سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عشق است زنده یاد ناصر خان حجازی و استقلال

تیم قایقرانی بانوان ایران مدال برنز روئینگ چهار نفره سبک وزن بازی‌های آسیایی را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو تیم بانوان ایران متشکل از مریم سعیدی، سولماز عباسی، حمیرا برزگر و نسیم بن یعقوب با ثبت رکورد 6 دقیقه و 8 ثانیه و 45 صدم ثانیه مدال برنز بازی های آسیایی رسیدند.
نمایندگان چین اول شدند و ویتنام مدال نقره را به خود اختصاص داد. در این رشته تیم‌های هند، هنگ کنگ و تایلند هم حضور داشتند.


عضو تیم قایقرانی روئینگ ایران در فینال تک نفره بازی‌های آسیایی گوانگجو به مدال طلا دست یافت.

به گزارش خبرنگار اعزامی از گوانگجو، محسن شادی امروز (جمعه) در هفتمین روز بازی‌های آسیایی ششمین مدال طلای کاروان ایران را به ارمغان آورد.
شادی در گروه A و در خط چهارم با حریفانی از ژاپن، هنگ کنگ،‌ تایلند، کره جنوبی و ازبکستان به رقابت پرداخت با ثبت رکورد 6 دقیقه 55 ثانیه و 62 صدم ثانیه عنوان اول و مدال طلا را به خود اختصاص داد.
ورزشکار ژاپنی با رکورد 7 دقیقه و 43 صدم ثانیه به مقام دوم دست یافت و ورزشکار ازبکستانی با رکورد 7 دقیقه 6 ثانیه و 17 صدم ثانیه به مقام سوم و مدال برنز رسید.


سربدارن جوانیم

                 از تبار عاشقانیم

                                          صف به صف ، بازو به بازو

                                                                            خار چشم دشمنانیم

                                                                                                         ما شانه به شانه    

  از دل و از جان     

                همدل و هم سو    

                                          از سر ایمان، بر سر پیمانیم 

                                                                          ما تابع قانون  اهل درایت

                     پیرو رهبر  ،  رهرو راه روشن قرآنیم

با چشم بصیرت ، پیرو خط پیر جمارانیم   

                                               با شور حسینی  شوق ولایت    

ما خیل جوانان  ،  وارث پاک  راه شهیدانیم 

                                                ما شعله به شعله بر سر دشمن آتش و طوفانیم

با آنهمه نیرنگ خود دشمن ببازد رنگ خود  

                                      آنجا که خروشانیم ، چون کوه  به میدانیم

بازو به بازو ، صف به صف  

                                     با یک دل   و   با یک هدف

 تا جان به تن داریم با حیدر کراریم

                                       به لطف یزدان  ، بماند  جاودان        


سایت تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زیان فارسی‌وان هک شد.
 
سایت اینترنتی تلویزیون ماهواره‌ای فارسی زیان فارسی‌وان توسط ارتش سایبری ایران هک شد. 
ارتش سایبری ایران در صفحه اصلی این سایت خطاب به گردانندگان این تلوزیون ماهواره‌ای نوشته‌اند: «رابرت مرداک، شرکت موبی و خانواده محسنی شرکاء صهیونیست‌ها بدانند: آرزوی تخریب خانواده‌ها در ایران را به گور می‌برند.»

تلویزیون ماهواده‌ای فارسی‌وان که به صورت شبانه‌روزی در حال پخش‌ فیلم‌ها و سریال‌های خارجی با دوبله فارسی است، بیش از یکسال است که فعالیت خود را بر روی ماهواده هاتبرد آغاز کرده است.

کارشناسان رسانه و جامعه‌شناسان کشور بارها نسبت به نفوذ خطرناک این شبکه ماهواره‌ای در میان خانواده‌ها و جوانان هشدار داده و آثار زیانبار آن را برای بنیان خانواده و جامعه ایرانی گوشزد کرده‌اند.

فارسی وان.jpg

تیم ملی فوتبال امید ایران برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی فردا باید عمان را از پیش‌رو بردارد.

روز هفتم بازی‌های آسیایی گوانگجو فردا برگزار خواهد شد و نمایندگان ایران در 13 رشته حضور خواهند داشت.

*تیم ملی فوتبال ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی از ساعت 19 به وقت محلی (ساعت 14:30 دقیقه به وقت تهران) به مصاف عمان خواهد رفت.

