چرا که بنابر اظهارنظر این ستاد، حضور دموکرات ها بسیار زیادتر بوده است"
این اطلاعیه فوری، ظاهراً از پیشی گرفتن اوباما از رامنی حکایت دارد که باعث نگرانی ستاد رامنی شده است.

از سوی دیگر، براساس گزارش های منتشر شده، رای باراک اوباما نامزد حزب دمکرات اندکی بیشتر از میت رامنی نامزد جمهوری خواهان اعلام شده است. 

اگر اوباما بتواند در ایالت‌های سرنوشت‌ساز و از جمله اوهایو از  میت رامنی جلو بیفتد، راه‌ آسانتری تا کاخ سفید خواهد داشت.
ایالت‌هایی که درصد آرای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در سطح ایالت به هم نزدیک است، برای انتخابات آمریکا سرنوشت‌ساز است.

رامنی اگر 18 رای الکترال اوهایو را از دست بدهد، بسیار سخت بتواند به کاخ سفید راه یابد.
اهمیت اوهایو در این انتخابات به حدی است که جو بایدن، معاون اوباما، نیز در روز رای‌گیری سفر اعلام نشده‌ای به این ایالت داشت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده به خاطر رقابت تنگاتنگ دو نامزد، ممکن است اتفاق سال 2000 تکرار شود و تا هفته‌ها برنده انتخابات مشخص نشود.

نیاز به 270 رای برای پیروزی

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی از ساعت 6 بامداد به وقت محلی در ایالتهای شرقی این کشور آغاز شده که هر یک از نامزدها برای پیروزی، دست کم به 270 رای از 538 رای الکترال نیاز دارند.
در نخستین ساعات امروز سه شنبه به وقت ایالات شرقی آمریکا،  اندکی پس از نیمه شب، اهالی دهکده دیکس‌ویل نوچ در شرقی‌ترین نقطه امریکا، در ایالت نیوهمپشایر، رای‌های خود را برای انتخاب رئیس جمهوری آمریکا به صندوق انداختند.
در این دهکده کوچک که در مرز کانادا واقع شده، تنها 10 نفر در سن رای دادن بودند و نتیجه شمارش آرا 5 رای برای اوباما و 5 رای برای میت رامنی بود.
این اولین بار است که در این دهکده تعداد آرای دو نامزد ریاست جمهوری با هم برابر می‌شوند. در سال 2008 در رقابت بین اوباما و مک کین، 15 نفر از اهالی این روستا به اوباما و 6 نفر به مک کین رای دادند.
در دهکده کوچک دیگری در نیوهمپشایر که از نیمه شب در آن رای‌گیری آغاز شد، اوباما 23 رای و رامنی 9 رای را به دست آوردند.

ایالت ورمونت در شمال شرقی آمریکا از ساعت 5 صبح به وقت محلی رای‌گیری را آغاز کرده است. پس از آن به ترتیب ایالت‌های ساحل شرقی آمریکا رای‌گیری را آغاز می‌کنند.
در حال حاضر رای گیری در ایالتهای ویرجینیا، نیویورک، نیوجرسی، کانکتیکات، ایندیانا، کنتاکی، مین و ورمونت در جریان است. طبق نظرسنجی هایی که از رای دهندگان انجام شده، رقابت دو نامزد انتخاباتی شانه به شانه است و تا کنون نشانه ای مبنی بر پیش افتادن یکی از آنها نسبت به دیگری مشاهده نشده است.
این در حالی است که بخش اعظم روند انتخاب رئیس جمهوری آمریکا از طریق رای نخبگان انجام می شود، به این صورت که رای دهندگان عادی با انتخاب افرادی از بین نخبگان، آنها را به عنوان نماینده خود بر می گزینند تا در نهایت تکلیف رئیس جمهور با رای این افراد که دارای "رای الکترال" هستند مشخص شود.
همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مردم هر ایالت به صورت جداگانه و مستقل از ایالت‌های دیگر نمایندگان مجلس سنا (هر ایالت دو سناتور دارد) و اعضای کمیته موسوم به "الکترال کالج" (کالج انتخاباتی) را انتخاب می‌کنند. بر این اساس تعداد آرای الکترال هر ایالت برابر با تعداد نمایندگان آن ایالت در کنگره فدرال به اضافه 2 است.
به این ترتیب صرف نظر از میزان آرای دو نامزد در انتخابات ریاست جمهوری 2012 تنها کسی که موفق به کسب دست کم 270 رای از مجموع 538 رای الکترال شود، راهی کاخ سفید خواهد شد.
با وجود آغاز انتخابات ریاست جمهوری در برخی از ایالتهای آمریکا، هنوز رقابت انتخاباتی در شماری از ایالتهای غربی ادامه دارد. در همین راستا "میت رامنی" امروز آخرین تور تبلیغاتی خود را در دو ایالت اوهایو و پنسیلوانیا برگزار خواهد کرد.
ستاد تبلیغاتی رامنی اعلام کرد نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری امروز ساعت 8:30 به وقت محلی به همراه همسرش "آن" در موطن خود شهر بلمونت واقع در ایالت ماساچوست پای صندوق رای می رود.
از سوی دیگر باراک اوباما نیز که رای خود را پیشتر به صندوق انداخته در موطنش شیکاگو به انتظار نتایج نهایی انتخابات امروز می نشیند.
طبق آخرین برآوردها نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالتهای کلیدی اوهایو، آیووا، ویسکانسین از اکثریت قاطع برخوردار بوده و در ایالتهای ویرجینیا، نیوهمپشایر، کلرادو و نوادا با فاصله اندکی از رقیب خود رامنی پیش است. در مقابل نیز نامزد جمهوریخواه بیشترین آرا را در ایالتهای فلوریدا و کارولینای شمالی دارد.
با توجه به قرائن موجود ناظران از پیروزی اوباما بر رامنی در این دوره از انتخابات خبر می دهند. در این صورت وی پس از کلینتون نخستین رئیس جمهوری دموکرات آمریکا از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون خواهد بود که دو دوره متوالی به این سمت انتخاب می شود.
جالب اینجا است که از 70 سال پیش تا کنون هیچ رئیس جمهوری در آمریکا نتوانسته با میزان چشمگیر بیکاری کنونی (حدود 8 درصد) دوباره رای بیاورد. به این ترتیب با برگزاری پنجاه و هفتمین انتخابات ریاست جمهوری تاریخ آمریکا، 18 ماه رقابت نامزدهای دو حزب اصلی این کشور پایان می یابد.
به طور اصولی تعداد کمی از آمریکایی‌ها هستند که نگران سلامت انتخابات در این کشورند. چند نهاد غیردولتی به منظور حفاظت از سلامت انتخابات نیز فعالیت می‌کنند از جمله گروه True to vote که وابسته به جنبش تی‌پارتی آمریکاست. این گروه در اصل به منظور جلوگیری از تقلب در انتخابات به وجود آمده اما از سوی منتقدان به ترساندن و ایجاد نگرانی در بین رای‌دهندگان متهم می‌شود. به همین دلیل نهادهای دیگری نیز برای کنترل این گروه‌ها وجود دارند از جمله موسسه Advancement Project که در زمینه حقوق شهروندی فعالیت می‌کند.

رقابت شدیدی میان طرفداران اوباما و رامنی در ویرجینیا

در ایالت ویرجینیا ، نمایندگان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.
رندی کایت ، خبرنگار این شبکه با بیان این مطلب افزود « ویرجینیا نیز مانند ایالت اوهایو از ایالتهایی است که نقش تعیین کننده ای در پیروزی برنده نهایی انتخابات ایفا می کند اما از نظر ویژگی های جمعیت شناسی باید گفت ایالت ویرجینیا به دو بخش قدیم و جدید تقسیم می شود.
ساکنان ویرجینیای قدیم طرفدار جمهوری خواهان هستند.
اکثر آنها سفید پوست بوده و از نظر مذهبی ، افراد معتقدی به شمار می آیند. از سوی دیگر منطقه ویرجینیای جدید منطقه ای است که اختلافات شدیدی میان ساکنان آن وجود دارد و همین موضوع باعث شد اوباما بتواند در رقابت های انتخاباتی دوهزارو هشت با کسب شش درصد آرا در این ایالت به پیروزی دست یابد.
میزان بیکاری در ویرجینیا پنج و دو درصد است و این ایالت از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار دارد.
اوضاع این شهر به خوبی پیش می رود. قیمت مسکن در این ایالت رو به افزایش است و این درحالی است که میزان بیکاری رو به کاهش است. بنابراین ، رامنی در این ایالت نمی تواند در برابر اوباما همان توجیهاتی که در دیگر ایالت ها بکار گرفت را تکرار کند.
علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری ، دو نماینده سنا نیز با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.
در این ایالت سناتور تیم کین از حزب دموکرات در برابر جورج آلن ، نماینده جمهوری خواه که از فرمانداران سابق این ایالت به شمار می آیند ، با یکدیگر به رقابت برخاسته اند.
آنها تلاش می کنند رای دهندگان را متقاعد کنند که از نمایندگان دو حزب حمایت می کنند.
عملکرد نامساعد کنگره آمریکا در این ایالت موجب یاس و ناامیدی ساکنان این ایالت شده است و این دو نماینده قصد دارند ثابت کنند ، می توانند وضعیت این ایالت را بهبود بخشند.
کین در این رقابت چند امتیاز از رقیب خود آلن پیش افتاده است. این رقابت یکی از پرهزینه ترین رقابت های سنا بوده است که پنجاه و سه میلیون دلار هزینه در بر داشته است. 
 حضور میت رامنی در حوزه رأی گیری ایالت ماساچوست 

میلیون ها آمریکایی امروز در ایالت های مختلف آمریکا در حوزه های رأی گیری حضور یافتند تا نمایندگان خود در مجمع انتخاباتی را برگزینند.
انتخاب ریاست جمهوری در آمریکا بصورت غیر مستقیم و از طریق رأی مجمع منتخب مردم صورت می گیرد.

علاوه بر روند انتخابات ریاست جمهوری، مردم آمریکا امروز تمامی اعضای مجلس نمایندگان و یک سوم نمایندگان مجلس سنا را نیز انتخاب می کنند.

میت رامنی، نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا همراه با همسرش در ایالت ماساچوست رأی خود را به صندوق ریخت.

این درحالیست که باراک اوباما با استفاده از حق قانونی در نظر گرفته شده برای بعضی ایالات، رأی خود را در تاریخ 25 اکتبر در شیکاگو به صندوق انداخت.

میت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست است. وی پس از پیروزی در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، شانه به شانه در کنار باراک اوباما در تبلیغات انتخاباتی به جلو رفت.

نظر سنجی ها نشاندهنده نزدیکی آرای این دو نامزد انتخاباتی است و از این رو آنها بر آرای مردم در ایالاتی که تمایل سیاسی مشخصی ندارند حساب می کنند.

پل رایان نامزد معاونت ریاست جمهوری از طرف آقای رامنی نیز در ایالت ویسکانسین رأی خود را به صندوق ریخت. جمهوریخواهان امیدوارند که جوان بودن پل رایان امتیازی برای جذب ارای جوانان آمریکایی بسوی این حزب باشد.

جوبایدن نیز با شوخ طبعی همیشگی خود بعنوان نامزد معاونت باراک اوباما برای ریاست جمهوری آینده در ایالت دلاویربه پای صندوق رأی رفت.


شاید کمتر کسی بداند که عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تنها مختص به دو نامزد حزب دموکرات و جمهوریخواه نبود و در کارزار انتخاباتی 2012 آمریکا دهها نفر دیگر نیز به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری از احزاب دیگر شرکت داشتند که به دلیل نداشتن امکانات مالی و تبلیغاتی زیر هیمنه تبلیغات گسترده دو نامزد اصلی انتخابات یعنی اوباما و رامنی ماندند و کمتر مطلب و گزارشی از فعالیت ها و دیدگاه های آنان به سطح رسانه ها و افکار عمومی راه یافت.
این نامزدها بسته به امکانات و تشکیلات و سطح استاندارد حزب حامی شان نام شان در لیست انتخاباتی همه ایالت ها نبود و بسته به گستردگی و سطح نفوذ حزب متبوعشان نام آنها در برخی ایالت ها جزء نام هایی بود که رای دهندگان می توانستند از بین گزینه های انتخاباتی برگزینند.
سیستم انتخاباتی آمریکا با توجه به گستردگی این کشور و قوانین خاص آن ( کالج های انتخاباتی) مورد انتقاد طیف زیادی از تحلیلگران و ناظران قرار دارد. 
یکی از مهم ترین انتقادات منتقدان از سیستم انتخاباتی آمریکا نیز در این است که این سیستم به دلیل ویژگی های خاص خود اجازه حضور و قدرت نمایی احزاب دیگر را در عرصه انتخابات نمی دهد.
افراد زیر دیگر نامزدهای انتخابات 2012 آمریکا بودند :