*رضا نادریان در وزن 93 کیلوگرم به مصاف تکواندوکاری از نپال خواهد رفت. راحله آسمان در وزن 62 کیلوگرم رو در روی حریف تاجیکستانی قرار می‌گیرد و محمد باقری به مصاف حریفی از تایلند می‌رود. پریسا فرشیدی نیز در وزن 67 کیلوگرم به روی شیاپچانگ می‌رود.
تکواندوکاران ایران در روز اول مسابقات این رشته 2 مدال طلا و یک برنز دست یافتند و امروز نیز 3 مدال برنز کسب کردند.

*مسابقات تیروکمان فردا آغاز خواهد شد و نمایندگان ایران در ماده‌های مختلف به مصاف حریفان خواهند رفت.

*در رشته تیراندازی نرگس رنجبر، سپیده سیرانی و معصومه عامری در ماده تراپ شرکت خواهند کرد.

*در رشته روئینگ نیز نمایندگان ایران در بخش مردان و بانوان در قسمت انفرادی و تیمی شرکت می‌کنند.
نسیم بن‌یعقوب، طاهر کبوتری و محسن شادی نمایندگان ایران در مسابقات فردا هستند.

در رشته بادبانی نیز مجید سیفی و محمد هرمزی در بخش دونفره شرکت می‌کنند. سینا آرش، کیوان حسن‌زاده و فاطمه جعفری نیز در بخش مردان و بانوان انفرادی حضور دارند. حسین عیسی‌پور و محمد راهی نیز در قسمت دونفره شرکت می‌کنند.

*در رشته کیواسپورت در بخش اسنوکر حسین وفایی به مصاف حریفی از تایلند می‌رود.

*حامد مجیدی در دسته 105 کیلوگرم به روی تخته می‌رود. بهداد سلیمی و سجاد انوشیروانی در دسته +105 کیلوگرم به روی تخته می‌روند. سلیمی در مسابقات جهانی به عنوان قهرمانی دست یافته است.

*هندبالیست‌های ایران در چهارمین دیدار خود از ساعت 21:30 دقیقه به وقت محلی برابر کویت قرار خواهد گرفت. ایران تا کنون برابر بحرین و هنگ‌کنگ به برتری دست یافته و برابر کره‌جنوبی تن به شکست داده است.

*در رشته بوکس هومن کریمی در وزن 94 کیلوگر به مصاف حریفی از عربستان می‌رود. احسان روزبهانی در وزن 81 کیلوگرم به مصاف حریفی از ازبکستان خواهد رفت. فروتن گل‌آرا در وزن 60 کیلوگرم رو در روی حریف بوتانی خود قرار می‌گیرد.

*تیم ملی بسکتبال ایران نیز فردا در سومین دیدار خود به مصاف هند می‌رود. بسکتبالیست‌های ایران تاکنون برابر فیلیپین به پیروزی رسیده‌اند و برابر ژاپن تن به شکست دادند.

*تیم ملی والیبال ایران فردا برابر تایلند قرار می‌گیرد.

*تیم 2 نفره والیبال ساحلی ایران متشکل از سلاق و فرخی به مصاف تایلند می‌رود و دیگر تیم 2 نفره ایران، رحمانی و رئوفی رو در روی حریف چینی قرار می‌گیرد.


معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: ما این توانایی را داریم که با روشن شدن موتور هواپیماهای دشمن نوع هواپیما و پایگاه آنها را شناسایی کنیم.