تام هوفلینگ نامزد 52 ساله "حزب آمریکا" که تنها در 3 ایالت مجاز به شرکت در انتخابات بود




ریزن بار نامزد حزب " صلح و آزادی " که تنها در 3 ایالت مجاز به شرکت در انتخابات بود




" جیل استین" نامزد حزب سبز که مجاز به شرکت در انتخابات در 37 ایالت آمریکا بود



"آندره بارنت " نامزد 36 ساله "حزب اصلاح" که تنها در 2 ایالت مجاز به شرکت در انتخابات بود




"استوارت الکساندر " نامزد حزب سوسیالیست که در 3 ایالت مجاز به شرکت در انتخابات بود





گری جانسون نامزد حزب آزادی ، مجاز به شرکت در 48 ایالت 




جیمز هریس نامزد حزب کارگران سوسیالیست : 6 ایالت




راکی اندرسون نامزد حزب عدالت : 15 ایالت




" مرلین میلر" نامزد حزب راه سوم آمریکا : 3 ایالت 




جری وایت نامزد حزب سوسیالیست برابری خواه : 2 ایالت 




ویرجیل گود نامزد حزب قانون اساسی : 21 ایالت 




اد نونان نامزد حزب مستقل آمریکا : 0 ایالت


لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

Sotakbar - ISNA (3 of 23)-3.jpg

هفته چهاردهم

گهر دورود- استقلال تهران

طرفداران تیم فوتبال گهر دورود

دوشنبه 8 آبان 1391- ساعت 17:45

ورزشگاه آزادی تهران

دیدار تیم های استقلال تهران و گهر دورود

تماشاگر: حدود 20هزار نفر+500 نفر درودی

میثم بائو هافبک تیم فوتبال استقلال تهران

داور: تورج حق‌وردی با کمک های رضا سخندان و سجاد طوری- داور چهارم: زرگر

گل : دقیقه 17 آرش برهانی و دقیقه 20 جی لوید ساموئل برای استقلال

اخطار: امین منوچهری(89) برای استقلال

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی- پژمان منتظری- حنیف عمران‌زاده (4- سیدمیثم حسینی) - امیرحسین صادقی- علی حمودی- جواد نکونام- میثم بائو (86- امین منوچهری)- خسرو حیدری- سیاوش اکبرپور- جی‌لوید ساموئل- آرش برهانی

سرمربی: امیر قلعه نویی

 امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران

استیل‌آذین گهر دورود: شهرام مهربان- ساشا کلونیجا- مجید باجلان- صابر محمدی- امین ترکاشوند (25- تقی نایبی) - مجید خدابنده لو - هادى رکابى- محمد پروین (85- مجید خمیسی)- محمدرضا خرسندنیا- مجتبی زارعی (80- فرید عابدی)- آرمان قاسمى

سرمربی: محمد مایلی‌کهن (از روی سکو)

 

شرح بازی:

استقلال در حالی به مصاف گهر آمده بود که نسبت به بازی گذشته دو تغییر داشت؛ میثم حسینی و هاشم بیک زاده بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بودند و حنیف عمران زاده و میثم بائو در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند. با این تغییرات؛ آرایش استقلال تقریباً همان 4-2-3-1 بود که در نیمه دوم بازی با نفت تهران نیز از آن بهره برده بود.

دیدار تیم های استقلال تهران و گهر دورود

بعد از پانزده ابتدایی که بدون حادثه مهمی سپری شد و تنها ضربه سر نکونام بود که شهرام مهربان را به واکنش واداشت، در بقیه دقایق اتفاق مهمی نیافتاد.

میثم بائو هافبک تیم فوتبال استقلال تهران

بعد از دو گل پیاپی آبی ها، بازی کمی متعادل تر شد و توپ بیشتر در میانه میدان دنبال می شد. در ادامه گهر با همکاری باجلان و زارعی در سمت راست، یکی دو بار ارسال هایی روی دروازه استقلال داشت اما حرکات شاگردان مایلی‌کهن منجر به خلق موقعیت نشد.

http://u.goal.com/223400/223441hp2.jpg

نیمه دوم:

Sotakbar - ISNA (8 of 23)-3.jpg

در نیمه دوم دو تیم به همان روالی که بعد از دو گل ابتدای بازی در پیش گرفته بودند ادامه دادند. گهر که زور چندانی برای حمله کردن نشان نمی‌داد همچنان در تلاش بود تا پاسکاری استقلالی‌ها را در یک‌سوم میانی زمین  قطع کرده و اجازه نفوذ را از آبی‌پوشان بگیرد و از این سو استقلالی‌ها با اشتهای اندک‌شان بعد از ثبت دو گل حملات جسته و گریخته‌ای را روی دروازه حریف تدارک می‌دیدند. در نهایت دو شوت از جواد نکونام که نصیب دروازه‌بان گهر شد تمام اتفاقات بازی در یک‌ربع اول نیمه دوم محسوب می‌شد.

Sotakbar - ISNA (9 of 23)-3.jpg

بازی دو تیم در ادامه از آنچه بود هم سردتر و کسل‌کننده‌تر شد. استقلالی‌ها که توان و انگیزه‌ای برای هجوم نشان نمی‌دادند فقط یک بار خطرساز شدند که پاس عالی میثم حسینی و ضربه کم‌دقت میثم بائو توپ را راهی بالای دروازه کرد و گهر هم صرفا یکی دو بار روی ضربات ایستگاهی رحمتی را به زحمت انداخت.

Sotakbar - ISNA (11 of 23)-3.jpg

در نهایت مسابقه‌ای که در نیمه دوم برخی از هواداران دو تیم را روی سکوها دچار رخوت و خواب‌آلودگی کرده بود با برتری استقلال و صدرنشینی موقت این تیم به پایان رسید.

 Sotakbar - ISNA (17 of 23)-3.jpg

شرح گل‌ها:

استقلال 1-0: میثم حسینی با یک پاس بلند پشت دفاع، آرش برهانی را روانه دروازه کرد. برهانی بعد از کنترل توپ و ورود به محوطه هجده قدم، با یک ضربه روپا با پای راست، توپ را دور از دسترس شهرام مهربان به گل تبدیل کرد.

استقلال 2-0: ارسال خسرو حیدری از جناح راست روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر شیرجه ای و زیبای ساموئل همراه شد. این برای دومین هفته متوالی است که ساموئل در نقش گلزن برای استقلال ظاهر می شود.

ساموئل هافبک تیم فوتبال استقلال تهران

بهترین بازیکن:

بازیکن سیاهپوست و ترینیدادی استقلال برای دومین بازی متوالی گلزنی کرد و در میانه میدان هم نقش موثری در میدانداری آبی‌پوشان داشت. جی لوید ساموئل که این روزها تاثیرش در خط هافبک استقلال بیشتر از کاپیتان تیم ملی ایران است، بهترین بازیکن مصاف گهر و استقلال بود.

 Sotakbar - ISNA (20 of 23)-3.jpg

اتفاق ویژه:

امیر قلعه‌نویی که همچنان با عصا تردد می‌کند مثل بازی قبلی روی نیمکت تیمش نشسته بود. اما او در دقایقی از نیمه دوم آن‌قدر از نمایش مردان تیمش ناراضی بود که با همان عصا به کنار زمین رفت تا دستورات تاکتیکی‌اش را به گوش آبی‌پوشان برساند.

بازیکنان استقلال و گهر بعد از سوت پایان مسابقه مقابل میکروفن ها و دوربین ها از شکست و پیروزی گفتند.
آبی ها که به صدر جدول رسیده اند خوشحال تر حرف می زنند:

نکونام:تعصب یعنی قلعه نویی بازی را خیلی خوب شروع کردیم و توانستیم به 2 گل برسیم و موقعیت‌هایی برای زدن گل‌های دیگر داشتیم. آنها نتوانستند روی دروازه‌مان خطری ایجاد کنند. هدفمان کسب 3 امتیاز بود که به آن دست یافتیم و با گذشت زمان شرایط‌مان بهتر می‌شود.معلوم نیست تیم‌های رقیب ما بتوانند فردا جای ما را بگیرند. برای ما نتایج تیم‌های دیگر مهم نیست، به خودمان فکر می‌کنیم و سعی می‌کنیم در هر مسابقه 3 امتیاز را کسب کنیم.نکونام در مورد حضور امیر قلعه‌نویی با عصا کنار خط، گفت: این موضوع به دلیل تعصب زیادی که قلعه‌نویی به استقلال دارد. او کاری که می‌خواهد انجام دهد سعی می‌‌کند به نحو احسن باشد و با توجه به شرایط حساس استقلال تصمیم گرفت خودش کنار خط حضور یابد و از نزدیک تیم را راهنمایی و هدایت کند.

Sotakbar - ISNA (10 of 23)-3.jpg

 حنیف : قهرمانی می خواهید به ورزشگاه بیایید

http://u.goal.com/109500/109542hp2.jpg

موقعیت‌های زیادی داشتیم. در نیمه اول 2 گل به ثمر رساندیم و پس از آن موقعیت‌های زیادی بدست آوردیم. جواد نکونام، میثم بائو و ساموئل چند بار صاحب موقعیت شدند که نتوانستیم از آن استفاده کنیم. با کسب 3 امتیاز این بازی و با وجود یک مسابقه کمتر نسبت به سایر تیم‌ها به صدر جدول رسیدیم.مشکلم از ناحیه دیسک نیست، البته باید از کمرم MRI بگیرم تا وضعیتم مشخص شود. من، امیر قلعه‌نویی و کیانوش رحمتی مصدوم هستیم.متاسفانه هواداران به استادیوم نمی‌آیند. امروز می‌توانستیم هواداران را با دست شمارش کنیم. هواداران اگر قهرمانی می‌خواهند باید به استادیوم بیایند و تیم استقلال را مورد حمایت کنند.

اکبرپور: من و آرش نداریم

خیلی زود به گل رسیدیم و در ادامه می‌توانستیم گل‌های دیگری را هم به ثمر برسانیم. استرسی که روی تیم ما وجود دارد اجازه نداد بازی خوب خودمان را ادامه بدهیم. انشاءالله از بازی بعدی گل‌های بیشتری هم می‌زنیم.فشاری روی ما وجود نداشت و تنها عده‌ای از دوستان مطالبی را می‌نوشتند. خداراشکر  آرش این روزها خوب گل می‌زند و انگار من این کار را انجام می‌دهم.بعد از تعطیلات بازی‌های سختی در پیش داریم، ابتدا به بازی سخت برابر سپاهان فکر می‌کنیم و پیکان در درجه اهمیت بعدی ما قرار دارد. بازی ما برابر سپاهان به دلیل اینکه رقیب ما در کورس قهرمانی است 6 امتیاز دارد و به آنجا می‌رویم تا با کسب پیروزی جایگاه خودمان را استحکام ببخشیم.

رحمتی : سرما خورده‌ام اما بازهم بازی کردم !خدا را شکر توانستیم در این مسابقه به پیروزی برسیم. حقیقت این است که گلویم به شدت درد می‌کند و نمی‌توانم صحبت کنم.از ابتدای بازی هم با وجود سرماخوردگی بازی کردم اما از اینکه توانستیم هر 3 امتیاز را کسب کنیم، بسیار خوشحال هستم.

سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم فوتبال استقلال تهران

بائو : استقلال امروز کوبنده بوددر این بازی محکوم به برد بودیم. بهتر از این نمی شد. می توانستیم گل های بیشتری هم به ثمر برسانیم. خدا را شکر هواداران هم نود دقیقه حمایت کردند و کوبنده ظاهر شدیم.خود من هم در یک صحنه می توانستم گلزنی کنم. اگر ضربه من وارد دروازه می شد گل بسیار زیبایی به ثمر می رسید.بائو در مورد اینکه چرا هواداران کمی در استادیوم حضور یافتند اظهار داشت: با توجه به اینکه بازی در وسط هفته برگزار می شود برای هوادارن حضور  در ورزشگاه سخت است. اداره ها معمولا ساعت 4 تازه کارشان به پایان می رسد و تا مردم بخواهند در استادیوم حضور یابند خیلی زمان می برد.