سرهنگ محرم قلی زاده معاون جنگ الکترونیک قرار گاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء صبح امروز با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در رزمایش پدافند هوایی "مدافعان آسمان ولایت 3 " در خصوص عملکرد مقابله با جنگ الکترونیک دشمن ماموریت اصلی این معاونت را در اختیار گرفتن و مدیریت بر طیف امواج الکترو مغناطیسی عنوان کرد و افزود: طرفین یک جنگ به دنبال این هستند که علاوه بر ضربه زدن به تجهیزات دشمن بتوانند تجهیزات خود را به صورت پایدار و عملیاتی در منطقه نبرد نگه دارند که همه اینها با بکارگیری علم الکترونیک در جنگ‌ها محقق می‌شود.
قلی زاده افزود: اگر جنگ‌های اخیر را مشاهده کنید خواهید دید که هدف اصلی کشور حمل کننده در فاز اول این است که با امواج الکترو مغناطیسی بتواند سامانه‌های راداری را از کار بیندازد تا در پیش روی با مشکلی مواجه نشوند که در اصطلاح به آن حمله الکترونیکی می‌گویند.
وی ادامه داد: در ادامه الکترونیکی نیز کشورهای مورد هجوم سعی می‌کنند تا این حمله را خنثی و سامانه‌های خود را در منطقه نبرد حفظ کنند.
معاون جنگ الکترونیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ادامه داد: در حالت سوم نیز ما شنود الکترونیکی را داریم که سعی می‌کند سیگنال‌های دریافت شده از دشمن را تحلیل و بررسی کند که در این رزمایش هر 3 محور حمله الکترونیکی دفاع الکترونیکی و شنود الکترونیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد چرا که این رزمایش یک رزمایش دو سویه است به این معنا که هر دو طرف جنگ را دارد یعنی نیروی هوایی و نیروی هوا فضا به عنوان حمله کننده و قرار گاه پدافند هوایی به عنوان نیروی دفاع کننده در این رزمایش شرکت دارند.
قلی‌زاده خاطرنشان کرد: با بررسی سینگال‌های ارسالی طرف دشمن می‌توانیم هواپیماهای آنها را قبل از بلند شدن از باند فرودگاه به وسیله امواج منتشر شده از طریق موتورشان نوع هواپیما و پایگاه آن را شناسایی کنیم.
وی تصریح کرد: در نبرد امروز که هر کشوری به دنبال برتری در زمینه جنگ الکترونیکی است ما نیز سعی می‌کنیم تا خود را به جدید ترین تجهیزات مدرن مجهز کنیم.


درآ‌خرین روز رقابتهای وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی به احتمال فراوان رکورد حسین رضازاده دردسته فوق سنگین جهان به وسیله بهداد سلیمی شکسته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی‌ از گوانگ‌جو، بهداد سلیمی وزنه بردار فوق سنگین ایران که در رقابتهای بزرگسالان قهرمانی جهان قهرمان شد و بارها در خلال تمرین‌هایش وزنه 214 کیلوگرمی را درحرکت یک ضرب با لای سر برده است اگر بتواند این رکورد را در بازیهای آسیایی گوانگ‌جو تکرار کند می‌تواند رکورد رضازاده را در این حرکت به میزان یک کیلوگرم ارتقاء دهد.

بنابراعلام منابع آگاه از فدراسیون وزنه‌برداری کوروش باقری سرمربی تیم ملی قصد دارد فردا (جمعه) در جریان رقابتهای دسته 105+ کیلوگرم وزنه‌های سنگینی را برای سلیمی انتخاب کند که در صورت فراهم بودن شرایط و آمادگی سلیمی سومین حرکت او وزنه‌ی 214 کیلوگرمی خواهد بود.

البته مسوولان فدراسیون وزنه‌برداری تا کنون به صورت رسمی در این مورد اظهار نظری نکرده‌اند.


دبیرکل اسبق فدراسیون فوتبال مادام العمر از فعالیت در این رشته محروم شد.

هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال داریوش مصطفوی را به طور مادام العمر از فعالیت در فوتبال محروم کرد. این رای به تصویب اعضای هیات رسیدگی به تخلفات رسیده و به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز ابلاغ شده است.
هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال قصد دارد این رای را به اطلاع فیفا نیز برساند تا مصطفوی حق فعالیت در کلیه سمت‌ها در فوتبال ایران و حتی خارج از کشور را نیز نداشته باشد.
مصطفوی چندی پیش با شکایت به مراجع قضایی خارج از فوتبال توانست مبلغی در حدود 220 میلیون تومان از حساب فدراسیون به عنوان حق خود برداشت کند.


مربی تیم امید فوتبال ایران گفت: بازی‌های عمان را برای بازیکنان آنالیز کردیم.

امیرحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی  به گوانگجو در مورد وضعیت تیم امید ایران گفت: امروز تمرین خوبی را انجام دادیم. بعد از تمرین نیز جلسه آنالیز تیم عمان را برای بازیکنان برگزار و نقاط ضعف و قوت این تیم را به خوبی برای بازیکنان تشریح کردیم.
وی ادامه داد: تیم امید بازیکن مصدوم و محرومی برای مسابقه روز جمعه با عمان ندارد و سینا عشوری هم می‌تواند در این دیدار برای ما بازی کند.
مربی تیم فوتبال امید در مورد مشکل پرداخت پاداش به بازیکنان این تیم گفت: مشکلات به زودی حل می‌شود و مسئولان وعده پرداخت پاداش را داده‌اند.