زارعی : با این شرایط سقوط نزدیک است !برای ما برعکس استقلال زیاد خوب نبود. به تیم حریف تبریک می‌گویم آنها پتانسیل کسب این پیروزی را داشتند.

 استقلال هم از لحاظ مهره، فنی، امکانات و غیره از ما بهتر بود و باید هم در این مسابقه به پیروزی می‌رسید.

وی در مورد اینکه قبل از مسابقه خیلی کُری می‌خواندند، اظهار داشت: تلاش زیادی می‌کردیم که این بازی را ببریم، باید در میانه فصل بازیکنان دیگری جذب کنیم، نمی‌خواهیم برای حریفان زنگ تفریح باشد.زارعی در مورد اینکه آیا گهر در لیگ برتر می‌ماند، افزود: با این بازیکنان نه، اما امیدوارم با حضور مایلی‌کهن که یک مربی کاربلد است، همچنین با کسب بازیکنان جدید بتوانیم در لیگ ماندگار شویم.وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه تیم‌هایی که امید زیادی دارند، به دسته پائین‌تر سقوط می‌کنند و شما با این روحیه نمی‌توانید شانس زیادی داشته باشید، اظهار داشت: ناامید نیستیم، اما باید بیشتر تلاش کنیم.

باید چند بازیکن خوب به تیم تزریق شود تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.زارعی در مورد قضاوت بازیکنان و حمایت تماشاگران گهر گفت: متاسفانه داوری‌ها به ضرر ما بوده است و اگر برخی اتفاقات نمی‌افتاد، شاید تا به امروز امتیازات بیشتری داشتیم. خدا را شکر هواداران ما به خوبی حمایت می‌کنند و تأثیر زیادی روی کار ما می‌گذارند. امیدواریم نتایج بهتری کسب کنیم.


تیم استیل آذین گهر این روزها در بزرگ‌راه تحول قرار دارد و گویا قرار است سر و سامان یابد.\

 

 این باشگاه پس از آن‌که توسط حسین هدایتی خریداری شد ، سرمربی جدید خود را نیز شناخت ، سرمربی که برای هر فوتبال‌دوست ایرانی شناخته شده است و از هر جهت قابل پیش‌بینی است ، این مربی کسی جز محمد مایلی کهن ، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال و فوتسال ایران نیست ، مربی که به اعتقاد بسیاری مرد اول حاشیه‌ها است امروز در نقطه‌ی شروع یک چالش جدید به نام استیل آذین گهر بحران‌زده و قعرنشین قرار دارد.

مایلی‌کهن گرچه مربی باتجربه‌ای در فوتبال ایران قلمداد می‌شود اما به هر ترتیب او کارنامه‌ی چندان قابل دفاعی ندارد و قبول سرمربیگری گهر درحال سقوط  ما را به یاد تیم‌هائی همچون سایپا و فولاد خواهد انداخت که با مربیگری مایلی‌کهن در آستانه‌ی سقوط  قرار گرفتند و با اخراج این مربی نیز قامت راست نکردند و سقوط را تجربه کردند. به همین بهانه قصد داریم مروری کوتاه بر کارنامه‌ی مربیگری محمد مایلی‌کهن در رده‌ی باشگاهی داشته باشیم.

آغاز دوران مربیگری در کنار سلطان علی پروین
مایلی‌کهن خیلی زود به جرگه‌ی مربی‌ها پیوست. او در سال 1990 درحالی‌که به تازگی کفش‌های خود را آویخته بود ، به کادرفنی پرسپولیس پیوست ، همان تیمی که به مدت 14 سال در آن حضور داشت و تعصبی خاص بر روی آن داشت. او اولین تجربه‌های مربیگری خود را در کنار علی پروین و بر روی نیمکت پرسپولیس آموخت و از همان زمان بود که وسوسه‌ی مربیگری پرسپولیس در مایلی‌کهن شکل گرفت ، وسوسه‌ای که در نهایت به رویای او بدل شد.

بازگشت به عرصه‌ی باشگاهی با پذیرش هدایت نارنجی‌پوشان
هافبک اسبق پرسپولیس ، پس از حضور در کادر فنی پرسپولیس یک سال دور از شغل خود بود اما با دستیاری بهمن صالح‌نیا در تیم جوانان به کار بازگشت اما به ناگاه و در میان تعجب همگان حکم سرمربی‌گری تیم ملی را دریافت کرد.او از سال 1372 تا 1375 سرمربی تیم ملی ایران بود و پس از کسب نتایج خوب در نهایت با شکست در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی مقابل قطر از کار برکنار شد.
مایلی‌کهن بعد از یک سال دوری از فوتبال با مربیگری سایپا به این عرصه بازگشت و جانشین حمید علیدوستی شد. مایلی‌کهن در سایپا در سال اول نتایج خوبی گرفت و به مقام سوم لیگ رسید اما در فصل بعد نتایح ضعیفش منجر به جدائی او از سایپا شد او سپس در سال 78 به شهرداری تبریز رفت وسپس با این تیم  به دسته‌ی پایین‌تر رفت تا مدتی از مربیگری دور بماند .
مایلی کهن اما  در سال 83باردیگر به عرصه‌ی مربیگری بازگشت و در تیم سایپای کرج جانشین جیوانی می شد.
مایلی‌کهن که از آغاز فصل هدایت نارنجی‌پوشان را در دست گرفته بود ، پس از مدت کوتاهی به علت کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد تا باردیگر جیوانی می به کار خود بازگردد اما با این حال این سرمربی ایتالیائی نیز نتوانست سایپا را از سقوط نجات دهد.  
نکته‌ی جالب آن است که سرمربی اسبق تیم ملی ایران درحالی جانشین جیوانی می در آغاز دوره‌ی اول لیگ حرفه‌ای شد که سرمربی اسبق کاتانیا ، با سایپا در فصل قبل تربه مقام ششم جدول چهارده تیم لیگ آزادگان رسیده بود. این نشان از آن داشت که مسئولان سایپا انتظار فراتری از تیم خود داشته‌اند ، انتظاری که فقط مایلی‌کهن راه آن را می‌دانست !
نوار ناکامی مایلی‌کهن سوار بر پیکان
مربی ناکام فصل گذشته‌ی سایپا سپس با دستیار همیشگی اش نادر فریادشیران به  پیکان رفت و این تیم را در آستانه‌ی سقوط قرار داد. گرچه او در میانه‌های فصل اخراج شد اما درنهایت حضور فرهاد کاظمی در پیکان نیز ثمری نداشت و پیکان یک‌سره تا ته دره رفت.

ظهور در فولاد پس از دوسال دوری و بازهم ناکامی
مایلی‌کهن پس از دو سال دوری از فوتبال که بی‌ارتباط با نتایج او در پیکان و سایپا نبود ، به تیم فوتبال فولاد -خوزستان پیوست تا این تیم نیز به عاقبت دو تیم سایپا و پیکان و البته شهرداری تبریز دچار شود. در فصل 06-2007 فولاد با مایلی‌کهن گام به رقابت‌های لیگ برتر گذاشت اما بازهم توفیقی برای این مربی نداشت. پس از تکرار ناکامی‌های مایلی‌کهن در فولاد ، او در میانه‌های فصل از کار برکنار شد و جای خود را به آگوستو ایناسیو داد ، هرچند ایناسیو نیز کاری از پیش نبرد و فولاد سقوط کرد.
حضور مجدد در سایپا
پس از آن‌که علی دائی از سایپا راهی تیم ملی شد ، سکان هدایت سایپا به دست پیر لیت‌بارسکی سپرده شد. اما این اسطوره‌ی آلمانی نتوانست انتظارات را برآورده سازد و در همان ابتدای فصل از کار برکنار شد تا پس از صرف صبحانه‌ رئیس جمهور با محمد مایلی‌کهن هدایت سایپا برای چندمین بار به دست سرمربی اسبق تیم ملی سپرده شود تا همه نگران سقوط سایپا به لیگ دسته اول باشند اما این اتفاق دیگر تکرار نشد و سایپا فصل را با نتایج قابل قبولی به اتمام رساند و درنهایت در رده‌ی دهم جدول قرار گرفت تا این مربی طلسم سقوط تیم‌های باشگاهی تحت هدایتش را بشکند.
سایپا در دیدار پایانی فصل 09-2008 در دقیقه‌ی 90 گل تساوی را به استقلال زد تا جرقه‌ی جنجال‌های او و قلعه‌نوعی زده شود .نتایج مایلی‌کهن در این فصل سبب شد تا مقامات سایپا دو سال دیگر قرارداد این مربی را تمدید کنند تا او در فصل بعد نیز بر روی نیمکت سایپا حضور داشته باشد ولی نتیجه کار او در سال دوم ضعیف بود و نارنجی پوشان در تمام فصل در وحشت سقوط به دسته پایین تر بودند که در نهایت این تیم با تساوی حرف و حدیث دار مقابل سپاهان در لیگ ماندنی شد.و البته با لطف  همان مربی ای که مایلی قبلا درباره اش بیانیه نوشته بود!
گهر چالش جدید مایلی‌کهن
مایلی بعد از سایپا  پس از آن نیز مدیریت فنی پرسپولیس را عهده‌دار شد و بازهم به دلایل بسیاری  ، از این پست نیز کنار رفت تا پس از مدتی دوری از فوتبال با تیم حسین هدایتی به لیگ برتر بازگردد و هدایت تیمی را برعهده بگیرد که سقوطش محتمل است .
او که ریسک بزرگی را در این باره پذیرفته از امروز و بازی مقابل استقلال دوباره فصل تازه ای از مربیگری فوتبال را ورق خواهد زد. شغلی که باعث سکوت موقتی مایلی کهن خواهد شد تا دوباره وقتش برسد!

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج فارس

Amir Pourmand-2-76.jpg
دوره دوازدهم- هفته سیزدهم

دیدار تیم های فوتبال استقلال و نفت تهران
پنجشنبه چهارم آبان 1391- ساعت 18:00

تیم فوتبال استقلال تهران
استقلال تهران- نفت تهران

تیم فوتبال نفت تهران

ورزشگاه: آزادی تهران
تماشاگر: حدود15 هزار نفر

امیر قلعه نویی ، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران

داور: محسن قهرمانی با کمک های محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی. داور چهارم: محمدرضا اکبریان

Amir Pourmand-5-71.jpg

کارت زرد: سید ایمان موسوی از نفت، هاشم بیک زاده، سیاوش اکبرپور و میثم بائو از استقلال

کارت قرمز: وریا غفوری و یعقوب کریمی از نفت

hemmat khahi-3-204.jpg

گل : یعقوب کریمی در دقیقه 16 برای نفت و جی لوید ساموئل 22 و آرش برهانی 51 برای استقلال

Amir Pourmand-14-58.jpg

استقلال تهران: سید مهدی رحمتی، علی حمودی، پژمان منتظری، سیدمیثم حسینی (46 میثم بائو)، حنیف عمران زاده (80 امیرحسین صادقی)، جواد نکونام، جی لوید ساموئل، هاشم بیک زاده، خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور (86 امین منوچهری) و آرش برهانی. سرمربی: امیر قلعه نویی

دیدار تیم های فوتبال استقلال و نفت تهران

نفت تهران: سوشا مکانی، وریا غفوری، هادی شکوری، احمد آل نعمه، وحید حمدی نژاد، علیرضا کرامت، یعقوب کریمی، رحیم زهیوی (62 گوران لوابوویچ)، مگنو باتیستا، مصطفی سیفی و سیدایمان موسوی (85 میثم آقابابایی) سرمربی: منصور ابراهیم زاده

دیدار تیم های فوتبال استقلال و نفت تهران

شرح بازی:

استقلال بعد از شکست اول هفته مقابل تراکتورسازی با چند تغییر به زمین آمده بود.

در این تیم که امیر قلعه نویی را بعد از یک هفته روی نیمکت می دید، حنیف عمران زاده جانشین امیرحسین صادقی مصدوم شده بود و میثم حسینی و هاشم بیک زاده همزمان به بازی گرفته شده بودند، تا تیمی که اول فصل ترافیک در خط میانی اش کاملاً به چشم می آمد، در غیاب جانواریو، جباری و توزی، از یک مدافع چپ به عنوان هافبک چپ استفاده کند.

Amir Pourmand-16-55.jpg

در سمت راست هم خسرو حیدری که اصولاً یک مدافع است، هافبک راست امروز استقلال بود تا علی حمودی هم در ترکیب اصلی جایی داشته باشد. زوج خط میانی آبی ها را هم جواد نکونام و جی لوید ساموئل تشکیل داده بودند که این آخری، در اوایل فصل چندان به بازی گرفته نمی شد. در خط حمله هم، خبری از امین منوچهری و میلاد میداوودی نبود تا آرش برهانی و سیاوش اکبرپور دو مهاجم آبی ها باشند که از این جمع، اکبرپور کمی عقب تر از برهانی و متمایل به سمت راست بازی می کرد.

hemmat khahi-5-192.jpg

در غیاب هافبک های بازیگردان استقلال و بحران خلاقیتی که در میانه میدان این تیم دیده می شد، آبی ها در اکثر دقایقی که صاحب توپ می شدند، توپ های بلندی را به قصد پشت دفاع نفت و استفاده از سرعت آرش برهانی می فرستادند و همچون بازی های گذشته، چند حرکت هم از همکاری حمودی و حیدری در راست شکل گرفت. اما نقطه ضعف استقلال در نیمه اول، جناح چپ بود که نه در حمله مشارکت فعالی داشت و نه در دفاع، نقطه مطمئنی بود.

hemmat khahi-7-182.jpg

در این نیمه، اکثر حملات نفتی ها از جناح چپ خط دفاعی استقلال پایه ریزی می شد و علاوه بر گلی که از این منطقه به ثمر رسید، یکی دو بار دیگر هم شاگردان ابراهیم زاده، با استفاده از ضعف پوشش در سمت چپ و ناهماهنگی حسینی و بیک زاده، صاحب موقعیت شدند. در مجموع، بیست و پنج دقیقه ابتدایی بازی که هر دو گل بازی هم در این محدوده به ثمر رسید، کیفیت بهتری نسبت به دقایق 25 تا 45 بازی داشت و در این دقایق، اگرچه هر دو تیم، موقعیت های برای رسیدن به گل دوم داشتند اما با احتیاط بیشتری در زمین حرکت می کردند.

hemmat khahi-4-195.jpg

با شروع نیمه دوم، استقلال با یک تعویض، در آرایش خط میانی و حمله اش هم تغییراتی ایجاد کرد. میثم حسینی که روز ناموفقی را پشت سر گذاشته بود، جای خود را به میثم بائو داد. با این تغییر، بیک زاده به دفاع چپ رفت، و آرایش استقلال به 4-2-3-1 نزدیک شد. بدین ترتیب که بائو در مرکز خط میانی جلوتر از نکونام و ساموئل ایستاد، حیدری بال راست شد و اکبرپور به عنوان بال چپ نیمه دوم را آغاز کرد. با گل زودهنگام آرش برهانی در این نیمه، بازی چند دقیقه ای متعادل شد اما در ادامه، نفت یکی دو بار بخت رسیدن به گل تساوی را داشت.

Amir Pourmand-26-25.jpg

مثل حرکت سریع موسوی که روی پاس خوب یعقوب کریمی به وجود آمد، اما با واکنش رحمتی بی اثر شد. در فاصله دقایق 70 تا 80 نفت تسلط نسبی روی جریان بازی داشت اما در همین دقایق هم اشتباه های فردی مدافعان این تیم، فرصت هایی را برای آرش برهانی فراهم کرد که اختلاف را بیشتر کند. با اخراج دو بازیکن نفت در ده دقیقه پایانی، عملاً بازی از روال نرمال خارج شد و نه استقلال میل به ریسک کردن و حمله همه جانبه داشت و نه نفت توان تحت فشار گذاشتن حریف را داشت. 

شرح گل ها:

نفت 1-0: ایمان موسوی با اشتباه مدافعان استقلال در آفساید گیری از چپ فرار کرد و با پاس عرضی، یعقوب کریمی را در موقعیت تک به تک قرار داد. هافبک سابق استقلال هم با ضربه بغل پای چپ، توپ را به قعر دروازه فرستاد

Amir Pourmand-11-62.jpg

استقلال 1-1: با همکاری خسرو حیدری و علی حمودی از راست، حمودی در داخل هجده قدم صاحب موقعیت شد و با یک پاس عرضی توپ را به ساموئل سپرد. بغل پای آرام و دقیق جی لوید ساموئل، به آرامی دور از دسترس سوشا مکانی به گل مساوی تبدیل شد.

استقلال 2-1: خسرو حیدری باز هم از راست نفوذ کرد و در چند سانتی متری خط اوت، توپ را روی دروازه سانتر کرد.

این توپ را آرش برهانی روی تیر اول، زودتر از سوشا مکانی به گل تبدیل کرد. دروازه بان نفت روی این صحنه عقیده داشت توپ به دست آرش برهانی خورده، ولی تصاویر آهسته چیز دیگری را نشان می داد

Amir Pourmand-24-30.jpg

بهترین بازیکن:

خسرو حیدری روی گل اول موثر بود، پاس گل دوم را صادر کرد و پایه گذار اکثر حملات استقلال در این بازی بود.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و نفت تهران

اتفاق ویژه:

در دقیقه 80 وریا غفوری به خاطر درگیری با سیاوش اکبرپور و ضربه ای که به پای او زد، از زمین اخراج شد و چند ثانیه بعد به دنبال اعتراض بازیکنان نفت، نوبت یعقوب کریمی بود که با کارت قرمز مستقیم از زمین بیرون برود.


یکی از مراجع تقلید قم گفت: بسیاری از ضعف‌هایی که پیش آمده به خاطر این است که مجلس آن طور که باید نایستاده است. اگر مجلس خدا را در نظر بگیرد و هر جا که لازم است، حرف بزند، معایب کم می‌شود. اگر کسی بخواهد بگوید من می‌خواهم استبداد داشته باشم و فلان قانون را درست نمی‌دانم، باید برود.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب ‌با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی و اجتماعی اسباب نگرانی مردم شده است گفت: اگر انتقادی می‌کنیم که به‌ جاست، نقاط مثبتی را هم در نظر داریم که مثبت‌ترین این نقاط، همین عنوان جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: هدف این است که نقاط ضعف برطرف شود و همان هدفی که از اول همه می‌خواستند که برنامه‌ها بر اساس دین باشد، باید همان برقرار شود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مجلس و سایر قوا باید در همین خط سیر داشته باشند اضافه کرد: اینکه باید همه برنامه‌ها براساس دین و شرع باشد، قدر مشترکی است که روحانیت و غیر روحانیت همه دارند و همه می‌خواهیم این مطالب بیشتر ظاهر باشد و تحقّق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که عنوان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در دنیا مطرح شده و این انقلاب همه جا فراگیر شود تصریح کرد: باید کاری کنیم که نقاط ضعف در آن پیدا نشود و به مرور زمان پر رنگ‌تر شود نه اینکه رنگ ببازد یا در رشته‌های مختلف عقب‌نشینی کند.

آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه باید التزام به هویت دینی و اسلامی را حفظ کنیم اظهار کرد: هر کجای دنیا هم حتی اگر یک نفر باشیم باید این هویت اسلامی را نگاه داریم و از آن دفاع کنیم. باید مراقب باشیم که جنبه‌های هویت این انقلاب ضعیف نشود و اجازه ندهیم که غرب گرایی و افکار غیر اسلامی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس وظیفه بسیار سنگین و مهمی دارند که باید به تمام امور مملکت نظارت داشته باشند و نقایصی که کمِ آن هم زیاد است، رفع شود، گفت: نمایندگان در حفظ شئون اسلامی، مسئولیت الهی و خدایی دارند و می‌توانند نقش بسیار مؤثری داشته باشند.این مرجع تقلید بیان کرد: نمایندگان باید بدانند که اگر حرفی نزنند و کاری نکنند پیش خداوند متعال مسئول هستند. عمده هم این است که انسان، رضای خداوند را بتواند تحصیل کند و به مردم و ضعفا خدمت کند.

 

وی خطاب به نمایندگان مجلس تاکید کرد: اگر می‌خواهید سابقه خوبی داشته باشید و نزد خداوند متعال آبرومند باشید، باید همین احساس مسئولیت را حفظ کرده و بدانید که برای چه به مجلس آمده‌اید؟ اگر جایی کوتاهی کنیم و جایی که باید حرفی بزنیم و یا بالعکس، پیش خدا خیلی مسئولیت داریم.

آیت الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه باید رضای خدا را بر رضای هر کس دیگری مقدم بداریم اضافه کرد: مسئله، مسئله اسلام و قرآن و احکام دین است و این‌ها هم مطالبی نیست که کسی بتواند درباره آن کوتاهی کند.وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مسائل مهم نمایندگان، مسئله استقلال است افزود: فرد فرد نمایندگان باید مستقل باشند و بدانند جایی که باید قیام کنند اگر قیام نکنند مسئولند و اگر مجلس به این کیفیت جلو برود همه معایب برطرف می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیاری از ضعف‌هایی که پیش آمده به خاطر این است که مجلس آن طور که باید نایستاده است. اگر مجلس خدا را در نظر بگیرد و هر جا که لازم است، حرف بزند، معایب کم می‌شود و جاهای دیگر هم منظم و مرتب می‌شود. در همه مسائل مخصوصاً جنبه‌های اقتصادی اگر از اول، راه درست را رفته بودیم شاید اوضاع این طور آشفته نمی‌شد که حال به دنبال اصلاح آن باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید مسائل بر اساس قانون باشد و نباید استبداد پیش بیاید اضافه کرد: اگر کسی بخواهد بگوید من می‌خواهم استبداد داشته باشم و فلان قانون را درست نمی‌دانم، باید برود. شما نماینده مسلمان‌ها هستید و خودتان هم در اسلام و اطلاعات اسلامی سوابق روشنی دارید.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسئله نظارت مجلس بر امور کشور باید حفظ شود و همه بدانند که مورد این نظارت قرار دارند بیان کرد: اگر کسی در جایی راهش را درست نرفت، این نظارت به آنها اخطار کند و هشدار دهد که باید این را درست بروی. همین نظارت می‌تواند یک هشدار مهم و بازدارنده برای کسانی که راه را اشتباه می‌روند باشد.

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به اینکه امیدوارم کاری کنیم که امام عصر(عج) به مجلس نظر داشته باشند گفت: بدانید که آن حضرت از نماینده‌ها انتظار دارند که موقعیت دینی و اسلامی خود را حفظ کرده و از هویّت اسلامی خود و مملکت دفاع کنند. همه نمایندگان باید خودشان را مثل این بدانند که از طرف آقا امام زمان مأمورند تا چهره و شخصیت اسلامی و استقلال دینی مملکت را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه مطالبی که ضد ارزش است را نباید به عنوان ارزش معرفی کنیم خاطرنشان کرد: باید نسبت به صرف بیت‌المال دقت زیادی داشت حقوق‌های زیادی که در بعضی جاها به اشخاصی می‌دهند درست نیست و صدر تا ذیل همه ضامن هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بودجه مملکت را باید در راه مصالح و منافع مردم هزینه کرد اظهار کرد: البته اصل بودجه را هم باید درست کرد. بارها عرض کرده‌ام که اگر می‌خواهید بدانید مملکت در چه مسیری است، بودجه آن را ببینید تا معلوم شود که آن مملکت در چه مسیری سیر می‌کند.وی اضافه کرد: مشکلاتی هم که حالا در عرصه‌های مختلف پیش آمده است می‌توان با تدبیر و واقع بینی حل کرد. باید نمایندگان مجلس با هم بنشینند و در هر مسئله‌ای  که لازم است از اشخاص مطلع در مسائل مشورت بخواهند و درصدد حل آن بر آیند. نمی‌شود بدون کسب نظر از مطلعین طرحی داد، مثلاً در همین مسائل اقتصادی نمی‌شود همین طور طرح داد، باید اشخاصی که در اقتصاد وارد هستند، آن را بررسی کنند و بعد اجرا شود.